Goedenavond allemaal, Ik heb vanaf vandaag vakantie! 3 weken. Dan moet ik nog 1 weekje werken en dan verlof! Wat gaat het snel, ik had niet gedacht dat het zo snel zou gaan. Ik heb ook al een aantal pakken pampers, laatst waren ze bij de C1000 in de aanbieding, van de week bij de Makro. Ik heb nr3 al op voorraad liggen . Fijn in de dozen op zolder gezet. Want je weet namelijk niet hoelang je met 1 en 2 moet gaan doen. Anders is dat snel bij gekocht. Hier begint het ook langzaam zwaar te worden. Dinsdag komen ze voor intake gesprek van de kraamzorg, ben benieuwd. Woensdag naar de vk en donderdag naar de gyn voor echo. En vrijdag vertrekken wij naar de Ardennen voor een week. Heb er echt zin in, er even tussen uit. Zo ik ga nu lekker badderen en dan gestrekt op de bank. Groetjes Audrey
Marieke, super leuk kamertje! Gelijk een vraag. Waar heb jij die schommelstoel vandaan? Ben daar nl al een hele tijd naar op zoek...
hoi, ik heb ook al pampers op voorraad. Idd niet zoveel nummer 1 en 2, maar wel nummer 3 (4-9 kg). Mijn dochter was namelijk 4 kilo bij de geboorte, dus aan de hele kleintjes had ik niet zoveel. Voor de eerste week is het wel lekker. Vooral omdat ze dan toch nog afvallen. Groetjes Lotte Ben idd erg benieuwd hoe het met Liz is!
Goedemorgen Allemaal, Wat een nacht weer! het lijkt we of ik alleen nog maar vreemde dingen kan dromen, en dan voor mijn gevoel de hele nacht door. Ook droom ik voor mijn gevoel alleen maar over baby's en aanverwante thema's. ik slaap er best wel onrustig van. Meer mensen die dit bekend voor komt? Hoi Zena, Ik heb mijn schommelstoel helemaal in het begin van mijn zwangerschap bij de Gamma gekocht, maar dat was een eenmalige aanbieding volgens mij. De grotere babyspeciaalzaken verkopen ze ook, maar ik vind ze daar wel erg duur. Je zou ook eens op marktplaats kunnen kijken want daar worden ze ook aangeboden. Groetjes x Marieke
hee allemaal, vroeg me ook al af hoe t met Liz was... Wij zijn nu bij wijze van vakantie in het huis van mn schoonzus en zwager, had er erg zin in van te voren, maar het valt me wel ff vies tegen nu. Ze hebben echt een vreselijk hard bed, en mn bekken en rug begonnen al te protesteren toen ik ging liggen, en het werd alleen maar erger Ben een aantal keer gewoon wakker geworden van de pijn, en op een gegeven moment moest ik dus naar de wc, kwam ik tot de ontdekking dat mn benen me niet meer uit bed wilden helpen, laat staan de trap af lopen... Dus vanmorgen met hulp van mn mannetje t bed uit geprobeerd te komen, maar ik zakte steeds door mn benen, dus ben ik zittend de trap af gegaan, en mannetje heeft me soort van naar de bank gesleept, dus daar zit ik nu dan maar te zitten Hoop dat het vannacht beter gaat, want ik heb er echt geen zin in dat mn vakantie om zoiets in duigen valt... Ben nu wel blij met die rolstoel iig. En niet te vergeten met de laptop
Jeetje Kiezeltje... dat klinkt niet fijn.. wel voorzichtig doen hoor! Probeer eens eerst op je zij te liggen in bed (ong 10 min) en dan op te staan.. Gaat bij mij dan altijd beter..
HELP een nieuwe aankomende moeder... Ik begrijp niet heel veel van die pampers. Als ik kijk op pampers.nl zie ik verschillende kleuren maar ook nummers (1 t/m ?) en daarvan zijn weer sommige nummers dubbel (gele 3 en een paarse 3 enz enz) Nu heb ik dus op dit moment 2 pakken newborn geel nummer 1 in huis.. Maar ook ik haal het graag in de aanbieding en kruidvat heeft nu 2 + 1 gratis.. Jullie voelen mijn vraag al aankomen.. Welke kan ik nu het beste bijkopen?!?!
Goedemorgen, Leuk kamertje! Mooi met dat paarse! Over de pampers, ik heb er redelijk wat van maatje 1 en 2 (en ook 3) ik heb namelijk begrepen dat je de eerste weken al min 7 a 10 luiers per dag gebruikt. Kan beter te veel hebben dan te weinig. Katjes in de pubertijd wordt leuk! Wanneer gaan ze weg Joli? Ik ga even een ontbijtje maken.
v.w.b. de pampers. Als je van de aanbiedingen gebruik wilt maken kan je het beste kiezen voor No. 3 New Baby Midi (4-7kg) pampers en No. 4 Active Fit Maxi (7- 20kg)pampers. Daarna ga ik over op Pull-Ups. Tenminste daar heb ik al een hele lading van liggen want ik moet voor 2jr luiers meenemen. No.1 een No.2 New Baby gebruik je minder lang dus daar zou ik niet teveel van nemen. Zeker No.1 want al snel passen de meeste baby's daar niet meer in.
