Poging 2 Mamajan: wat vervelend dan van die kolf. Hier mag je de kids met 22 mnd opgeven en werken ze ook met wachtlijsten op inschrijving. Ook wel logisch vind ik. Symoen: veel plezier met jullie huis. Denise: mooie foto's! Aan meten doe ik niet... Kiezeltje, ik ben onder controle bij een erg grote praktijk. Als er echt iets is kun je wel langs komen. Bianca, ik zie niet op tegen de bevalling, hoewel het de 2e keer is (en ik de eerste keer op het moment zelf VRESELIJK vond) Tot zover de verkorte versie.... Straks de groeiecho. De laatste keer dat we onze kleine zagen is alweer 10 weken geleden, dus ik ben zo benieuwd!
Ik zie er eigenlijk wel naar uit . Ik heb de vorige keer een goede bevalling gehad en daar hoop ik nu weer op natuurlijk. Maar er zijn wel een paar dingen die ik anders (lees: beter) wil doen.
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Mieni, Ischa31 en/of Timzijnmama. De lijst blijft dan netjes en up-to-date. Onze hyves: http://oktobermama2008.hyves.nl 23 SEPTEMBER Tweety, 27 jaar, 2de kindje, kalender meisje, het wordt een JONGEN 28 SEPTEMBER Rolia, 31 jaar, 3e kindje, kalender jongen, en het wordt een :-# 29 SEPTEMBER Gerlinde, 31 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, het wordt een JONGEN Truus1980, 28 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje, geslacht is een VERRASSING 1 OKTOBER Sjannie, 34 jaar, 2de kindje, kalender zegt jongen, denkt zelf meisje en het wordt een JONGEN Brennmgn, denkt zelf jongen en het wordt een MEISJE Semmi, 25 jaar, 2de kindje, kalender meisje en het wordt een MEISJE Sousa, 24 jaar, 1ste kindje Jennefer26, 29 jaar, 2e kindje, denkt een jongen, hoopt op een meisje Sambi, 29 jaar, 2e kindje, kalender meisje en het wordt een :-# 2 OKTOBER Spijkervrouwtje, 31 jaar, 2de kindje, denkt zelf meisje, geslacht is een VERRASSING Marijeee, 25 jaar, 1e kindje, kalender meisje en het wordt een JONGEN Butterfly1, 25 jaar, 1ste kindje, kalender meisje en het wordt een MEISJE 3 OKTOBER Lampie, 25 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen, en het wordt een :-# Knoepert: 26 jaar, 4e kindje, kalender jongen en het wordt een :-# Sarisha, 29 jaar, 1e kindje 4 OKTOBER (Dierendag) MissyZuilen, 21 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje, en het wordt een JONGEN Zena, 26 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen en het wordt een MEISJE 5 OKTOBER Jessica507, 23 jaar, kalender zegt jongen, denk zelf meisje en het wordt een MEISJE Coni, 40 jaar, 8ste kindje, kalender zegt meisje Jody79, 28 jaar, 2de kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje 6 OKTOBER Lisette28, 30 jaar, 2e kindje, geslacht is een VERRASSING Mamajanneke, 3e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje 7 OKTOBER Kibi, 27 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, het wordt een MEISJE Mariek73, 34 jaar, kindje, denkt zelf jongenen het wordt een :-# Eef76, 32 jaar, 1e kindje, het wordt een MEISJE 8 OKTOBER Steffie1980, 27 jaar, 4de kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje, het wordt een JONGEN Lin83, 24 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen, het wordt een JONGEN Lotte27, 27 jaar, 2e kindje, het wordt een MEISJE 9 OKTOBER Zico, 35 jaar, 3de kindje, denkt zelf jongen en het wordt een :-# Timzijnmama, 30 jaar, 2e kindje, kalender meisje, geslacht is een VERRASSING Ischa, 31 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen, het wordt een JONGEN Charlie01, 2de kindje, kalender jongen Mama1984, 23jaar, 1e kindje, kalender jongen Sam1973, 34 jaar, 2e kindje 10 OKTOBER Susanna, 32 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf een meisje, en het wordt een MEISJE Bambie, 34 jaar, 1ste kindje, iedereen denkt meisje, geslacht is een VERRASSING Jimmy, 24jaar Shelde, 25 jaar, 2e kindje, kalender meisje Miekiemiek, 30 jaar, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen Mikatjuh, 1e kindje, denkt zelf ??? 