He hoi Meiden wat is het toch warm! Ik ga zo nu en dan maar boven op bed liggen voor de airco dan kan ik er weer ff tegen. Ischa we hebben morgen idd echt pufles, en met dit weer hebben we dat ook wel nodig Het is wel lekker rustig morgen geloof ik, we missen er twee of drie ga weer ff verder met opruimen, kan het niet laten. Onze babykamer vordert ook, manlief heeft de muren en het plafont geschildert en de schilder de deuren. Paps komt woensdag de overzetvensterbanken plaatsen en de radiator schilderen. Schoonmama komt donderdag behangen. Nou dan zijn we bijna klaar. De gordijnen worden door het bedrijf gehangen als ze klaar zijn, en ik hoop dat de meubels ook bijna compleet zijn in Kesteren. Binnenkozijnen komen in week 33 enz enz. Het zal wel weer net op tijd af zijn ga weer aan de gang. Doeiii
Hey meiden, Nou dan zeg ik het ook maar, wat is het WARM ! Denise: Laatste slaapdienst viel wel mee maar ben blij dat ik er nu voorlopig vanaf ben Ik dacht mariaatje ? Mooie muurschildering zeg! echt super! Liz: ik kan nog geen striem ontdekken, probeer het ook 2x daags in te smeren zodat het een beetje soepel blijft. Maar wat niet is kan nog komen Verder gaat hier alles z'n gangetje, de kleine meid vindt het ook veel te warm en is dan juist veel aan het bewegen. Fijne avond nog! xxx
Blub, weet je dat ik er helemaal niks van gemerkt heb? Mijn moeder wel, die dacht dat het regende, maar dat bleek het lawaai van de brand te zijn, nou die wonen vlak bij de meent, is dus toch een eindje weg. En zelfs daar lag wat troep in de tuin. Bij ons niet, maar begreep dat ze de wijk middenpolder met water en asbest mannetjes in pakken aan het schoonmaken zijn vandaag! In alblasserdam is vannacht een dubbele moord gepleegd. De politie had er druk mee! En dat trwijl hier echt nóóit wat gebeurd! Ik heb net lekker een tukkie gedaan op de bank. Was niet zo gepland, maar om half 3 dacht ik, even de pootjes omhoog en om 5 uur werd ik wakker van de telefoon. Ben weer helemaal opgeladen nu! Annika, laat je kleintje maar lekker zitten hoor! Al begrijp ik best dat je het spuugzat bent. Op deze manier is zwanger zijn echt niet leuk! Maria, net even in je album gekeken, wat ongelofelijk mooi zeg, die muurschilderingen. Echt geweldig! Ischa, ik zie helemaal niet tegen de bevalling op. Denk maar zo, het heeft geen zin om me daar nu mee bezig te houden, het komt toch zoals het komt. Scheelt misschien wel dat ik al een ruggeprik toegezegd heb gekregen, als ik die wil. Wee nu nog niet of ik dat wil, maar t idee dat het kan is wel heel erg fijn natuurlijk. Ik had ook nog een vraag. Op zich heb ik een prima zwangerschap. Geen oemenswaardige klachten, ook niet aan het begin. Kindje groeit goed en als ik de reacties mag geloven zie ik er ook pirma uit en is de 17 kg die extra bij me heb niet te zien. Toch vind ik er geen bal aan. Tot een week of 25 vond ik het allemaal nog wel leuk, maar sinds die tijd heb ik eht echt wel eenbeetje gezien. Ik ben dolblij dat ik een kindje mag krijgen hoor, begrijp me niet verkeerd! Ze is zoooo welkom. Maar het zwangerzijn op zich, dat vind ik dus meer een noodzakelijk kwaad. En die roze wolk? Waar koop je die? Ik ben echt aan het aftellen. Als ik dit aan mensen vertel (vooral vrouwen) wordt ik aan gekeken alsof ik gek ben en bij voorbaat al een slechte moeder. De buurvrouw ging mij gisteren vertellen dat ze 9 maanden boven de pot gehangen heeft en het toch allemaal zo leuk vond om zwanger te zijn! Dan denk ik mens, je spoort niet. Hoe kan het nou leuk zijn als je doodziek bent? Het lijkt wel alsof je zwanger zijn leuk móet vinden! Wat vinden jullie? Ben ik raar dat ik zo denk? Of doet een deel van de vrouwen maar alsof het leuk is....Ben namelijk nog helemaal neimand tegengekomen die er hetzelfde over denkt als ik en begin toch wel een beetje aan mezelf te twijfelen nu...
