Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Goedenavond meiden...

Wat vervelend zeg dat er zoveel meiden zo slecht kunnen slapen. Ik heb het wel dat ik moeilijk in slaap kan komen, maar als ik eenmaal slaap, slaap ik ook aan 1 stuk door.

LIZ: fijn dat je weer naar huis mag! Nu lekker rustig aan doen en goed op jezelf passen!

Mironne: oei....de hele nacht jeuk, verschrikkelijk lijkt me dat. KAn me voorstellen dat je nu helemaal op bent, sterkte!

Joli: succes bij de gyn morgen en met de laatste loodjes op je werk. Strals lekker genieten van je verlof!

Denise: wat lief dat je vriendin de babaykame heeft schoon gemaakt, zo fijn als er mensen zijn die je ff komen helpen!

Zico: mooie buikfoto's!

Susanna: heel veel sterkt emet de diabetes test deze week! Lekker zeg dat weertje bij jullie!

Kibi: succes met laatste inkopen doen!

Butterfly: goed dat je ene afspraak hebt gemaakt bij de bedrijfsarts, jouw gezondheid en die van de kleine gaan voor alles!

Marije:hopelijk komende nacht meer rust voor jou. Mooi he die krachtige bewegingen van de beeb!

Mariaatje: mooi dat alles weer goed was bij de VK, kindje ligt er dus al mooi goed voor, hopen dat t zo blijft liggen ;)

Sambi: geen idee wat het zou kunnen zijn, denk dat je toch ff vk moet taadplegen. Succes ermee!

Triessie: juist heel goed dat je afgebeld hebt van je werk, lekker aan jezelf en die kleine in je buik denken!

Mamak: heb je een pb gestuurd over het buddy zijn ;)

Zo dat was t ff voor nu.
    Hier verder geen bijzonderheden. Vindt het nu wel snel gaan hoor, nog maar 8 weken en wie weet is ons tweede meisje er dan al!
    Vandaag bij de drukker geweest. Deze week zijn de proefdrukken klaar van het kaartje. We hebben een eigen ontwerp, ben erg benieuwd!

Liefs Semmi

2. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Annika: dat is goes nieuws, nu maar lekker rustig aan doen thuis!

3. Hey meiden,

@ mironne meid wat vervelend die jeuk zeg! kan me voorstellen dat je er helemaal gek van wordt! Sterkte meid!

@triessie goed dat je voor jezelf hebt gekozen meis! Ik ken het hoor dat je maar door door door wilt gaan maar ja je moet ook rekening houden dat er een klein wezentje in je groeit.

@liz wat fijn zeg dat je weer thuis bent! Hopen dat je nu pas weer weeen krijgt als het ook werkelijk tijd daarvoor is! Lekker rustig aan doen!

@ annika Toch wel goed nieuws dat er niks is verandert. Sterkte meid!

@zico mooie buik hoor!

Heb vlinder een pb gestuurd en alles was goed, ze leest ook nog steeds met ons mee maar vindt het soms te druk om te reageren. Maar niks aan de hand dus :)

Verder geen bijzonderheden. Oja hebben jullie trouwens ook sneller last van bloedneuzen? Het is niet dat het bloed echt uit m'n neus loopt maar soms met schoonmaken kom ik dan bloed tegen. :( Had ik voor mijn zwangerschap niet.

Fijne avond nog allemaal!

xxx

4. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Heb ik ook Hansje!

Hoe is het met Norway? Iemand

5. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Geen idee Susan! Heb Norway al ff niet gezien geloof ik....

Ik ga een poging tot slapen doen nu, truste meiden!

6. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Goedemorgen...ga het vandaag maar weer proberen...heb geen fluit zin maar ja ik denk maar zo als het niet gaat ga ik gewoon weer naar huis...en ik kan mn vinger er ook niet echt op leggen wat het nou is... tis niet ziek/pijn voelen ofzo...we zien wel vandaag!

Hansje; ik heb er zelf geen last van, maar lijkt me lastig als je het soms hebt (die bloedneuzen bedoel ik)...weet je trouwens al meer van je werk (contract etc)?
    Semmi; leuk dat jullie zelf het kaartje hebben ontworpen, hoop dat ie heeel mooi is geworden!!
    Annika; lekker weer thuis...heb je lekker in je eigen bed geslapen?? Fijn dat alles stabiel is gebleven hoor!
    Liz; doe het idd maar lekker aan deze laatste tijd...fijn dat je naar huis mocht
    Joli; de dag vrij heeft me 'zo zo' goed gedaan...het lukt me niet echt te ontspannen of te rusten, in mijn achterhoofd heb ik elke keer zoiets van: moet zo eruit voor... (vul maar iets in) en ook gedachten van ' ja maar morgen weer werken dus'... dus sta elke keer stand-by (lekker duidelijk he ahum).Vandaag naar gyn he? Je moet aangeven wat jij zelf fijn vind...ik vind z'huis idee fijn/veilig maar bij vk meer tijd en ontspannen...ben benieuwd!
    Denise; hoe heb je geslapen...ben je rond 19uur niet eens ingestort ofzo??
    Susanna; duurt ook lang zo'n diabetes test..zou ik dan ook tegenop zien! Wanneer ga je die test doen?
    Mironne; knuffel meis...

