Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    neeh hoor, ik neem het niemand kwalijk, en denk de andere meiden ook niet, ik ben nu gister en vandaag veel online en reageer veel, maar dat zijn ook periodes...

2. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Zena: Heb je de dokter nog gebeld?

3. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    @ Tzm: we hopen eind november, begin december ergens te verhuizen. Ik weet niet of we dat wel gaan halen aangezien het om een verbouwing plus uitbreiding gaat en op dit moment enkel de ruwbouw af is ;). Het was een ramp om de aannemer vast te krijgen (en het zijn dan nog wel broers van mijn vader ;), maar die mannen hebben het zo ongelooflijk druk!). Eerst wilden we proberen om het huis af te hebben voor de geboorte, maar dat was gewoonweg onmogelijk. We wonen nu op een groot appartement met twee slaapkamers, voor onze meid is er dus plaats genoeg. Voor mijn vriend hoop ik gewoon dat het huis snel klaar is, want hij moet de werken volledig op zich nemen...

@ Susanna: goed zo dat het vals alarm bleek te zijn. Ik had ergens gelezen dat je kan testen of het vruchtwater is door te blazen op je hand. Verlies je dan vocht, is het vruchtwater. Zijn hier meiden die dat kunnen beamen of ontkrachten?

Oh ja, hier een Belgje dat gebruik gaat maken van kraamzorg. Ik wist helemaal niet dat dat hier bestond. We hebben maximaal recht op 60 uur en bij mijn zorgverzekering komen ze voor 5 euro per uur tussen. Het uiteindelijke bedrag per uur hangt af van je inkomen, maar meestal kost het je dan nog zo'n 2 à 3 euro per uur. De kraamverzorgsters komen in blokken van 4u en mogen maximaal de helft daarvan poetsen (gaande van stofzuigen tot de ramen lappen :confused:), de rest van de tijd is voor het kindje, de mama en de dagdagelijkse taken (koken, wassen en strijken bv). Ik was helemaal in mijn nopjes toen ik dat hoorde. Laat maar komen :D! In België is dit helemaal niet bekend (ik kende toch niemand die daarvan gebruik gemaakt heeft behalve de collega die me de tip gaf).

4. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Mamajanneke,tjee spannend zeg,ik hoop dat de kleine nog even wil blijven zitten.Sterkte!

Marieke,we nemen niemand iets kwalijk hoor,ik kan ook niet alles meer onthouden.

Weet niet meer wie er een bull hadden,wij hebben een engelse bulldog echt zo'n scheet.
    Ben net wakker heb de hele dag geslapen,dus niet meer gebeld,moet zeggen voel me nu iets beter,dus kijk van het weekend nog even aan.
    Hoop dat ik me beter ga voelen,ga in ieder geval van het weekend maar mijn vluchttas eens inpakken!Je weet het nu niet hè.

Liz,ik snap dat je het moeilijk vind om je ex te zien.Hoe gedraagt hij zich tegen over jou,ik hoop voor jou toch wel normaal.

groeten Simone

5. MariekeS81

MariekeS81 Actief lid

16 aug 2008
    172
    0
    0
    Druten
    Bianca24: Leuk dat je ook thuis wil bevallen.! inderdaad het is ook ons eerste kindje. en JAAAAA best wel gespannen voor de bevalling, het komt echt dichtbij nu :D Wel gezonde spanning hoor! het is meer dat ik onderhand ons kleintje nu wel eens wil vasthouden.

Ik kan me een hele goede voorstelling maken bij de enthousiame van je hond ;) de onze is ook altijd zo blij als er bezoek komt, maar ja.....die is wel een stuk kleiner als die van jullie.
    Ik hoop voor je dat het goed gaat met de kraamvisite! maar ze zijn wel super lief dus dat zal wel goed komen denk ik.

Liz: Ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk is! het is ook nog maar zo kort geleden allemaal. Dat heeft echt tijd nodig.

Jody79: Ik voel me vandaag weer 100% beter dan gisteren :D Het is ongelofelijk hoe je lichaam kan reageren als je zwanger bent. de 1e dag ben je echt niet fit :confused: , en de volgende dag kan je bewijzen van spreken een halve marathon lopen :D
    Leuk dat je ook thuis gaat bevallen. grappig dat je schrijft over die rust die er in huis heerste tijdens je bevalling! dat is precies de reden dat ik graag thuis wil bevalen, ik denk dat ik thuis veel meer rust vind als in het ziekenhuis. de eerste uren lekker intiem met mijn man. (daar hoop ik op tenminste)

X marieke

6. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    ff klagen.
    wij hebbenv an telefonie en internet orange. Nu is dit sinds een paar maanden overgaan naar een andere naam Online genaamd. Wat een kutbedrijf is dat zeg! Eerst lag internet er steeds uit en nu doet me telefoon het steeds niet. Ik baal enorm omdat mijn dochter bij een vriendinnetje spelen is die alleen dit nummer heeft. Wat een kutbedrijf! Stel nou dat er wat met haar is, hoor ik niets omdat ze bezig zijn met werkzaamheden. Bah

Nou dat was even klagen.. sorry hoor

Groetjes Lotte

7. Trouwens effe een VRAAGJE:

Welke verzorgingsproducten gaan jullie gebruiken of hebben jullie bij jullie eerste kindjes gebruikt?