Hoi zena Ja leuk wat is leuk. Dikke voeten, kilo's erbij, hoge bloeddruk iedere week naar het ziekenhuis voor controle enz nee dat is niet leuk. MAAR, die kleine die schopt in je buik, nieuwe spulletjes kopen, kleertjes kopen en er samen met manlief naar toe leven. DAT IS GEWELDIG, en zorgt ervoor dat het de rot dingen en dagen minder erg maken bij ons. Nu heb ik ook erg weinig tijd gehad om er over na te denken ivm werk, die tijd komt nu ik moet rusten. Maar ja dat is nu nog max 10 weken en dat is niet zo lang meer. Ik kijk heel erg uit naar de komst van ons kleine wondertje, maar had de zwangerschap niet willen missen. Als het na 4 jaar eindelijk lukt neem je de rest voor lief. Die roze wolk is het idd niet maar het is wel een mooie ervaring. Groetjes Marieke
@ischa: Ik ben al een keer eerder bevallen en ik zag er ook zo tegenop, in de zin van dan lig je daar en al die mensen om je heen, gaf me gewoon geen lekker gevoel, toen het eenmaal zo ver was maakte me het echt niet uit hoor, al stond de hele wereld om me bed, als het kindje maar geboren werd, dus meid net als de rest zegt, laat het gewoon op je af komen. @zena: ik geniet volop van mijn zwangerschap, maar ik kan je wel begrijpen hoor. Ik vind het helemaal niet dat je het altijd maar leuk moet vinden, als ik weer eens wakker wordt met kramp in mijn benen, mijn rug zegt doe het zelf maar, je niet lekker meer kan slapen ed is het echt niet altijd genieten, toch ! Jippie ! Vandaag de verbouwingen afgerond en mijn bed verhuisd, betekent dat we nu met de babykamer kunnen gaan beginnen (wel een beetje afhankelijk van de temp) Maar is weer een hele geruststelling ! Verder las ik nog iets over straie! Ik heb ze heleaas van mijn vorige zwangerschap overgehouden, ging toen van cup a naar cup c/d en weer terug, en dat vind je huid niet grappig. Gelukkig op mijn buik heb ik ze (nog) niet.
Marieke, het heeft bij ons ook even geduurd. Na een jaar werd ik voor het eerst zwanger, dat werk een mk, en een half jaar later gebeurde dat weer. Daarna was ik binnen een maand zwanger. Ik heb ook geen hékel aan het zwanger zijn, maar ik vind het gewoon niet leuk. Inderdaad vind ik het shoppen en kamertje maken enzo wel erg leuk. En het contact met mijn buik ook....
Nee je bent absoluut niet raar! Ik heb precies hetzelfde, maar ik vind 9 maanden dan ook echt te lang omdat ik Julian op het einde verloren ben. Ben dus altijd blij als de kleine eruit is en dat alles goed is... Zwanger zijn is leuk, maar geen 9 maanden dat had van mij wel 4 of 5 maanden mogen zijn! Ik heb weinig kwaaltjes maar ik zou toch blij zijn als ik de kleine in mijn armen heb!