11 OKTOBER Joli, 27 jaar, 1e kindje, geslacht is een VERRASSING Bianca24, 25 jaar, denkt zelf een meisje, het wordt een JONGEN Lelie4, 31 jaar, 1e kindje, het geslacht is een MEISJE 12 OKTOBER Nony, 31 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen, geslacht is een VERRASSING Ellen1984, 23 jaar, 1ste kindje kalender jongen, en het wordt een :-# Mariaatje, 27 jaar, 1e kindje, denkt zelf jongen, geslacht is een VERRASSING 13 OKTOBER Symoen, 29 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, en het wordt een :-# Mieni, 28 jaar, 3e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen en het wordt een MEISJE Muffie, 24 jaar, 1ste kindje Lientje, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen Kiezeltje, 20 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje, het wordt een JONGEN 14 OKTOBER Astridje, 25 jaar, 2de kindje 15 OKTOBER Wiets, 27 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje Linnepinn, 22 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, zelf nog geen idee! 16 OKTOBER Annika1985, 22 jaar, 3e kindje, kalender meisje, het wordt een MEISJE Cootje269, 30 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje Sabineramp, 22 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje, het wordt een MEISJE Blub76, 32 jaar, 1e kindje, hoopt op een meisje en het wordt een MEISJE 17 OKTOBER Joel, 23 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen en het wordt een :-# Chris81, e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje Norway, 26 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt een meisje, geslacht is een VERRASSING MamaG, 27 jaar, 1e kindje, kalender meisje, twijvelt zelf nog, geslacht is een VERRASSING 18 OKTOBER Lief649, 27 jaar, 2e kindje,kalender jongen en het wordt een :-# Taddy teddy, 26 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen en het is een MEISJE Denise1976, 31 jaar, 1e kindje, het wordt een :-# Gerda 1975, 33 jaar, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen Mad, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen Bianca Loman, 26 jaar, 1e kindje 19 OKTOBER Audrey23, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje Danii, 28 jaar, 3e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen Tam27, 29 jaar, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje en het wordt een :-# 21 OKTOBER Yvonnee, 2e kindje Vlinder84, 23 jaar, 2e kindje, kalender jongen, het wordt een JONGEN Catootje1978, 29 jaar, kalender jongen, denkt zelf meisje, geslacht is een VERRASSING 23 OKTOBER Wendyy, 23 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen MamaK, 1e kindje, het wordt een JONGEN 24 OKTOBER Hanne9, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen, het wordt een JONGEN Tal74, 33 jaar, 4e + 5e kindje, kalender jongen, het wordt een JONGEN en een MEISJE Liss10, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje 26 OKTOBER Guapetona, 34 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje 27 OKTOBER Shaas, 18 jaar, kalender jongen, denkt zelf jongen, het wordt een JONGEN Just the2 of us, 21 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje Triessie, 28 jaar, 1e kindje, het wordt een :-# 28 OKTOBER Sung, 26 jaar Dorito, 2e kindje, denkt zelf jongen Liz0104, 19 