Fijn dat het afgekoeld is he? Ik vind het heerlijk zo...niet meer dat geplak en gezweet maar lekker in korte mouw naar buiten met klein windje...laat het voor mij maar zo blijven tot december...hiihii...

Nou ik ga mezelf naar de auto hijsen....iedereen een goede dag!

7. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Denise, ik ga ook zelf een muurschildering maken en ik ben niet echt heel erg creatief. Ik ga het plaatje met een beamer op de muur projecteren en dan overtrekken en inkleuren. Moet te doen zijn!

Mironne, die jeuk moet echt afschuwelijk zijn. Kan me van een paar jaar geleden herinneren dat ik door een allergische reactie ziekelijke jeuk op mn benen had en dat was echt vreselijk! Sterkte meid.

Susan, dat is ook schrikken, dat die test ineens positief is!

Annika, wat fijn dat je thuis bent meid! Dat is toch het beste he?!

Liz, jij ook weer thuis. Mooi hoor, waren wel even spannende dagen zeker!

Ik heb zelf gisterenavond een hele tijd in het ziekenhuis gezeten. Zondagavond laat heb ik heel veel harde buiken gehad, om de 5 min. 3 uur lang. Heb hier toen niets aan gedaan, was verder niet pijnlijk ofzo. Gisteren op mn werk vroeg de huisarts hoe het gaat. Dus ik vertelde van de avond ervoor. Hij zag mn dikke enkels en nam me even apart. Vroeg een beetje door en zei dat ik behoorlijk wat kleine klachten heb, die bij elkaar niet echt goed te noemen zijn (hoofdpijn, misselijk, "band"onder mn borsten, veel vocht, wat afwijkingen in mn urine steeds en nog meer dingen). En dat hij vond dat ik de poli moest bellen om mn afspraak met de gyn te vervroegen. Dus ik belde om 4 uur en ik moest meteen komen.
    Heb behoorlijk op mn lazer gehad dat ik de avond ervoor niet gekomen was en de arts ass was heel recht voor zn raap. Er zijn twee dingen waar we bang voor zijn, of dat je nu gaat bevallen (harde buiken waren weer terug inmiddels) of dat je zwangerschapsvergiftiging hebt. Het eerste was gelukkig niet het geval. Het tweede lijkt nav bloeduitslagen ed ook niet zo te zijn, dus ik mocht voor nu naar huis, maar ik moet morgen terugkomen en ik mag niet meer werken.
    Dus, per vandaag ben ik met verlof.
    Ik ben echt heel erg geschrokken (subtiele hints vang ik blijkbaar niet op, bij moet je blijkbaar dreigen met vroeggeboortes en ziekenhuisopnames....). Bah, wat voel ik me een dom wicht dat ik dit allemaal zelf niet bij elkaar heb opgeteld en gezien. Ben nog wel verpleegkundige zeg!
    Overigens, mn enkels vond ze echt abnormaal dik (en ze vielen best mee gisteren) en dikke handen en polsen blijkt helemaal niet normaal te zijn bij een zwangerschap. Ik dacht dat dat er gewoon bij hoorde, heb zoveel vocht in mn handen dat de gewrichten in mn vingers super-pijnlijk zijn!
    Nou ja, ik ga luisteren deze keer. Mn meisje moet echt nog even blijven zitten en op een opname zit ik ook niet te wachten...

8. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    je kan maar beter voorzichtig zijn he.

9. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he meiden, ik ben binnen de winnaars gevallen van de fotowedstrijd, goed he ;)

bedankt voor al diegene die gestemd hebben.

Wat weet ik nog niet hihihihihihihi

10. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Hallo,

Zico Mooi buikje! Super dat je binnen de winnaars gevallen bent, spannend !
    Joli succes bij de gyn vandaag ! Zou fijn zijn als je idd in het ziekenhuis mocht blijven komen voor controle, snap dat veilige gevoel wel.
    Liz0104 fijn dat je er weer bent en doe rustig aan.
    annika hoe is je eerste daggie thuis bevallen ? wat moet het een heerlijk gevoel zijn om weer lekker in je eigen bedje te kunnen slapen.
    triessie succes vandaag met werken en als het niet gaat lekker naar huis gaan.Vind het ook heerlijk dat het afgekoeld is, niet meer dat benauwde, ik stem ook voor dat we het zo houden tot einde van het jaar.
    Zena met die beamer had ik ook al over nazitten denken, waarschijnlijk ga ik het ook zo doen, vind het draakje van prenatal zo leuk of anders lars de ijsbeer. Fijn dat je nu niet meer hoeft te werken en het lekker rustig aan kan doen en moet doen en doet, laat die kleine voorlopig nog maar even zitten.

