Dat vroeg ik me ook net af daarnet. Ik kwam kijken of ze ondertussen iets bijgeschreven had . Even update van controle woensdag: kleintje doet het goed, lag in hoofdligging, was (ongeveer) 42 cm en 1,8 kg. Ik zeg "ongeveer", omdat dat gewoon de standaardwaarden zijn die je in de zwangerschapsboeken leest , ik denk dat het nog te vroeg is voor de gyn om echt een educated guess te maken...Mijn rib is waarschijnlijk gekneusd, maar daar is niks aan te doen. Wachten tot onze meid indaalt en ze die rib niet meer kan bereiken met haar getrappel De harde buiken waren ook normaal zei hij. Zolang ze geen pijn doen, is het om te oefenen. Gisteren zijn we de laatste rompertjes en pyjamaatjes en mijn kleren gaan kopen voor ons verblijf in de materniteit. Nog 8 weken! Over debbie enkel dit: wat een binnenkomst seg . Nog nooit gepost en dan onmiddellijk zo'n berichtje! Verder wil ik nog Joli condoleren met haar verlies en hoop ik dat Mariaatje snel terug thuis zal zijn. Tzm: wat moet jij geschrokken zijn! Wij hebben nu een weekje vakantie, maar mannetje gaat wsl vooral werken op onze bouw. Ik zal me ook wel bezig houden, met op de achtergrond de Olympische Spelen. Zwemmen boeit me mateloos (ik supporter altijd voor Nederland en dan vooral Pieter ). Wie is trouwens die 16-jarige die bij de aflossing de rest op een hoopje zwom? Zo'n supertalent...Turnen en atletiek ga ik ook proberen te volgen en de Belgen natuurlijk, maar onze grootste hoop op een medaille (judo) is door een blessure niet voluit kunnen gaan en is uitgeschakeld...
hopen dat ze snel indaalt . Ik kan me voorstellen dat het niet prettig voelt. Wel fijn dat alles verder goed is. Geniet van je weekje vakantie.
Wow! Er is een hoop gebeurt weer zeg! Persoonlijk vind ik het hier altijd erg gezellig en vind ik het heerlijk om mn klachten hier kwijt te kunnen bij mensen die in het zelfde schuitje zitten. Wat betreft familie. Debbie, je hebt geen idee hoe gelukkig jij je mag prijzen dat je zulke familie hebt. Mensen noemen hun schoonfamilie niet voor niks schoonloeder of schoonkoe, daar gaat wel een en ander aan vooraf. Mijn schoonmoeder heeft me wel ergere dingen voor de voeten gegooid en Annika heeft ook reden genoeg om op zn minst niet blij te zijn met dr schoonfamilie, als je meeleest zoals je zegt, snap ik niet dat je dat niet weet... Zo...en nu weer terug naar de orde van de dag. Hier is een klein wonder gebeurd. Toen ik vanmorgen wakker werd, zag ik mijn enkels! Jajaja! Die heb ik echt al weken niet gezien, Schoenen aan was nog een brug te ver, maar ik kon wel leuke slippertjes aan, dat lukt ook al heel lang niet. Nu zijn ze weer iets dikker, maar in vergelijking met hoe het was....Snp alleen niet zo goed hoe dit kan, want ik heb echt niets anders dan anders gedaan. Nou ja, maakt niet uit, ik ben helemaal happy! Knoepert, ik heb ook B12 injecties gekregen vroeger, kan me dus voorstellen hoe je je gevoeld hebt! Binnenkort over op pillen of moet je nog even blijven spuiten? Jennefer, lastig meid, maar als je pa bijna nooit in nl is, zal ik hem toch gaan zien. Dan kun je er ook uitgooien wat je dwarszit. Je moeder begrijpt dat vast wel1! Sterkte. Maria, jeetje meid! Dat is heftig. Hopelijk mag je snel weer naar huis. Enne...nu zullen je schoonouders misschien wel inzien dat je werk echt te zwaar is! Allwoman, wat een nacht meis, hopelijk valt t mee. Ischa, je hebt niks fout gedaan hoor, ik snap je idee erachter helemaal! Blub, rustig aan doen komt niet in jouw woordenboek voor he? Zo....ik ga ff lekker douchen. Ben vandaag zo moe en van een douche knap ik meestal lekker op. Kom straks nog wel even kijken.