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf ???? en het is een MEISJE 29 OKTOBER Allwoman, 29 jaar, 2e kindje 30 OKTOBER Vke, 25 jaar, 1e + 2e kindje, kalender jongen, geslacht is een VERRASSING Kus26, 26 jaar, 3e kindje en het wordt een MEISJE 31 OKTOBER Hansje, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje en het is een MEISJE Totaal 14 jongens, 19 meisjes, 12 verrassingen, 2 tweelingen, 12 :-# AFSPRAKENLIJST 13 augustus Tzm: groeiecho (32 wkn), Butterfly: vk 18 augustus Symoen: gyn 19 augustus Kus: controle vk + antiD spuit 20 augustus Jody: vk 21 augustus Kus: groeiecho 30 weken 22 augustus vke: echo 22 augustus Kibi: 34w controle gyn. 19.30u 4 september Zico: gyn. 8 september Butterfly: pretecho 25 september Zico: gyn. Onze gedachten gaan uit naar: Coni en haar dochter Nikkie* Klusser en haar zoontje Jort* BUDDYLIJST: Blub76 - Annika Bianca24 - Lotte27 Mieni - Tam27 Liz - Zico Mariek/Rolia - Ischa Brennmgn - Butterfly Gerda1975 - Allwoman Susanna - Audrey23 Lief - Timzijnmama Vlinder - Hansje Mamajanneke - Patrieske (jan '09 mama) Kiezeltje - Kus26 Mariaatje - Joli Tal - Vke Symoen - Zena Joel - Denise1976 Bambie - Triessie Mamak - Semmi VERLOF Bambie Symoen Kiezeltje Bianca Susanna Tal74 Liz Gerda Nony Marije Zena Timzijnmama Jody Joli: 16 augustus Semmi: 18 augustus Mariek: 18 augustus Lief: 20 september (ervoor 4 weken vakantie vanaf 22 augustus) Ischa: 25 augustus Rolia: 28 augustus MamaK: 11 september (6 wkn van te voren + 2 wkn vakantie vanaf 28 aug) Hansje: 30 augustus Mariaatje: 1 september (6 wkn van te voren tot die tijd 50% werken) Kibi: 29 september (1 wk ervoor, vrije dagen vanaf 10 september) Mieni: 15 september (4 weken van te voren) Zico: 15 september Ellen1984: 5 oktober (ervoor nog vrije dagen vanaf 19 september)
Ik heb inderdaad ook een paar dingen die ik anders wil doen. Onder andere elke wee 'welkom heten' en niet steeds roepen: auw, dit wil ik niet hoor, ga weg met die pijn (dat helpt niet echt voor het goede hormoon aanmaken)
@ Timzijnmama: Veel plezier bij je echo vandaag! Laat je even weten hoe het was? Buikomtrek: Ja, ik hou het ook bij en zit nu op 97 cm over mijn navel gemeten. Schaambeen: Herkenbaar. Wat een rotpijn. Ik kon me vannacht ook niet omdraaien in bed en vandaag de hele dag alleen met Mick is wel heel zwaar, maar goed, we bikkelen door.
Hallo Meiden! Wat een heerlijke dag; NOT! Ik had me erop verheugd om mijn dochter weer iedere dag op de fiets naar school te brengen maar ik pak nu toch steeds de auto! Vanmorgen bij de verloskundige geweest, alles was goed. Bloeddruk was gehele zwangerschap erg laag en is nu sinds de vorige controle weer normaal. Baby ligt al met het hoofdje in de bekken maar ligt nog los dus er kan nog vanalles gebeuren. Dit verklaart wel het beurse gevoel van onderen. Hartslag was goed van de babs en mijn ijzer ook weer prima. Over twee weken weer naar de VK en dan alweer iedere week! Denise1976; Nee, nog nooit gedaan buikomvang meten, was misschien wel leuk geweest. Symoen; succes met je huis, wanneer zijn jullie van plan over te gaan. Bianca24; Ik zie er niet tegenop maar ben wel benieuwd. Mijn eerste bevalling ging niet lekker maar heb er nu meer vertrouwen in dat het goed zal gaan omdat ik dit kindje hier in Nederland ga krijgen. Ik vind het wel spannend of mijn man op tijd uit het buitenland over is en of hij erbij zal zijn. Tzm; Hoe was de groeiecho? Fijne dag nog, Groet!
Tim heeft een nieuw spelletje ontdekt.....uit zijn bed komen! Hij moet allang slapen, maar komt er steeds uit nu! Ik ben al bezig ala oppasnany...hihi.