Zwitzal, hema eigen merk, etos eigen merk etc etc.

8. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Uiteindelijk is de overloop ook gewoon gestoffeerd en was er ophef over niets! Ze waren met 4 man, best veel....ruimden nix op, hele huis een stofzooi en ik 1 grote brok emo hormonen dus toen ik mijn man belde heb ik toch lopen huilen en snikken...pfff allemaal ontlading!
    Gelukkig kwam mijn schoonmoeder precies op dat moment aan en is voor mij alles gaan stofzuigen en opruimen en heeft me daarna mee uit lunchen en winkelen genomen...zoooo lief! Ik heb verzorging tas gekocht en leuk ledikant laken setje gekregen en een oer lelijke fleece regenjack bij Zeeman gekocht die ik nu pas (size T van tent en waar je wanneer je hem aantrekt officieel geen vrouw meer in bent!) zodat ik met dit weer tenminste naar buiten kan, had alleen zo'n zomer blazertje die echt niet meer dicht kan!

Simone heb ik nog niet terug gezien hier vandaag...ben erg benieuwd hoe het met haar gaat...

Kiezeltje; fijn dat alles goed is...ik blijf het ook spannend vinden hoor de controle's! jammer dat je je mannetje straks moet missen...hotel aan vasteland is zeker een goed idee dan!
    TzM; erg leuk/fris kamertje zeg...super! Jammer dat beeb nog niet is gedraaid, ik zal door duimen voor je...
    Liz; bale dat je het nog niet hebt kunnen afhandelen, hoop dat je je id snel vindt....lukt het verder nog een beetje (heb je afleiding?)?

9. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    ...ik doe zoo lang over typen dat ik berichtje hierboven van je heb gemist Simone...fijn dat je je beter voelt...moest best aan je denken vandaag!

10. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    simone(symoen) heeft een paar regels boven je gereageert...of hebben we nog meer simones?
    hihi :)

och heb me toch een honger, mannetje zou patatjes meenemen...maar hij blijft erg lang weg..poeh word er een beetje raar van...

enneh dus nog meer hier met bull dogs....mooi honden zijn dat hé!
    ik ben nog steeds elke dag helemaal verliefd op onze blaize...ze kan ook zo zielig kijken...hahaha..

11. MariekeS81

MariekeS81 Actief lid

16 aug 2008
    172
    0
    0
    Druten
    Plaats ik 1 bericht staan er al weer een aantal nieuwe :D och ja.....het houd je bezig zeg maar ;)

Symoen: Jij ook een bulletje dus, dan hebben hier op het forum dus al drie verschillende soorten! het zijn ook zulke schatjes.
    Gelukkig voel je je weer wat beter.

Lotte27: Ik kan me voorstellen dat het aardig frustrerend is zo klote verbinding!

Hansje: Ik heb op de negen maanden beurs een starters pakket van zwitzal gekocht, om maar eens mee te beginnen. Even kijken hoe dat bevalt.

12. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    @ liz: kan me voorstellen dat je t niet leuk vind om je ex te zien.. t is ook nog kort geleden he, heeft idd wel de tijd nodig.

@ triessie: lief van je schoonmoeder dat ze je zo geholpen heeft.

@ simone: gelukkig voel je je wat beter, hopelijk zet dat door en voel je je snel weer fitter!

Weet ff niet meer wie t vroeg, maar ik ga ook thuis bevallen, als t allemaal goed gaat dus, maar daar ga ik maar ff vanuit.

@ tzm: gaan ze je beebje nog proberen te draaien ofzo? Misschien had je dat al gezegd, maar weet et ff niet meer :oops:

@ hansje: ik heb van mn schoonzus allemaal zwitsal-dingen gekregen die ze nog ongeopend hadden liggen, maar heb wel es gehoord dat sommige baby's daar niet goed tegenkunnen. Ga t dus ff aanzien, en als t problemen opleverd ga ik mooi over op iets anders.

13. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Kibi, ik hoop voor je dat het voorspoedig zal gaan met het huis. Fijn dat je kraamhulp hebt, dat is toch heerlijk hoor. Hier hebben we ook een eigen bijdrage, volgens mij ongeveer hetzelfde.
    Ik weet niet van het blazen op je hand.

