Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    @ joli, gecondoleert met je oma en fijn dat je wel afscheid van haar hebt kunnen nemen.. Dat is iig wel heel belangrijk.. Denk maar zo dat ze vanaf nu als een engeltje waakt over je kindje..

@ maria.. meis doe rustig aan, de beeb moet nog wel even blijven zitten he?

@ Denise: de rondleiding was zeer handig.. Eerst een presentatie met allerlei informatie zoals wanneer bel je het ziekenhuis ed.. Uiteraard kan je al die info ook lezen in een boekje maar vind het wel fijn om het ook een keer te horen.

Toen een rondleiding over de verloskamers en de kraamafdeling. Leuk om te zien waar je straks "ligt"..
    Maar ook wel weer eng.. :(((
    Ben blij dat ik geweest ben, zo heb ik toch weer van kennis opgedaan en weer geruster.

Hier is verder alles rustig en ik houd me ook rustig... Beetje lekker op de bank hangen enzo.. heerlijk..

2. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Jeetje Joli, dat is heftig nieuws over Mariaatje! Wens haar veel sterkte! gelukkig is alles goed met de baby en hopelijk blijven de bloedingen uit!

3. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Mariaatje,dat is schrikken.Hou je rustig meisje!Veel sterkte en een dikke knuffel.
    Weten ze waardoor de bloeding is ontstaan?

groeten Simone

4. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    sjonge mariaatje, das niet niks :( Hopelijk gaat het snel weer beter.

Verder wel bijgelezen hoor, maar weet et ff niet meer, aangezien ik echt heel verbaasd ben over hoe debbieopbezoek reageerde hier :confused:
    Maargoed, daar ga ik verder maar niet over uitweiden, tis niet de bedoeling dat we over en weer onvriendelijk gaan doen natuurlijk :rolleyes:

Iig wilde ik even zeggen dat ik t hier heel gezellig vindt bij de oktobermamma's en dat ik dit zeker geen klaagforum vind ofzo waar mensen ondankbaar zijn over het wondertje wat in hen groeit. Af en toe moet je gewoon ff wat kwijt als t niet zo lekker gaat om wat voor reden dan ook, en dat is toch prima :)

ff kijken wat ik me nog uit mn hoofd herinner van wat ik gelezen heb:

@ triessie: had geloof ik gelezen dat je oma erg ziek was? (weet het niet meer zeker, sterkte ermee in ieder geval)

@ joli: gecondoleerd met het verlies van je oma, kan me voorstellen dat je er wel kapot van bent.

@ alle dames die meelezen maar niet de tijd hebben om te reageren: vond het leuk om es wat over jullie te lezen :)

@ semmi: las dat je veel last had van harde buiken? heel veel sterkte ermee, lijkt me rot :(. Volgensmij was jij t ook die vroeg of ik daar veel last van had ivm mn vermoeidheid? Heb iig erg weinig last van harde buiken (gelukkig), alleen als k een intensieve dag heb wel meer, maar lang niet zoveel als ik hier soms lees. Ben trouwens al heel de zwangerschap meer moe dan normaal, dat het nu erger wordt is misschien wel gewoon omdat het de laatste maandjes zijn..

5. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Hallo Meiden!

Hier na lange tijd ook weer eens een berichtje van mij. Moet bekennen dat ik ook regelmatig mee lees maar ik heb de lijst nooit gehaald (ook toen ik nog wel berichtjes achterliet) en hoef er dus ook niet afgehaald te worden.

Wat mij ervan weerhoud om nog berichten te plaatsen is het feit dat mijn zwangerschap super gaat en ik tot nu toe geen noemenwaardige problemen (buiten de standaard zwangerschaps verschijnselen, slecht slapen, onderrug die zeer doet, harde buiken, maagzuur etc )heb gehad. Maar ik ben wel nieuwsgierig hoe het jullie allemaal vergaat des te meer omdat ik extra dankbaar ben dat ik zo'n geluk heb. Dit klinkt vast heel raar maar ik zit nu toch tijdenlijk in Nederland met mijn oudste dochter, manlief ver weg en dus de volledige zorg en verantwoordelijkheid voor het huishouden hier. Er is gewoonweg niemand die het van me overneemt s'avonds, eens het eten kookt, de toilet schoonmaakt of mijn dochter naar school brengt of haar vermaakt tijdens de vakantie.

