Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Ja, was in de bouwvak, was heel zielig, allemaal blaren op en onder zijn voetjes en handjes. Zelfs nog bij zijn piemeltje, maar goed hij is er gelukkig weer vanaf! Alleen nu die stomme tandjes weer die hem zo zeer doen, helaas hoort het er allemaal bij! :(

2. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Ik wil ook een liggingsecho!
    Waarom heb ik hier niets over gehoord? Waar hangt het vanaf of je dat krijgt? Je VK, ziekteverzekeraar, anders?

Ik ben zo bang dat het kindje besluit nog even om te draaien :( .

3. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Lotte27: Veel sterkte met je blaasontsteking, goed blijven drinken! En extra vitamine C (sinaasappelsap drinken) nemen!

Allwoman: hihi ik heb ook het gevoel dat ik niet meer gewoon loop, maar dat het echt waggelen is!! Fietsen kan ik al niet meer, daar heb ik geen conditie meer voor. Tegen de tijd dat ik dan over ben, heb ik geen puf meer om nog te lopen! :oops: Kan me voorstellen dat je boos was op je man, dat zijn geen afspraken. Lekker zo'n stanklucht in huis!

MariekeS81: Ik heb ook last van buik met omdraaien, wordt er ook meestal wakker van. De laatste loodjes wegen het zwaarst he. Maar goed we mogen niet klagen he... ;)

Mariaatje: Hoe is het nu met de pijn en slapen? Heb je nog veel last van je blaasontsteking? Hopelijk is de kleine van je ook weer wat actiever. Bij mij was ze ook wat rustiger de eerste dagen, kwam volgens mij ook deels door de harde buiken die de blaasontsteking veroorzaakte!

Semmi: Dan ben je lekker dicht bij mij in de buurt. je hebt er ook mooi weer bij, want vanaf morgen wordt het weer minimaal 23 a 24 graden en de temp. zijn dit weekend zelfs nog hoger... Veel plezier!

Zena: Zo de kleine meid al lekker 5 pond, dat schiet lekker op! Wat bereft de familiedag, ik persoonlijk zou niet gaan, ook al zou het nog langer kunnen duren, STEL dat het toch net begint en je zit in Limburg dan voel je je ook niet prettig als je nog helemaal naar Rotterdam terug moet rijden. Maar je moet doen waar jij je prettig bij voelt!

Denise: Ik denk dat je indalingsweeën hebt, als je zo'n drukkend gevoel op je schaambot hebt.

Scrappercindy: ben je er uitgekomen met de tekst. wel prettig he zo'n rondleiding, dan krijg je meteen een beetje een indruk wat je straks te wachten staat!

Bianca24: Goh, vervelend zeg zo'n extra groeiecho. ;) Wat de bloeddruk betreft, volgens mij is dat niet extreem hoog, maar ik heb er verder geen verstand van :oops:

Susanna: Pijn in je rug is erg vervelend, wel een rare plaats idd bij je schouderbladen. Misschien drukt je baby gewoon zo erg tegen je ribben dat het doortrekt naar je schouders?? Lekker temperatuurtje zeg bij jullie, bij ons wordt het dit weekend ook beter, september is meestal zo'n maand dat het vaak ineens weer warmer wordt! Hopelijk ook weer net te heet.... ;)

Symoen: Lekker 10 dagen kraamzorg! Is natuurlijk ook vanwege je ziekte? Bij jullie doen ze dus ook aardig wat in de huishouding. Succes met de babykamer.... :)

Mariek73: Kan me voorstellen dat je soms gek wordt van sommige personeelsleden, laat je alleen niet te gek maken, is niet goed voor jou en de baby... Doe het maar lekker rustig aan...

Blub76: Jeetje vreselijk he voor die mamavan5, ben je je man kwijt en je staat er dan alleen voor met 5 kinderen die opgroeien zonder vader.

Timzijnmama: Ik krijg een groeiecho omdat Julian* erg smal en klein was voor het aantal weken toen hij geboren wordt, daarom willen ze kijken of dat nu wel allemaal goed is, aangezien de placenta bij Julian* ook erg slecht was. Dit wordt dan gelijk nagekeken! Mijn BMI is verder prima....

Zo vandaag lekker vrij en morgen nog een middag werken en vrijdag een hele dag en dan gaat mijn verlof in! :) Heb er echt zin in en ben er ook aan toe! Helaas kan ik dan niet terugkomen bij het bedrijf, dus het zal wel ff gek zijn vrijdag. Gelukkig komt Lars me samen met Milan ophalen, dus dat is wel erg lief.