Ik slaap de afgelopen dagen heerlijk, mag niet klagen.Hoop dat dat snel bij iedereen zo is. Mijn moeder komt vanmiddag even thee drinken dus gezellig.Heb net even met de angelsound naar het hartje geluisterd, gaat echt ontzettend snel, wel leuk om te horen.
    Heb wel het gevoel dat me buik ontzettend aan het groeien is vooral aan de onder en bovenkant.
    Heb geen last meer van maagzuur, ben zo blij dat ik er vanaf ben.

Ga even afwassen en de wij jonge ouders wordt net bezorgd dus die ga ik straks even lezen.

Fijne dag mensen !

liefs Denise

11. Butterfly1

Butterfly1 Niet meer actief

Goedemorgen (nog net)

Nouja goed was alweer klaar wakker om 5 uur.

Zico Wat onwijs leuk dat je genoeg stemmen hebt gehad en hoe gaat het nu verder? Mooie buikfoto.

Joli succes bij de gyn! Zou het wel aangegeven wat je prettiger vind, neem aan dat ze daar wel rekening mee houden toch.

Liz Wat lekker dat je weer thuis zit. Nu rustig aan doen he! En je lekker laten verwennen door je mannetje ;)

annika was weer lekker genieten je eerste nachtje thuis zeker? Hopelijk blijft alles goed gaan en blijft de kleine nog een tijdje zitten!

triessie succes met werken, hopelijk is het er niet te warm. Hier schijnt het zonnetje volop namelijk! En als het niet gaat lekker om jezelf en de kleine denken. Werkse.

Zena Jeetje wat zal jij geschrokken zijn! Gelukkig is alles goed! En goed gevoel zeker dat je nu al met verlof bent? Lekker alles rustig aan doen want de beebje moet nog ff blijven zitten hoor!

Denise komt het boekje weer vandaag? Oh leuk heb ik wat om naar uit te kijken ;) Wat goed dat je zo lekker doorslaapt!

Verder heb ik vandaag de planner gebeld om te zeggen dat ik donderdag ook niet kom werken en heb een afspraak staan bij de bedrijfsarts. Heb echt vreselijke last van mijn rug als ik ergens een kwartier zit,sta,in rijd en noem maar op dan komen de steken in mijn rug niet normaal. Ook last van een soort groeipijn in mijn buik dus is ook geen pretje. Heb het gevoel helemaal op te zijn. Lig ook regelmatig ff op de bank of bed en kan gewoon mijn draai dan niet vinden door de last van mijn rug. Ik wil de vk niet bellen omdat ik haar volgende week toch zie en de kleine meid beweegt goed. Hopelijk zegt de bedrijfsarts dat ik helemaal niet meer hoef te werken want ik trek het echt niet om 50 min heen te rijden dan 8 uur zitten en niksen en dan weer 50 min terug. Heeft iemand van jullie dit ook gehad en een gesprek met de bedrijfsarts? Hoe is dat toen verlopen?

Ik ga weer ff op de bank liggen want mijn rug begint alweer :(

12. annika1985

annika1985 Niet meer actief

ey ey dames

Zo me eerste nachtje thuis pfffffffff wel wennen hoor om iemand naast je te hebben liggen.
    Heb ook niet zo heel lekker geslapen.
    Maar goed heb de poli weer gebeld donderdag weer alle controles.

Hebben jullie ook al bericht van de prenatal?
    Is die doos de moeite om op te halen af allemaal reclame?

Veel liefs Annika

13. Butterfly1

Butterfly1 Niet meer actief

Annika, ik heb de doos al een tijdje en het is wel de moeite om hem op te halen hoor! Zitten hele leuke dingen in!
    Jammer dat je niet zo goed geslapen hebt.

14. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    hihi.... maar wel fijn om weer samen te slapen toch.

Ik vond de doos ook zeker de moeite waard.

Whaaaa ik heb net ontdekt tijdens het maken van buikfoto;s dat ik striemen begin te krijgen, heel erg laag op mijn buik paarse adertjes....whaaaa hoop dat het er niet veel meer worden.Ga nu zeker goed smeren, al zal het niet meer helpen denk.

Heb net alvast een beetje zitten bladeren in Wij jonge ouders erg leuk om al die verhalen te lezen.

15. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Annika, fijn dat je weer thuis geslapen hebt! Heerlijk!

en liz ook weer thuis,l gelukkig maar!