Wij hebben toen met Milan ( 3550 gram) maar een week of 2/3 nummer 1 (newborn 2-5 kg) gebruikt. Hij groeide snel, dus voor de 1e maand om was (woog toen 4500 gram) gingen we over op nummer 2 (3-7 kg), daar hebben we ruim 2 maanden mee gedaan, maar dat is afhankelijk hoe snel je kleintje groeit. Wij hebben bij kruidvat de nummer 2 in de aanbieding gekocht (2 + 1 gratis) het overlapt elkaar allemaal een beetje, maar je kan beter iets te groot zitten dan te klein, dus koop niet te veel nummer 1!
Heeej meiden, Lekker weekend allemaal? Hier gister en vandaag weer een verjaardag, dus ff niet zoveel tijd om te reageren, maar heb wel alles bijgelezen. Wordt zo spannend voor iedereen, de 35 weken komen voor een flink aantal al dichtbij. Ik less over pampers.....hier heb ik nu 2 pakken nr 1, en kan me eigenlijk niet zo heel goed meer herinneren hoelang ik die gebruikt heb voor mijn dochtertje, maar zeker niet langer dan een maand. Je gebruikt echt veel luiers op een dag in het begin na elke voeding sowieso, ik zat op 8 voedingen per dag in t begin, dus kun je nagaan. Ik denk dat ik nu eerst maar nr 2 bij koop, mijn dochtertje was 3600 gram, dus dan passen ze nr 2 al gauw. Die aanbieding bij kruidvat, loopt die deze week ook nog? Combineer ik t meteen met de luiers voor mijn dochter, want die is met haar 22 maanden helaas ook nog niet zindelijk.... Zag ook ergens de lotiondoekjes in de aanbieding van pampers...maar moet zeggen dat etos eigen merk ook erg goed bevallen. Fijne dag allemaal, Liefs Semmi
Hallo allemaal, Ik heb weer internet! We hebben mijn oude pc aangesloten..op de een of andere reden willen de letters maar niet groter (en ik werd al zo kippig) maar ben allang blij dat ik er weer ben! ik heb nog niet bijgelezen,alleen de laatste 2 pagina's..ik hoop dat ik niets schokkend gemist heb! Hopelijk gaat het goed met jullie allemaal,..ik vind het nu best opschieten en toch ook weer veel te lang duren haha Hier alles goed,nog steeds oefenweeen en soms echt heel heftig. blij er weer te zijn (ben verder helemaal niet verslaafd gelukkig)
Allowman, jij dus ook al oefenweeen, zijn er best veel hier he die nu al merken dat t kindje gaat indalen. Ik ben benieuwd wat de vk morgen bij mij zegt. Net wat je zegt, het lijkt al bijna zover, maar duurt aan de andere kant ook weer zo lang en t kindje heeft steeds minder ruimte he....
Hoi Semmi, ja heb wel oefenweeen,al een tijdje maar komt ook omdat ik een erg gevoelige baarmoeder heb. bij een 2e daalt het meestal later pas in,bijv tijdens de bevalling pas..maar het zit bij mij ook al heel laag hoor!
ola, @TzM,ja ik heb 4 pakken ,maar dat zijn geen grote verpakkingen hoor.en alleen mijn eerste was 8 pond en ook die heeft zeker 3 weken de newborn gedragen.de andere kinderen waren allemaal onder de 3500 graam omdat ze allemaal ook met 38 weken geboren zijn.mijn ervaring met C1000 luiers is dat ze daar toch redelijk lang inkunnen.je moet voor de gein de newborn van C1000 maar eens vergelijken met die van pampers.die van pampers zijn kleiner.althans...korter.ik vind de pampers gewoon te duur dus die gebruik ik niet. over het aantal per dag ben ik heel makkelijk.de kraamverz wil het liefst bij iedere voeding verschonen.ik verschoon alleen bij een volle plasluier of een peopluier.scheelt je heeeeeeeeeeeel veel luiers.1 plasje in een luier en dan een schone vind ik zo'n onzin.kost je klauwen met geld.je bent de kraamweek altijd meer geld kwijt dan normaal als je niet uitkijkt,want je moet dit hebben en dat hebben en zus hebben en zo hebben.om het vervolgens nooit meer te gebruiken hihi. oja ik zat mijn zorgplan te lezen en nu stond er bij flesvoeding dat je kraanwater mag gebruiken,dat wist ik,maar als je spablauw gebruikt moet je dat uit een ongeopende fles of pak halen anders moet je het eerst koken:s ik weet niet waar dat op slaat hoor.ik gebruik gewoon kraanwater maar vond dat er zo raar staan. en in het ene deel zeggen ze wel alles uitkoken en later zeggen ze dat dat niet hoeft.hier gaat alles in de vaatwasser.inclusief spenen en flessen.lekker makkelijk. pfffffffffffff ben weer lekker obstinaat heb ik al door.let maar niet op mij hoor.heb ik wel eens zo van die buien hahaha.hormonen denk ik. verder alles hier zijn gangetje.niks te melden.morgen naar de gyn dus ben benieuwd.