Toch vind ik als je daar behoefte aan hebt dat je je gevoelens moet kunnen uiten ook op een openbaar forum. Dat is ieders eigen keuze en verantwoordelijkheid.
    Voor de meiden die medische problemen hebben zeker want iedereen wenst de 'perfecte' zwangerschap maar helaas is dat maar voor weinig mensen weg gelegd en heb je daar zelf geen vat op. Dan is het toch fijn dat je dit kunt delen met andere meiden die op dat moment in nagenoeg dezelfde situatie zitten.

Dus meiden, allemaal nog een hele fijne zwangerschap toegewenst en probeer zo veel mogenlijk te genieten van de laatste weken. Ons gezamenlijk doel waarin we allemaal hetzelfde zijn is een mooi nieuw wereldburgertje op de wereld te zetten in 2008!

Groet!

6. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    hoi meiden

heb een tijdje niks van me laten horen maar dat komt omdat ik even tijd voor mezelf nodig had.
    heb nog steeds last van mijn ex. wordt gek van hem maar ja om mijn zoontje wil ik toch aan een kant een nummer hebben mocht hij een keer contact met hem willen hebben.
    en nu ik steeds meer richting de eindstreep ga, begin ik steeds emotioneler te worden.
    voor wie het nog niet weet:
    mijn moeder is 11 november overleden en zij was op 21 september jarig en 1 oktober ben ik uitgerekend
    heb het al een tijd moeilijk gehad , omdat ze dit niet mee kan maken en nu heb ik zoeits van het zo zo mooi maar aan de andere kant ook erg zijn als ik 21 september beval.
    ik zit er gewoon erg mee, weet dat als het zo is ik er niks aan kan doen. de kleine komt wanneer hij of zij dat wilt.
    en nu het ergste:
    heb van familie gehoord dat mijn vader al een andere vrouw heeft. een kennis van ons heeft hem met haar in december gezien.
    niet eens een maand na mijn moeder overlijden loopt hij met een andere. blijkt dat dit al een tijd aan de gang was.
    mijn arme moeder heeft ze dit geweten?
    ook tijdens haar laaste uren? neem aan dat als je in coma bent of zo dat je ook nog dingen hoort of niet?
    kan het gewoon niet geloven en nu is hij hier en wilt zaterdag met me afspreken.
    heb ja gezegd maar voelt aan als verraad tegen over mijn moeder.
    wil afbellen. meiden wat moet ik doen?
    Hij woont in suriname dus zo vaak zien we elkaar niet
    jennefer

7. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Ik snap het.
    Tim is weer een stuk opgeknapt. Meneertje vond alle aandacht alleen wel erg leuk natuurlijk, dus hij vraag nu ook de hele dag aandacht. Vooral negatief...en streng zijn tegen een mannetje wat niet helemaal lekker is, is best moeilijk :oops:

8. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Jennefer, wat een moeilijke situatie. Ik moet zeggen dat ik niet goed zou weten wat ik zou doen. Eigenlijk denk ik dat ik wel met je vader af zou spreken om zijn kant van het verhaal te horen.

Symoen, wij doen vandaag ook niet veel. Opa en oma zijn langs geweest om te kijken hoe het gaat met Tim en ik ga vanmiddag alleen naar een housewarming. Er komen daar zoveel mensen (en ook 8 kids) dat ik dat nog teveel vind voor Tim.

Meiden, wat ik al zei: de lijst laten we denk ik lekker zo.

Mariaatje
    , wat een schrik! Ligt misschien je placenta voor de 'uitgang'?

Scrappercindy
    , de lijst hoef je niet te 'halen'. Iedereen mag erop. Als je kijkt bovenaan de lijst kun je zien dat je 3 meiden een pb kunt sturen met je gegevens en dan zetten we je er op. Dat je er niet op staat is niet express gegaan, daar hoef je niet heel actief voor mee te schrijven.

9. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hey meiden,

ik heb gisteravond ,5uur lang om de 3 min harde buiken gehad ,nu weer en de vk is geweest,..geen ontsluiting of zo gelukkig,moest een paracetamol nemen en kijken of ze weggingn,moet haar direct terugbellen,ze zijn nog niet weg en ik krijg dan waarschijnlijk een consult in het ziekenhis zei ze.
    ga ervanuit dat het oefenen is,en aangezien ik zo tot 8 cm had met mn kleine meid (zonder pijn)houden ze me goed in de gaten.
    wilde ik jullie even zeggen!

10. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Nou wat een schrik ook voor jou!
    Ik lees bij meerdere dat de vk wel langs komt, ik geloof niet dat ze dat hier zouden doen? Misschien wel hoor, ik vind het wel netjes.
    Doe maar rustig en sterkte ermee.

11. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    *INBRAAK*

Symoen; maakt sjef voor ons ook zo'n grote box voor als de kleine blijft logeren, dat gaat bij ons niet passen hoor,hahaha.

12. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Mariaatje heel veel sterkte meid.

Wat is hier vandaag al veel gebeurd zeg.

Even over de lijst. Ik heb mensen die al een tijdje niet hier geweest zijn een pb gestuurd en gezegt dat ik gezien heb dat ze al een tijdje niet meer gezellig mee gekletst hebben hier en de vraag of ze nog op de lijst willen blijven staan (zodat de lijst gewoon een beetje up to date kan blijven) en ik zie daar eerlijk gezegt niet zo'n probleem in. Er zijn zelfs een stuk of 3 dames die mij een pb terug gestuurd hebben dat ze wel graag mee willen schrijven maar dat ze het gevoel hebben dat ze niet welkom zijn. Nu heb ik hun over de streep kunnen trekken en schrijven ze wel mee :D .

13. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    @Allwoman wat een rot nacht voor jou zeg. Ik hoop dat het snel stopt.

14. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    @Jennefer
    Meid wat zal jij een moeilijke tijd hebben zeg. Aan de ene kant zou het inderdaad wel mooi zijn als jullie baby 21 september geboren zou worden. Heeft je vader het niet persoonlijk tegen jou verteld dat hij een vriendin heeft? Anders zou je hem daar misschien mee moeten confronteren, al zal dat wel heel moeilijk zijn.

15. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Jij ook een hele fijne zwangerschap nog toegewenst :D .

Maar je mag ook gewoon gezellig mee kletsen als je een fijne zwangerschap hebt hoor ;)

16. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Hoi Geeske,

Tuurlijk mag je gewoon op de lijst blijven staan. En sorry als ik jou het gevoel heb gegeven dat je daar geen recht op hebt. Ik heb alleen mensen benaderd die al lang hier niet zijn geweest en daaruit bleek dat veel mensen zich niet welkom voelde.

Dus we laten je gewoon op de lijst staan hoor, en voel je niet verplicht om nu mee te schrijven hoor.

17. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Heeej meiden,

Whauw wat veel bijgeschreven weer, leuk dat er meiden weer ff van hun laten horen die al een tijdje niet geweest waren.
    Hier een gebroken nacht met onze eigenwijze dreumes gehad, dus ff weinig energie.

Vandaag dus ff een korte reactie...

Joli: gecondoleerd meid, heel veel sterkte

Mariaatje: hopelijk ben je snel weer thuis en blijft alles goed gaan met de kleine, heel veel sterkte!

Allowman: sterkte zeg, doe je rustig aan meid. Hopelijk stoppen die vervelende harde buiken snel weer!

Jody79: erg herkenbaar je verhaal, ook ik heb nog een kleine rondlopen thuis, dus gewoon minder tijd om te posten. En de ervaring die jij bij t andere topic hebt, heb ik ook wel bij topics waar ik nog van mijn dochter bij meeschrijf. Gelukkig zijn we daar nog met een kleine groep, zodat het ook goed te doen is om t bij te houden. Wie weet krijgen we nu straks in ons verlof meer tijd...

Kiezeltje: ik was het idd die vroeg of je ook veel harde buiken hebt. Gelukkig voor je van niet, maar wel vervelend die moeheid. Lekker rustig aan doen meid!

Nou, ik ga nog ff bankhangen en geniieten van de rust nu mijn kleine meid slaapt. Harde buiken zijn iets minder,dus hopelijk gaat t weer de goede kant op.
    Enne....iedereen lekker blijven schrijven wat ie wil hoor. Juist fijn dat je hier ook kan en mag klagen.
    Als een buitenstaander zich daar aan stoort, leest ie daar maar overheen!

Fijne dag meiden.
    Liefs Semmi

18. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Ischa ik begrijp je goede bedoeling met je pb tjes helemaal, t verplicht niemand en geeft weer ff wat duidelijkheid.

19. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Hoi Lotte,

Jammer dat je het zo opgepakt hebt want het was niet mijn insteek.

20. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    pffffff gelukkig ik begon al te twijfelen aan mezelf of ik nu iets verkeerds had gedaan :cry:

Lekker genieten van de rust heh!

Deel Deze Pagina