Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Audrey,die lijst met adressen kun je terug vinden hoor,dus geen zorgen.Je gaat op de start knop staan,drukt op je rechtse muisknop,dan op zoeken.Dan tik je in wat je zoekt (bestandsnaam) en dan haalt ie de lijst boven,dan sla je hem weer op de juiste plaats op,en voila je lijst is terug.
    Andere optie kijk in je prullenbak want daar kan hij ook in zitten.

Liz,waarom zijn jullie terug bij je moeder gaan wonen?Jullie haden het babyhoekje al helemaal af toch?

Zena,wat leuk van dat etentje,en wat grappig dat je daar die nieuwe baas tegenkomt,en tof dat jullie gelijk voor het feest zijn uitgenodigd.

Mieni,ik heb vandaag ook de 33 weken mijlpaal!En wat goed dat alles oke was met jullie prinsesje!

Mariaatje,oei blaasontsteking balen zeg,hopelijk knap je snel weer op.

Mariek,ik kan me voorstellen dat je je down voelt zonder vriendin.
    O ja ik dacht dat jij het vroeg,maar ik beval met een keizersnede.

Morgen hebik een fotoshoot van mij en mijn zwangere buik,heb er al zin in.

groeten Simone

2. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Mieni aw je mannetje krijgt het wel voor zijn kiezen (hoe toepasselijk nu ;) )

Hansje heerlijk dat je verlog nu zo snel dichterbij komt.

Mariek ja het is wel een gezonde 'craving'. :D

Blub kost het je erg veel moeite om van de suikers af te blijven?

Maria ik kijk er zo van op dat een blaasontsteking zoveel ellende veroorzaakt! Het moet de combinatie met de zw.schap zijn. Ik heb van kinds af aan zo vaak blaasontsteking gehad, vreemd genoeg nu juist tijdens de zw.schap niet!Doet wel zeer, maar niet met vreselijke krampen. Ik had het altijd na seks. Ben cranberry gaan slikken en sindsdien gaat het top! Had jij er ookaltijd last van, of alleen deze 9 maanden? Sterkte iig.

Liz ja ik dacht net als Simone. Jullie hadden net zo'n leuk hoekje gecreeerd!

Simone wat geweldig zo'n shoot! Doe je kleur en zwart wit? Ben over een week of 3 jarig en zit ook te denken aan zoiets.

Mag je als je zo dicht bij je bevallingsdatum zit een zwangerschapsmasage ondergaan? Of nu juist niet meer? Mijn rug is zo vreselijk pijnlijk van stijfheid. Een massage lijkt me heerlijk.

3. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Hey meiden...even klagen...heb vandaag voor het eerst dat ik kramp/pijn in mn buik heb, alsof je constant buiten adem bent met zo'n steek in je buik, het voelt ook alsof je een blauwe plek hebt en heb krampen in mn buiken en rug...weet niet goed wat ik er van moet denken en/of iets moet doen. Ben daarnaast best erg moe terwijl ik beroerdere nachten heb gehad. Hoop klachtjes he zo in ene?

Ik hoop woensdag (ben ik vrij) weer eens op iedereen te reageren...ben vrij druk en daarnaast snel moe... en ik moet toch nog wel even!

Pfff....echt lastig die krampen enzo...Maria...ik moest even nadenken over jou verhaal met blaasontsteking, moet je er ook meer bij plassen of zijn het alleen de krampen?

4. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Mariaatje: Zo ben ik er een paar weken geleden ook achter gekomen dat ik een blaasonsteking had. Heb het ook wel eens gehad voor de zwangerschap, maar dan is het makkelijk te herkennen. Dit keer was dat dus niet zo... Ik heb Amoxyciline (of zoiets) gekregen en heb veel sinaasappelsap gedronken in die week. Door de zurigheid van het sap zouden de bacterien met behulp van de AB sneller uit je lichaam zijn.
    Na een dag had ik al bijna geen pijn meer... Nu het over is (heb het aan het einde van de kuur nog wel een keer door de HA laten nakijken) drink ik nog veel sinaasappelsap en slik ik extra Vitamine C. Veel beterschap gewenst!

