Goed ik heb alles weer bijgelezen. Wat wordt er veel geschreven als ik nog in bed lig! Ik maak me al druk om dingen die nog zo ver weg zijn, zoals de pijn van de bevalling, echt vreselijk lijkt me dat, gelukkig is een ruggeprik hier no problem en kan ik daar altijd op teruggrijpen. Waar ik me nu ook al druk om maak is hoe ik dat straks op het vliegveld doe in mijn eentje met een baby, 2 koffer en een kinderwagen! Mijn verloofde zal niet altijd in staat zijn om mee te gaan naar NL. Iemand ooit alleen gevlogen, zonder partner met baby en hoop bagage? Ik wordt al nerveus bij de gedachte. Niet gaan is geen optie, de baby zal nl. ook half nederlands zijn en vaak zijn/haar familie ontmoeten in NL. Verder..ik sleur net mijn vent mee naar de Mac voor een veggieburger, want ik moest en zou er een hebben, komen we daar aan, burger voor mijn neus, moet ik ineens niet meer Arme vent, hij had al geen zin om mee te gaan. Eten is echt heel vreemd sinds de zwangerschap. Alle nieuwe meiden hier welkom en van harte!
Pfff... dat was veel leeswerk! Tijdens het lezen wel honderd dingen bedacht om te zeggen of antwoorden, maar helaas... nu ik zit te tikken.... Meiden bij wie het niet goed is gegaan... heel veel sterkte! Over vakantie. Wij zijn op dit moment een bouwval aan het renoveren (lekker timing hahaha) waardoor we geen vrije dagen overhouden om op vakantie te gaan. De zwangerschap kwam dus eigenlijk wel weer goed uit, zo kunnen we in september een weekje naar Frankrijk met zijn drietjes! Klachten heb ik niet zo, ja ik heb er twee, de eerste is slapeloosheid (en dat terwijl ik zo moe ben!) maar dat kan ook komen doordat ik gestopt ben met roken. De tweede is extreme kortademigheid, wordt er soms helemaal duizelig van. Heeft iemand anders dit ook? Oh ja, kan iemand bij mij op de lijst voegen dat de kalender jongen zegt en dat ik zelf ook denk dat het een jongen is? Het is mijn 2e kindje. De intake bij de VK heb ik op 4 maart. Gaaf dat een aantal van jullie al een echo gehad hebben! Ik kan ook niet wachten tot de eerste echo, moet maar snel een afspraak maken! Nou, tot gauw allemaal weer. Niet te veel schrijven, moet ik zoveel bijlezen hahaha. Kuzz
ik ga nu echt lekker me bed in, maar ik heb nog effies een vraagje over die bandenpijn... Hebben jullie dat spontaan bij niks doen, of juist op andere momenten? Volgens mij heb ik het juist bij het opstaan en rare bewegingen of als ik spontaan nies ofzo. Ik voel dan een soort stekende/scheurende pijn onderin (zeg maar bij je eierstokken), meestal rechts. Volgens mij is het normaal, maar ik voel me op dit moment super onzeker... het zou toch niks zijn : Sorrie hoor, maar ik voel me even down en onzeker, kan wel janken! vast die hormonen (zegt mijn verstand )
Cootje, dat is echt heel normaal hoor. Ik heb het ook bij onverwachte bewegingen en niezen oid. Satyra, misschien kun je er nog bij vermelden wanneer je uitgerekend bent. Is je oudste kindje een jongen of een meisje? Susanna, ik kan me voorstellen dat je er best tegen op ziet die vliegreis met zo'n kleintje in je eentje. Ik heb er geen ervaring mee. Wat bevallen betreft het is altijd maar de vraag hoe dat zal gaan. Ik heb er nu twee gehad en de tweede ging perfect. Zo'n bevalling wil ik deze keer ook als het kan [-o< Het was in 2,5 uur, alles bij elkaar. Echt super snel en daardoor voelde ik me na die tijd ook best fit. Ik ga ook slapen, morgen weer aan het werk.