MariekeS heel leuk kamertje met die lavendelkleur! Ik ben gek op lavendel! Hey Buddy lekker dat alles zo goed gaat en heel veel plezier in de Ardennen! Ik heb ook al flink wat luiers in Newborn en maatje 1. Zal snel weer ff wat langer posten.
ha meiden, over de pampers, ik heb ook al ingeslagen, idd ook bij het kruidvat! Nu heb ik dit op voorraad: 2 pakken new born maat 1 2 pakken new born maat 2 1 pak new born maat 3 En hierna wil ik idd ook overstappen op de paarse versie denk ik. Of zou ik nog een paar pakken in maat 3 moeten hebben? geen idee eigenlijk. gister met een vriendinnetje van mij weer foto's gemaakt, die is bezig met een fotoopleiding, dus was wel leuk, toch zie je wel verschil hoor, ze kijkt toch met een heel ander oog dan de gemiddelde leek naar hoe ze een foto wilt hebben. Ik moet nog heel even wachten op de foto;s, maar zodra ik ze heb zal ik er een paar in mijn album zetten! Zena, ik heb laatst zo'n schommelstoel op marktplaats zien staan! Gewoon iedere dag of om de paar dagen ff kijken joh! Ik wou er ook 1 hebben, maar het word toch te krap dan in mijn kamertje, dus helaas helaas, het gaat niet door. marieke, leuk kamertje hoor! Kiezeltje, ik hoop dat je vannacht wat beter slaapt haha, anders is het niet zo fijn je vakantie! Ik lees dat er een hoop al oefenweeën of indalingsweeën hebben, hoe herken je dat in hemelsnaam? Ik heb wel last van krampen enzo, maar niet iets wat om de zoveel minuten terug komt of zolang aanhoudt, dan zal het vast iets anders zijn denk ik. Tsja, alles is nieuw he, dus weet op een hoop dingen nog geen antwoord haha. Vrijdag krijg ik dan de echo die doet besluiten of het een ks word of een natuurlijke bevalling, ben heeel benieuwd. De kleine ligt nu nog steeds overdwars. dus heb er een hard hoofd in eigenlijk. nou meiden, genieten jullie nog even van het weekend? dan doe ik het ook!
Hey meiden, zo, eindelijk weer eens tijd om achter de computer te kruipen en op mijn gemak bij te lezen EN te reageren. De laatste tijd waren we dus erg druk met de verbouwing thuis, alles loopt nu op zijn eind en de babykamer is klaar en ingericht, gelukkig. Ik hoop dat het verder met iedereen goed gaat ! wat die luiers betreft; ik heb een pak newborn luiers gehaald en ik zie wel als de baby geboren is wat erbij gehaald moet worden. ik las verder iets over geboortekaartjes, hier ook al uitgezocht en een proefdruk ontvangen, helemaal leuk. Wat de zwangerschap betreft, ben ik zo benieuwd hoe het kleintje in mijn buik eruit ziet, wie het is ik kan eigenlijk niet meer wachten tot het geboren is, ben zooo nieuwsgierig naar die kleine spruit. verder ga ik weer wat vaker reageren, allemaal een fijne zondag verder ! groetjes lief
Hallo allemaal, we zijn net terug van een verjaardag, was weer gezellig. Maar ik sta op dit moment op koken moet mij beheersen. Ik heb al een aantal weken geleden fijn een adressenlijst voor de geboortekaartjes gemaakt, op de laptop en opgeslagen. Naderhand moest ik er nog iets bijzeten en nu is alles weg Maar ik heb nog een adressen lijst op de pc staan, die staat boven. Is nog van de bruiloft, hoef ik maar aan te passen. En wat denk je doet die het niet de voeding doorgebrand. Dus met andere woorden, ik heb op dit moment geen 1 adres meer. Ja, van mijn eigen familie. Maar niet meer die van mijn man. Je hebt wel eens van die momenten dat alles wel eens mis kan gaan. Groetjes ikke