Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carma

carma Niet meer actief

Joli gecondoleerd met het verlies van je oma.
    Het is niet eerlijk, maar het gebeurt vaak dat er een geliefde gaat als er een kindje op komst is.
    Het gebeurde laatst ook bij iemand anders op dit forum met haar schoonvader (weet even geen naam) en bij mij is mijn beste vriendin overleden.
    Een kleine troost dat je afscheid hebt kunnen nemen.
    sterkte met de verwerking van dit verlies.

lieve groetjes marieke

2. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Hey Marieke hoe was de intake en de bruiloft?

3. carma

carma Niet meer actief

Ja ischa ik zei maandag al dat het niet een heel fijn gevoel was.
    Het is wel een heel apart gevoel. ;)

4. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Inderdaad Marieke ik ben er nu ook achter. Gelukkig heb ik nog geen voetje voorbij zien komen en zie ik het ook niet echt bewegen, dat lijkt me best eng.

5. carma

carma Niet meer actief

De intake was gezellig, het was een klant van mij uit uden.
    heb alles kunnen vragen, alles is duidelijk.
    Ik krijg 49 uur over 8 dgn of over 7dgn, ligt eraan hoe het met mij en de kleine is. (of borstvoeding enz goed gaat)
    De bruiloft was gezellig, het was een event.
    Rene shuman, Mark dakriet en dj jeroen Post waren er als artiesten.
    Het was erg romantisch, wat mij betreft iets overdun.
    Een bruiloft draait om het bruidspaar en niet om de artiesten.
    Maar ieder zijn eigen toch.

Ik ben kapot, zoooo moe ga nu ook lekker naar bedje.

groetjes marieke

6. carma

carma Niet meer actief

Is niet eng hoor is heel mooi.
    echt contact met je kind.

7. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Jody, gezellig dat je mee komt schrijven en dat je geen tijd hebt voor een extra dagtaak? Watje! Nee hoor, grapje...logisch dat je t druk hebt met nog een kleine man thuis toch?

Ischa "lekker"he!

Simone, jullie ukkie kan straks verstoppertje spelen in de box! Gelukkig past het in jullie nieuwe huis (wat fijn dat dat door gegaan is!)

8. carma

carma Niet meer actief

Zena hoe is het met al je verwondingen?
    Gelukkig zijn ze van dien aard dat je er nog om kan lachen.
    Kijk wel uit hoor :D

groetjes Marieke

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    **Inbraak**

Lieve lieve Joli,

ik hoorde het net van je mannetje. Wat een verdriet zal jij hebben zeg. Maar gelukkig ben je heel sterk meis. Ik wens je heel heel veel sterkte met dit enorme verlies.
    Ik bel je heel gauw!

Dikke kus en ((knuff)) Je dinnetje.

**Uitbraak**

10. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Zo die bruiloft heeft wat mogen kosten ;) . Slaap lekker Marieke kan me voorstellen dat je moe bent.

11. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Bedankt voor jullie lieve reacties meiden, ik zit nu te wachten op m'n moeder, die zit nu met de fam bijeen om door te spreken wanneer oma begraven wordt, etc. Ik heb vanmiddag (hoe stom, waar ik dan wel weer niet aan denk :rolleyes: ) een mooie zwangerschapsjurk gekocht om aan te doen tijdens de begravenis, voelt toch wel fijn!

Nynke: Je bent een schat! Hoor je gauw weer?!

Ischa: Dat gevoel van draaien heb ik sinds deze week! Bizar hè?! Heel erg wonderlijk allemaal! Z'n voetje heb ik ook voor het eerst gevoeld afgelopen week, tegen m'n ribben rechts een beetje in m'n zij.

12. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    Allwoman prachtige foto's :)

Mamak wat goed van de goede keuring :D (raar zinnetje maar toch :)) dat is een goed gewicht he :) mijn meisje woog vorige week 1200 gram :)

Triessie dat is niet zo'n leuk nieuws natuurlijk, ik hoop dat je beetje gerustgesteld kan worden...

