Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annika1985

annika1985 Niet meer actief

goedemiddag dames

nou me kleine meisje is goed gegroeit weer.
    Ze is van 971 gram naar de 1200 gram gegaan :D

Veel liefs Annika

2. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Dat gaat ineens als een trein :D Ze zal wel denken....zit eigenlijk nog veel te lekker hier ;)

3. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    annika wat goed! :D Ben je vast blij mee :D

4. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    @ annika: Echt fijn om te horen!

Groetjes Lotte

5. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Denise kun je overdag wel slapen? Ik heb vaak dat ik overdag zo in slaap val maar 's avonds is het knudde. Afgelopen nacht was lekker trouwens.

Ischa hahaha! Ik moest zo lachen om je poetsdrang! :D

Mamak, ik woon in het zuidoosten van Pennsylvania, 3 kwartier vanaf Philadelphia en 1,5 uur vanaf New York. Ik heb nog relatief weinig gezien van de VS. Nog nooit in florida of California geweest, wil ik wel graag natuurlijk!

Tam, was je ook geconstipeerd door de ijzerinname? Ik slik het ook en ik merk het wel ;)

Kibi, ja europeanen maken graag het verwijt dat Amerikanen oppervlakkig zijn, dacht ik ook altijd, totdat je hier woont en dan weet je beter. Amerikanen hebben nu eenmaal niet snel hele diepe gesprekken, vooral over persoonlijke dingen/ideeen, dat komt later vaak pas. Die oogkleppen zie ik alleen bij de conservatieven, die houden graag vast aan ouderwetse, vaak religieuze gedachten.
    Amerikanen zijn over het algemeen wel veel vriendelijker en behulpzamer dan Nederlanders. Ik merk nu pas hoe onbeschoft veel NL'ers over het algemeen zijn in het openbaar. Hoewel jij natuurlijk Belgische bent ;) mijn ervaring is dat Belgen ook wat zachter zijn dan NL'ers.
    Het gekke is dat ik soms juist het grovere gedrag van NL wel es mis :)

Butter het is wel een uitgelezen tijd om hier te komen met die waardeloze $$$!

Allwoman, voel je ook wel es dat de baby echt tegen je plasbuis zelf schopt? Ik heb dat nu geregeld en dat doet vreselijk pijn. Zo'n scherpe pijn.

Tzm, ja die apgar wordt hier soms meteen na de geboorte al gedaan. Ze kunnen best een half uurtje/20 min. wachten vind ik.
    Een caribische cruise lijkt me ook niet verkeerd, hoewel ik bang ben dat ik me zou gaan vervelen op de boot. Of is er genoeg vertier?

Over een half uurtje weer webcammen met mijn vriendin in Holland! Mooi kop koffie erbij! Gezellig!

6. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Annika wat fijn dat je meisje het zo goed is gaan doen de afgelopen tijd!

7. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    tzm> hihihi...sorry...maar vloog er een beetje uit hihi

annika> wat mooi, wat mooi......je kleine meis doet het geweldig nu...proficiat meid!

uhmmmm f snel want moet heel nodig plassen..pfffieew.....
    mijn urine was helemaal schoon..hé hé na 2 kuurtjes mag dat ook vind ik hihi...

.................................................................latersssssssssssssssss.

8. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Hallo Iedereen,

Controle bij de vk was goed, kleine ligt goed. Moest ook urine meenemen, zat geen zwangerschapssuiker en geen eiwitten, mijn hb is 8,0 dat was goed. Ben nu in totaal 10 kilo aangekomen.

Helaas kan ik de komende dagen niet online komen want we hebben een internet/tel storing, zit nu op een lappie van een vriend die op bezoek is, wilde jullie toch even op de hoogte houden.

Annika super dat je kleine gegroeid is.

