och sorry...ik lees nu net 5 gram...sorry sorry sorry meiden... mamajanneke en annika..jullie beebjes moeten dan nog ff goed doorgroeien...ik stuur ff een kilo doorgroei hormoontjes jullie kant op.... ***************************************************************************************************************************************************************************************
mamajanneke: wat een rotdag heb je gehad zeg. Ik ga heel hard voor jullie duimen dat het goed groeit deze week! Annika: Wat fijn dat je goed nieuws heb gehad Kiezeltje: He bah. Wat een vervelende situatie. Hier gaat alles nog zijn gangetje. Heb vandaag iets te veel koffie op en zoethoutthee. En nou voel ik me super opgefokt. Moet ik maar niet meer doen... Groetjes Lotte
Jippie jippie jippie Mariek en man hebben een dochter...GEFELICITEERD! Wat een fantastisch nieuws zeg, eerste kleine is geboren en.....wij zullen alllleeeemaaaal volgen hihii.... Goed nieuws ook bij Annika, fijn zeg...stuiter maar ffies door hoor Bianca; ik kan geen wijs uit de ponden/grammen/kilo's met onze kleintjes! Mamajanneke; poepoe wat een hoop info krijg je dan he?! duim duim dat je kleintje zich nog even laat verwennen in je buik en door groeit. Ik heb nog nooit van het woord dysmatuur gehoord?..knuf Bianca; lekker gegeten...lekker blijft macaroni! Ik weet niet meer wie het schreef maar ik voel op sommige dagen ook de kleine veeeeel minder en begin me dan zorgen te maken, dat had ik zo zaterdag...gelukkig zondag en vandaag is ie alle bewegingen weer aan het inhalen! Wel heeft mijn vk me op het hart gedrukt dat als ik me toch zorgen maak dat ik moet bellen....dus dat wil je jou ook op het hart drukken! Mijn buddie Bambie hier nog niet terug gezien he? Ik heb het idee dat mijn smsjes niet aankomen...ik zal het nog eens gaan proberen, ben wel benieuwd hoe het met haar is. Denise hier ook nog niet gezien, haar internet lag er toch uit maar had af en toe wel contact met Bambie! Meiden vandaag mn laatste maandag gewerkt...alleen morgenochtend en donderdagochtend nog...tik tik tik....aftellen is begonnen!
Annika,WAUW netjes zeg,kan me voorstellen dat je de hele dag in een stuiterbui bent! Mamajanneke,balen dat je kleintje maar 5 gram is gegroeid,ik ga voor je duimen dat je baby van de week net zo'n groeispurt krijgt als die van Annika. TzM,veel plezier met je waterballet vanavond! Kiezeltje,damn dat is echt balen zeg.Lijkt me ook echt niet leuk.Sterkte meis! groeten Simone
Annika wat een goed nieuws zeg, geweldig! Kiezeltje, wat een drama! Hij moet nu dus ook elke avond met de boot naar het hotel en de volgende ochtend weer naar Texel? Wat een gedoe...vervelend dat dat niet een paar weken kan wachten zeg. Mamajanneke, jouw laatste loodjes wegen echt zwaar...veel sterkte en moed!
