Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    mariaatje,van wege mijn gezondeheid,ben chronisch ziek en kan daardoor niet gewoon bevallen.

Vandaag naar de open dag van het knuffelzwemmen geweest en we hebben ons met ons vieren ingeschreven,dus als onze baby's 6 mnd zijn gaan we lekker zwemmen met zijn allen.

groeten Simone

2. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    heej meiden,

ff een vraagje:
    welke signalen duiden op een eventuele zwangerschapsvergiftiging?
    Ik maak me een beetje zorgen, aangezien ik me echt beroerd voel, ondanks een relaxe week. Voel me wat ziekig, warm en dan weer koud, heb harde buiken waar ik ' s nachts ook wakker van wordt en heb totaal geen energie meer.

Ga nu gauw mn bedje in, maar wilde t toch ff vragen....

liefs Semmi

3. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Het belangrijkste is een hoge bloeddruk... heel cru gezegd MOET je die hebben om zwangerschapsvergiftiging als diagnose te kunnen stellen..
    Verder vinden ze ook eiwitten in je urine..

Als je die 2 dingen hebt wordt het HELLP syndroom of eclampsie.. die hebben de volgende kenmerken:
    opgezwollen handen, enkels of een opgezwollen gezicht (oedeem)
    pijn rechts onder de ribben
    tintelingen in de vingers
    gezichtsstoornissen, zoals het sterretjes of lichtflitsen zien
    een pijnlijk gespannen gevoel bovenin de buik

4. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    @mieni, oh meid ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt. Een jengelend kind die nergens naar luistert en dan ook nog de laatste loodjes van de zwangerschap in gaan, het komt me zo bekend voor :(
    En dan ook nog de pech dat de kapster je haar heeft mishandeld.
    Maar geloof me, het komt echt goed (op een dag ;) )
    Schrijf hier maar lekker van je af en net wat suzanna ook schrijft, gelukkig heb je ook nog een man die met je meedenkt.

@semmi, welkom terug. Ik herken het ook van de vele harde buiken. Het was even minder, maar nu krijg ik er ook steeds meer last van. Ik moet ook echt even gaan zitten als ik een harde buik heb. Het trekt ook helemaal door naar mijn onderrug, heel vervelend.

5. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Ik heb alles bijgelezen, maar gewoon te moe om te reageren..

Laatste tijd kost alles zoveel moeite.

Vandaag vierde we de verjaardag van mn mannetje.
    Vanaf 14.00 uur stroomde het vol. Bijna iedereen kwam tegelijk en al gauw waren alle stoelen bezet.
    In het begin zoveel mogelijk gezeten en mn mannetje en een vriendin het drinken en taart laten doen.
    Maar na een uurtje begon ik toch zo nu en dan iets te doen,
    wil op de een of andere manier toch altijd de regie in eigen handen houden.
    Ben niet zo goed in delegeren, daarnaast waren er maar weinig mensen die hulp aanboden.
    Best jammer, zeker van bepaalde mensen.
    Maar goed, tegen half 9 vanavond gingen de laatste weg.
    Beetje opgeruimd alvast en daarna nog heerlijk saampjes het zwembad in gedoken.
    Heerlijk uurtje gedobberd in het warme water! Echt genieten!

Nu is het 12 uur en na een uur woelen in bed er maar weer uit gegaan.
    Elke nacht is het weer een ramp. Ik kan gewoon nog steeds NIET in slaap komen.
    Lig te draaien en me te irriteren aan de jeuk over mn hele lijf en met name de onrust in mn benen.
    Het maakt me zo emo hé.. Ik wil zo graag slapen..
    Maar ja, ik laat de hoop dat ik voor 2en slaap maar varen...

Zo in bed liggen, boekje lezen en afwachten maar!

Ik lees dat er meer zijn met opgezette handen en voeten..
    Heb ik ook.. Vooral mn handen zie je het, mn voeten zie je t ook wel, maar nog niet extreem.
    Ik heb nog enkels tenminste!
    Maar de pijn in mn handen door het vocht, verschrikkelijk zeg.
    Geen lekker gevoel, vooral ´s morgens kan ik mn vingers amper buigen...

Net als Butter voel ik me nu meer en meer een waggeleend worden.
    Die buik blijft maar groeien en sowieso door het indalen loopt het gewoon soms erg moeilijk.

Nou ik ga mn boekje er maar bij pakken en dan hopen dat ik daar zo moe van word dat ik in slaap val..

Sorry dat ik niet op jullie gereageerd heb hoor.. Ik hoop daar zo snel mogelijk weer eens de puf voor te hebben!

6. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    simone, echt heerlijk zo'n handige man! Heeft ie meer dingen in jullie huis gemaakt? Mijn man is echt een kantoorman, heeft niet echt 2 rechterhanden ;)

triessie ik dacht meteen aan water met citroen, maar ik zie dat je dat al geprobeerd hebt. En gewoon spa rood? of ongezoete ice tea?

Semmi maak je nu niet gek he!?

Marije meid wat vreselijk dat slapeloosheid! Tuurlijk wordt je daar emo van, je kunt niks meer hebben op slot. Trouwens lullig dat weinig mensen je hielpen op het feestje. Je hebt er egotrippers tussen.

Vandaag gezwommen bij schoonmama. Soms heb ik als ik bij man's familie ben dat ik me ineens schuldig voel dat mijn eigen familie zo weinig meemaakt van mijn zwangerschap en straks van de baby. Afstand is toch moeilijk. Ik merk dat ik me dan alijd terugtrek in een boekje en stiller wordt. En een heimwee aanval krijg natuurlijk!
    Ik weet dat schoonmoeder ook heel gelukkig met haar eerste kleinkind op komst, mijn man is enig kind, maar mijn eigen moeder is toch anders. Ik denk ook dat het voor een moeder net iets specialers is als je dochter moeder wordt, dan dat je zoon vader wordt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. ;)

7. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Oh, Marije, ik begrijp zó goed hoe je je voelt! Ik ben ook alweer vanaf half 5 wakker en slapen zit er dan gewoon niet meer in. Ook al heb ik prikkende ogen van vermoeidheid.
    Moest gisteren ook erg huilen omdat mn lijf niet meer doet wat ik wil. Simpele dingen als even stofzuigen en dweilen zijn echt een hele onderneming. Mannetje wil uiteraard wel helpen, maar ik wil het zélf doen.
    En al dat vocht, ik vraag me af wanneer daar een einde aankomt. De laatste 3/4 dagen is het zo erg dat ik zelfs geen knieën meer heb en als ik opsta is mn hele gezicht gezwollen. Dat zakt wel na een poosje, maar mn ogen blijven dik, alsof ik heel erg gehuild heb zeg maar.
    Ik kan mn handen 's ochtends ook niet gebruiken. Trouwens, mn hele lichaam weigerd als ik wakker wordt. Komt allemaal door het vocht, volgens de gyn.

Even over zwangerschapsvergiftiging. Een hoge bloeddruk is tegenwoordig niet meer "vereist"voor zw. vergiftiging zei mijn gyn. Ze waren er bij mij ook bang voor, ondanks een prima bloeddruk. Er was iets in mn bloed (bloedplaatjes te laag) waardoor ze daaraan dachten. Gelukkig is het niet zo.
    De meest voorkomende klachten zijn hoofdpijn, misselijk, bandgevoel onder je borsten, hoge bloeddruk, eiwit in urine, tintelende handen.

Zo...ik ga maar is even een kopje thee en een boterham maken.
    Kom later vandaag nog wel is langs.

8. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Hier ook precies hetzelfde met het slapen. Heb s'avonds ook helemaal geen zin om naar bed te gaan omdat ik toch weet dat ik zeker nog een paar uur wakker lig en dan misschien 3/4 uurtjes slaap en weer wakker ben en niet meer kan slapen. Echt frustrerend :(

Om 16.00 uur komen ze van de kraamzorg voor het intakegesprek, ben benieuwd.

Heb een nieuwe buikfoto geplaatst. Niet schrikken! :)

9. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Precies je hoeft niet perse een te hoge bloeddruk te hebben voor zwangerschapsvergiftiging, mijn gyn vertelde hetzelfde.

10. Butterfly1

Butterfly1 Niet meer actief

goedemorgen

Hier hetzelfde liedje als iedereen wat slapen betreft. Het in slaap komen gaat wel goed maar ben alleen zo vroeg wakker en nu zijn de buren bezig met verbouwen en zijn een half uur geleden begonnen. Dus verder slapen zit er denk ik niet in.

Wat ik nog wel eens drink om dorst weg te drinken is bitter lemon.

Nou ga maar ff tv kijken denk ik

11. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    geeeeeeeeeeeeeuuwwwwwwwwwwwwww, vandaag weer vroeg uit m'n bed.....
    Onze kinderen hun eerste schooldag terug vandaag zeg ;)
    Gedaan met uitslapen :confused:
    Onze dochter begint vandaag om 8.15u en zoon om 10.15 vandaag.

Zo krijg ik wel m'n rust in huis terug :oops:
    Man ook eerste werkdag vandaag na z'n vakantie

Wat gaat het hier stil zijn :oops:

12. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Alles veranderd ook maar. Toen ik 4 jaar geleden zwanger was had ik ook een zw.schaps.verg. Met name een hoge bloeddruk, dat was het belangrijkste symptoom toen.