Audrey hoe was het in Zeeland? :)

Denise watfijn dat je een naam hebt gekozen die je zelf perfect vind :D en ja de lampjes zijn heel leuk daar he :) heb een *bloempjeslamp* zo'n echte bloem met stengel precies :)

Annika doe rustig aan he :) anders moet je misschien terug naar ZH... en ik kan me voorstellen dta je liever thuis bent he :)

TZM, ik hoop dat het met Tim al wat beter is... en ik heb dat "warmtegevoel" ook al enkele weken...

Zena, beetje nesteldrang? :p

Joli, wat vervelend nieuws:( wordt er helemaal emo van, veel sterkte meid! en mijn innige deelneming...

jody dat is ook niet zo fijn voor je dat je nog geen doorslag hebt he :D tenzij het niet echt uitmaakt dta je het wil weten.
    :) kaartjes kiezen ja daar ben ik net klaar mee :D ben heel tevreden... en qua gedichtjes google eens he :D

Symoen, dan heeft je kindje twee keer zo veel plaats om in te ravotten :D :)

zo zijn van vanmiddag terug van een impulsief tripje naar de zee... mijn vriend zijn ouders staan daar op een camping... het was tegelijk ontspannend als uitputtend... vooral omdat men schoonmoeder me niet zo serieus nam qua men ziekenhuisbezoekje...
    ze denkt omdat het bij haar vlekkeloos is gegaan dat het bij mij ook zo zou zijn... en dat ik dus overdrijf enzo... mjah,
    even naar blankenberge geweest voor de winkeltjes, maar dat ging helemaal niet zo lang, moest maken dat ik ging rusten... en dan nog de rit naar huis :) beetje zagen en klagen mag wel he :)
    zo ga jullie stilletje slaten en slaapwel iedereen
    xxxxxxxxxxxxxxxxx

13. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Hoi meiden,

Na aanleiding van de pb van ischa even een update van mijn kant. Ik was me niet bewust dat ik al zo lang niet meer geschreven had maar excuus hier voor.
    Het gaat redelijk. Blijf heel veel harde buiken en krampen houden en vorige week bij de gyn, bleek onze beeb al helemaal ingedaald en is de baarmoedermond aan het verstrijken. Ik heb nog geen ontsluiting gelukkig. Wel heb ik sinds enkele dagen heel veel slijmverlies, dus ik hou de boel erg in gaten.
    Vrijdag moeten we weer naar het umcg voor de nieren van de beeb, maar zoals onze gyn vorige week al zag zit er nog vocht in de nieren, dus best kans dat de beeb moet blijven na de bevalling.

Verder is Dylano erg aan het puberen wat de nodige energie kost nasast dat het zwanger zijn ook veel energie kost. Niet echt lichamelijk, maar vooral geestelijk. Ik kan ook niet genieten van het zwanger zijn, ben zo bang om ook dit kindje te verliezen...

Verder zijn we druk bezig in het huis, boel verven en uitzoeken, want mijn man is nu nog even thuis. En hoewel hij het meeste werk doet, wil ik ook wel wat doen, met gevolg dus in de avonden onwijs buikpijn.

De nachten zijn vaak waardeloos, ik slaap wel, maar word om het uur of om de 2 uur wakker doordat ik kramp heb of moet plassen :evil:
    Tja de beeb ligt tegen de blaas aan....

Verder heb ik niet zo veel nieuws eigelijk.
    Ik wil Joli wel heel veel sterkte wensen.
    Een dierbaar verliezen is verschikkelijk.

@tzm, jou manneke is ziek las ik, dus ook heel veel sterkte en hopelijk is het gauw beter.

@ Annika (geloof ik) jou kleintje groeide niet goed dacht ik en je hebt in het zh gelegen, toch wil ik je heel veel sterkte wensen met alle zorgen en verdriet en angst!

@denise, ik hoop dat bij jou het vruchtwater inmiddels weer een beetje bij is?