Iedereen hopelijk tot snel.

liefs Denise

9. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik wilde jullie even laten weten dat ik weer thuis ben! het was zaterdagavond even schrikken, na mijn werk voelde ik ineens wat lopen en dat bleek dus bloed te zijn, zonder aanwijzing, geen buikpijn of zo gehad, zomaar ineens begon ik te bloeden. Vk gebeld, die kwam meteen en die zei al, ga er maar vanuit dat je naar het ziekenhuis moet, nou ja, zo gezegd zo gedaan, midden in de nacht lag ik aan de ctg, dat was goed, toen een echo, die was ook goed, de kleine lag voor qua groei, hij woog afgelopen zaterdag al 1900 gram, geschat dan natuurlijk, maar het is een flink kereltje of meisje al. wel fijn, want stel dat ie eerder zou komen, dan kan ie maar beter lekker groot zijn. Een duidelijke oorzaak is er niet gevonden, wel zag ze dat de placenta voor of net over de uitgang van mijn baarmoedermond lag en dat is waarschijnlijk de boosdoener geweest. Heb 2 dagen bedrust moeten houden, daarna mocht ik gaan oefenen met lopen en gister ben ik lekker thuisgekomen.

Over 2 weken krijg ik weer een echo om te kijken of de placenta verschoven is, dit kan tot 34 weken, als ie dan nog ervoor ligt, dan kan ik niet op de natuurlijke manier bevallen en krijg ik een geplande keizersnede. Maar goed, dat is nog 2 weken even afwachten. Het gekke is dat ik vanaf het begin van mijn zwangerschap al het gevoel heb dat ik geen natuurlijke bevalling zal hebben, noem het intuitie of zo, maar dat idee had ik steeds, dus dit bericht kwam niet als een grote verrassing, heel stom. Ik ga er dus maar vanuit dat ik een ks krijg, dan kan het alleen maar meevallen over 2 weken.

Ik wil iedereen hartstikke bedanken voor hun medeleven en Joli natuurlijk helemaal voor het doorgeven hier en voor d'r aandacht!

Ik kom snel alles bijlezen en weer gezellig meekletsen, mag niet meer werken, dus tijd genoeg straks ;) . Wel ga ik nu als een speer alles in orde maken, alle kleertjes wassen enzo, dat wilde ik eerst rond 35,36 weken doen, maar heb nu het gevoel dat ik haast heb, kan het niet uitleggen, maar ik wil alles klaar en tiptop in orde hebben, dus we gaan lekker aan de slag!

Hoop dat het verder met iedereen goed gaat!

Liefs

10. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Volgens mij moet er per juni of juli dit jaar 24 uur per dag een anesthesist aanwezig zijn om een eventuele ruggeprik te geven.

11. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Even snel; gordijnen hangen weer, dochter heeft gaatjes in haar oren (yeah) en blij dat de zon weer schijnt!

Annika; Fantastisch nieuws!
    Denise; Gefeliciteerd met de goede controle.
    Mariaatje; Spannend allemaal, fijn dat je weer thuis bent. Doe je het wel rustig aan?

Fijne avond allemaal,
    Groet!

12. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    helleeeuuuwww :D

Susanna:yep heel herkenbaar,ik schiet dan echt omhoog ;)

Annika: wat een fijn nieuws meid!

Mariaatjewat een verhaal joh,fijn dat je weer thuis bent,hopelijk verschuift de placenta en kun je alsnog natuurlijk bevallen!

Denisefijn dat de controle goed was!Ik moet as dinsdag weer en ben ook erg benieuwd wat ik nu ben aangekomen...en das vast niet weinig! ;)

13. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Maria wat fijn dat alles met een sisser is afgelopen. Hopelijk kun je de laatste weken doorkomen zonder complicaties.
    Dat haastgevoel herken ik wel. Ik wil nu ook gewoon alles klaar hebben, hoewel mijn man de dingen nog wel es op zijn beloop laat. ;)

14. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Denise... wilde je even laten weten dat de kraamzorg mij heeft gebeld voor een intake... ben jij al gebeld?

susanna: Ja, dat is het vaak he? woon je in een land en dan ben je er ook niet geweest.. Ik ben ook nog nooit in friesland geweest bijvoorbeeld... haha

15. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Annika wat fijn meid dat ze zo gegroeid is :D :whistle:

En Mariaatje fijn hoor dat je weer thuis bent, we waren allemaal flink geschrokken hier. Maar welkom thuis meid.