Hey meiden, Hier weer even een berichtje van mij. Ik ben een poosje niet geweest, eigenlijk omdat ik er gewoon even geen behoefte aan had en verder zal ik er niet over uit wijden Hier gaat alles goed, vandaag 30 weken Ik heb vandaag weer het een en ander bij gelezen en dat is niet niks zeg Jeetje wat is er een hoop gebeurt ondertussen. Over suzanna, volgens mij is ze met haar man op vakantie, tenminste dat zag ik op haar hyves staan. @mariaatje, heel veel sterkte meid, hopelijk bloed je niet meer zo hevig en blijft de kleine nog even lekker zitten. @joli, gecondoleerd met dit grote verlies meid @zena, fijn dat je je enkels weer kunt aanschouwen Ik heb er zelf ook veel last van gehad met het warme weer. Ik las ook nog het berichtje van debbieopzoek. Ik snap niet helemaal wat ze hier nu opeens komt doen en waarom. Er wordt door deze dame een hoop onrust gestookt wat helemaal nergens voor nodig is. Verder wil ik daar ook niks over kwijt. Nou meiden ik ga nog even verder met bijlezen
Ok dan mijn beloofde berichtje er is heel veel gebeurd hier....ben verhuisd naar een super leuke tussenwoning met veel kinderen in de buurt dus onze twee oudste hebben genoeg te spelen deze vakantie (en ik daardoor genoeg te wassen hahaha) Onze nu nog jongste van 1 jaar vermaakt zich ook prima kan op mooie dagen vrij de tuin in kruipen (loopt nog niet helemaal los) en op natte dagen zoals vandaag speelt hij vrolijk mee met broer en zus (en het naapen van iedereen is zijn leukste spel nu) hij heeft wel zijn ongelukjes gehad..een gat in zijn hoofd bij zijn eerste losse stapjes (daarom dat die nu niet meer durft denk ik) en een stukje van zijn tandje gevallen vandaag :S Ik heb 1 week in het psychiatrisch ziekenhuis gelegen. rede : normaal al depressie waar ik medicijnen voor slik en die ik nu uiteraard niet mag nemen (wil bv geven perse), we hebben het financieel heel zwaar momenteel ( gaan de schuldbemiddeling in en sommige dw proberen nog steeds te pakken wat er te pakken valt natuurlijk wat niet mag) en ik ben (nog tot sept) de enige kostwinner waardoor ik compleet workaholic werd en 3 maanden iedere week 60-70 uur werkte (van thuis uit dus je hebt er alles steeds bij natuurlijk) Na een weekje rust en het hier en daar allemaal geregel en wat regeltjes voor mezelf opgesteld te hebben begint het weer te komen. heb wel gister nog gevloekt voel me er heel slecht door want heb zelfs gezegd "rot baby, waarom moest het nu ineens wel lukken" ( na 6 rondes) maar natuurlijk meende ik dat helemaal niet want ben dolgelukkig met onze vierde kleine. zwangerschap gaat redelijk. veel last van bi en heb weeenremmers en medicijnen tegen krampen. Maar de kleine groeit goed en beweegt flink dus nog even doorbijten. (moeilijk rusten dus met de kids en nesteldrang grrrr) ook bij mij is de baarmoedermond al aan het verstrijken maar moet wel meteen zeggen dat ik dat bij de derde ook had en zelfs 2 weken met 3 cm ontsluiting heb gelopen. toch is hij gewoon met 39 weken geboren. (net als de twee oudste exact 7 dagen te "vroeg") eigenlijk hoop ik daar nu ook stiekem weer op hahaha. Heb verf gehaald voor de babykamer het word heel licht violet met zonnen en wolken erop en hij zal het kamertje moeten delen met Djamai van 1 jaar. (3 slaapkamers 4 kids he) maar de eerste periode komt hij toch nog lekker bij ons op de kamer in de nacht dus zie geen problemen kwa wakker worden enz. verder is dus nog helemaal niks in orde...heb nog geen pyama`s gekocht hihi voor de kleine staan de kleertjes klaar maar moeten nog gewassen enz. maar daar kunnen we deze week mee aan de slag is toch geen weer. pff lang verhaal maar alles een beetje in het kort he haha blij dat ik terug ben. was ook altijd leuk bij oktobermama`s 2002 . novembermama`s 2004 en april mama`s 2007 dus zou jammer zijn als oktober mama`s 2008 anders zou zijn toch?
Even een vraagje? Ik heb sinds gisteren het gevoel dat mijn bloeddruk weer aan het stijgen is heb best wel wat hoofdpijn (met dat thuis ding is hij 130/79). Maar nu heb ik pas volgende week maandag weer een afspraak in het ziekenhuis. 1 aug was hij bij de gyn 125/80 (en ong. 10 min ervoor met thuis meter 120/69). Kan ik het beste toch morgen met het ziekenhuis bellen?
Welkom terug Steffie. Het zal inderdaad niet gemakkelijk zijn om nu geen medicijnen te mogen slikken tegen je depressie (heb zelf 8 jaar ook een depressie gehad en gebruikte toen seroxat). Wel leuk dat jullie nu een leuke tussenwoning hebben. pffff 60/70 uur per week werken, dat doe je nu toch niet meer heh?
