Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Marieke, Oh wat fijn zeg, zo'n moeder! Lekker hoor. Ik ben gisteren nog geweest, maar alleen voor harsen en epileren. En omdat ik zo gezwollen ben, durfde ze mn benen en bovenlip niet te harsen, dus benen overgeslagen en bovenlip met pincet (auw!). Ze is mijn oude buurvrouw, dus ik betaal nooit zo heel veel bij haar. Heerlijk hoor.

Ik heb net pannekoeken gebakken. Lekker hoor, maar die lucht blijft zo hangen. Bahbah! Nou ja, raam open, afzuiging aan en hopen dat t snel weg is.

Vanavond komt er een vriendin op bezoek en morgen komt mn vriendin uit Mallorca voor 2 nachtjes logeren. Dus drukke maar gezellige dagen voor de boeg!

2. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Hallo Meiden!

Tja....wat een leeswerk! Het lijkt wel of iedereen inmiddels met verlof is en de hele dag zit te internetten, ha ha. Dus even teveel om overal op te reageren!.
    All Woman; Ik heb hetzelfde, ook een dochter van 5 en die gaat er zo bewust mee om. Heel schattig. Ze wil alleen maar een zusje....broertje is niet welkom.....Mmmmmmm.....

Titus;Duidenlijk een zwangere buik, een zoals al velen hebben gezegd; iedereen draag anders. Bij mijn dochter had ik een enorme buik en kon je van alle kanten zien dat ik zwanger was. Nu heb ik een bescheiden bal aan de voorkant hangen en tijdens de fotoshoot van vandaag klaagde de fotograaf dat in zwarte kleding m'n buik bijna niet zichtbaar is OEPS!
    Maargoed, de weegschaal tikt gewoon door en waarschijnlijk zitten die kilo's dan gewoon ergens anders.

Ik heb nog maar 1 foto gekregen, de rest krijg ik volgende week maar ik zal hem in m'n album plaatsen.

Voor iedereen met slechte nachtrust en klachten; Nog een paar weken....het aftellen is begonnen.

Fijne avond!
    Groet!

3. MariekeS81

MariekeS81 Actief lid

16 aug 2008
    172
    0
    0
    Druten
    hahaha Lotte ik kan het proberen! er vast nog wel plek voor nog een dochter ;)

Zena: Bij mij worden alleen mijn wenkbrauwen geepileerd, wel fijn want ik heb zelf zo een hekel aan epileren.Wel handig zo een oude buurvrouw.
    Leuk dat je vriendin op bezoek komt, veel plezier!

X Marieke

4. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Als je op donderdag naar het slotervaart ziekenhuis gaat, ga je naar de 'draaimevrouw'! Zij doet op donderdag niets anders dan baby's draaien....al járen! Een vriendin van mij is daar ook geweest. Daar was het in 3 sec. gebeurd. Hoop een beetje dat ik ook naar haar toe kan.

5. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    :rolleyes:

6. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0

7. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Allwoman waarom zou dat nou niet kunnen Danique en Noa?! Leuk toch! Ik hou juist niet van die 'setjes' namen.
    Ik wil ook met de tweede een jaar of 4 wachten. Ik weet zeker dat minder leeftijdverschil voor mij niet zou werken.

Wat klote zeg dat zovelen al niet meer hun zw.schapskleding passen. Ik heb mazzel. Ik pas al mijn broeken nog, rits gaat niet dicht natuurlijk, maar met zo'n stretchband werkt het best. Nu is het wel zo dat ik nog maar 2 x een lange broek aan heb gehad. Ik loop al vanaf het begin in een korte broek.

Gisteravond "anasthesia class" gehad. Erg leerzaam. Ik snap niet goed waarom in NL velen zo moeilijk doen over een ruggeprik. Ik dacht dat het ding echt in je ruggegraat gaat, maar het gaat gewoon in de ruimte bij je graat. Alleen de spinale, die je krijgt bij een KS, gaat in je graat. Ik kies er niet nu al voor maar ben erg blij dat ik de keus heb. Wat wel mooi is van ons ziekenhuis is dat de moeder zelf de hoeveelheid medicatie kan regelen via een knopje. Dat kan nog lang niet overal.
    Je kunt ook gewoon een locale verdoving krijgen als je vagina erg pijnlijk is tijdens de uitdrijving. Zowiezo met een inknip wordt je ook verdoofd en met hechten.
    Het enige gelul is met een ruggeprik dat je op bed moet blijven liggen vanwege je infuus. Dat lijkt me echt niks, dus ik probeer gewoon zonder drugs.
    Die arts was wel leuk, zo rond de 70. Hij zei dat in de vroegere jaren de vrouwen hier echt totaal plat werden gespoten met verdoving en dat dat godzijdank tegenwoordig allemaal veel beter gedoseerd wordt. Hij heeft echt veel veranderingen gezien in al die jaren. Erg boeiend vond ikzelf.

Over een uurtje naar de gyn. Ze gaan vanaf vandaag elke week mijn baarmoedermond checken. Ik zal es horen wat er hier in zo'n vluchttas moet. Wat doe je er in NL in?

8. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    @ titus, vind dat je een mooie buik hebt hoor :) Ben zelf ook wat gewichtiger maar heb het "geluk" dat ik naar voren draag en dat mijn 2 buiken snel 1 werden.

Wat zwangerschapskleren betreft, ik pas overal nog in, val ook alleen maar af. Moet echt buikbanden gaan dragen anders zakken mn broeken af :(

en voor de rest ben ik het weer kwijt hahaha

9. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Susanna: Wat heerlijk dat ze daar zo makkelijk over doen in de VS zeg! In het ziekenhuis waar ik beval, hebben ze trouwens ook dat pompje, waarmee je jezelf mag doseren met pijnbestrijding! Fijne gedachte vind ik dat!

Allwoman: Ik vind Danique en Noa ook hardstikke leuke klinken samen!

Titus: Niks mis met je buik meis!

TzM: Ik ben benieuwd hoe Tim het heeft ervaren met de nieuwe oppas! Was de partneravond nog leuk?

En dan nog ff over die kilo's: Ik denk ook zeker dat ik er 20 kg af moet gaan werken straks hoor! Bij de vk werd ik iedere keer nog gewogen, maar nu ik bij de gyn loop dus niet meer. Ik laat het ook maar zo denk ik, ik zie straks na de bevalling wel wat me te doen staat qua gewicht. Maar één ding weet ik wel! Ik ga zeker shoppen! Ik pas ook al meer dan de helft van m'n zwangerschapskleding niet meer en vind het zonde om nu nog wat te kopen. Heb wel de hele tijd het gevoel dat ik iedere dag in hetzelfde loop, maar goed.... Die laatste weken zingen we nog wel uit :) !

Verder niks te melden eigenlijk, ben lui en ga lekker op de bank ploffen, er komt weer genoeg op tv! Lang leve het nieuwe tv seizoen!

Fijne avond allemaal!

10. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    ben ook benieuwd naar de nieuwe oppas hoe ht is gegaan en of je zelf wel hebt genoten.

11. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik pas gelukkig mijn zwangerschapskleding nog steeds die ik bij 8 weken gekocht had.

Marieke veel plezier bij de schoonheidssp. Toevallig heb ik morgen ook een afspraak bij de dochter van mijn vriend zijn zus ;) . Ze heeft vorige week haar salon geopend en ik heb een bon van mijn vriend zijn zus gekregen voor een behandeling van 1,5 uur.

Tal74Inderdaad zou hij dan met 40 weken 3000 gram wegen alleen is de kans groot dat ze de bevalling met 37/38 weken al op gaan wekken omdat ik aan de hoogste dosering medicijnen zit voor te hoge bloeddruk.

Allwoman ik vind Noa een hele mooie naam en staat ook leuk bij Danique hoor.

Susanna Hier in het ziekenhuis doen ze ook niet zo moeilijk over een ruggeprik, staat ook al in mijn dossier genoteerd dat ik dat graag wil als ik de pijn niet meer aan kan. Er moet ook 24 uur per dag een anesthesist aanwezig zijn. En dat was in Nederland volgens mij ook vaak het probleem.

Joli leuk he al die nieuwe programma's, zit nu echt lekker s'avonds voor de tv.

Ik ben zo benieuwd wie er dadelijk als 1e gaat bevallen. Komen hier dadelijk spannende en leuke tijden aan :D ;)

12. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Is het trouwens gebruikelijk om een geboortekaartje te sturen naar je huisarts?

13. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Ischa volgens mij wel!

Ben bij gyn. geweest en het blijkt dat ik al een cm. ontsluiting heb. Ik schrok er wel van! Maar ze zei dat het geen probleem is zolang ik het rustig aan doe. Ze hoopt dat tot week 37 iig blijft zitten.
    Ik mag vrijdag wel gewoon op vakantie.
    Verder strepto test gedaan.
    Ik mag gewoon natuurlijk bevallen! En hier moet je dan 2 nachtjes blijven.

14. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    O Susanna,doe maar rustig aan meis!

Ischa,ik stuur mijn ha wel een kaartje maar komt omdat ik een goede band met haar heb.

Tal,jij dus ook zo'n klein babytje,hier nog een.Ben nu verplicht veel te rusten,merk nu ook dat bepallde dingen bijna niet meer gaan.

Allwoman,heb het niet helemaal gevolgd met de namen,maar vind Noa en Danique erg leuk samen.

TzM,hoe was de partneravond en hoe is het met de oppas verlopen?

Marije,leuk hè die fotoshoots,ik ben ook erg blij met mijn foto's.Ben benieuwd hoe je shoot van vanavond is geworden!

Liz,hoe is het met je meid?

Titus,ik vind dat je gewoon een zwangere buik hebt hoor.