Net als eten na een keizersnee...bij de eerste 6 jaar geleden mocht ik de eerste dag alleen water en appelsap, 2de dag boullion en derde dag een beschuit.
    4 jaar geleden mocht ik ineens 's avonds na 2 glazen water al beschuit eten en de volgende dag al warm eten!
    Zal mij benieuwen hoe het nu is ;)

Hier redelijk geslapen! Wat een flitsen gisteravond zeg, het bleef gewoon licht in de lucht. Heb het niet horen onweren of regenen dus goed geslapen.

Wie heeft er trouwens ook veel last van harde buiken? Ik heb het hele dagen door. Als ik iets anders ga zitten, bukken, in rust als ik zit of lig ook. Ze doen gelukkig geen pijn.

Vanmiddag komt de kraamzorg voor intake.

Verder niks nieuws te melden.

13. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ischa, waar moeten we van schrikken? Prachtige buik juist!

Butter, ik weet het, alles veranderd continue in de gezondheidszorg (ben zelf pleeg). Maar er wordt ook zoveel onderzoek gedaan! Gelukkig maar, anders moest iedereen nog steeds 10 dagen in het ziekenhuis blijven na een blindedarm operatie!

Kus, harde buiken heb ik ook heel veel. Toevallig gisteren een beetje minder, maar verder bijna continue. Maak me er niet zo druk om. Er wordt flink geoefend zeg maar ;)

Hier helpt trouwens alleen water echt tegen de dorst.

Nou, ik heb alweer gestofzuigd en de badkamer gedaan (vond er kattenpies, bahbahbahbah!) Ga is even kijken of ik nog een uurtje kan slapen.

Caocao!

14. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    goeie morgen dames,

allemaal bedankt voorde felicitaties.hij vond zijn gameboy geweldig.
    vandaag is hij voor het eerst naar school.pffffffffffff hij word groot zeg.

verder wel gelezen maar er blijft op het moment helemaal niks hangen.

ik ben ontzettend vermoeid,heb hoofdpijn en dan maar aan 1 kant,heb het steeds benauwd en voel me misselijk met vlagen.bah.....
    ik ben zo gaar van dat zitten.ach het heeft wel geresulteerd in het feit dat de harde buiken iets minder worden nu.heb ze nog wel maar goed dat is normaal in deze periode.

ja en wat ga ik nu doen hihi.ik zit erover te denken om terug naar bed te gaan maar ja ik vind dat zo'n tijdverspilling.
    ik ga maar even kijken dat ik de klamboe op ga hangen denk ik das het enige wat noggedaan moet worden dan is het kamertje helemaal af.

toedeledoki

15. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Hier een heerlijk weekend achter de rug. Gisteren bij familie geweest die ik geen 5 jaar mee had gezien. Mijn dochter vond het prachtig! Op de terugweg s'avonds zijn we bij het Pannenkoeken restaurant in Leiderdorp beland, nou toen kon haar dag helemaal niet meer stuk. 9 uur s'ochtends vertrokken en om half 8 s'avonds weer thuis dus jullie begrijpen dat we helemaal gaar waren!

Hi hi, ik had wel deze dag de maxi-cosi al in de auto en mijn vluchttassen, je weet het immers maar nooit! :D

Zometeen afspraak voor een manicure. Woensdag laat ik buikfoto' maken dus de handjes moeten er goed uitzien.

Slapen gaat hier op zich nog prima, duurt alleen wel wat langer na toiletbezoek s'nachts om weer in slaap te komen.

Harde buiken heb ik bijna geen last mee van, dat had ik rond de 30 weken veel meer. Gelukkig viel het vochtvasthouden met de hitte ditkeer ook mee. Mazzel, mazzel, mazzel.

Om de dorst te lessen (en mijn maagzuur tegen te gaan) drink ik een heerlijk glas koude melk. Yummie!

16. carma

carma Niet meer actief

Morgen meiden

Ik weet zoooo wat jullie bedoelen ook hier dezelfde klachten.
    Ook die huilbuien door deze klachten.
    Je voelt je zo hulpeloos, maar het gaat gewoon niet meer.
    Alles doet zeer.

Ischa mooi buikje hoor. Verder alles goed?

Onder het kopje wat drinken we zet ik: water water en nog eens water en voor de afwisseling christal cleare limoen/citroen

Er werd ook gevraagt wanneer we dachten te gaan bevallen.
    Nou ik denk dat ik over de datum heen ga, weet niet waarom maar het is een gevoel.

Symoen, lijkt me heerlijk knuffel zwemmen. zal ook eens informeren hier in de buurt.