--------- Sms'en met Bambie ging goed deze keer! Het gaat goed met haar maar ze heeft nog geen internet hoopt dat dit snel gaat lukken, ze is nog druk aan het uitpakken en bezig met de babykamer met laatste dingentjes ophangen en kleertjes wassen! Namens Bambie: Mariek; van harte gefeliciteerd! Mamajanneke; sterkte! ---------------
Triessie, wat bewegen betreft: Ik voel de baby ook minder bewegen en als de baby beweegt voelt het heel anders dan een paar weken geleden. Volgens mij kan de baby zich niet meer rekken en strekken En wurmt het zich alleen nog maar wat. Daarnaast voel ik echt regelmatig de hik. Wel een aantal keer per dag. TzM, zwem ze straks
maxie welkom marije: wow groot opblaasding super butterfly was het een mooie echo zico een bewogen nacht dan Mieni wa goed dat je kleintje al zo flink is ja sorry ik zeg atlijd kleintje dat is koosnaampje he ischa, goed dat de controle goed was, en je idee van buddy nieuws is heel goed vind ik Tzm, ja ik zie j eder idd al staan hehe Audrey super een nieuwe wagen kan me inbeelden dat je idd veel meer plaats hebt nu in de wagen Annika super dat je kindje zoveel is bijgekomen dat is idd reden tot feestje mamajanneke probeer je rustig te houden, het zal je wel een veilig gevoel geven dat ze je zo goed opvolgen he ik duim voor je dat je beejbje nog veel gaat bijkomen in gewicht! zo hier niet veel verandering... heb derstraks naar de verloskundige dienst van het zh gebeld waar ik ga bevallen... ik heb namelijk redelijk veel harde buiken, veel slijmverlies, last van diarree, heel veel zweten en dergelijke dingen... omdat mijn gyn op congres is voor drie dagen heeft hij me het op het hart gedrukt op tijd te bellen naar zh... ik heb dus gebeld maar die zeiden dat ze geen diagnose konden doen via de telefoon en dat ik dus maar moest langskomen... heb het nog niet gedaan uit angst dat ze me daar gaan houden... mjah als het erger wordt zal ik wel moeten gaan... ook heb ik besloten toch borstvoeding te gaan geven... ik heb ook een regeling getroffen in verband met lyana en haar papa... in het begin mag hij ze 2à3 uurtjes komen halen 4 dagen in de week tussen voedingen door... en na vier maanden ofzo mag hij ze om de veertien dagen van donderdagochtend tot zondagavond komen halen om daar te blijven... ik weet niet of ik hier goed aan gedaan hebben maar vond het niet zo slecht... zo verder niets te melden dikke zoenen xx
Dat klinkt haast als een beginnende bevalling Liz Zo begon het bij mij ook. Wat betreft die regeling, goed dat je dat hebt gedaan. Al is het wel moeilijk om te zeggen dat hij haar vanaf 4 mnd al zolang achter elkaar mag zien. Misschien geef je dan zelfs nog bv. Ik zou dat er in elk geval wel aan toevoegen....als de situatie het voor Lyana toelaat. Dat is het belangrijkst Moeilijke situatie hoor waar je in zit.
@ mamajanneke: sterkte! 5 gram is idd weinig zeg! Hopelijk groeit ie n beetje bij @ Liz: jij ook sterkte, en zeker wel ff langsgaan als t erger wordt he @maxie: welkom hier Meiden, thnx voor jullie reacties Hier in mn omgeving vindt iedereen t alleen maar leuk omdat je bij Texel zo'n vakantie-idee hebt, maar die staan niet echt stil bij de verdere gevolgen voor ons nu, en ik zie er heus wel positieve dingen in, maar op dit moment zie k et gewoon heel even niet zo zitten, moet et ff verwerken allemaal... maarja, das mss een beetje egoïstisch Ik voel mn beebje trouwens meer bewegen dan ooit, omdat ie natuurlijk groter is, voel ik de rustige bewegingen beter, en mn beebje is nooit een enorme drukkerd geweest, dus ik geniet er extra van nu dat ik t goed voel
Dat is geen leuk nieuws. Mijn mannetje zit nu op zee ergens tussen Dublin en Bilbao (nog 2 weken), dus ik weet wel een beetje hoe je voelt. Gelukkig dat je man een hotel aan het vaste land krijgt. Kan hij in ieder geval 's nachts naar je toe.