Bellen mag altijd toch? Zou ik gewoon doen. Omdat je bloeddruk steeds zo hoog is, zal jij dat best kunnen voelen denk ik! Zena, welkom aan je enkels....
Ischa31 zou ook ff bellen beter teveel dan te weinig he nee ben terug gegaan naar 40 uur en heb ineens tijd teveel lijkt wel hahaha moet er echt aan wennen zeker omdat mijn man thuis is en al een deel doet nu...want eerst was die constant solliciteren ed en deed ik er ook het complete huishouden nog bij
Ik dacht altijd dat jullie in Belgie al vroeg met verlof gingen of hebben jullie lang verlof na de bevalling?
Hey lieve oktobermamatjes Het komt wel dichtbij nu allemaal he SPANNEND Ben een septembermama maar soms lees ik ffies met jullie mee maar dat wisten jullie al Wilde even reageren op de "discussie" die is ontstaan (jullie weten wel welke) "wij" septembermama's klagen af en toe ook stuk aan been en dat komt eigenlijk omdat je JUIST elkaar hier niet kent en hier kan je klagen zonder dat iemand je een zeur vind (naja dat dachten we dan ) in je directe omgeving probeer je (ik tenminste) zo min mogelijk te klagen omdat die niet in hetzelfde schuitje zitten.... dussuh mijn mening: lekker blijven klagen wij a.s. mama's kunnen elkaar lekker steunen! verder over de lijst: bij de septembermama's (en trouwens ook bij "zwanger na miskraam") word deze ook regelmatig opgeschoond, als iemand een maand of langer niet is geweest word er een PB gestuurd om te vragen of diegene nog mee wil praten. Als diegene dat niet wil halen we haar van de lijst zo blijft de lijst altijd up to date. sorry dat ik me ermee bemoei maar wilde het even kwijt. verder voor iedereen een dikke knuffel ennuh NOG MAAR EEN "PAAR" WEEKJES
Hey Roshi, is helemaal niet erg dat je je ermee bemoeid . En jij ook heel veel succes met de laatste weekjes. Maar zie je sowieso ook nog bij het andere topic.
hai meiden ,ik ben net weer terug uit het ziekenhuis ,moest toch de hele middag blijven. Ik heb geen ontsluiting en de kleine maakt het goed gelukkig,moet het met het oog op mijn vorige bevalling wel rustig aan doen en het goed in de gaten houden...ze houden me wat extra in de gaten nu omdat het wel "rommeld" ( o ff rechtzetten,vannacht was het wel rustig hoor gelukkig) Ik heb de rest niet teruggelezen allemaal sorry,wel ben ik bewust niet op debbie ingegaan,gewoon lekker doorgaan zoals we deden zou ik zeggen o persoonlijk vind ik ook dat diegenen die niet posten gewoon op de lijst moeten blijven! nu ga ik lekker douchen en vroeg naar bed,morgen weer de eerste schooldag voor mn meis!
nou niet helemaal en zeker niet als je zelfstandige bent zoals ik (thuiswerk) dan is het het gunstigs als je 1 week voor de vermoedelijke bevalling stopt met werken en dan na 7 weken de draad weer oppakt :S de andere regels ken ik eigenlijk niet maar schoonzusje is 3 weken voor de bevalling gestopt en met 3 maanden weer gaan werken maar verloor wel 30% van der inkomsten die maanden :s dus ja
Dag allemaal! Ik heb even niet terug gelezen, daar moet ik maar eens voor gaan zitten! Ik heb nog steeds vakantie en vriend lief ook dus vandaar niet zoveel internet. We zijn wel met de boot weg geweest maar door het rotweer weer terug gekomen. Mijn vriend heeft zaterdag (vorige week) ons bed verhuist dus we wonen nu in het nieuwe huis, maar daar hebben we nog geen telefoon of internet dus de pc staat nog in het oude huis, daar douchen we ook want met een beetje geluk gaan ze pas 20 augustus onze badkamer tegelen, dus dat duurt nog wel even.. Vandaag KPN gebeld om internet en telefoon over te zetten, maar dat duurt maar liefst 4 weken, dus weet even niet hoe onregelmatig ik langs kom hier.. Efin met "iniminie" gaat alles goed, heb alleen vreselijk last van vocht in mijn benen en enkels, en dat doet echt zeer! maar ja, mijn babykamer is bijna af, en ik zal eens kijken of ik van de week een fotootje kan neerzetten. Ik mis jullie allemaal wel heel erg joh! tot snel! Groetjes Bambie