Wat een gekwebbel! Leuk hoor. Alle nieuwe oktober mama's: Welkom! @ Susanna, ik wou dat ik weer in de USA was! En dan naar Jack in the Box voor de taco's en curly fries. YUM! Balen dat jou echo zo laat is. Over het vliegen, ik heb er geen ervaring mee, maar met 1 grote koffer en de kinderwagen moet het wel lukken denk ik. Handiger is samen met je hubbie, maar ja, dat gaat niet altijd. En over de bevalling, zit daar maar niet over in hoor! Je krijgt ongeveer standaard een ruggenprik daar, dus een stuk minder pijn. Ik ga morgen en afspraak maken bij de VK. Ben wel benieuwd hoe ze reageren als ze me weer terugzien.
rolia, shelde ja je moet maar gewoon overgeven aan hoe het gaat op het vliegveld. Ikmaak me ook geen zorgen over IN het vliegtuig maar vooral over de praktische dingen op het vliegveld. Er is misschien altijd wel iemand die je daar kan helpen. Ja hier bevalt 95% van de vrouwen met een ruggeprik.
Je mag de kinderwagen vaak tot aan het vliegtuig meenemen. Moet je de site van de luchtvaartmaatschappij even checken (en anders even bellen) Je grote bagage ben je al snel kwijt en ze zijn vaak erg behulpzaam als je met een baby vliegt! En ik denk dat al ze zien dat je alleen bent, ze ook echt wel helpen! Waar in de US woon je als ik vragen mag?
Nee, niet gewoond... 3x rondgereisd (Florida, NYC, het grootste gedeelte van de Westkust, Canada en Hawaii). We zouden zo weer teug willen, maar dat zit er nu even niet in.
Ja het is een geweldig land met vele gezichten! Toch mis ik NL ook vreselijk. Alles heeft zijn voors en tegens.
Hallo mamma-tjes in spe, Over vakantie nemen, ik plan mijn dagen zoals het straks uitkomt, maar wel eerst nog een week begin augustus (waren er eerst 3) Mijn mannetje had eigenlijk ook 3 weken begin augustus, maar heeft er nu een begin augustus en op de dag dat de kleine komt heeft hij bijna 4 weken aansluitend. Dus wij zijn dan lekker saampjes met z'n drieeen. We hadden eigenlijk naar america op rondreis auto vakantie willen gaan, maar daar zien we nu toch wel vanaf. En zijn jullie ook al opzoek naar een andere auto? Wij wel onze huidige auto is een drie deurs auto en dus een beetje lastig dadelijk. Dus we gaan maar eens kijken voor een grotere. Nu america toch niet doorgaat hebben we er een extra centje voor.
Hoi allemaal, Welkom alle nieuwe zwangeren. Wij gaan in augustus een week naar Duitsland met de vriendengroep. We moesten onze vakantie samen nog plannen. Die laten we nu even zitten. Misschien dat we na de bevalling met z'n drietjes er lekker een week tussen uit gaan. Net weer twijfel... Voelde niks van de kwaaltjes... Tot ik een glas appelsap dronk... Oh wat is dat vies en wordt ik daar misselijk van. Mag weer lekker werken vandaag! Fijne dag iedereen! Liefs, Wiets
Hallo meiden Een paar daagjes niets geschreven...Ik ben wel elke dag komen lezen hoor, gelukkig maar, anders had ik een uur werk om bij te zijn . Meiden bij wie het mis is gegaan: veel sterkte en ik hoop dat een nieuwe zwangerschap niet te lang op zich laat wachten. Nieuwe zwangeren: welkom en gefeliciteerd! Over vakantie: wij hadden niks gepland aangezien we een huis hebben gekocht dat we gaan renoveren. We hadden eigenlijk voorzien om te verhuizen in augustus-september, maar ik vrees dat het oktober-november zal worden door vertraging met aannemers. In het begin zal ik nog wel kunnen helpen met kappen en breken, maar uiteindelijk zal mijn vriend de laatste loodjes waarschijnlijk op zich moeten nemen. Hoe zit dat in Nederland eigenlijk met bevallingsverlof? In België is het de gewoonte dat je zo lang mogelijk doorwerkt om dan zoveel mogelijk verlof na de bevalling op te nemen. In praktijk komt het erop neer dat je pas verplicht bent om met verlof te gaan een week voor je bevalt en dan ongeveer drie maanden thuis bent na de bevalling. In mijn geval zou mijn verlof dus kunnen ingaan eind september en ik zou terug gaan werken midden januari. Maar dat kan nog veranderen als de zwangerschap wat moeilijk verloopt bijvoorbeeld. Oh ja voor de lijst: 21/2 heb ik mijn tweede echo om 15u15.