Hoi allemaal Wat een weer, wat een weer het gaat er op hier regen onweer echt weer om in je bed te kruipen. Symoen gefeliciteerd met jullie huisje, word nog hard werken voor de bevalling. Niet te veel doen hoor ook veel rust nemen. Bianca Ik zie er opzich ook niet tegen op, niet tegen een natuurlijke bevalling. Ik ben wel ban voor de ruggenprik bij een keizersnee. Het schijnt niet heel makkelijk te gaan bij iemand met flink overgewicht. Misschien moeten ze me maar gewoon helemaal wegmaken als het zover zou komen. En weeen ach ja elke wee is een stap dichter bij de komst van ons wondertje. TZM ja die computer is soms erg lastig. Ga ff lekker verder met opruimen. Groetjes marieke
symoen, veel plezier in jullie nieuwe huis Bianca, goed dat de controle goed was ja ik ben echt heel bang voor de bevalling... maar ja je hoort ook constant verhalen en misschien komt het daardoor dat ik zo bang ben of omdat ik zo jong ben misschien... weet het niet echt mamajanneke ja die str*ntregen ook he :s pffff houd hier nooit op, van het ene weer in het andere TZM, veel plezier tijdens de echo strakjes ik hoop dat men kleine meid straks gedraaid is... maar zo als ik het momenteel voel ligt ze nog steeds stuit... ben ook heel de nacht ziek geweest... jakkes wat een rot misselijkheid toch... ga nog maar even ligge slaap inhalen dikke zoenen xx
Ik ben vanmorgen weer in het ziekenhuis geweest voor controle. Urine, bloed, echo, ctg, bloeddruk...de hele mikmak en alles was GOED! Vorige keer waren mijn bloedplaatjes blijkbaar te laag (had ik zelf niet meegekregen)en daarom waren ze bang dat ik alsnog pre-eclampsie zou ontwikkelen, maar ze waren nu weer netjes gestegen. Op het CTG heb ik welgeteld 1 harde buik gehad in een half uur tijd, dus hartstikke goed. Volgens de arts-ass komt dat echt doordat ik niet meer werk en me rustig hou, dus maar doorgaan zoals t nu gaat he! Ons meisje loopt nog steeds anderhelve week voor qua groei en weegt nu 2 kg, ik heb vrij veel vruchtwater, maar niet té veel (ach ja, ik hou overal vocht vast, dus waarom daar niet )En eigenlijk doen we het op het moment allebei hartstikke goed. De 26e weer een structurele echo en controle. Maar ik ben er nu een stuk geruster op! Voor de bevalling ben ik niet bang, ik kijk er eigenlijk wel naar uit. Ik ben erg benieuwd naar ons dametje en tsja, dan zal je eerst door die bevalling heen moeten. Nou is het natuurlijk wel zo wat Hansje zegt, t is de eerste, dus je kan het niet vergelijken. Misschien maar goed ook....Ik laat t "lekker"over me heen komen allemaal!
Symoen: veel plezier in je nieuwe huis met klussen! Over de bevalling: ik ben totaal niet bang voor de bevalling zelf, qua pijn etc... Natuurlijk wel of het met mijn kleine meisje allemaal wel goed gaat, maar dat heeft weer met Julian* te maken. De bevalling van Milan verliep megasnel en daar kijk ik ook positief op terug. Hopelijk gaat het dit keer weer zo snel!
ook mijn bevalling van danique (5 jaar geleden alweer)liep supersnel en is me toch meegevallen,achterna zei ik: het was te doen" Ik zie er beslist niet tegenop en kijk er zelfs wat naar uit.(uiteraard hou ik in mn achterhoofd dat het nu heeel anders kan lopen)het word in ieder geval weer een hele ervaring. Ik hoop duim en bid (wat ik nooit doe) dat ik niet gehecht hoeft te worden,dat deed me nog meer zeer dan de hele bevalling zelf,zo wel..spuiten ze me maar helemaal plat Het meest kijk ik uit naar het moment dat de kleine op mijn buik word gelegt,die geur mmmmmmm zwijmel zwijmel
Hoi meiden, ben ik ook weer eens Ik kan door mn bekken niet te lang zitten en dna is het me hier teveel lezen dus sorry dat ik niet heb bijgelezen. Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat! Hier gaat alles goed met de kleine. Vandaag controle gehad en meneer groeit goed en hartje klopte weer prachtig. Gister echo gehad, was prachtig om hem weer te zien. Kan niet wachten om hem echt in mijn armen te houden! Voor de bevalling ben ik niet bang, qua pijn of uitscheuren ofzo. Ik hoop eigenlijk alleen maar dat er een levend kind uit komt...