Ik pas alle zw kleren nog die ik in het begin heb gekocht,maar wil nu graag weer eens een keer iets anders aan,nou ja nog even dan kunnen we weer normale kleren aan.

gisteren is de lamp van de babykamer binnen gekomen,en die hangt nu.Vandaag paneelgordijnen gekocht.Mijn moeder had alle kleertjes gewassen en gestreken en die hebben we vanavond in de kast gehangen.
    Leuk hoor nu wordt het echt!

groeten Simone

15. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Simone ja die kleertjes maken het zo echt! Er hangt ook al echt zo'n babygeur in het kamertje!

16. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Goedemorgen!
    Het was vannacht helaas niet zo'n geweldige nacht als gister, vanaf 03uur wakker geweest en pas laatste uurtje weer in slaap gevallen....heb wel een drukke dag vandaag dus even goed mn energie gaan verdelen!

Susanna; gek he dat je die ontsluiting dus helemaal niet in de gaten hebt!?
    Simone; rustig aan hoor...
    Ischa; ik denk wel dat ha het op prijs stelt, ik denk (nu ik erover nadenk) dat wij wel een kaartje zullen sturen.
    Zena; geniet van je leuke/gezellige dagen!

Meiden...allen een fijne dag he...rustig aan! doeiiiii

17. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    @ triessie: Hopelijk was deze nacht maar eenmalig voor je dat je zo slecht sliep. Hier heb ik eindelijk vanacht weer eens lekker geslapen.

@tzm: En hoe is het gegaan met de oppas? En hoe was de partneryoga avond? Lekker gemasseerd door je man?

Susanna: Doe je rustig aan meid. 1 cm ontsluiting al.. De baby moet nog even blijven zitten hoor!

Verder weet ik het even niet meer.

Vandaag naar de markt met mijn moeder en morgenavond even naar de ikea.

Groetjes Lotte

18. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Inderdaad Susanna doe maar rustig aan meid. Vind je het erg dat je 2 dagen in het ziekenhuis moet blijven? Ik moet sowieso 24 uur na de bevalling in het ziekenhuis blijven, in het begin vond ik het niet leuk maar nu vind ik het niet meer erg.

Triessie ik heb precies zo'n rot nacht als jij gehad :( . Maar gelukkig gisternacht heerlijk geslapen. En jij ook een fijne dag.

Bedankt voor jullie antwoorden, ik ga inderdaad een kaartje sturen naar de huisarts. Wij hebben ook een goede band met hem, heeft mij ook heel goed begeleidt in de tijd na mijn miskraam en tijdens overlijden schoonvader en schoonmoeder. En hij feliciteerde mijn vriend wel 3 keer toen hij hoorde dat ik weer zwanger was :D .

Nou ik ga zo naar de dochter van mijn schoonzus, even genieten van een heerlijke 1,5 uur durende schoonheidsbehandeling :D .

19. MariekeS81

MariekeS81 Actief lid

16 aug 2008
    172
    0
    0
    Druten
    Goedemorgen Jody79: over dat harsen van je binikilijn, ik heb dat wel een aantal jaren gedaan, maar mijn huid reageerd daar nogal gevoelig op dus daar ben ik maar mee gestopt. Maar het natuurlijk zijn dat jij er weinig last van hebt. Wat ze weg halen aan haar ligt aan jezelf. ze kunnen zelfs alles weghalen als je dat zou willen. Ik heb trouwens een goede oplossing gevonden, mijn man scheert mij 1 keer in de week :D

Ischa: meestal vind de huisarts het we leuk om een kaartje te ontvangen. de mijne vroeg laatst aan mijn man of er wel een kaartje kwam :D

Susanna: Al 1 CM zonder dat je het merkt! nou je kan hem maar vast hebben. er zijn vrouwen die hebben voor die 1e CM uren weeen :D Doe je het nog wel even rustig aan!

Symoen: Leuk he die kleertjes in de kast, ik vond het toen ook ineens zo echt.

Triessie: ik hoop dat je vanavond weer een betere nacht hebt.

Ischa31: Veel plezier bij de schoonheidsspecaliste!

Ik ben me toch een partijtje beroerd geweest vanacht! enorm misselijk en pijnlijke buik. ook de baby wilde maar niet stil gaan liggen. ik werd om 2:00 zwetend wakker en heb eigenlijk niet meer geslapen.
    Nou heb ik ergens gelezen dat wanneer je deze verschijnelen hebt het kan zijn dat je baby is gedraaid. als dat zo is is het in iedergeval ergens goed voor geweest.
    Ik moet zo naar de VK om te kijken of de baby nog in stuit ligt. hopelijk is ze gedraaid. Het kan ook van de spanningen komen dat ik me vanacht zo voelde, want ik vind het zo spannend worden allemaal.

X Marieke

20. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Marieke,spannend ik hoopp voor jou dat de baby gedraaid is.Dat je niet voor niks vannacht misselijk bent geweest en een zere buik hebt gehad.

Ischa,veel plezier de aankomende 1,5 uur,lekker genieten in de stoel.

Lotte,veel plezier op de markt vandaag

Triessie,balen dat je zo'n rotnacht hebt gehad,hopelijk kom je de drukke dag ged door.

groeten Simone

Deel Deze Pagina