Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    ha meiden, ben ik ook weer, jullie hebben een hoop geschreven zeg, moest geloof ik 15 pagina's bijlezen en natuurlijk is er niks blijven hangen haha. Laatst had ik joli aan de telefoon en hebben lekker zitten kletsen over van alles en nog wat en een paar dagen later mailde ik een verhaal, bleek dus dat ik dat al aan de telefoon gezegd had, maar daar kon ik me niks meer van herinneren haha, zw.dementie hihi.

Maar goed, vandaag voor controle naar het ziekenhuis, met de beeb was alles goed, hij lag nu alleen niet meer dwars, maar in een stuit, maar dat maakt niet uit aangezien ik toch een ks krijg. Mijn bloeddruk was wel heel erg hoog, 136/100, terwijl ik al de hele zwangerschap netjes rond de 120/70 zit. na de echo weer bloeddruk gemeten en was wel iets lager maar nog steeds erg hoog, dus moest gelijk voor de zekerheid bloed laten prikken en urine inleveren, morgen mag ik voor de uitslag bellen. Volgende week weer op controle en verder rustig afwachten. Ze gaan pas over een week of 2 een datum plannen voor de ks en op mijn vraag om de kleine eerder te halen werd helaas negatief geantwoord, ze wachten gewoon tot 39 weken en nemen het risico dat ik weer een bloeding krijg. Baal er best wel van, want wil niet dat het alsnog een spoedks word, maar goed, je hebt niet zo heel erg veel te zeggen en ik weet ook wel dat het beter is om zo lang mogelijk de kleine binnen te houden.

Slapen gaat gelukkig wel redelijk, word standaard tussen 4 en half 5 wakker om te plassen, vond het wel grappig trouwens, die verhalen met tijden enzo en uiteindelijk bevallen, maar goed, behalve dat ene plasmomentje slaap ik redelijk goed, mag niet klagen. Verder zijn mijn voeten zo opgezwollen dat ik ze ten eerste niet meer herken en ten tweede doet het gewoon zeer met bepaalde bewegingen, maar ja, niks aan t doen.

Oh ja en de kleren, ik kan ook niet wachten om straks weer heerlijk nieuwe kleren te shoppen en nieuwe laarzen en weer heerlijk "normaal" te zijn, ik verlang er echt naar om weer mezelf te zijn, had ik nooit gedacht dat ik dat zou zeggen haha, maar gelukkig pas ik nog wel al mijn aangeschafte zw.kleding, dus ik hoef voor die laatste weekjes niks nieuws te kopen!

Ik hoop van de week wat meer tijd over te houden om gezellig op iedereen te reageren, jullie zijn in ieder geval weer op de hoogte!

2. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Jeetje meid, misschien ben je inderdaad wel de eerste oktobermama. Maar laat je beeb nog maar even zitten hoor.

Meiden wat schrijven jullie veel vandaag :confused: Is echt niet bij te houden :)

3. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Wat die pijn in de zij betreft denk ik niet dat dat met zw. vergifiting te maken heeft, maar ja ik ben natuurlijk geen dokter of VK. Ik hoop ook niet voor je dat je dat hebt, maar erge hoofdpijn icm een hoge bloeddruk kan wel een teken zijn.
    Laten we hopen dat het allemaal mee valt morgen, houdt je ons op de hoogte...?! Sterkte

4. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hallo meiden

Ik heb inmiddels ook al weer een weekje verlof en dus eindelijk tijd om hier wat meer mee te lezen en te reageren.

Allereerst Susanne ik hoop dat het toch geen vruchtwater is wat je verliest en dat de kleine nog even lekker blijft zitten!