Hoi meiden,' Ik doe zeer zeker rustig aan, zover dit kan. Zit de meeste tijd op de bank. Tja en verder doe ik weinig. Ik hoop ook dat mijn kleine nog een inhaalslag gaat maken, zoals annika haar beeb, maar zie t niet echt zitten. Ik maak me toch wel zorgen. Op het moment is de uk weer flink actief, dus dat is wel fijn alhoewel het soms flink pijn kan doen. En ja veel info gekregen vandaag, waar ik niet op had gerekend eigelijk. De reden waarom de kleine het minder doet en of zo klein is hebben ze niet gegeven. Ook niet of het komt doordat het vruchtwater aan t verkalken is. Heb er ook niet naar gevraagd overigens, was veel te geschrokken van de berichten. Maar t is absoluut geen domme vraag hoor. Ik weet ook niet of de kleine dadelijk in een conveuse moet, al ga ik er wel een beetje van uit.... @kus, Jammer zeg dat je omgeving zo reageert. Want voor jullie houdt het veel meer in dan een vakantie gevoel. En dat is echt niet ego hoor! Ik zou dat ook helemaal dubbel niks vinden. @liz, moeilijke beslissingen gemaakt dus. Ik zou ook inderdaad aangeven dat die donderdag avond tot zondag onder voorbehoud is. Want als je dan misschien nog wel bv geeft kan dat lastig zijn. alhoewel je het in kan vriezen, dan zou je wat mee kunnen geven voor flesjes. Maar zoveel dagen.... @triessie bedankt. Hopelijk heeeft bambi snel weer internet. @Binaca24 kom maar op met de kilo
hey stelletje kletskousen Je kunt merken dat de meeste met verlof zijn haha @kiezeltje: Jeetje meid, toch wel balen hoor van je mannetje! En vindt dat je je best wel even egoistisch mag voelen hoor! @ mamajanneke: Poeh dat is even schikken. Hopen dat de kleine in deze weken nog even een groeispurt maakt! KNUFFEL! @Liz: Wat goed dat jullie een regeling hebben kunnen treffen. Wel rustig aan doen he? En als je het niet vertrouwd gewoon het ZH bellen. Hier gaat alles goed. Ik voel de kleine nu juist steeds beter en sterker Vandaag de bedklossen opgehaald en onder het bed gedaan. Allemachtig wat een hoogte Hij is nu 80 cm hoog de minimale hoogte wat het moest zijn dus vindt het gezegend. Ben benieuwd of ik kan slapen vanacht Slaap lekker allemaal! xxx
Kiezeltje, wat balen dat je mannetje vaak van huis zal zijn zeg! Ik heb een baaldag... Wilde wat nieuwe kleding aanschaffen omdat ik echt bijna niets meer pas en de laatste weken wil ik er wel evengoed leuk uit zien! Maar niets was naar mn zin bij de winkel dus uiteindelijk niets gekocht. Ik kijk enorm uit naar de tijd na de bevalling als alle kilo's er weer af zijn! Eindelijk weer gewone kleding aan. Ben van plan een hele nieuwe garderobe aan te schaffen! Ik dacht trouwens dat ik aan de betere hand was, maar helaas, Fout gedacht! Het griepje zet nu pas echt door.. Al mn spieren gaan pijn doen. Nek, keelpijn, hoesten, koorts.. Oftewel algehele ellendigheid. Blegh... Kan natuurlijk ook weer es niet slapen... Wat kan een mens zich dan weer een klein kind voelen zeg.. Die tijd dat je lekker vertroeteld werd door je moeder, dat mis ik op dit soort momenten echt! Net wel even lekker naast ventje in bed gelegen, maar aangezien hij echt moet slapen ivm werk morgen laat ik m nu maar alleen. Ik lig toch alleen maar te woelen en me te irriteren... Nou sorry voor dit ego berichtje maar ik ben het echt even spuugzat en hoop echt dat de kleine snel komt... (En wedden dat ik dan juist 2 weken overtijd ga lopen.... Pff.. Alleen de gedachte al!)