Zena, jeetje, das schrikken zeg! Luister maar goed naar iedereen en naar je eigen lichaam, je ziet het, de waarschuwingen waren aanwezig! Sterkte en probeer toch een beetje te genieten van je vervroegde verlof!

Ik ben vanochtend gebeld door de kraamzorg, volgende week dinsdag komt ze langs voor een intake gesprek, ben benieuwd! Wel leuk, weer een stap dichterbij, kan niet wachten tot we eindelijk ons kindje vast mogen houden haha.

De doos van prenatal vond ik trouwens de leukste van allemaal! Zeker de moeite waard om op te halen hoor!

16. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Annika en Liz wat fijn dat jullie thuis zijn :D . En wel rustig aan doen heh beide!

Wat zal jij geschrokken zijn Zena! Is je bloeddruk ook te hoog? Ik heb ook s'avonds last van opgezette handen en dat ze beginnen te tintelen en ook doorgegeven aan de gyn maar die heeft niet gezegt dat dat niet mag, zal het de volgende keer nog maar eens vragen. En jij ook rustig aan doen!

17. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Zena: Wat een schrik meis! Wel fijn dat je niet meer hoeft te werken nu, neem maar goed je rust hoor!

Denise: Leuk hè?! Die striemen! Ik heb ze ook, nu sinds een week of 2...
    Ga zo eens kijken of de Wij Jonge Ouders hier ook in de bus ligt trouwens ;) ....

Annika: Die doos moet je halen hoor! De leukste van allemaal!

Butter: Sterkte met je rug meis, klinkt echt niet fijn! Hopelijk heb je een schappelijke arts straks...

Triessie: Oh, oh! Je hebt dus gewoon geen rust in je lijf! je lijkt mij wel joh! Vandaag ben ik ook vrij en zit al de hele tijd te niksen, maar iets in me zegt dat ik m'n huis moet poesten, dat ik boodschappen moet doen, maar ik wil helemaal niet :( ....

Vanmorgen dus bij de gyn geweest. Meteen een algehele controle gehad en alles is goed met zowel de beeb als mezelf! Aan het verhoogde hormoon gaat 'ie voorlopig niks doen, dat laten we zo tot na de bevalling. Wel blijft 'ie 'm in de gaten houden, dus ik moet weer even bloed laten prikken deze week. Gelukkig vind hij mijn geval zodanig 'vreemd' dat hij me wel graag zelf op controle blijft houden, ondanks dat ik een voorspoedige zwangerschap heb. Ik ben dus helemaal opgelucht! Wat leuk trouwens! Ik heb nog naar ons ukkie kunnen kijken ook vanmorgen! Doen ze dit bij iedere controle bij de gyn?! 22 augustus mag ik weer terug. Nu nog even de vk afbellen.... Oh ja, nog wel ff een vraagje: Normaal gesproken, als je een klacht/vraag hebt, kun je dag en nacht je vk bellen. Maar waar bel je naartoe als je bijvoorbeeld 's nachts of buiten kantooruren om een vraag hebt als je bij de gyn loopt?! Ik heb geen idee :( ...

18. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Jaja, ook hier is het zover... het fenomeen maagzuur is begonnen... jeetje wat een smerig gevoel, de hele dag ben ik misselijk...

Wat doen jullie ertegen?

19. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Joli,als het goed is hebben ze daar ook een speciaal nummer voor.Ik loop bij de gyn in Antwerpen en heb het aan haar gevraagd,en ik kreeg van haar een speciaal nummer.

Zena,zo dat was even schrikken.Doe maar rustig aan,enne dan heb je nu ook ineens verlof.

Zo ik heb net weer wat ontdekt,erg handig.Wij geven een kraamfeest en nu wilde ik een geboortelijst maken,alleen ik ben helemaal woezel en pip fanaat.En bij ons bij de prenatal hebben ze niet alles van woezel en pip.Ze hebben daar een gedeelte en bij bart smit een gedeelte en bij babyplanet hebben ze het ook maar dat is buiten ons dorp.Dus om nou bij 3 verschillende winkels een geboortelijst te leggen dat schiet niet op.
    Nu heb ik het gevonden.Ik heb op www.gratisverlanglijstje.nl een geboortelijst aangemaakt.De inloggegevens zet ik op het kaartje van het kraamfeest,en dan kan iedereen daar kijken wat hij / zij wil kopen en ze kunnen op die lijst art reserveren en als je het gekocht hebt dan streept ie het art door,dus kun je het ook niet dubbel krijgen.Hartstikke handig dus!En dat heb ik meteen maar even aangemaakt.

groeten Simone

20. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    mamak,antagel halen bij de apotheek,werkt erg goed

Deel Deze Pagina