Verder weet ik het allemaal niet meer, maar ik wil sowieso iedereen sterkte wensen met de laatste (zware) loodjes.

14. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Je zou ook de lijst opnieuw kunnen aanleggen.. dat iedereen zich nu nog een keer bij jullie meldt en dat je diegene dan op de lijst neerzet/laat staan.. de rest er dan afhalen.. of is dat geen idee?

15. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    hoi,
    Ik krijg een beetje het gevoel dat ik nou verplicht ben wat te schrijven heel de tijd omdat ik anders dus gewoon ervanaf gegooid wordt. Het is toch geheel vrijwillig hier? En wat maakt het nou uit dat er namen op de lijst staan van mensen die hier weinig komen. Dit topic is volgens mij voor alle oktobermama's en niet alleen voor de gene die hier vaak komen.
    Ikzelf lees nog wel regelmatig mee, maar er is zo'n select groepje actief die ook erg veel op elkaar reageren (wat helemaal niet erg is hoor!) en die elkaar ook opzoeken dat mijn behoefte om wat te schrijven minder is.
    Iig heb ik nu het gevoel dat ik nu verplicht ben om te schrijven hier op het topic om mijn naam op de lijst te laten. Dat is erg jammer

Dit wilde ik even kwijt

Groetjes Lotte

16. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi meiden,

Kom hier ook maar weer eens even schrijven. Net als eena antal anderen lees ikw el mee maar heb het met mijn kleine meid, mijn werk en de nieuwe kamer voor Isa gewoon te weinig tijd om veel te reageren.
    Maar misschien komt daar wel verandering in als ik over 3 weekjes met verlof kan want kijk daar wel naar uit ondertussen!
    Vindt het nu deze zwangerschap ook al wel wat zwaarder worden als bij Isa, maar ja kan dan ook net als Jody, niet meer op ieder moment vd dag gaan liggen als ik moe ben. Gelukkig begint Isa nu te lopen dus hoef ik haar steeds minder te tillen, dat is al wel een voordeel ;)

Verder gaat het hier z'n gangetje, kleine groeit goed (en ik dus ook haha) wel 2 weken geleden CTGé en extra echo's gehad omdat de VK een extra toon bij het hartje hoorde, maar gelukkig lijkt toch alles goed te zijn want er was geen onregelmatigheid meer te bespeuren. Moet as dinsdag weer naar de VK dus ben benieuwd of het daar nu ook weer goed is.

Las dat iemand over de hik schreef, nou hier begin ik de hik vd klein eok weer te voelen. Isa had dat heel vaak en vond het altijd wel grappig. maar deze kan er dus ook wat van ;)

Nou ga zo maar wat schilderen op Isa's nieuwe kamertje en dan kan manlief mooi Isa straks even aankleden en pap geven want die liggen allebei nog lekker te slapen.

Slapen jullie trouwens ook al slechter? Ik had dat vorige keer ook en begint nu dus ook weer. Zo'n 4/5 keer per nacht eruit om te plassen en dan weer met moeite in slaap vallen, pfff zwaar he.

17. annika1985

annika1985 Niet meer actief

goedemorgen kletskousen

Joli gecondoleerd met het verlies van je oma heel veel sterkte komende tijd.

Jody welkom hier.

En verder weet ik het niet meer

owja denise heel erg bedankt voor je kaartje :D

ehhhhhhhhhhhhm hahahaha nu ben ik het echt kwijt

even kleine update hier.
    We gaan vandaag Lotte weer bij schoonkoe brengen. blijft ze dan tot donderdag. :(
    Ik was vrijdag echt boos op haar zeg pffffffffff ik had eindelijk de moed gevonden om der te vertellen dat wij 14 september iets voor Youri* wilde doen. omdat het dan 1 jaar geleden is dat hij geboren is.

Ze reageerde niet eens helemaal niks.
    Nou gaat maarten er vandaag nog wat van zeggen anders kan ze het bekijken. Sorry hoor.