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrggggggggggggggg mag ik éven klagen! gisternacht kon ik niet slapen omdat mijn lijf hartstikke wakker was en nu lig ik vanaf 0.00 uur al wakker omdat mijn vent het vertikt om vroeger naar bed te gaan.hij gaat hierdoor snurken.het is nu half 2 geweest. ben verd*mme hoogzwanger en vreselijk vermoeid. hij werkt op dit moment weer eens niet dus denktie datie ook maar meteen later naar bed kan maar wel vroeg op.ik word er zo moe van.hij snapt niet dat ik mijn rust nodig heb.ik ben vanavond om 21.00 uur gaan slapen en ben om 0.00 uur wakker geworden om te plassen en heb niet meer kunnen slapen. ik heb hem een vreselijke duw gegeven en dan begint meneer meteen: o nu heb ik het weer gedaan. wie snurkt er hier nu! dan zegtie ,moet ik op de bank gaan liggen dan! nee nu hoeft het niet meer was zelf al onderweg.hij draait zijn eigen om en slaapt gewoon verder,nou je kan me niet kwaaier krijgen.dus nu lig ik op de bank met mijn dikke buik.hij kan morgen de wind van voren krijgen dat is 1 ding wat zeker is. vuile kl**tzak. ik trek dit echt zo niet.lekker als ik zo mijn bevalling inmoet.ik ben al dodelijk vermoeid voor ik begin. @liz,ik zou me even bedenken of je idd je baby tussen de voedingen door met je ex meegeeft.ik persoonlijk vind het namelijk nogal onrustig op deze manier.rust,regelmaat en reinheid staan voorop.als je iedere keer gaat sjouwen met je kind tussen de voedingen door krijgt het geen rust.onderschat het niet hoor.als je kind een regeldag krijgt en je weet nooit wanneer die komt zal het meerdere keren aan de borst moeten,dat betekend soms ieder uur of ieder 1,5 uur.dat gaat je niet lukken als je kind bij je ex is.dat hij een misstap gemaakt heeft is zijn probleem,maak het niet het probleem van je kind.het eerste halfjaar kan hij het komen bezoeken bij jou.daarna kun je kijken of hij het mee kan nemen naar zijn eigen stek. je moet doen wat je goeddunkt maar ik denk niet dat deze regeling goed is voor je kind.zeker niet de eerste maanden met borstvoeding.fles is anders.dat kan hij ook,al zou ik ook daar mijn twijfels nog over hebben.sorry,maar ik zou mijn kind de eerste 6 maanden niet meegeven. ik wil je absoluut niet de grond inboren maar ik denk dat deze regeling echt niet gaat werken.en dan komt er ruzie van.succes ermee.nogmaals bedenk heel goed wat je doet. @marije,meis,vervelend zeg de griep.kun je er echt bijhebben nu.blegh.beterschap. @janneke,meis doe rustig aan en als je vragen hebt moet je ze gewoon stellen aan je gyn hoor.niet in onzekerheid gaan zitten.daar heb je jezelf en je kindje mee.die gyn is er niet alleen om te kijken of je baby het goed doet.die is er ook om dingen uit te leggen.succes. @kiezeltje,jeetje ik snap niet waarom ze hem nu detacheren naar texel.je loopt hoogzwanger.had zijn baas niet even kunnen wachten tot je tenminste bevallen was? ik vind dit een beetje belachelijk als ik eerlijk moet zijn.ja hij krijgt een hotel aan het vaste land,dat betekend dat hij iedere dag met de boor heen en weer moet.stel dat je op de dag begint?dan zit hij mooi hoor.en kan hij alsnog te laat zijn. ik ben niet negatief maar het kan razendsnel gaan.ik weet niet hoever je mannetje moet rijden als hij van de boot afkomt.? ik zou het er toch over hebben hoor want ik zou het risico te groot vinden.succes. @hansje,kijk je uit met uit je bed stappen! hier staat het bed niet op klossen en dat gebeurt niet ook.ik heb er in het verleden mijn bed mee verziekt dus dat kunnen ze op hun buik schrijven. het enige waar ze het bed hoog voor willen hebben is voor de kv zodat ze niet hoeft te bukken om het bed te verschonen.nou dat doe ik dan zelf wel.de vk hier die komen voor de controle in het kraambed gaat gewoon op bed zitten dus die maken geen bezwaar. verder heb ik last van harde buiken en de kleine drukt voortdurend op mijn blaas.dus iedere keer moet ik plassen.heel vervelend.en dan nog een snurkende vent.ja het gaat echt lekker hier.ik word van dat gesnurk echt aggressief,kan er niks aan doen. nou ik ga me maar eens op de bank installeren in de hoop dat ik kan slapen.