goedenavond dames Ik vind 9 maanden ook echt te lang. Ik beval liever dat doet ff zeer maar je bent er vaak zo vanaf hahaha. Manlief is zo lief voor mij om de airco morgen naar beneden te halen Veel liefs Annika
zena,ik ben ook echt aan het aftellen hoor.ik vind zwanger zijn een noodzakelijk kwaad.misschien omdat ik er al 4 heb rondlopen.ik geniet wel maar op een roze wolk zit ik niet. ik las nog iets over bevallen.ik heb het 4x gedaan.bij de 1e riep ik tijdens de bevalling:NOOIT MEER! bij de 2e riep ik:ZIE JE WEL IK HAD HET NIET MOETEN DOEN. bij de derde was ik zo nerveus dat ik onder de stressbulten(galbulten)zat. bij de 4e was ik heel relaxed maar legde ik haast het loodje door een fout van een ass-arts en toch doe ik het voor de 5e keer weer. dus het is allemaal niet zo erg als sommigen je laten denken.het beste is om de bevalling over je heen te laten komen en je pijn die je tijdens je weeen hebt te aanvaarden.klinkt heel cliché maar dan kun je het beste je bevalling leiden zeg maar.hoe gespanner je bent hoe pijnlijker het word.als je je overgeeft maakt je lijf een natuurlijke verdoving aan en kom je er doorheen.en als je begint te roepen dat je niet meer kan of wilt ben je meestal zover dat je mag persen hihi.das geen grapje hoor echt niet. ik ben met mannie lekker in zeeland geweest vandaag.2 van de 5 zijn bij schoonmams gebleven voor een paar dagen logeren.lekker hoor.beetje mijn handen vrij. nou verder niks te melden.alles zijn gangetje... greetsels
pffffffffffffff blijf het zeggen, die warmte kan er niet tegen. Zelfs nu is het nog warm. Ga zodadelijk weer eens een koude douche nemen..... Hopelijk morgen een paar graadjes minder en het mag gerust wat regenen.....
goedemorgen dames. ik hoop dat jullie het niet al te warm hebben gehad vanacht. ik mag vanmorgen om half 9 al aan het ctg en om half 10 een echo dus ben weer erg benieuwd. Vorige week woog me meissie 776 gram. Veel liefs Annika
Bah bah...vreselijk geslapen en ontzettend geonweerd hier...wist niet wat ik aan moest naar mn werk...met een rok dan schuur ik mijn binnenkant bovenbenen open, lange broek te warm en nu 3 kwart aan maar die is eigenlijk te klein dus zit niet lekker....ooooo bah bah....ff lekker klagen hoor (en ga nog even door ook )...ik voel me een plumpudding en vies zweterig/klam (net gedoucht!)....grrrr...en welke schoenen? Slippers en natte voeten of dichte schoenen en dan zweten.... Hoop dat de dag gaat mee vallen en mn humeur verandert...heb straks om 08uur al een client....arme man.... Iedereen succes en sterkte vandaag...ik lees vanmiddag/avond wel hoe het iedereen is vergaan! Doeiiiiiiiiiii
triesiie ik hoop dat je ondanks alle tegeslag van vanmorgen al toch een beetje een goede dag heb Veel liefs Annika
goeiemorgen Ben vandaag om 6.15u opgestaan, samen met mn mannetje, dan is het nog enigzins koel buiten, dus lekker buiten ontbeten. Hier binnen is t echt niet te harden, de hele nacht alles opengehad, zelfs de balkondeur, en nog steeds is t hierbinnen meer dan 27 graden, en dat smorgens vroeg! De kraamverzorgster komt zo om 10 uur, die zal ook wel wegzwemmen @ annika: succes vanmorgen! hoop dat je kleintje goed gegroeid is! @ triessie: hoop voor je dat je humeur zo beter wordt De warmte zijn we de rest van de week nog niet vanaf geloof ik
Goeiemorgen allemaal Wat is het nu lekker buiten, alle ramen en deuren open ff beetje frisse lucht erin. Ben aan het strijken geslagen, beetje bij beetje alle baby spullen wegwerken. Alles gaat zolang in afgesloten boxen dan is het niet over 10 weken weer wassen. Annika heel veel suc 6 vandaag ik zal voor je duimen dat de kleine gegroeit is. Triessie. ik hoop dat je humeur een beetje beter word vandag maar met die hitte lopt iedereen te mokken. Ik merk het ook in de winkels, niemand wil wat kopen en lopen alleen maar te mauwen. Geef ze groot gelijk hoor maar ga dan niet shoppen in die hitte Manlief is naar duitsland, waarschijnlijk is hij vanavond terug maar het kan ook zijn als het laat word dat hij een nacht daarblijft en morgen terug komt. Ik merk dat ik het een eng idee vind als mannie er 's nachts niet is. Ik ben bang dat er iets gebeurd (net als met de gal) Ook toen ik de laatste keer op controle ging was hij er niet bij en, Hoge bloeddruk. Het zal wel bijgeloof zijn maar ik gok het er niet meer op hij gaat mooi weer mee Ga ff aankleden en er straks ff uit, zo de hele dag thuis dat kan ik niet. Ga vanmiddag wel weer rusten. Fijne dag allemaal, en ischa tot vanavond Liefs marieke
Ik heb niets teruggelezen sorry, dat wil ik snel weer gaan doen! Maar voor nu... Pff.. Ben nu na 1,5 week thuis geweest te zijn weer op mn werk. We hebben afgelopen vrijdag mn schoonstiefvader gecremeerd, het was een mooie maar zware dag. Ik zit hier nu op mn werk en vraag me af waarom ik hier ben... Als ik mn werk pak waar ik hiervoor mee bezig was heb ik geen idee wat ik er mee moet. Concentratie van niks en de tranen springen me steeds bijna in de ogen daardoor.. "WAT DOE IK HIER?" Vannacht 3 uurtjes geslapen door de hitte, de kleine duwt enorm tegen mn maag waardoor ik al de hele tijd misselijk ben.. De rennies werken helaas maar kort... Eigenlijk moet ik tot half 1 werken, maar ik denk dat ik zo naar huis ga. En ja wat voel ik me weer een slappeling... Bah..
Annika heel veel succes meid. Marije je bent echt geen slappeling! Wat jij vorige week wel niet voor je kiezen hebt gekregen is niet niks hoor. Dus denk echt aan jezelf en gewoon naar huis gaan. Sterkte Marieke tot vanavond. Ik ga dadelijk gezellig naar mijn vriendin die 19 weken zwanger is kunnen we lekker samen klagen . Ik heb vannacht de ventilator mee naar boven genomen omdat ik door de hitte weer niet in slaap kon komen maar nu heb ik best wel wat spierpijn, mannetje had er al voor gewaarschuwd maarja eigenwijze ik Bedankt voor jullie antwoorden op mijn vraag maar zo te horen ging iedereen eigenlijk wel rustig de bevalling in, nou hopen dat de angst bij mij straks ook een beetje wegvalt. Ik heb het in ieder geval al aangegeven bij de verloskundige 2 weken geleden en ze zei ook dat ze 24 uur per dag een ruggeprik moeten kunnen geven maar dat vind ik eerlijk gezegt ook een beetje een eng idee . Ach ja we zien het wel.
hallo dames ik was ook vroeg vanmorgen vriend en ik hadden ons verslapen, althans hij, hij moest er om 5 uur uit, en werden om 6 uur wakker geschreeuwd door zijn collega hahaha dus ben ik er maar direct uit gegaan, en heb ff de ramen gewassen, nu het nog kan ivm de hitte pfpfpfpf wat een weertje...vind warm weer niet zo heel erg, maar dat benauwde is nix...alles zet op..vingers, voeten marije: meid ga lekker naar huis, als je je gedachten er niet bij kan houden s het alleen maar stressen, en das ook nix... ben blij dat het een mooie dag was, en weet dat het idd erg zwaar is zoiets nogmaals sterkte met het verwerken.. mariek: kan me indenken dat je het vervelend vind dat je man weg is...ga maar lekker ff eruit. kiezeltje: hier is het 24 graden binnen...veel plezier met je intake.. triessie: soms heb je van die dagen jij ook suc6 en sterkte, kun je het nog een beetje volhouden met werken? annika: hoop ook niet dat jij het te warm heb gehad, het is echt nix aan zo! veel suc6 bij het ziekenhuis, duim voor je dat de kleine is gegroeid! heb steeds van die pijnlijke knieen , en in de liezen ook....wie herkent dit? moet straks bellen voor urine uitslag (heb kuurtje af)dus ik ben erg benieuwd of er nog veel suikers inzitten
Goedemorgen! Annika, ik ben heel hard voor je aan het duimen...ik hoop dat meer rust vorige week resultaat gehad heeft... Marije, doe rustig aan meis, je hebt het al zwaar genoeg.... Triessie, hoop dat t goed ging vandaag, met je humeur en de warmte... Kiezeltje, veel plezier met het gesprek Mariek, ik hoop dat manlief vanavond alweer terug is Ischa, succes met je spierpijn! Bianca, pijnlijke knieen heb ik niet(zou dat vocht kunnen zijn?). Liezen heb ik wel last van, zeker als ik onverwachte bewegingen maak.... Hier alles goed, manlief gaat woensdag voor 3 nachten de nachtdienst in, zaterdag een verjaardag en zondag gaan we de kids ophalen en naar Otterlo 3 weken.... xxx