Veel liefs Annika

18. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Joli gecondoleerd met je oma en heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.
    annika Gmorgen, lekker geslapen ? Heb je al een idee wat je wil gaan doen voor Youri ?
    Zena vreemde man die bedrijfsarts, maar het belangrijkste is je mag thuisblijven.
    Jody79 Welkom
    Symoen dat is wel een hele ruime box hihi, ach heeft de kleine in ieder geval genoeg ruimte om in te spelen.
    Liz0104 raar is dat mensen je gewoon niet seriues nemen, je bent toch niet voor niets in het ziekenhuis geweest.Hoe gaat het verder met je,voel je je goed ? Die lamp is idd erg leuk, heb ook z'on soort lamp gekocht.

Heb gister ontzettend leuke spulletjes gekocht bij de Ikea, kast,planken voor babykamer, knuffels en hebbedingetjes, je komt daar altijd vandaan met veel meer dan dat je had willen kopen :D
    Vandaag gaan we alles in elkaar zetten en ophangen, is er perfect weer voor want hier regent het.
    Gister ook alle benodigheden voor de kaartjes in huis gekregen dus nu alleen nog leuke tekst voor op het kaartje verzinnen, erg moeilijk.
    Voel de kleine eng weinig de afgelopen dagen, misschien omdat ik zelf iets actiever ben, hopelijk voel ik snel wil een flinke schop.

groetjes Denise

iemand vroeg nog nar mijn vruchtwater dat is nog niet op peil maar ook niet gezakt dus redelijk stabiel.

19. Debbieopzoek

Debbieopzoek Niet meer actief

Hallo Dames.

Ik lees al een tijdje mee. Verbaas mij over alle zeer persoonlijke zaken die jullie delen. Zoals mijn man helpt niet mee. Alle verhalen over schoonloeders en en schoonkoe? (maar deze wel als oppas gebruiken) Het angstig zijn voor het geen rust krijgen na de bevaling.
    Mensen die gebruikers namen willen veranderen omdat er meegelezen wordt? (Laat ze lekker meelzen heb je wat te verbergen dan?)

JAMMER want zo wordt het een klaag en zeur en scheldt site. Ik vind het ONBEGRIJPELIJK. Als onze kleine geboren komen onze naaste vrienden en familie gezellig langs. Met door hun met liefde voor ons uitgezochte cadeautjes. We zullen het ene cadeautje vast mooier vinden dan de andere maar ja het is van de gekke dat ik dingen ga weggooien of bonnen ga eisen omdat IK zonodig kieskeurig ben?

Niemand zal onze baby zomaar vast gaan houden. Dat is iets wat wij samen beslissen. Ik heb ook geen mensen om mij heen die dat zomaar zullen doen. Wij versturen nl de geboortekaartjes naar mensen die belangrijk voor ons zijn. Ben je dat niet krijg je geen kaartje kom je dus ook niet op visite lijkt mij.

En verder als onze baby er eenmaal is...... zal de oudste gewoon net als nu zoveel mogelijk lekker bij ons blijven. Ik breng haar niet naar mensen die ik respectloos schoonkoe etc etc noem? Zij is het allerliefste en mooiste wat er is. Dan geef ik haar toch niet uit handen aan mensen die ik niet kan luchten of zien.

Ik wil wel heel graag alle dames die het oprecht lastig hebben heel veel sterkte wensen, MAAR KOP OP! er zxijn vele dames die graag met ons willen ruilen. Dikke enkels last van de hitte slapelozenachten het hoort er allemaal bij. EN ik weet inmiddels kijkend en genietend van de oudste het is allemaal de moeite waard!

20. saris

saris Actief lid

7 jul 2008
    177
    0
    0
    groepsleerkracht
    Oude Pekela
    Goeiemorgen!

Joli: heel veel sterkte meis!

Hier gaat alles prima, vocht is aan het zakken 8) Morgen nog even 4 weken werken en dan verlof. Heb er wel zin in om mijn kids weer te zien ( 6 weken is gewoon te lang).

Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina