Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariekeS81

MariekeS81 Actief lid

16 aug 2008
    172
    0
    0
    Druten
    Mariek: Hoe is de controle gegaan? Hopelijk alles goed! Ik ben trouwens niet extreem moe! maar ik doe wel een middag slaapje nu ik verlof heb gekregen.

Timzijnmamma: Ik hoop voor je dat de kleine goed ligt! Ik ben dus niet de enige die geen flauw idee heeft hoe de baby ligt :D ik voel werkelijkwaar overal beweging in mijn buik.

Sussanne: Het bed moet op klossen voor de Kraamzorg. Er is in de arbowetgeving vastgelegd dat het liggedeelte van het bed minimaal....?cm van de grond af moet staan. Zodat de kraamverzorgster bij de controles geen last van haar rug krijgt.

Hier zijn alle kleertjes en beddengoed enzo al gewassen. Hangt allemaal keurig gestreken in de kast ;)

x Marieke

2. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    @ Hansje: wij mogen de klossen pas komen ophalen als ik 37 weken ben, eerder krijgen we ze niet mee. Was k niet heel blij mee maargoed :rolleyes:

3. Mamak: Wij hebben ook een boxspring maar hij is maar iets van 55 cm hoog vanaf de grond, dus te laag....

Marieke: minimaal 80 cm hoog moet het bed zijn ;)

Susanne: Zo zie je maar dat het overal weer anders is. Ook wordt hier gezegd niet met wasverzwachter wassen en alleen met neutral wasmiddel i.v.m. eventuele ellergiën van het kindje.

4. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Hansje: ow, das wel een lage boxspring dan.. Die van ons is 68 cm hoog en eigenlijk is de eis dat hij 70 cm is. Maar bij de intake zei de vrouw dat het zo goed is... Dus ikke blij :D

5. Gerda1975

Gerda1975 Actief lid

27 sep 2006
    415
    0
    0
    verzorgende IG
    Hoogeveen
    bed hoogte is toch 70 cm voor de kraamzorg?
    ind hier wassen zonder wasverzachter ivm allergien!
    succes voor alle controles vandaag!
    Hebben al veel verlof zeg,lekker,moet nog 2 ochtenden en dan ook lekker verlof!
    Wil eerdaags bed ook op klossen,kom haast bed niet meer uit!Slaap nu ook elke middag een poosje,kom dan toch beter de nacht door!Over 2 weken krijgen we nog CV in huis,dus dan nog ff bende en dan alles klaar hebben!

6. gerda en mamak: bij mijn kraamzorg (kraamzorg midden-nederland) is de minimale hoogte 80 cm.

7. Kiezeltje: Ik heb het eigelijk niet gevraagd vanaf wanneer je de klossen mee mocht nemen maar ze zei dat de eerste uitleenperiode 13 weken is. Dus lijkt mij dat ik ze ook eerder mag ophalen. Ach ja we zien wel wat ze zeggen.
    Vindt het zelf gewoon fijner dat alles klaar staat, dat je niet nog alles op het laatste moment moet doen enzo.....

8. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Jeetje, dat daar nog verschil in zit... Voel jij je dan straks niet helemaal de princes op de erwt als je zo hoog ligt.. haha

9. Haha ik heb geen idee, ben benieuwd of ik dan uberhaupt m'n bed nog in kom :) We zullen zien. Wordt vervolgd.....

10. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Hansje: ik slaap al een week of 3 als de prinses op de erwt hoor! Heerlijk! Ik viel alleen vanmorgen bijna voorover, omdat ik met mijn slaaphoofd gewoon uitstapte en ff was vergeten hoe hoog het bed is....Zal het eens opmeten voor de grap, want ik lig echt hoog! hihi....
    En klossen doen we hier niet hoor, gewoon cola kratjes (bierkratjes kan ook)
    Alle kleertjes liggen hier ook al gewassen in de kast.

Susanna, krijg je wel kraamhulp? Daar is het nl. voor. Als ze controles bij je moet doen, dat ze dan niet diep hoeft te bukken.

