@ppa,het is vervelend maar ja,mij maakt het niet uit.het is voor mij het 5e kindje hoor.hihi.voor mijn vriend zijn 2e en voor ons samen de 1e.snappie het nog \/ spannend morgen hoor je 1e controle.ik ga over een week of 2 eens bellen voor een echo. ik ben nagelstyliste van beroep en heb een salon in mijn huis.ik plan dus mijn eigen tijd en toevallig was ik nu vrij.ik moet daarentegen vanmiddag en vanavond nog werken. @zena,wintersport,dat heb ik nog nooit gedaan.ik hou niet van kou al zegt iedereen dat het niet koud is maar nee sneeuw trekt me neit geef mij maar zon zee en strand @truus,hoe is het geweest bij de vk? @gerline,je hebt een echo gehad las ik.hoe was het meis... nou verder was er niks geloof ik.vor iedereen die ik vergeten ben sorry! we kletsen teveel,is bijna niet bij te houden hihi. kus
OKTOBER 2008 MAMA'S 1 OKTOBER 1.Gerlinde....31 jaar...1ste kindje...kalender jongen, denkt zelf ? 2Truus1980....28 jaar...1ste kindje...kalender meisje, denkt zelf ? 3.Noukie......28 jaar....1ste kindje...kalender jongen, denkt zelf meisje 4.Semmi....25 jaar...2de kindje...kalender meisje...denkt zelf ? 5.Rolia.....31 jaar......3e kindje.....kalender jongen, denkt zelf ? 6. Sousa....24 jaar...1ste kindje 2 OKTOBER 7. kimmetjehier....24 jaar...1e kindje...kalendermeisje...denkt zelf meisje 8. Spijkervrouwtje....31 jaar...2de kindje...kalender jongen...denkt zelf meisje 9. Marit123....30 jaar...1ste kindje 10.Sjannie....34 jaar...2de kindje 11. Deng....26 jaar 12. Linnepinn....21 jaar..1ste kindje...kalender jongen...zelf nog geen idee! 13. Jennefer26....29 jaar 3 OKTOBER 14.Lampie.....25 jaar... 1ste kindje...kalender meisje...denkt zelf jongen 4 OKTOBER 15.MissyZuilen....21 jaar...1ste kindje...kalender jongen...denkt zelf meisje 16.Zena....26 jaar...1ste kindje...kalender jongen...denkt zelf jongen 17. Maka123...1ste kindje 6 OKTOBER 18. Jody79...28 jaar....2de kindje...kalender jongen...denkt zelf meisje 19.Butterfly1...24 jaar....1ste kindje...denkt zelf jongen 20. satyra...28 jaar... 7 OKTOBER 21.Kibi....26 jaar...1ste kindje...kalender jongen...denkt zelf ? 22. Fofo....31 jaar...1ste kindje 23. Lenah....26 jaar 24. Jessica1981 25. Susanna.....32 jaar.....1ste kindje 26. Baby25 8 OKTOBER 27.Steffie1980...27 jaar...4de kindje...kalender meisje...denkt zelf meisje 28. Eef76....31 jaar 29. MsRoxy 9 OKTOBER 30. Mupkuh....24 jaar...1ste kindje...kalender meisje...denkt zelf meisje 31. Zico.... 35 jaar...3de kindje...denkt zelf jongen 32. Charlie01....2de kindje...kalender jongen...denkt zelf ? 33. Tweety...27 jaar...2de kindje...kalender meisje...denkt zelf? 10 OKTOBER 34. nicole78....29 jaar...kalender meisje...denkt zelf meisje 35. Kikiko 36. jimmy...24jaar 37. shelde....25 jaar...2e kindje 11 OKTOBER 38. Ischa....31 jaar 39. Joli.... 27 jaar 12 OKTOBER 40. Mariaatje....26 jaar...1ste kindje...kalender jongen...denkt zelf jongen 41.Monique 1984.... 24 jaar... 1ste kindje... denkt zelf jongetje 42.nony...31 jaar...1ste kindje...kalender jongen...denkt zelf jongen 43.gerda 1975...32jaar... 44.Ellen1984...23 jaar... 13 OKTOBER 45. Muffie...24 jaar...1ste kindje 46.Symoen....29 jaar...1ste kindje...kalender meisje 47. Mironne....27 jaar... 3e kindje... kalender meisje... denkt zelf weer een jongen 14 OKTOBER 48. Wiets....27 jaar... 1ste kindje...kalender meisje...denkt zelf meisje 18 OKTOBER 49. taddy teddy....26 jaar...1e kindje...kalender jongen...denkt zelf jongen 50. tam27....29 jaar... 2e kindje... kalender meisje...denkt zelf meisje 19 OKTOBER 51. Audrey23...24 jaar... 1e kindje...kalender meisje... denkt zelf ? 52.Norway...26 jaar... 23 OKTOBER 53.blub76..... AFSPRAKENLIJST Gerlinde: 11 feb 1e echo Truus1980: 12 feb intake vk zena: 12 feb 1e echo gyn ppa: 13 feb nony: 14 feb mupkuh: 18 feb 1e echo steffy: 19 feb gyn Sjannie: 20 feb Jennefer: 20 feb tam27: 21 feb 1e echo kibi: 21 feb mariaatje: 25 feb 1e echo Tweety: 25 feb intake vk kimmetjehier: 25 feb 1e echo Butterfly1: 26 feb intake vk + 1e echo eef76: 26 feb 1e echo Marit: 26 feb 1e echo Semmi: 26 feb 1e echo joli: 26 feb 1e echo monique1984: 26 feb 1e echo Jody79: 27e februari 1e echo Wiets: 27 feb echo baby25: 27 feb echo rolia: 27 feb echo ischa31: 28 feb zico: 28 feb gyn Gerlinde: 3 maart 2e echo Mironne: 5 maart 1e echo Ellen1984: 5 maart 1e echo tam27: 6 maart intake vk Wiets: 11 maart 1e afspraak Linnepinn: 12maart 1ste echo Zena: 2e controle + intake gyn Gerlinde: 19 maart:nek plooi meeting Audrey23: 21 maart 1e controle VK
@Gerlinde, wat fijn dat alles oke was op de echo. @Truus1980, hoe was het bij de vk? @Zena, hoe was je echo? Nou hier gelukkig goed nieuws, mijn mannetje komt alsnog morgen gewoon naar huis. De arts vond het niet meer nodig hem langer in het ziekenhuis te houden. Gelukkig morgen mijn mannetje weer thuis.
Thnx ppa, Mironne en Zena voor jullie reactie ! Het is geweldig dat er hier altijd wel iemand is die ongeveer dezelfde ervaringen heeft of je even een hart onder de riem kan steken. Natuurlijk doen ze dat in mijn omgeving ook, maar om het van (aankomende) mama's te horen stelt me toch iets meer gerust
@Tam27: Wat fijn dat je man morgen weer naar huis mag! Heerlijk.... @kimmetjehier: Daar zijn we voor he, denk dat we allemaal wel eens iets hebben/voelen dan is het zeker fijn als een mede-zwangere die het kent je verteld dat het niets ernstigs is...
hoi meiden wat is er weer veel geschreven. donderdag ga ik samen met mijn mannetje naar de 9 maandenbeurs. wie van jullie gaat er ook nog heen? @tam gelukkig is ie weer fijn thuis morgen. ik weet allemaal niet meer wie er wat heeft geschreven erg he. er werdt gevraagt wat voor werk we doen. ik werk in een verpleeghuis. op een overbruggingsafdeling. werk sinds de geboorte van mijn zoontje nog maar 16 uurtjes en das nu erg lekker.
@Tweety: Wij willen wel naar de 9-maanden beurs, maar Amsterdam is voor ons niet echt naast de deur... Mijn schoonmoeder had het er vanmorgen wel over, dus mssn wil ze wel mee, mijn manneke wil toch niet mee, die vind dat echt een vrouwending....
hallo allemaal! Wat een bijleeswerkje zeg jullie gaan wel hard! Had gisteren echt een off day; kies afgebroken, tandarts, verdoving en 's avonds super beroerd in bed doorgebracht. Met pcm (paracetamol), waar ik me toch wel beetje schuldig over voelde Tam27: wat heerlijk dat je husbund weer naar huis mag, goed nieuws! Jammer genoeg ook minder goed nieuws gelezen, voor iedereen die het betreft: heel veel sterkte! Wil iemand mij op de lijst als uitgerekende 17e zetten? ik krijg het niet voor elkaar over buikslapen: ben er typisch één, gelukkig lukt het nog, maar ik moet er nog niet aan denken als het straks moeilijker word verder moet ik de VK nog bellen, morgen misschien, even als dat moeders voor moeders. Doen jullie daar ook aan mee? Mijn mannetje vind het zo'n 'gedoe'. Net of hij in een potje moet plasse Nee ik ga er voor denk ik. Hoe komt het dat jullie allemaal afspraken voor echo hebben? Dat gaat toch via VK en pas rond 10-12 weken, of ben ik nou gek? Ik wil morgen al (weinig nog te zien, maar ik wil zo graag dat het goed gaat!)