hai meiden wat een weertje zeg...het lijkt wel storm, ik net mijn was opgehangen op de droogmolen buiten, donderd dat hele ding op de grond hihihi...plomp in de vijver...owowow kan weer overnieuw beginnen leuk dat iedereen gereageert heeft op de "bevalling" ...kan me erg voorstellen, dat bij diegene waarbij het toendertijd niet goed afliep heel spannend moet zijn...komt vast allemaal goed meiden! tzm> je zou de groei echo nu wel gehad hebben rond deze tijd, hoop dat ie goed was.hahaha die Tim, leuk spelletje, not scrappercindy> gelukkig is de bloeddruk nu weer helemaal goed, heb ik ook dat beurse gevoel van onderen, vooral bij het lopen! mariek> "lekker" verder met opruimen? kom je ook bij mij? .....wou dat het hier onweerde...vind ik mooi liz> jah heerlijk gevoel hé dat alles weer goed is, voel de kleine nu ook steeds heel goed...vooral aan één kant van de buik, rechts! wat zal ik dat straks gaan missen. vervelend hé dat ziek voelen s'nachts...hoop dat je je straks beter voelt na je middagdutje zena> hartstikke mooi dat alles nu goed is meis...en dat de harde buiken nu minderen..toppie, houden zo mieni> gaat zeker goed komen weer, ze zeggen toch als je een eerdere bevalling heb gehad die vlot verliep, dat het nu helemaal vlot kan lopen? allwoman> dat hechten ja dat doet AUW denk ik hihihi..heel erg AUW is die geur zo lekker van de kleine? vlinder> meid doe jij maar lekker rustig aan, we begrijpen het allemaal wel ...mooi dat alles goed was! jammer dat je gen laptop hebt dan, dan kon je lekker blijven liggen en toch internette... zo zal zometeen ff een pannetje groentesoep maken, heb er echt zin in...t'his er ook het weer voor...mmmmmmm vanavond krijgen we een nieuwe schuif deur kast voor in de berging...eindelijk komt alles achter deuren, zodat de troep niet meer te zien is ......wat zal ik me opgeruimd voelen vanavond..heerlijk!
Vanmiddag een de groeiecho gehad. De kleine ligt met het hoofdje omhoog en de billen naar beneden. En dan met de beentjes helemaal omhoog en een beetje onder de billen... Of dat nou lekker ligt.... Hij/zij weegt nu 1990 gram en gaat uiteindelijk richting de 6,5 pond. (zou een kilo meer zijn dan Tim!) Alles was verder okee. Bianca, ik moest helaas lachen om je wasgoed ellende....sorry...Tim heeft zelfs gelachen (doordat ik hardop moest lachen) Hij heeft het 'spelletje' nog aardig lang vol gehouden. Als hij me aan hoorde komen kroop hij snel weer in bed met een brede grijns... :x en ik maar mijn best doen om hem niet aan te kijken, niet tegen hem te praten en hem weer neer te leggen....maar goed, mama had uiteindelijk toch gewonnen! *juicht* De geur van een pasgeboren baby is heerlijk inderdaad. Vooral als ie van jezelf is! Vanavond na 4 weken vakantie weer de eerste yoga.
Hoi meiden, Ik zie ook niet echt op tegen de bevalling. Mijn eerste bevalling was geen pretje en ik ben 20 uur bezig geweest en uiteindelijk ook in het ziekenhuis beland. Ik ga het hele verhaal niet hier neerzetten, want daar hebben jullie toch niks aan. Maar ik besef wel dat zoals de ene zwangerschap anders is dan de andere, dit ook het geval is met bevallingen. Dus ik laat het allemaal maar over me heen komen, de beeb moet er toch uit Vanavond mag ik weer op controle komen bij de vk