Hier vannacht ook wakker gelegen, de slang van de mobile airco was los geschoten en lag warme lucht in de kamer te blazen.(2 uur 's nachts)
    Daar werd ik wakker van, wat een hitte niet normaal.
    Manlief heeft hem ff snel gerepareerd, toen deed hij het weer maar voor je dan weer bent afgekoeld en in slaap valt.
    En er is natuurlijk niets op tv behalve al die sletten die vragen of je ze wil bellen, of 10x herhaling van het nos journaal.

ga ff lekker opruimen, dan kunnen we vanavond de box neerzetten.

tot later groetjes mariek

17. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Ik vroeger te bevallen door de ks,ik denk dat ik nog tussen de 23 en 30 dagen tegaan heb tot bevalling.

Begint enorm in te korten, dat ik denk, ik heb dit en dat en zus en zo nog allemaal te regelen.

Vrijdag heb ik zekerheid ivm geplande data

18. MariekeS81

MariekeS81 Actief lid

16 aug 2008
    172
    0
    0
    Druten
    Goedemorgen"

Symoen: Leuk he dat knuffelzwemmen! ik heb me ook ingeschreven hier. ik verheug me er nu al op :D

Semmi: Hopelijk voel je je snel weer beter!

Marijeee: Wat vervelend dat je zooooo slecht slaapt, ik kan me voorstellen dat het je helemaal sloopt. Zeker ook omdat jij al een mannetje hebt rondlopen die ook aandacht opeist. Sterkte!

Susanna: Ik kan me voorstellen dat je soms heimwee hebt naar je familie. Het is ook een afstand om niet even op en neer te vliegen. Is het voor jou moeder ook haar eerste kleinkind?

Zena, Ischa31,Butterfly1: Ook veel sterkte met het slecht slapen, Hopelijk word het beter.

Kus: Ik heb ook best veel last van harde buiken, maar ze zijn niet pijnlijk.
    Grappig dat je dat schrijft over de keizersnede. Toevallig dat ze in het ziekenhuis vermelden dat je eigelijk meteen eten krijgt wanneer de uit de operatiekamer komt :D Dus dat is ook weer veranderd.

scrappercindy: Fijn te horen dat jij je wel goed voelt! Veel plezier bij de manicure.

Ik heb redelijk geslapen vanacht. gisteren hebben mijn man en mijn vader het bed op klossen gezet. jeetje wat is dat bed nu hoog zeg, niet normaal :D Ik moet er een beetje aan wennen, mijn man ook trouwens. :D

Het word een spannende week deze week. Ik krijg te horen of ik de streptokokken bacterie bij me draag en of de kleine nog in stuit ligt en of ze gedraaid kan worden.

Vanavond is er partneravondavond bij de zwangerschapsgym, ik ben benieuwd wat mijn man er van vind. Ik heb er zin in!

Fijne dag allemaal!

19. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    **Inbraak**

Joli schreef:
    Ik weet wel op welke datum jij gaat bevallen. :) 17 oktober! :)

Lieve meiden,

als okt 2007 mama lees ik nog regelmatig mee hier ook omdat mijn lieve dinnetje Joli hier mee schrijft.
    Het slechte slapen, de dikke voeten en harde buiken verhalen zijn zo herkenbaar. Ik kan helaas niks zeggen om het beter te maken alleen maar dat het het echt waard is. Nu is het nog afzien maar staks zijn jullie al die ellende vegeten en genieten jullie van jullie mooie en lieve wondertjes.
    Meiden heel veel sterkte met de laatste loodjes.

Dikke kus Nynke

**Uitbraak**

20. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Goedemorgen,

Hier ook zo'n beroerde slaper,ppffff.Je hoopt toch goed te slapen zodat je je de volgende dag wat fitter voelt.Nou mooi niet,je takelt alleen maar af door het slechte slapen.
    Dat vreet energie zeg!
    En idd ook een enorme dorst.Ik heb dan ook een fles water naast mijn bed staan.Moet sowieso elke uur naar de wc 's nachts,en als ik dan terug kom moet ik ook gelijk weer drinken want heb dan echt een uitgedroogde keel.

Vandaag om 15:30 weer op controle bij de gyn,ben bneieuwd!

Zico,zal idd wel stil zijn nu de kids naar school zijn en man weer werken.

Marieke81,ja heb er ook enorm veel zin in,maar ja we moeten nog even wachten voordat we met de kleine kunnen gaan zwemmen.

Marije,ik kan ook niet goed delegeren,doe het liefst alles zelf.Als een ander het doet vind ik het meestal toch niet zo goed als wanneer ik het zelf doe,ha ha ha erg hè.

groeten Simone

Deel Deze Pagina