OKTOBER 2008 MAMA'S 1 OKTOBER 1.Gerlinde....31 jaar...1ste kindje...kalender jongen, denkt zelf ? 2Truus1980....28 jaar...1ste kindje...kalender meisje, denkt zelf ? 3.Noukie......28 jaar....1ste kindje...kalender jongen, denkt zelf meisje 4.Semmi....25 jaar...2de kindje...kalender meisje...denkt zelf ? 5.Rolia.....31 jaar......3e kindje.....kalender jongen, denkt zelf ? 6. Sousa....24 jaar...1ste kindje 2 OKTOBER 7. kimmetjehier....24 jaar...1e kindje...kalendermeisje...denkt zelf meisje 8. Spijkervrouwtje....31 jaar...2de kindje...kalender jongen...denkt zelf meisje 9. Marit123....30 jaar...1ste kindje 10.Sjannie....34 jaar...2de kindje 11. Deng....26 jaar 12. Linnepinn....21 jaar..1ste kindje...kalender jongen...zelf nog geen idee! 13. Jennefer26....29 jaar 3 OKTOBER 14.Lampie.....25 jaar... 1ste kindje...kalender meisje...denkt zelf jongen 4 OKTOBER 15.MissyZuilen....21 jaar...1ste kindje...kalender jongen...denkt zelf meisje 16.Zena....26 jaar...1ste kindje...kalender jongen...denkt zelf jongen 17. Maka123...1ste kindje 6 OKTOBER 18. Jody79...28 jaar....2de kindje...kalender jongen...denkt zelf meisje 19.Butterfly1...24 jaar....1ste kindje...denkt zelf jongen 20. satyra...28 jaar... 7 OKTOBER 21.Kibi....26 jaar...1ste kindje...kalender jongen...denkt zelf ? 22. Fofo....31 jaar...1ste kindje 23. Lenah....26 jaar 24. Jessica1981 25. Susanna.....32 jaar.....1ste kindje 26. Baby25 8 OKTOBER 27.Steffie1980...27 jaar...4de kindje...kalender meisje...denkt zelf meisje 28. Eef76....31 jaar 29. MsRoxy 9 OKTOBER 30. Mupkuh....24 jaar...1ste kindje...kalender meisje...denkt zelf meisje 31. Zico.... 35 jaar...3de kindje...denkt zelf jongen 32. Charlie01....2de kindje...kalender jongen...denkt zelf ? 33. Tweety...27 jaar...2de kindje...kalender meisje...denkt zelf? 10 OKTOBER 34. nicole78....29 jaar...kalender meisje...denkt zelf meisje 35. Kikiko 36. jimmy...24jaar 37. shelde....25 jaar...2e kindje 11 OKTOBER 38. Ischa....31 jaar 39. Joli.... 27 jaar 12 OKTOBER 40. Mariaatje....26 jaar...1ste kindje...kalender jongen...denkt zelf jongen 41.Monique 1984.... 24 jaar... 1ste kindje... denkt zelf jongetje 42.nony...31 jaar...1ste kindje...kalender jongen...denkt zelf jongen 43.gerda 1975...32jaar... 44.Ellen1984...23 jaar... 13 OKTOBER 45. Muffie...24 jaar...1ste kindje 46.Symoen....29 jaar...1ste kindje...kalender meisje 47. Mironne....27 jaar... 3e kindje... kalender meisje... denkt zelf weer een jongen 14 OKTOBER 48. Wiets....27 jaar... 1ste kindje...kalender meisje...denkt zelf meisje 17 OKTOBER 49. cootje269 18 OKTOBER 50. taddy teddy....26 jaar...1e kindje...kalender jongen...denkt zelf jongen 51. tam27....29 jaar... 2e kindje... kalender meisje...denkt zelf meisje 19 OKTOBER 52. Audrey23...24 jaar... 1e kindje...kalender meisje... denkt zelf ? 