11. Gerda1975

Gerda1975 Actief lid

27 sep 2006
    415
    0
    0
    verzorgende IG
    Hoogeveen
    zit in noord nederland,zou het dan zo verschillend zijn!?

12. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    Bij ons moet ie ook minimaal 80 cm zijn voor zover ik weet (kraamzorg betuwe en gelderse vallei) wist niet dat dat zo verschillend was zeg :eek:

Ben weer thuis trouwens. Heb vanavond een verjaardag (eigenlijk slaapfeestje maar dat trek ik nu niet), morgen een bruiloft, zaterdag komen er mensen langs en zondag weer verjaardag :confused: Hoezo druk :(

Heb trouwens niet echt iets geschikts voor de bruiloft, maar zou ook niet weten waar ik dat nu ff vandaan moest halen..

13. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Meiden, ik heb het ff opgemeten en ik lig op 71 cm. Hoger kán toch niet?! Dan heb je een krukje nodig om in bed te komen! :confused:

14. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik zag bij de september mama's dat Tweety mama is geworden van een zoon vandaag :D . Helaas zie ik haar hier niet meer op de lijst staan (ze was eerst in oktober uitgeteld) en had haar laatst nog een pb gestuurd en ze wilde hier toch wel blijven staan op de lijst.

15. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Ik zou niet weten hoe het kan dat ze van de lijst af is dan...
    Ik zag best wel veel september mama's al bevallen! Wat komt het dichtbij voor ons dan hè?!

16. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    pffffff kun je wel zeggen TZM :) . Het kan best zijn dat we hier ook snel gaan beginnen, al kunnen we natuurlijk beter nog even wachten ;)

Iemand Annika trouwens gezien?

17. audrey23

audrey23 Actief lid

9 nov 2007
    327
    0
    0
    Hoi Susanna,

het volgende ziekenhuis ligt hier ongeveer 20km vandaan. Maar ik ben ook in Sittard in behandeling, en miscchien is het maar 1nachtje of helemaal niet dat ik over een paar uurtjes naar huis mag. Het is niet dat ik mij daar ongemakkelijk voel, ik had mij er op verheugd in het nieuwe te mogen bevallen.

Liefs Audrey

18. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Marieke hoe was je controle?

19. carma

carma Niet meer actief

Hallo allemaal

Nou weer geluk gehad vandaag.
    De bloeddruk was gezien mijn situatie deze week en vooral gister nog net acceptabel. 140/88.
    Ik weet zeker dat hij morgen een stuk lager is omdat die extreme emo bui van gister dan wel weer gezakt zal zijn.
    De kleine is weer gemeten, het hoofd is netjes op 34 weken en de lenkte is op 36 wkn.
    De "kleine" is nu officieel 34 wkn 2 dgn en weegt nu al ruim 2900 gram :confused:
    Sjonge jonge nu al een 6 ponder en ik moet nog ff.
    Het koppie ligt nog netjes naar beneden en de pootjes omhoog ;)

Ik ben tevreden, ik had erger verwacht vandaag.

Bedankt weer voor het duimen, zal het voor jullie ook doen.
    Idd waar is annika?

Ga nu ff banken, ik ben helemaal toto.
    tot gauw

lieve groetjes Marieke

20. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Haha! Nu snap ik waarom je hier niks hoort over bedden verhogen omdat je hier natuurlijk geen kraamzorg hebt!

Hansje hier heb je ook speciale wasmiddelen voor baby's maar ik begin er niet aan. Ik gebruik al van dat eco wasmiddel zonder geur, dat kan ook.

Audrey goed dan weet ik dat ook weer! ;)

Ja het moet hier toch ook niet te lang meer duren dat iemand bevalt. Er zijn nl. altijd vroege vogels bij. Ben zeer benieuwd en ook zenuwachtig voor mijn eigen bevalling. :( Ik hoop dat ik tegen de tijd dat het zich aandient een soort onverwachte rust over me krijg zodat je je kunt overgeven.

Deel Deze Pagina