Gisteren heb ik nog een echo gehad om de ligging van de baby te bepalen en die lag netjes met het hoofdje omlaag en ook de placenta lag niet te laag, dus wat dat betreft ziet het er goed uit.
    Verder gaat het allemaal best lekker hier, moet wel veel plassen snachts (keer of 3/4) maar goed slaap nog redelijk. Lig soms wel een uur wakker maar ach kan ik vast weer wennen aan de nachtvoedingen ;)

Afgelopen weken zijn we superdruk geweest met de nieuwe kamer voor Isa en hij is nu gelukkig zo goed als af. Ze ligt nu vandaag voor de eerste keer in haar nieuwe kamertje te slapen. Ben benieuwd of ze lekker doorslaapt.
    Verder vandaag de babykamer dus weer ingericht met babyspulletjes en babykleertjes. Lekker weer hoor dat kleine spul :D

Ben trouwens het zwanger zijn nog niet beu hoor, van mij nog wel even duren. Isa kwam nl bijna 3 weken te vroeg dus hoop dat deze nog even op zich laat wachten. Heb nl nog wat klusjes op mijn lijstje staan die ik nog graag voor die tijd af zou hebben, tja die nesteldrang he.
    Daarbij weten we nog niet of we het bij 2 of 3 kindjes willen en dan zou het dus zomaar al de laatste zwangerschap kunnen zijn en ik vindt 't deze keer al zo snel gaan. Dus voor degenen die het al wel beu zijn, ik neem wel wat dagen van jullie over hoor :D

Ben trouwens gisteren ook al klossen (ook 12 :confused: ) en een po wezen halen. Denk dat we ze er volgende week een keer onder gaan zetten en dan ook weer dat heerlijke zweet hoeslaken op mijn bed leggen :evil:

Voor alle meiden met een hoge bloeddruk, rustig aan hoor!
    Nou ga nog ff tv kijken doei!

5. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Ow misselijk ook nog ja...? :( Gelukkig heb ik daar geen last van, kan me wel soms heel naar, duizelig, kortademig voelen... Dat had ik ook toen ik een paar keer een lage bloeddruk had. Sindsdien standaard flesje water, druivesuiker en zoute drop in mijn tas....

Veel plezier met douchen, geniet er maar lekker lang van, hopelijk knap je dan wat op!

6. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Tam: Hey buddy, Hoe is het met jou en de harde buiken???

7. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ola Ladies...

Ook ik heb wel gelezen maar even niet reageren.. sorry :(

Ik heb vandaag echt een rot dag gehad in het ziekenhuis.. Ik ging voor controle maar ik kreeg een minder leuk bericht..
    Vanwege mijn BMI gaan ze mij niet meer behandelen en moet ik naar een ander ziekenhuis..
    Echt werkelijk belachelijk.. zeker de manier waarop dit gaat..
    Ik zit al vanaf 7 weken zwangerschap bij dit ziekenhuis en toen hadden ze dit dus ook kunnen weten... Nee... komen ze NU achter, bij 33 weken zwangerschap! Lekker vlot..

Mijn controle was ook niet goed.. bloeddruk weer veeeeeeeel te hoog.
    Gyn had vorige week gezegd dat als het weer zo abnormaal hoog zou zijn de week erna dat ze echt medicijnen zouden moeten geven in het belang van de kleine. Deze gyn vond dat echter niet nodig.. en de bloeddruk was 145 / 88 !

Toen een afspraak maken bij het andere ziekenhuis.. Mocht kiezen tussen rdam of leiden... (beide acedemisch)
    Rdam is voor ons het makkelijkste dus ze gingen een afspraak maken..
    De assistente belde en het zat een beetje vol. Ik kon over 3 weken terecht.. Uhmm Pardon... was mijn eerste reactie.. ik kan toch niet ineens 3 weken geen controle hebben.
    Nee, dat was ook geen optie.. dus uiteindelijk (na ruim 1 uur wachten) werd toch maar besloten dat het Leiden moest worden..

Ik heb nog voorgesteld om toch die afspraak over 3 weken te doen en om in de tussentijd nog 2 keer in Delft (huidig zh) te komen,..
    Maar nee, dat kon absoluut niet!

Nou jullie begrijpen: IK BEN BOOS! Ze hebben echt zo iets van: Je blijkt niet ons probleem te zijn (ivm afspraak BMI) dus wij gaan je niet meer behandelen.. een beetje afschuiven...
    Verder zijn er gewoon nog meer dingen die niet lekker lopen in dat ziekenhuis..