53.Norway...26 jaar... 23 OKTOBER 54.blub76..... AFSPRAKENLIJST Gerlinde: 11 feb 1e echo Truus1980: 12 feb intake vk zena: 12 feb 1e echo gyn ppa: 13 feb nony: 14 feb mupkuh: 18 feb 1e echo steffy: 19 feb gyn Sjannie: 20 feb Jennefer: 20 feb tam27: 21 feb 1e echo kibi: 21 feb mariaatje: 25 feb 1e echo Tweety: 25 feb intake vk kimmetjehier: 25 feb 1e echo Butterfly1: 26 feb intake vk + 1e echo eef76: 26 feb 1e echo Marit: 26 feb 1e echo Semmi: 26 feb 1e echo joli: 26 feb 1e echo monique1984: 26 feb 1e echo Jody79: 27e februari 1e echo Wiets: 27 feb echo baby25: 27 feb echo rolia: 27 feb echo ischa31: 28 feb zico: 28 feb gyn Gerlinde: 3 maart 2e echo Mironne: 5 maart 1e echo Ellen1984: 5 maart 1e echo tam27: 6 maart intake vk Wiets: 11 maart 1e afspraak Linnepinn: 12maart 1ste echo Zena: 2e controle + intake gyn Gerlinde: 19 maart:nek plooi meeting Audrey23: 21 maart 1e controle VK
@Cootje269: Een pcm kan helemaal geen kwaad hoor als je er maar geen dozijn per dag slikt.... In de wachtkamer van de gyn hing vorig jaar een affiche dat het zelfs goed was voor de doorbloeding als je elke dag een pcm innam. De reden waarom ik een echo heb met 8 weken is om te kijken of alles goed is. Ik krijg een echo bij de gyn, waar ik onder controle ben, vanwege mijn verleden met Julian*... Ik doe trouwens ook mee aan MvM. Bij mij komen ze vrijdag... Ik vind dat het wel het minste is wat je kan doen, want als je zelf niet/moeilijk zwanger kan raken, zou je ook willen dat er iets is wat je helpt. En onze HCG in de urine helpt andere vrouwens weer om zwanger te worden. Zoveel werk is het trouwens niet, heb het de vorige keren ook gedaan tot 16 weken, voor mij een kleine moeite...
Dames wat wordt er veeeeeeeeeeeeel geschreven niet bij te houden! Zena wat ontzettend fijn dat het hartje klopt! 4 dagen korter kan zomaar hoor als je eisprong later is...dat je je ei voelt springen hoeft volgens mji nog niets betekenen. Ik voel em zelf ook altijd goed. Maar ik rommel al een hele tijd aan voordat ei werkelijk gaat springen...daar kwam ik achter met de ov testen...ik was echt verbaasd dat ik pas met dag 16/17 mijn ei had terwijl ik al op dag 13 gedacht had! Jenneke en 2ekleine (nicole?) ik vind het erg verdrietig voor jullie! sterkte! Ben zelf ook een buikslaper maar dat gaat nog prima hoor. lig ook vaak half buik half zij met 1 been wat omhoog getrokken. Tam fijn dat je mannetje lekker naar huis mag. cootje paracetamol mag hoor! voel je er maar niet schuldig over! Ik wacht nog even met MvM als ik volgende week de echo heb gehad....vind het echt spannend. Wordt vooral misselijker als ik iets ga doen, hebben jullie dat ook? sorry lukt me niet op iedereen te reageren! Kan dat gewoonweg niet onthouden! Oja en ik werk parrtime 25 uur als secretaresse bij de politie. Prima naar mijn zin!