Goedemorgen... Er wordt heel veel geschreven, kan het niet bij houden hoor... Vooral s avonds want lig al op tijd in bed ben bekaf 21.00 gaar voor mij het licht uit. Zo ik heb om 14.45 eerste echo daar zal nog geen hartje op te zien zijn, ze gaan kijken of het zich niet weer in eileider heeft genesteld....ben zo benieuwd Ik laat het meteen weten als ik terug ben. Nou tot straks allemaal liefs nony
Zo heey schrijfmarathon dames heheheh. Ik lees dagelijks mee, maar de puf om te reageren pffff. Ik heb opgemerkt dat er weinig dames reagere die op 1 oktober uitgerekend zijn, behalve Semmi en ik of zie ik het verkeerd. Verder de nieuwe dames: WELKOM! Nicole, heel veel sterkte en hopelijk gauw voor jou een klein wondertje! Hier gaat het oke, slik Emesafene tegen misselijkheid/overgeven, het helpt gelukkig en kan zo dus ook normaal functioneren op werk. Verder worden de kwaaltjes soms zo vaag dat je gaat twijvelen, ach ja! Ik bel vandaag de VK voor het eerst ben benieuwd..
@nony, spannend joh, geniet ervan en hopelijk is alles goed. Wat vakantie betreft, wij gaan met z'n drietjes naar Duitsland in augustus. We hebben daar voor een midweekje een huisje gehuurd van Landel Green Parcs. MVM belde mij gisteren terug, ze komen dinsdag langs, dan gaan we weer beginnen met urine opvangen.
Goeiemorgen ladies! Gisteren de hele avond krampen gehad, net alsof ik ongesteld zou moeten worden. Erg geschrokken! Na een bad en kruik werd het gelukkig snel minder. Vanmorgen meteen maar weer even temp opgemeten en test gedaan, beide gelukkig goed. Heeft iemand hier ook last van gehad? Liefs Eef
@Eef76, ik heb daar ook weleens last van, tegen mij is gezegd dat dat komt omdat je baarmoeder aan het groeien is.
jeetje wat kunnen jullie allemaal lekker kwebbelen! heerlijk! wij hebben onze vakatie ook al gepland. we gaan met een groep vrienden met de auto op vakantie. begin juli. ik ben benieuwd hoe ik me dan voel, want ik zal ook een stuk moeten rijden, anders moet mijn vriend 10 uur achter elkaar rijden. ik ben echt super moe opgestaan... ik ga me nu maar goed wakker maken en naar mijn werk vertrekken! fijne dag. liefs Lotje
Zo sinds ik gister ben gestopt met schrijven en mee-lezen is er weer flink geschreven door jullie.... Ik begin nu te merken dat ik sneller moe ben, kan het 's avonds ook wat minder lang volhouden, terwijl ik makkelijk de klok van 12 haalde. Gister kwam de klok voor mij niet verder dan 22.00 en toen heb ik dus ook maar mijn bedje opgezocht... Zometeen ff naar het uitzendbureau, ze hebben een leuke vacature voor me waarin ik me parttime dagen/uren zelf mag invullen. Dus dat is relaxed. Hopelijk word ik aangenomen, duimen jullie mee?! Liefs