De kleine meid, begint me nu ook tegen de ribben aan te duwen. Ik voel haar ook voornamelijk aan de rechterkant van mijn navel nog helemaal tot aan mijn zij. Daar trapt ze vaak en zie/voel je ook vaak een hakje langsglijden... :) De nachten zijn alleen een ramp, ze heeft volgens mij weinig besef van een dag en nachtritme dus dat wordt nog wat. Overdag is ze rustiger (nog wel erg druk), maar 's nachts is het echt op het toppunt! Ik word steeds wakker dat ik naar de WC moet en dan begint ze alweer... PFff ik ben echt stuk nu, maar goed we moeten nog f door, vanaf volgende week kan ik lekker bijtanken, Milan gaat gewoon 2 dagen in de week naar zijn oma's, zodat ik lekker soppen, poetsen en schoonmaken en natuurlijk ook mijn stukje rust kan pakken.... ;)

4. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Allwoman och meid die mannen realiseren zich niet 100% hoe het is, daar ben ik nu wel van overtuigd. Dat het irritant is, is wel zeker ja!
    Ik had mijn man een week geleden al gevraagd de gordijnroeden op te hangen want ik wil nu gewoon alles klaar hebben! Eindelijk gisteravond deed ie het, maar dan met zo'n geergerd gezicht :( 3 roeden kostten hem 2 uur! Hij is wat dat betreft ook geen 'handy' en ik moest me inhouden er niets van te zeggen ;)
    Sterkte ermee zou ik zeggen!

Blub haha! Ja die vieze luier had ik nog geeneens aan gedacht!

Mieni, ja ik ben blij dat ik mezelf ruik, dan kun je er wat aan doen!
    Heerlijk dat je verlof nu op de stoep staat ook al zal het afscheid een beetje vreemd zijn omdat je niet meer teregkomt.
    En ja, sept. kan idd ook te warm zijn, hoewel ik de 17e jarig ben en nog nooit gek ben geworden van de hitte.

28 graden is hier is in aug. fris! Dit is ongekend aangezien je normaal de 'dog days' in aug hebt van rond de 38 graden en geen wind, dus ik ben allang blij :D

Hier wordt het inbakeren erg gepromoot! Is dit in NL ook weer het geval? Het is iets van vroeger enslotte. Er is hier een inbaker slaapzakje te koop die een award heeft gewonnen. De kinderartsen zijn er lyrisch over. Het is aangetoond dat het de baby rustig maakt en daarom minder huilt. Ik ga er vandaag 2 halen.

5. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Thanks meiden.

Ik had hem vanmorgen nog een boos smsje gestuurd(ja niet echt netjes even om aan te geven hoe ik pissed was) ik smstje: ik kan hier niet wezen je word bedankt.
    kreeg ik terug: sorrie sorrie soriie kan het niet vaak genoeg zeggen (heeft hij dus nog helemala niet gezegt.ik weer terug: je wist het en beloofde het me gister nog,geen sorry dus.

jaaaaaaaaa assertief hormoontje hier hoor! maar kom op zeg,dat was gewoon een weloverdachte actie die hij deed met een nog verkeerde kop van de ruzie.

MANNEN!
    hahaha

6. MariekeS81

MariekeS81 Actief lid

16 aug 2008
    172
    0
    0
    Druten
    Hoi Meiden,

Mij god......ik heb een gat in de dag geslapen! niet meer normaal zeg :oops: Ik zal het wel even nodig gehad hebben :D

Het valt mij op dat al zoveel van jullie weten wanneer ze een liggings echo of groeiecho gaan krijgen. Ik weet eigenlijk helemaal niet wat mij nog te wachten staat. ik ben nu bijna 35 weken en tussen mijn vorige bezoek en mijn volgende bezoek aan de VK zit bijna 3 weken. best we lang vind ik. Dus mijn volgende bezoek vind plaats bij 36 weken.
    nou ja,,,,,,,,het zal wel komen omdat de zwangerschap verder voorspoedig verloopt.
    Toch is het wel fijn om te weten wat me te wachten staat. het einde naderd zullen we maar zeggen en we hebben het nog niet eens gehad over de plek waar ik wil bevallen. En ik weet ook nog steeds niet of ze al gedraaid is of niet.
    je wil toch weten (voor zover dat kan) wat je te wachten staat, zodat je je daar een beetje mentaal op voor kan bereiden ofzo :D

zo dat waren even mijn onzekerheden.

x Marieke

7. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Sorry lieve meiden dat ik op dit moment niet zoveel schrijf. Ik vind het zelf erg jammer maar kan de energie er nu gewoon niet voor vinden :cry: . Hoop dat de floradix snel gaat werken en mijn hb in ieder geval snel stijgt want een hb van 5.nog iets is echt weinig. Morgen heb ik gelukkig mijn laatste werkdag :D .