Ik ben verpleegkundige in een gevangenis. Spannend, uitdagend en soms heel erg vervelend want je wordt continue gemanipuleerd, maar dat hoort bij de baan. Vanaf 1 maart ga ik ivm ziekte minder werken. Nog maar 24 uur. Nu de beslissing eenmaal gevallen is heb ik daar ook echt heel veel zin in!
pff gelukkig hoor van die pcm, ik wist het wel met m'n verstand, maaar dat gevoel he . Ik heb besloten morgen die VK en MvM te bellen. Dat is ook mijn motivatie: als het niet gelukt had, was ik ook dolgelukkig met het feit dat er as moeders zijn die de med. mede mogelijk maken. Ik ben trouwens net gebeld dat ik donderdag op sol. gesprek mag... Ik vind het reuze spannen, maar voel me direct bezwaard nu ik weet dat ik zwanger ben wel zeggen, niet zeggen, wel zeggen, aahrg ik wordt nu al gek! Ik wilde het al aan de telefoon zeggen, maar ik kon het niet, ze klonk zo aardig en spontaan. Maar ik wil die baan eigenlijk wel. Waar ik nu werk is het nog maar de vraag of m'n contract wordt verlengt, zeker wanneer ze horen dat ik zw ben. Het kindje is meer dan erg welkom, maar ik weet niet hoe ik deze dingen aan moet gaan pakken. Ideeën : :
Goedemiddag voor jullie in NL, Allereerst ben ik zo jaloers op iedereen die al een echo heeft gehad, ik kan niet wachten om er ook een te krijgen. Tot 2 jaar geleden werkte ik in Amsterdam als juridisch secretaresse, helaas ben ik geacht te werken in amerika omdat ik dus nog geen verblijfsvergunning heb. Zit dus elke dag thuis, ik probeer er maar van te genieten dat ik niet werk. Na de bevalling moet ik even kijken, ik wil het liefst een 'stay at home mum' zijn, maar wie weet hoe ik me voel na de bevalling. Voor het geld hoef ik het niet te doen. Over een maand wil ik wel graag vrijwilligerswerk gaan doen in het lokale ziekenhuis. Wie willen er thuis blijven en wie gaan er weer werken? Ben ik de enige die makkelijk huilt de laatste tijd? Ik keek net Kleine huis op de prairie en dikke tranen, normaal nooit gehad. Ik mis NL vreselijk dat ik er veel om huil, vast een hormonenkwestie. Nony ben je inmiddels weer aan het werk? Hoe heet je zaak eigenlijk, of wil je dat liever niet zeggen hier? Kan ikme ook voorstellen.
Hi nee heb vandaag nog niet gewerkt, morgen weer. Eigenlijk moet ik het van dokter nog rustig aan doen.... Over de naam van mijn winkel,ik wil het eigenlijk pas zeggen als ik over de 3 maanden ben, ben nog erg voorzichtig ivm miskraam in juli.... Ik ben ook wel wat emotioneler hoor... Heb net voor de grap nog een test gedaan en voor dat het controle streepje erstond stond er al een dik vet kruis... Nou wij gaan zo ff een hapje eten ik zie/spreek jullie allemaal morgen weer..... LIEFS nony
Meiden die al echo hebben gehad,feli met kloppend hartje! MvM denk ik ook na 1 echo,zal heel bang om dan een negatest te gaan zien! heb gebeld met VK,mag 13 maart heen voor intake en echo!Kreeg al een lading informatie over me heen,ivm prenataal onderzoek en of ik dat ook wou?Was een hele vriendelijke VK,snapte heel goed ivm mk,ze gaan eerst uitwendige echo doenen als dat niet lukt een inwendige!Ze legde alles goed uit,gaat nu zo anders dan in vorige woonplaats!Ben blij dat ik gebeld heb!nog ruim 4 weken geduld hebben!
Cootje, mijn laatste miskraam kreeg ik toen ik aan het solliciteren was. Tenminste, ik zou op vrijdagmiddag gebeld worden of ik het geworden was of niet. Uiteindelijk belde ze woensdag al. Ik wist toen net dat ik zwanger was en heb dat eerlijk verteld. Ze waardeerde mijn eerlijkhid en samen kwamen we tot de conclusie dat dit voor mij niet het moment was om die baan aan te nemen, was nl een hele zware baan en door de hormonen etc. zag ik dat niet zo zitten. Vrijdagochtend kreeg ik die mk. Als ze gewoon gebeld had wanneer ze zei was ik dus wel daar gaan werken. Maar goed, moraal van dit verhaal: niets zeggen, sollicteren en open kaart spelen als ze al helemaal weg van je zijn. Er kan nog zoveel gebeuren voor die tijd en misschien vind ze je zwangerschap helemaal geen probleem. Dat is nou eenmaal het risico van jonge vrouwen aannemen. Succes met je sollicitatie!