Denise is altijd weer een opluchting he als alles goed is. Ik moet maandag weer en vind het elke keer weer even spannend.

16. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    @ mariaatje: welkom terug! gelukkig gaat het nu goed met je beebje :) We waren hier wel ff geschrokken van je nieuws, dus kan me enigszins voorstellen hoe dat voor jou moest zijn. Hoop dat het nu beter mag gaan en je geen bloed meer verliest.

@ susanna en allwoman: hee, dat ie tegen de plasbuis aan schopt heb ik ook wel es geloof ik, kon het gevoel al niet helemaal thuisbrengen

Voelde me vandaag wel goed, dus dacht al dat ik wel wat kon gaan doen, heb ik dus gedaan (wilde even de besteklade schoonmaken, toch niet teveel gevraagd dacht ik) Ik was twee minuten bezig en daar kwamen de pijnlijke harde buiken weer, toch wel ff afgemaakt, dus nu heb k rugpijn en buikpijn... naja eigen schuld, maar ik moet blijkbaar dus echt wel superrustig aan doen dan... komt me niet zo goed uit, want we gaan eind augustus eigenlijk op vakantie. Zit erover te denken om voor dan misschien een rolstoel te huren ofzo, zodat we wel lekker naar dingen toe kunnen enzo, anders zitten we maar een week binnen te zitten, lijkt me niks.

17. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Nou, die persweeën; het duurde even voordat ik doorhad hoe het moest. En ik was zoooooo bang dat ik zou gaan poepen. Dat hield me echt tegen. Verder heb ik echt te veel druk gezet op mijn hoofd en dus wat adertjes in mijn ogen geknapt. Ik keek er nog 2 dagen scheel van, echt waar!
    Deze keer wil ik wel graag het kindje aanpakken. De vorige keer werd ik zo overvallen door de vraag, dat ik gelijk NEE zei.
    Dat was het eigenlijk wel. Dus valt wel mee toch?

18. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Mariaatje;
    Wat fijn dat je weer thuis bent. Ik had ook een voorliggende placenta, maar bij mij is ie opgeschoven zodat ik nu (waarschijnlijk, je weet immers maar nooit) wel normaal kan bevallen. Hopelijk schuift ie bij jou ook nog op. Doe je wel rustig aan?

19. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Maria, wat een verhaal zeg. Fijn dat je weer thuis bent. Hopelijk een gewone bevalling, maar soms als je zulke voorgevoelens hebt...Sterkte in elk geval!

Annika, super neiuws zeg! Ziet er toch alweer heel anders uit als 3 weken geleden he?!

Liz, meid dat klinkt niet zo mooi. Veel sterkte, rustig aan doen en ik duim voor je dat Amy nog even lekker blijft waar ze hoort!

20. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Mariaatje, wat fijn dat je weer thuis bent! Vaak klopt je intuitie (of hoe je t ook schrijft). Ik had dat bij Darryl* ook heel erg. Ik wist dat er iets mis was met ons kindje en dat het een kz zou worden en beide is uitgekomen.

@ Annika, wat fijn dat die kleine meid toch zo gegroeid is nog.

@Bianca wat grappig dat jullie ook aan de duitse grens wonen. Vast niet aan bunden? :D

Ik las ook iets over nesteldrang. Hier ook verschrikkelijk. Met gevolg nu onwijs kramp en harde buiken...

Maar ben ook al vanaf kwart over 6 wakker dank zij onze kleine man. Die bleek al vanaf 4 uur vanmorgen wakker te zijn en pas toen papa weg ging ging hij huilen.
    Hij wilde niet met mama mee terug op t grote bed, dus dan maar wakker blijven...
    Heb 's middags nog een uurtje kunnen slapen.
    Dadelijk maar weer slapen, want morgen gaat om half 7 de wekker. we moeten naar groningen voor een echo van de nieren van de beeb.
    Zie er vreselijk tegen op, dus vraag me af of ik wel KAN slapen....

Deel Deze Pagina