8. audrey23

audrey23 Actief lid

9 nov 2007
    327
    0
    0
    Hallo dames,

Vandaag bij de vk geweest, en alles was goed.

Morgen naar de gyn en daar krijgen wij ook een echo. :D

Beetje een baal dag vandag. :(

Vandaag wat gepoetst, mannetje is buiten bezig auto gepoetst en de tuin.

Alles een beetje netjes achter laten voordat we vrijdag vertrekken.

Morgen langzaam beginnen met inpakken, dan kunnen we vrijdagmiddag lekker vertrekken. We kunnen pas rond 15u in ons huisje.

Ischa, ik hoop dat je snel weer je energie terug krijgt.

MariekeS, lekker dat je zo goed geslapen hebt.

En voordegene die ik vergeten ben, ook nog succes verder.

Groetjes Audrey

9. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Bij ons adviseren ze het nu ook best snel. Heb het met Milan ook gedaan en het was echt een succes... Hij sliep echt stukken beter en was veel rustiger...

10. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hey meiden!
    Ik heb ook zo lekker geslapen vannacht. Viel rond half 11 in slaap en om kwart over 9 eruit. Tussendoor maar 1 keer wakker geweest. Heerlijk!

Audrey, fijn dat de controle goed was.

Ischa, hb van 5 nog wat is zeker laag, raar dat ze je niet was staaltabletten geven vind ik. Maar je floradix werkt ook, duurt alleen langer. Daarnaast appelstroop, spinazie en dat soort dingen he. Zit veel ijzer in. En lever, maar dat wordt weer afgeraden als je zwanger bent (bahbah!).

Marieke, ik ga nu ook voor het eerst over 2 weken weer. Gisteren co gehad en de keer ervoor was 5 weken geleden. Al is dat geloof ik wel anders als je bij de gyn loopt.

Allwoman, zou niet graag ruzie met jou hebben ;) Ach ja, mannen snappen gewoon niet dat zwanger zijn niet altijd leuk is. En ja, die hormoontjes erbij, dan wil het wel is knallen he?! Gebeurd hier ook hoor.

Liz, wat fijn zeg, dat je moeder plek voor jullie maakt. Houden jullie jullie iegen huis wel aan voor als t straks financieel beter gaat? Of zeg je de huur helemaal op?
    Vervelend hoor, om in zo'n situatie te zitten! Sterkte.

Susanna, pfffffff 38 graden zonder wind? Afschuwelijk zeg! Waar in amerika woon je ergens? Ik mocht na mn middelbare school een jaar high school gaan doen, maar uiteindelijk wilde ik niet. Heb ik nog steeds spijt van. Lijkt me toch een belevenis om daar te wonen. (al zal je er inmiddels wel aan gewend zijn, of niet?)

Maria, cranberrysap of pillen zijn ook goed bij blaasontst. Ik heb een hele periode de een na de ander gehad, toen gebruikte ik dat uit voorzorg zeg maar. Nu ga ik ze slikken, samen met sinaasappelsap zodra ik er een op voel komen en meestal kan ik het dan wel tegenhouden.

Ik heb Annika al een paar dagen niet gezien, of ligt dat aan mij?

O ja, de kleine is al helemaal ingedaald. Dat dacht ik al, want het voelt anders en als ik loop heb ik af en toe het gevoel dat dr hoofdje er zo uit zakt. Maar dat klopt dus...(dat ze ingedaald is, niet dat dr hoofdje eruit zakt ;) )

11. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Zena,ha ha goed dat je het erbij zet,dat we niet denken dat het hoofdje er uit zakt!Heb je al besloten wat je gaat doen met die familiedag?

Audrey,heb je je adreslijst alweer terug?

Ischa,een hb van 5 is idd erg laag,ik hoop dat je je snel beter voelt met je medicatie!

Susanna,ik wou dat het bij ons zulk goei weer is,vind het hier 3x niks veels te koud

Allwoman,je man heeft vast wel door dat je erg pissed was,aan je smsjes te zien ha ha ha.Hopelijk is het gauw uitgepraat

Mieni,zal idd gek zijn vrijdag als je je laatste dag hebt,succes in ieder geval

Marieke,ik wou dat ik zo goed kon slapen,ik slaap echt kei slecht lig hele nachten wakker,ppfff wordt je echt vermoeid van!

groeten Simone

12. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Staaltabletten mogen toch niet in de zwangerschap? Meende het ergens gelezen te hebben.

13. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Ik kom regelmatig receptjes tegen in de apotheek voor staaltabletten bij zwangere vrouwen. Kan makkelijk, alleen zou ik ze niet zonder medisch advies gaan gebruiken.

14. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Staaltabletten mogen wel in de zwangerschap alleen is dat bij mij een probleem ivm mijn medicijnen voor mijn te hoge bloeddruk. De vk had nog even overlegt met een gyn maar de kans is te groot dat daardoor mijn medicijnen niet werken en mijn bloeddruk weer heel erg stijgt. Dus vandaar dat ik floradix moest halen, moet ik nog mee oppassen hoor moet 2 uur tijdsverschil tussen zitten met mijn medicijnen.

15. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    "Wanneer de verloskundige twijfelt aan de ligging van je baby in de laatste maand van de zwangerschap,verwijst zij je door voor een liggingsecho. Op deze echo (die ongeveer 5-10 minuten duurt) is direct te zien of je kindje met het hoofdje of met de billen/voetjes (stuitligging) naar beneden ligt. De echoscopiste kijkt alleen naar de ligging van het kindje en zal geen verdere onderzoeken doen.

De kosten (€ 29,90) van een liggingsecho worden door elke zorgverzekeraar vergoedt"

Welnu, mijn verloskundige twijfelt niet aan de ligging maar ik vond het wel een prettig idee nadat de persoon die de vorige echo's heeft gedaan mij het e.e.a. over verteld had. Ze kijken ook naar de navelstreng (dat deze niet om de nek zit) en waar de placenta zich bevind. Omdat de verloskundige mij niet heeft doorverwezen moet ik deze echo zelf betalen. Maargoed...da's logisch.

16. audrey23

audrey23 Actief lid

9 nov 2007
    327
    0
    0
    Hey Simone,

Leuk dat je er naar vraagt.

nee, ik heb hem nog niet terug. De pc is nog bij de computershop en ze moesten nog iets op sturen daarvan. Omdat de pc nog onder garantie valt.
    Maar het komt goed. Op dat moment ben je zo giftig. Maar de volgende dag moest ik er eigenlijk wel mee lachen. 'Dat heb ik weer' denk ik maar.
    Ik ben alweer een lijstje aan het maken met de namen, dan kan ik naderhand de adressen erbij gaan zoeken. Als de pc nog lang mocht weg blijven.

Groetjes Audrey

17. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Symoen, ik heb het er lang met mn man over gehad, ik wilde wel graag, maar we moeten ons vóór 1 sept. opgeven en we hebben besloten om niet te gaan. Stel je voor dat je 2 uur met weeën in de auto zit! Of dat je vliezen ineens breken (heb je wel gelijk bekendheid bij de nieuwe collega's!)

18. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    ischa,houd er rekening mee dat als je HB onder de 6.0 blijft je niet thuis mag bevallen.ik weet er alles van mijn HB is 3x te laag geweest.hier is het ook zo dat als je eenmaal medicijnen voor je bloeddruk krijgt je ook op controle gaat bij de gyn en niet meer bij de vk.ik weet nieth oe het daar zit.floradix werkt wel maar niet snel genoeg denk ik.en om het van 5.nog wat naar de 6 te brengen gaat met alleen floradix niet lukken is mijn ervaring.ik heb injecties in mijn billen gehad(auw) en een infuus maar daar werd ik vreselijk ziek van.tabletten helpen bij mij niet.
    deze keer is mijn HB nog boven de 6.0 dus dat valt me alles mee.die jongens aten bij mij alles weg en die meid nu niet.maar goed ik beval evenwel in het zh ivm mijn placenta.

succes met je HB in ieder geval.

19. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Als je vliezen breken, komen de weeen (ik kan op dit amerikaans toetsenbord geen umlaut/trema tikken) dan eigenlijk ook direct?

Mieni dus idd het bakeren werkt toch.

Zena ik woon in het oosten van de VS in de staat Pennsylvania. Dat betekend warme zomers en koude (echte) winters. Ik ben nog niet 100% gewend hier en dat komt omdat ik hier relatief nog erg kort woon. Zo'n 1,5 jaar in totaal. Ik heb vantevoren gedacht dat het zo'n 3 jaar zal duren. We zullen zien!

Audrey fijn dat alles goed is en veel plezier morgen met je echo!

Simone ik heb al wat zon je kant opgestuurd.

Zijn staaltabletten nou eigenlijk anders dan ijzertabletjes?

20. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Nee hoor, als je vliezen breken kan het nog even duren. Wel moet je hier, als je na 24 uur nog geen weeën hebt naar het ziekenhuis vanwege infectiegevaar en ik geloof dat je binnen 72 uur moet bevallen.

Deel Deze Pagina