Al met al is het wel goed dat ik naar een acedemisch zh kan want het is wel beter MOCHTEN er complicaties zijn.. maar op deze manier is niet netjes.. en geloof mij... dit is niet het laatste dat ze ervan horen!

*** sorry voor mijn ego berichtje ***

8. carma

carma Niet meer actief

Susanne sterkte meid, ik hoop voor je dat het loos alarm is.
    we denken aan je.

Groetjes mariek73

9. carma

carma Niet meer actief

Mamak wat is dan in godsnaam jou BMI.
    Wat een kl..te ziekenhuis, dat ze mensen met een hoger bmi niet kunnen helpen.
    Een ziekenhuis mag toch niemand weigeren?
    Dit hadden ze toch eerder moeten zien aankomen.
    Ik begrijp je boosheid helemaal.
    Ik heb zelf ook een hoog BMI en ben onder controle in het radboud (academisch).
    superziekenhuis, hier zeuren ze nooit.
    Ik word zelfs niet eens gewogen.

Sterkte meid gooi je woede er maar lekker uit.
    groetjes Mariek73

10. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Jeetje MamaK, dat is idd geen leuk bericht!
    Wat belachelijk dat je ZH er nu pas achter komt dat je BMI te hoog is, terwijl ze dat ook van te voren met 7 wkn zwangerschap al hadden kunnen bedenken!

Dan ook nog 3 weken geen controle, had ze dat zelf niet kunnen bedenken dat dat tegen het einde aan ook geen optie is?!
    Kan me voorstellen dat je boos bent, maar probeer toch rustig te blijven. Je bloeddruk is al hoog en die moet natuurlijk niet nog hoger!

Meid doe rustig aan, wou dat ik wat voor je kon doen! In elk geval een hele dikke knuffel!

11. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ja, het is idd een kl...te ziekenhuis... goed gezien 8)
    Mijn BMI is wel hoog hoor... ik schaam me er haast voor maar ik weet dus 144 kilo... Voor de zwangerschap overigens 148 dus ik weeg al minder... :D
    Ben eerst namelijk 10 kilo afgevallen in de eerste 12 weken...

Ja, nou ik moet nu dus ook naar een academisch ziekenhuis.. dat zou beter zijn.... want complicatie zus.. complicatie zo... wat nou als... bla bla bla
    Tuurlijk, fijn dat ze me in de gaten houden maar het maakt me zooooo onzeker.. zij hebben het elke keer over een mogelijke keizersnee terwijl daar (op geen van de fronten) GEEN indicatie voor is,... de kleine groeit precies gemiddeld... alleen dus hoge bloeddruk en bekkeninstabiliteit (maar dat laatste heeft niets te maken met mogelijke keizersnee)

Word er zo verdrietig van he? heb vandaag ook echt al mega veel zitten huilen :cry:

12. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Tnx.. meid... lief van je :oops: :D :oops:

13. sabineramp

17 feb 2008
    46
    0
    0
    kudelstaart
    hoi meiden,

Ik heb vanavond de draaipoging gehad, en hij is helemaalgoed gegaan, en de kleine meid is gedraaid.
    En als ze zo blijft liggen ( wat ik wel hoop natuurlijk!) kan ik gewoon thuis bavallen.

Het draaien deed opzich geen pijn, het engiste wat ik voelde is dat ze aardig druk moest zetten op mijn buik om het kontje te pakken te kunnen krijgen.
    Ze zeiden wel dat ik een wat beurs gevoel kon krijgen morgen, dus dat is dan nog even afwachten, maar tot nu toe heb ik dat nog niet in elk geval.
    Ze hebben de kleine tijdens en na het draaien regelmatig in de gaten gehouden met de ctg en echo, en nog een hartfilmpje gehad van een half uur na het draaien, en die was ook helemaal perfect, de kleine heeft nergens last van gehad voorzover ze konden zien.
    Het is nu alleen nog even wennen dat de meeste bewegingen boven in mijn buik in plaats van onderin zijn,maar goed, het feit dat het goed beweegt is ook een teken dat ze zich prettig voelt in deze houding, dus wennen doet het dan ook vanzelf wel.
    Ik weet niet meer wie het vroeg/zei, maar het was inderdaad de "draaivrouw',ze krijgt vrouwen uit het hele land die bij haar het kind willen laten draaien, en ik moet zeggen dat ik kan begrijpen waarom,want ze doet het echt goed, en ik zou het zo weer doen als dat nodig zou zijn.
    En voor iedereen die nog twijfelt om het wel of niet te doen zou ik zeggen dat het het proberen zeker waard is.

xx sabine

14. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis

JEEEEEEEEEEEEEJ.... super meis!

15. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Susanna, hoop ook dat het vals alarm is en dat je kleintje nog even mag blijven zitten. Ik duim voor je!

Mamak, wat een geneuzel zeg, is niet iets waar ze nu opeens achter komen. Ik vind het gewoon schandalig, weten niet dat ze iemand helemaal de put in krijgen. Ik ben zelf ook te zwaar maar word gelukkig niet moeilijk over gedaan. Niet te druk maken dat is het helemaal niet waard. Ook hier vandaan een knuffel.

16. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    He meiden heb vandaag gyn gehad en echo en dergelijke.
    Ons kleintje is wonder boven wonder gedraaid en zit met z'n hoofdje op z'n plaats.Drukt volledig op m'n bekken, waarvan ik dus de pijn heb.
    Wel kregen we te horen dat het op dit moment 2 kg weegt en dat is onder de curve. Ook de lengte.
    We mogen ons verwachten aan een couveusekindje. Ga kantje boordje worden.
    Ook gaan ze de kleine met de KS nog een weekje eerder halen, buiten zal het beter groeien en bijkomen dan binnen in me.

Dus ik kan al echt beginnen aftellen.......
    M'n man heeft het ondertussen spaans benauwd nu hij ziet dat het wel heel dichtbij is.
    De data verklappen we nog niet, mag een verrassing blijven.

We krijgen er weer zo'n kleintje als onze dochter, een 44 cm ongeveer en rond 2kg 500 max dacht de gyn

17. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    hee... jeetje wel vervelend zo'n klein kindje maar goed dat ze het gaan halen....

Jammer dat je de datum niet wilt verklappen.. maar ook wel logisch.. wij weten het ook niet wanneer we gaan bevallen.. Lijkt me voor jezelf wel lekker.. dat je echt naar een datum kan toeleven...

18. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Hey meis, de harde buiken worden weer meer, maar de kleine is nu aan het indalen volgens de vk dus daar komen ws de harde buiken nu vandaan.
    Ik las dat je zwangerschapsjeuk een eind over is, heerlijk joh :D

@mamak, wat een gezeik zeg in dat ziekenhuis, dat hadden ze inderdaad ook wel wat eerder kunnen bedenken en dan nu lekker alles afschuiven :evil: Ik kan daar ook zo pissig om worden.

@sabine, fijn meid dat de draaipoging is gelukt :D

19. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Susanna,hoe was het bij de gyn?Ik hoop voor je dat het geen vruchtwater was.

Zico,bij mij willen ze de ks naar later verschuiven omdat ons kindje te klein is en niet genoeg groeit.Ik hoor de 15e of onze baby goed gegroied is.

Rolia,leuk dat je er weer bent!

Verder weer de boel vergeten,ben ook al de hele dag strontberoerd,van die rare buikpijn,zo erg dat ik er misselijk van wordt ne het idee heb dat ik moet overgeven.Als dat morgen nog zo is dan bel ik naar het zh,dan wacht ik niet tot de 15e.

groeten Simone

20. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    zo meiden, ik heb ff lekker gedoucht..hihi, moet om mezelf lachen...heb even mijn benen geschoren..hahaa..zat op de douche grond :)
    maar ben idd er wel van opgeknapt..

mamak> jeetje meis, dat kunnen ze toch niet maken...kan me erg goed voorstellen dat je heel erg boos bent, maar doe idd wel ff rustig aan, je hebt jezelf en de beeb ermee!
    niet lullig bedoelt hoor

enneh weet niet wie dat ook als weer was, maar jij hebt dus ook een te hoog gewicht, en je krijgt geen extra echo?
    gek ja, hier is dat echt standaard hoor...enneh tja medisch.

Deel Deze Pagina