Tssss ik heb zeker 40 blz. terug moeten lezen! Wat een geweldig nieuws over Mariek! Ik had al een voorgevoel op het strand dat dit weekend een baby zou komen. Allwoman ik wilde dat ik net als jij uitzag naar de bevalling. Helaas lukt me dit niet erg. Buddy Audrey fijn dat je hebt genoten in de Ardennen en sterkte met het teentje van manlief. Ischa schattig kaartje! Tzm, haha geweldig dat van die rijst in je sok. Van gekheid ga je natuurlijk alles proberen. Marije echt creepy van die 22! Dat is zeker een teken, ik geloof daar zeker in. Als je midden in de nacht wilt msn'en soms,moet je me maar ff pb'en. Door het tijdsverschil ben ik vaak nog op. Mieni, zere borsten hier ook! Vooral vanaf de zijkant, net of er pennen in worden gestoken. Mooie buik en mooi mannetje wat er aan zit Privaet Practise kijk ik hier ook. 1 okt. beginnen ze hier alweer met nieuwe afleveringen. Tamara, ook al zo'n geweldige buik! Scrapper leuk he zo'n babyshower! Ik was ook al zo verwend! Blub afscheiding hier ook vreselijk! Maxie op de valreep! WElkom! Kiezel, mijn man moet straks ook af en toe weg, met het vliegtuig naar Wisconsin. Niet leuk maar helaas onontkoombaar. Verder: Heerlijk was het aan het strand! Prachtig weer. Alleen zaterdag kregen we wat van hurricane Hannah mee en spookte het vreselijk! Echt geweldig die brute golven, konden we zo zien vanaf onze kamer. Beach-buik foto in mijn album! Verder: Nesteldrang, hier niet. Wou dat het wel zo was. Ik voel me alleen maar moe, laat staan dat ik schoonmaak. Ik ben ook het liefste thuis nu. We zijn gisteravond al thuisgekomen i.p.v vandaag en ik vind het wel best. Dat geteut over dat eten hier! Al die heerlijke hollandse dingen. Ik flipte haast toen ik het allemaal las. Ga wel weer terug naar mijn vegetarier zijn als ik bevallen ben, of de borstvoeding moet gekke dingen doen met mijn smaak. Het is hier nog steeds zomer met 28 graden. We kregen te horen dat de Unive niet meer dan 500 euro vergoed voor mijn ziekenhuisbevalling. Dat is een mooie domper aangezien het hier $ 5000,- kost om te bevallen en $ 10.000 voor een KS. Een muts bij de Unive had mij verteld dat als ik het duurste pakket zou nemen, we 80% vergoed zouden krijgen. Kennelijk wist het wijf niet waar ze het over had, want het blijkt dus niet zo te zijn. Nu maar hopen dat het geen spoed KS wordt. Dat gaat ons een hoop kosten. Mijn baby is juist al drukker en drukker!
Goedemorgen iedereen. Wat is dat toch frustrerend, vreselijk moe zijn en niet kunnen slapen. Mannetje ligt ontzettend te snurken en draait elke keer weer terug op zijn rug als ik hem wakker heb gemaakt . Ik ga even lekker een beker warme melk pakken kijken of dat een beetje werkt.
Hey Susanna je bent weer terug. Mooie buik hoor . He bah die hurricane lijkt me nou niet echt prettig . En inderdaad niet normaal wat jij voor een spoed ks moet betalen ik ga sowieso (want een spoed ks is natuurlijk nooit leuk) voor je duimen dat je normaal kan bevallen. Blub ik kan je frustratie wel begrijpen hoor . Heb er ook een beetje last van. Mijn vriend gaat ook altijd later naar bed en dan word ik ook altijd wakker en kan daarna niet meer slapen maar toevallig zijn we gisteren tegelijk naar bed gegaan en sliep hij eerder en ligt dus ook constant te snurken waardoor ik weer niet kan slapen . Maar moet eerlijk zeggen dat ik daar normaal geen last van heb, alleen nu in de zwangerschap.