Dit vond ik nog op internet:

Als zwangere ben je meer vatbaar voor een blaasontsteking en je herkent het minder makkelijk. De symptomen zijn anders als je zwanger bent. Als je niet zwanger bent, dan herken je het vaak het eerst aan de pijn bij het plassen. Dit is een verkramping. Door hormonen in de zwangerschap, treed deze verkramping niet op. Zo komt het regelmatig voor dat je een blaasontsteking niet direct herkent. Wel kun je een zeurende onderbuikpijn verwachten en regelmatig plassen (iets wat je waarschijnlijk zo wie zo al doet door de zwangerschap).
    Bij twijfel is het een kleine moeite om een beetje urine naar de huisarts te brengen. Deze kan je urine nakijken op bacteriën.
    Kraanwater spoelt de nieren beter schoon dan wat dan ook en helpt de bacteriën te verdrijven die de infectie veroorzaken. Drink dus veel water en vaak. Wacht hier niet mee totdat je al een ontsteking hebt. Voorkomen is beter dan genezen.
    Mocht je een blaasontsteking hebben dan zijn hier enkele natuurlijke middelen die je kunt proberen.
    * Veel drinken en veel vitamine C.
    * Maak een slappe kamillethee en drink ruim een halve liter per dag om ziektekiemen uit de blaas te spoelen.
    *Drink eens om de 3 uur een glas lauw water met twee theelepels zuiveringszout. Op die manier wordt de urine minder zuur en vermeerderen bacteriën zich minder.
    * Cranberrysap komt waar andere sappen niet komen. De bessen schijnen een stof te bevatten die bacteriën belet om zich te hechten aan de wanden van de urinewegen. De bacteriën verliezen hun houvast, en worden weggespoeld. Dit is ook in capsules of tabletten verkrijgbaar. Vaak in combinatie met vitamine C.
    * Maak een uiensoep van 3 of 4 uien op een liter water. Drink verspreid over de dag steeds wat van de vloeistof. Smaakt afschuwelijk, maar helpt goed.
    * Mierikswortel stimuleert de vertering en de nieren. Je kunt dit eventueel over het eten raspen.

5. MariekeS81

MariekeS81 Actief lid

16 aug 2008
    172
    0
    0
    Druten
    Mariaatje: waarschijnlijk zal je je heel snel weer beter voelen als je met de medicijnen begint! Ik heb ook een blaasontsteking gehad en ik was er zo weer vanaf door de medicijnen. EN klagen mag soms hoor! zwanger zijn is erg leuk (voor de meeste) maar brengt ook de nodige ongemakken met zich mee. Sterkte meid!

Symoen: Heel veel plezier morgen bij de fotoshoot.

Susanne: Masage kan echt geen kwaat! heerlijk juist.
    Ik heb vorige week nog een uitgebeide masage gehad. Het is alleen jammer dat je op je zij moet liggen en niet op je buik kan liggen zoals normaal.. Maar verder een echte aanrader hoor :D

X marieke

6. audrey23

audrey23 Actief lid

9 nov 2007
    327
    0
    0
    Hallo allemaal,

Symoen, dat heeft mijn mannetje ook allemaal al gedaan, maar vindt niets. Maar de pc die boven staat die wordt gemaakt, en als die terug is dan zijn de adressen erweer.
    Ik heb vandaag vanbij mijn ouders nog wat adressen opgeschreven.
    Het komt allemaal goed. Maken we maar weer een nieuw lijstje.
    Maar gisteren zat ik er echt om te balen.

Vannacht ook niet zo goed geslapen van 4u tot 6u wakker gelegen (ik kendde het niet) Daarna doorgeslapen tot 10.00u

Vanmorgen bij mijn ouders, ging ik koffie drinken mijn moeder had jam-puntjes gebakken. Ik had mijn kleine neefje op schoot, en het zweet brak mij in 1keer uit. Ik de kleine aan mam gegeven en naar de wc moeten rennen, alles kwam terug. (sorry)
    En ik weet niet waarvan, want daarna was het weer over.

Morgen krijgen we intake gesprek, we zijn benieuwd.

Fijne avond allemaal. En slaaplekker alvast.

Groetjes Audrey

7. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Audrey,dan weet ik het ook niet.Ik hoop voor je dat de andere pc snel gemaakt is.

susanna,het worden zwart/wit foto's.Ben erg benieuwd.

groeten Simone

8. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    @susanna,het is niet heel moeilijk om van de suikers af te blijven daar ik gelukkig niet veel snoep.moet alleen gewoon uitkijken met cola enzo.
    ach het duurt niet meer zolang.nog ffies dan is ze geboren.

9. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Aaaahhhh dat heb ik helemaal niet meegekregen dat Milan mond en klauwzeer had, wat zielig :(
    Gelukkig is hij daarvan weer opgeknapt, alleen nu die tandjes nog :(

10. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he liz fijn je te horen, jullie slagen je er wel doorheen. het is gewoon in combinatie met hormoontjes en andere dingen. Komt heus wel goed hoor ;)

heb een zeeer beroerde nacht gehad, zeer onrustig.....pijn, de kleine die dacht acrobaat te zijn en tot bijna achter m'n zijkant aan het stampen en dergelijke was. Niet te doen.

Vanmiddag van het strand gekomen had weeën, pffffffffffffffff, op bedje in caravan gaan liggen en enkele uurtjes later was het beter.
    Morgenvroeg vertrekken we naar huis.

Terug naar de vertrouwde omgeving.

11. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    He meiden,

Hier nog één met een blaasontsteking. En heel veel suiker in de urine. Moest van de huisarts een vervroegde afspraak maken met de v.k. Dus nu moet ik morgenochtend weer. Ik heb namelijk al heel mijn zwangerschap suiker in mijn urine, maar gister was tie wel extreem hoog. De huisarts snapt niet dat ze me nog geen test hebben laten doen in het ziekenhuis. De v.k. doet er gewoon niets mee. Nu heb ik een brief van de huisarts meegekregen. Ik zal wel zien wat ze zeggen.

Verder heb ik maar even alle afspraken gecanceld en ga ik vandaag erg veel bankhangen.

Groetjes Lotte

12. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Heej meiden,
    wat is er veel gebeurd en bijgeschreven!

Hansje:leuk dat ji dat jurkje ook hebt! Denk dat het je heel mooi zal staan,veel plezier bij tarzan,lijkt me ook heel leuk zo'n avond!

Mariaatje: sterkte met je blaasontsteking,hopelijk zit je snel weer beter in je velletje

Liz:eek:ok een hele leuke naam hoor!en sterkte met de relatieprobleempjes.. weet natuurlijk niet hoe het komt,maar hier schommeld het nu ook erg met al die hormonen in huis...:S

symoenveel plezier bij de fotoshoot!

triessiekan heel goed zijn dat je last van groeipijn hebt,je banden of zelfs oefenweeen,je buik word nu zwaarder en dat ga je merken...bij ongerustheid altijd ff bellen he! ;)

MariekeLas ik dat nou goed bij jou dat je vriendin plotseling is overleden?Wat vreselijk zeg :( heel veel sterkte hoor.

Ik ga straks naar de stad wat laatste dingetjes halen.ook ik heb vandaag een wat mindere dag(gewoon zware buik en begin te waggellen) dus dnek dat ik maar met de bus naar de stad ga..en het is maar 10 min fietsen he hahaha :oops:

We kunnenn een box krijgen van kennissen,het is alleen een donkerbruine en zonder la (waar ik wel wat voorkeur naar had) denk toch wel dat we het doen,je mag een gegeven paard niet in de mond kijken he
    ;) en ach,ik hecht er niet zoveel waarde aan,de kleur en zo..wit verven lijkt me nog minder mooi en ik doe er wel gewoon een mooi boxkleed in,..het scheeld weer wat centjes en dat is best welkom!

Rustig aan allemaal!

13. MariekeS81

MariekeS81 Actief lid

16 aug 2008
    172
    0
    0
    Druten
    Goedemorgen allemaal,

Lotte, mischien een beetje domme vraag, maar wat zijn de gevolgen van veel suiker in je urine?
    Ik heb gisteren wel urine in moeten leveren bij de apotheek om te testen op de streptokokke(of zo iets) bacterie omdat je daar een vergrote kans op hebt als je een blaasontsteking gehad hebt. Ik zit echt te wachten op de uitslag! ik mag niet thuis bevallen als ik de bacterie bij me draag.

Ik vind het nu wel zwaarder worden het zwanger zijn. Mijn rug wil niet meer zo mee, en ook mijn banden beginnen steeds vaker pijn te doen. zeker omdraaien in bed word gewoon pijnlijk. Maar ja........het is voor een goed doel zullen we maar zeggen. ;)

x Marieke

14. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    meiden, lief dat jullie zo meedenken en meeleven met mijn blaasontsteking. Ik had idd vaak het gevoel dat ik moest plassen, maar dat waren kleine beetjes, maar ja, ik dacht dat het die kleine was die op mijn blaas aan het drukken was!

Maar ik moet zeggen, heb vannacht eindelijk weer een paar uur goed geslapen, voordat ik naar bed ging heb ik een paracetamolletje ingenomen en die heeft goed zijn werk gedaan.

Nu maak ik me alleen een klein beetje zorgen omdat die kleine niet zo actief is, hij is eigenlijk best rustig, maar hij ligt dwars en met zijn voetjes naar beneden en dan in combinatie met de laagliggende placenta is het misschien ook wel weer logisch. Met de angelsounds kan ik het hartje in ieder geval goed horen, dat scheelt wel, maak je je toch iets minder druk!

Wij gaan zo naar dr drukker om te bespreken voor de kaart! :D Fijne dag allemaal!

15. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    @Mariekehoe was het gisteren? Ik baalde zo, zat helemaal klaar en zou over 5 minuten vertrekken en voelde me in een keer zo beroerd :cry: . Ik vind het echt jammer.

16. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Heeej meiden,

ff kort berichtje van mij, ga vandaag samen met mijn dochtertje met mijn ouders een paar dagen mee naar de camping in Hardenberg waar zij een stacaravan hebben. Mijn man komt dan vrijdag ook uit zijn werk als mooi weer is. Vind het wel ff lekker. Daar hoef ik niks en opa en oma vermaken Jayna maar al te graag, haha. :)
    Controle bij de VK was gister prima. Kindje ligt er mooi klaar voor en al redelijk vast in het bekken.

Wens jullie een goede week toe, tot zondag!

Liefs Semmi

17. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Semmi, veel plezier!
    Maria, fijn dat je lekekr geslapen hebt.
    Marieke, wanneer krijg je de uitslag? Spannend hoor.
    Hansje, was Tarzan leuk?
    Liz, mijn nichtje heet Liana, leuke naam hoor. En ik vroeg me hetzelfde af als een aantal anderen. Jullie hadden zo'n leuke babycorner, waarom dan nu ineens verhuizen? Lijkt me best vervelend!En ook hier gaat t met ups en downs hoor, door al die hormonsters! (ik ben soms écht heel onredelijk, maar mannetje vindt het ook wel makkelijk om alles daarop te schuiven, ook als het los staat van de hormonen)

Ik kom net weer bij de gyn vandaan. Echo was goed, de "kleine"meid weegt nu al 5 pond. Ze ligt op ruim 36 weken qua grootte. Maar dat blijft wel constant zeg maar. Ik zelf ben inmiddels al 25 kg aangekomen. Daarom en vanwege de grootte van de baby moet ik tóch beginnen met een diabetes dieet. Net bloedgeprikt en vrijdag de uitslag. Ik denk al langer dat ik zw suiker heb, ook omdat ik al een aantal keer suiker in mn urine heb gehad, maar mn bloedsuiker is nooit te hoog geweest. Nou ja, ik begin er mee en we zien wel. Maar ik snoep niet (nauwelijks) dus waar al die kilo's vandaan komen? 9 september weer terug. Ben benieuwd...

18. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    hallo
    weer even een kort berichtje van mij. helaas nog steeds internetstoring :cry: .

Lees dat veel mensen last hebben van blaasontsteking, heel veel sterkte daarmee.

Hier gaat het redelijk de laatste paar dagen, heb alleen heel erg last van wat volgens mij oefenweeen zijn, voelt alsof mijn baarmoeder samentrekt er er iets hard drukt op schaambot, maar houd gelukkig niet lang aan.

Zena succes met de bloeduitslag, is het een streng dieet waar je je aan moet houden ?

Semmi veel plezier op de camping, volgens mij hebben ze lekker weer voorspelt..

manak Ik ben gisteravodn gebeld door de kraamzorg ze komen over 2 wken voor een thuisbezoek ben benieuwd.

Mariaatje is het gelukt bij de drukker ?

MariekeS81 Ik ben ook draagster van de GBS bacterie. Heb je de uitslag al gehad ?

Liz meid heel veel sterkte,je zult het niet makkelijk hebben, stuur je allemaal zonnestraaltjes toe om je op te vrolijken *knuf *

19. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    hoi,

Suiker in de urine is opzicht niet zo erg. Veel zwangere vrouwen hebben daar last van. Alleen als het lang aanhoudt en je suiker in de urine gaat omhoog en je komt heel veel aan tijdens de zwangerschap gaan ze kijken of je geen zwangerschapsdiabetes heb. Bij mij zit suiker in de familie, dus ik heb een grotere kans op diabetis. Maar ben nog niet zo heel veel aangekomen. Een kilo of 9 nu. Dus dat valt mee.

Groetjes Lotte

20. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Denise, op zich is het dieet wel te doen. Alleen waar ik wel moeite mee heb, is dat je max 3 glazen vruchtensap per dag mag en geen frisdrank. En geen suiker in je thee. Ik was al erg geminderd met de cola, maar ik drink dat nog wel graag. Daarnaast heb ik al een heel streng dieet omdat ik allergisch ben voor gluten (eiwitten in haver, tarwe, rogge en gerst) . Nou ja, maximaal 8 weken, dat moet lukken toch?!

Vraagje: Zoals jullie misschien meegekregen hebben heeft mijn man een nieuwe baan. Per wanneer hij daar begint is nog niet helemaal duidelijk. Ws half oktober, begin november. Nu kregen we een uitnodiging voor een familiedag op 28 sept. Hartstikke leuk natuurlijk! Maar het is in Limburg (ik woon in de buurt van Rotterdam) en een week voordat ik uitgerekend ben. Mn gevoel zegt wat een leuke manier om zo alvast je nieuwe collega's te leren kennen en ik dan weet ik ook een beetje waar hij terecht gaat komen (nieuwsgierig aagje;)) daarnaast kan het nog best 3 weken duren dan, mn verstand zegt, 2 uur van huis als je 39 weken zwanger bent is niet zo handig....Wat zouden jullie doen?

Deel Deze Pagina