Triessie,
    zijn er ook foto's van jou en je 'tent'? :p

Hansje, ik had voor Tim ook zwitsal, zo lekker. Maar ik ben nu nog bezig om alles op te maken wat in het kraampakket van de verzekering zat, dus nu heb ik weinig gekocht. (kreeg het nu weer, is van natalis)

Kiezeltje, ik heb woensdag een gesprek en dan gaan ze ws een afspraak maken voor het draaien (denk wel dat ik het wil proberen nl.)

14. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he liz, wat fijn je nog eens te horen.
    Wat spijtig dat je hje pas niet vond, hopelijk heeft hij niet te moeilijk gedaan die ex.
    Als je graag hebt dat ik je eens bel, kan na 19.00 gratis met gsm bellen, dan doe ik het gewoon he ;)

Al maar goed dat je je mams nog hebt.

Dikke knuffel ;)

15. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    @hansje: wij beginnen hier met zwitsal, vind ik zoooo overheerlijk ruiken! en qua voeding beginnen we met nutrilon, weet niet wat andere meiden doen die flesvoeding gaan geven?

Las iets over een vervelend verhaal van het reinier de graaf zks in Delft, wat vervelend joh dat ze je zo behandelen. Ik loop er ook al sinds ik vorig jaar mijn miskraam heb gehad en nu met die bloedingen ook en ik moet zeggen dat ik persoonlijk hele goede ervaringen heb met het ziekenhuis, ben er echt tevreden over. Ook de verpleegkundigen op de afdeling waren allemaal stuk voor stuk leuke meiden, dus zo zie je maar dat het heel persoonlijk is, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het zwaar kl*te is dat het op deze manier gebeurd allemaal. Ik hoop voor je dat je in het LUMC een beter gevoel krijgt!

En wat lees ik toch een hoop kwaaltjes en slecht slapen en veel poetsdrang ook haha, ik heb er vandaag ook aan moeten geloven, ben lekker bezig geweest. Ook wilden we vandaag de box in elkaar zetten, lukt dat weer niet, de gaatjes zijn niet goed gezet, dus we krijgen de schroeven er niet in, echt balen. Heb gebeld en nu krijgen we 22 september een andere, hij deed niet eens moeilijk (Babypark Gouda) dus ik vermoed dat ze meer klachten erover gehad hebben.

Oh ja, alle meiden die ergens over twijfelen, gewoon je vk bellen hoor, je kan idd maar beter 10x voor niks bellen dan 1x te weinig, is niet de bedoeling natuurlijk!

Heb ook nog een babykamer voorbij zien gekomen, geloof van TZM, erg vrolijk en leuk!

Verder weet ik het niet meer, oh ja, las ook iets over een nieuwe winkel in Eindhoven! Wat leuk joh! Gefeliciteerd, is toch weer een hele onderneming!

Oh ja, ons kleintje woog de laatste keer bij 33 weken 2317 gram, is dat veel of weinig voor de termijn? Ze zeiden dat ie iets groter was, maar volgens mij valt dat wel mee of niet?

Ik ga nu ff op de bank ploffen en grey's anatomy kijken, merk dat ik vandaag teveel gedaan heb en dat ik nu op ben haha, fijn die laatst loodjes hihi. :p Allemaal een fijne avond!

16. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Dank je!

Je beeb is groter dan die van mij, maar die van mij komt ws maar rond de 6 pond uit (Tim was 11 dgn te vroeg en 2760 gram) Nu was ie met 34w en 5 dgn ongeveer 2200 gram. Bij jou zal het dan misschien 7 of 8 pond worden?

17. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    ik net 35 weken en 2 kg

18. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Oh Marieke wat een goed nieuws meid :D

Ik moet in het ziekenhuis bevallen maar vind ik niet erg.

19. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    die van mij 36 weken en 3225 gr! ;)

Heeej,was ik weer!

Hansje: ik ga voor zwitsal..bij mn dochter ook eiegn merk gebruikt maar vind zwitsal gewwon erg lekker en goede kwaliteit/prijsverhouding.

natusan ook lekker. en ik ZWEER bij een grote pot sucocreme voor de billen! ideaal spul.

ik zorg dat ik een pak voeding in huis heb(voor het geval het met de borstvoeding niet wil of zo) zal gewoon een goedkoper melk zijn...euuh wat had ik ook al weer...iets va DA.

Ik hoop thuis te kunnen bevallen,wilde k bij de eerste ook,maar omdat die eerder kwam mocht het niet helaas.fijn om een beetje rond te scharrellen hier...je eigen muziekje,douche dingetjes doen....;)

Zooo meisje ligt alweer op (mijn!)bed;) en mams ff achter de pc !

20. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    de mijne woog met 34 weken 1900 gram.

Ik heb de zwitsal producten voor ons mini Leenaepje

meiden bedankt dat jullie aan me dachten,ben blij dat ik me wat beter voel.

We hebben net de kinderwagen opgehaald,zo leuk! :D

groeten Simone

Deel Deze Pagina