Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    och meis toch...je hebt geen fijne zwangerschap zo te lezen...ik kan me goed indenken dat je er mal van word, en dan ook nog 3 x vragen, gebruik je medicijnen...terwijl je dat niet doet....ik zou ook de volgende x om een goede uitleg vragen, zoniet....dan maar naar een andere ziekenhuis!
    kalm aan meis!

annika> das ja hartstikke mooi dat je al 35 weken bent....kun je nagaan hé....eerst ging het zo slecht en nu dit...ik denk dat je kleintje boven, hierin meehelpt...dat alles nu goed verloopt!!proficiat

meiden hebben jullie dat ook, dat je steeds zoveel taai slijm van onderen hebt?

2. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    triessie, mikat, heerlijk meiden! Lekker verlof in zicht!

Knoep, hopelijk gaat het lukken! Succes

kibi, tam sorry hoor, wat is een sterrenkijkertje?

zico mooie buik zeg!

MariekeS, ik herken het wel. Gister kreeg ik ook ineens zo'n ongeduld aanval! En dan lijkt 4 weken te gaan een eeuwigheid!

Wendy wat een rotervaring meid! Ik hoop dat het zo op het einde allemaal wat positiever gaat verlopen voor je. Sterkte hoor!

Het is hier 5 uur 's ochtends :( Geen slaap meer.

Gisteravond om 22.30 uur manlief meegesleurd naar de Mac voor een sundae ijsje met caramel saus. Heerlijk!

De enveloppen liggen hier geschreven op tafel en ineens dacht ik ' die dingen moeten ook allemaal dichtgelikt worden' :(

3. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Je kan het ook met een vochtig/nat vaatdoekje doen... die langs de rand halen.. dan hoef je straks geen 1000000 enveloppen te likken :rolleyes:

4. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    HOi Meiden,

de badkamer is weer schoon hier En heb eigenlijk helemaal geen puf. Daarbij regent het hier nu en moet ik dadelijk de deur uit. Bah.

Wendy: wat een rotzwangerschap voor je. Hoop dat ze je beter gaan behandelen in het ziekenhuis. En idd. Dit moet je gewoon niet pikken!

Susanna: daar hebben ze ook sponsjes voor... ;)

Hier heb ik sinds gisteravond ligte weeën, maar het zet niet echt door. Zal het voorwerk wel zijn. Maar wel vervelend. Heb wel gewoon kunnen slapen gelukkig.

Groetjes Lotte

5. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    Mamak: Je hebt toch echt over een paar weken een baby in je armen. Super he. Maar kan me voorstellen dat het nog een beetje onwerkelijk is.

groetjes Lotte

6. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    @ Bianca: ik denk dat ze me gaan leren om te puffen, te ontspannen tussen weeën, de verschillende houdingen die je kan aannemen enz. Ik ga ervan uit dat het een soort zwangerschapscursus is, maar dan met privé-les ;)

@ Wendy: wat verschrikkelijk. Zo'n CTG vind ik ook niet leuk (zit helemaal verkrampt naar die metingen te kijken en onze meid probeert weg te geraken waardoor de hartslagmeting vaak ineens uitvalt, probeer dan maar eens kalm te blijven!), maar de manier waarop ze je behandeld hebben is ondermaats.

@ Susanna: een sterrenkijkertje ligt met zijn koppie wel naar beneden, maar ipv met zijn gezichtje naar onderen, naar boven gericht. Hij kijkt als het ware naar de sterren ipv naar de grond. Een bevalling van een sterrenkijkertje is vaak (maar hoeft niet altijd) wat pittiger omdat de omtrek van het hoofdje in die positie groter is dan in de normale houding. Het hoofdje is groter, waardoor het minder makkelijk duwt en weinig ontsluiting veroorzaakt. Naar het schijnt heb je ook veel langer last van rugweeën en vroege persdrang door de extra druk op je darmen. Nou ja, suffice to say dat ik graag zou hebben dat onze meid zich zo snel mogelijk draait! :D. Ze is nog niet ingedaald omdat ze in die positie ligt, dus het kan nog alle kanten uit...

@ Susanna: lol ivm het moeten dichtlikken van de omslagen. Misschien gebruik je beter een sponsje dat je wat nat maakt en waar je de omslagen over wrijft zodat ze plakken? Ik heb ooit 200 postzegels moeten likken en ik kan je verzekeren dat ik op het einde het gevoel had dat mijn lippen aan elkaar bleven plakken...Anders schuif je ene stuk gewoon in het andere, zonder ze dicht te plakken?

Hier heeft de poetsdrang toegeslagen, maar niet volledig. Ik ben vol overtuiging de ramen beginnen te lappen, maar na twee ramen was ik bekaf. Dan maar de oven uitgekuist, maar dat beviel me ook niet echt. Nu dus even bekomen in de zetel met de laptop...

7. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Tim zijn mama: Super meid, ben helemaal blij voor je ik hoop dat ie nou zo blijft liggen!

Symoen: gaaf bord hoor, heel creatief ben je zeg! Ik wou dat ik dat kon....

Susanna: Fijn dat alles goed was bij de gyn.. Prettig dat je weet dat je in elk geval geen 2 weken over tijd gaat...

Kus: Jeetje vervelend van je dochter zeg, en dat er dan ook niets tegen te doen is. Verschrikkelijk, sterkte!

Triessie: Veel plezier op je laatste werkdagje vandaag, dan lekker genieten van je verlof.... :)

Hansje: Ik heb er nu ook erg last van, de misselijkheid is weer helemaal terug zoals net in het begin van de zwangerschap.. Sterkte!

Knoepert: Sterkte bij de gyn, hopelijk draait het nog vanzelf net als bij TZM... ;) Sterkte en succes!

Kibi: Fijn dat alles goed was bij de controle. Ik hoop dat je kindje nog van positie gaat draaien aangezien ze een sterrekindje is... Lijkt mij namelijk ook niet prettig bevallen....

Tam27: Dus bij jullie thuis is geen rotzooi meer te bekennen.... :p

Allwoman: Even een knuffeltje vanaf hier, hopelijk gaat je dag vandaag toch beter op gang komen dan je hem begonnen bent..

Mikatjuh: Ook voor jou veel plezier je laatste werkdag, voor je het weet is het einde van de dag in zicht en heb je lekker verlof... :)

Mamak: beef het toch maar, jij bent binnen nu en 8 weken
    MAMA! :)

MariekeS81: Ik vind ook dat de laatste weken, langzaam gaan! :(

Annika: gefeliciteerd met je mijlpaal!

Wendyy: Jeetje wat een verhaal, kan me voorstellen dat je je kapot geschrokken bent! :confused: Ik zou als ik jou was een goed gesprek aanvrafen met de desbetreffende gyn die je geholpen heeft en zeggen wat je dwars zit en dat je wil weten wat er nu aan de hand is... Sterkte!

Susanna: Gebruik toch gewoon Pritt stift, doen wij ook om de enveloppen dicht te plakken... En heeft het sundea ijsje nog gesmaakt? ;)

Lotte27: Het is hier megawarm en het zonnetje schijnt heerlijk, heb nog geen regen gezien (gelukkig)! ;)

Kibi: Ik herken mezelf in jou, ook vol enthousisasme ergens aan beginnen en het niet afkrijgen omdat je de puf er niet meer voor hebt. :p

Zo ik heb vannacht een beroerde nachtrust gehad. Sliep Milan vannacht bij opa en oma en dacht ik een keer een nacht aan 1 stuk door te slapen, omdat hij een tandje op komst heeft. Wordt ik elke keer wakker van Lars die ligt te snurken. En dat doet ie bijna nooit. heb hem een paar keer wakker moeten meppen omdat ie niet wakker werd, zegt ie ook nog moet je me zo hard slaan kan je niet op een normale manier vroegen of ik op wil houden. Alsof dat zou helpen... :evil: gelukkig heb ikl nog redelijk kunnen slapen vanaf 7uur tot 11uur, maar ja heb nu onwijs zere heupen, echt zo'n doorlig gevoel. Ik ga vandaag weer een begin maken aan de opruim-/schoonmaakwoede.

8. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    De ideale positie voor een geboorte is dat de rug van baby tegen de buik aanligt (of een beetje links of rechts). De moeder voelt het stampen dan eerder in de flanken.

Als de baby voor de geboorte echter met de rug naar de rug van de moeder gekeerd ligt, spreekt men van een ‘sterrekijkertje’. D.w.z. dat de baby wel met het hoofdje naar beneden ligt, maar naar boven kijkt, dus met het neusje tegen de buikwand. In die ligging wordt het hoofdje in doorsnee te groot om eruit te komen.
    De geboorte van een ‘sterrekijkertje’ is steeds een moeilijke, pijnlijke en heel zware bevalling waarbij men een zuignap zal moeten gebruiken om de kleine tijdens het persen trachten te keren, waarbij de baby er een tots op het hoofdje aan overhoudt. Deze verdwijnt wel weer binnen de twee à drie weken.
    Maar veelal eindigt zulke bevalling met een keizersnede.

@suzanna, ik heb deze informatie even van internet geplukt.
    Mijn bevalling is gelukkig niet in een keizersnede geeindigd, ze hebben haar kunnen draaien in mijn baarmoeder en Nynke is uiteindelijk met de vacuumpomp geboren.

9. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Simone, wat gaaf zeg, dat geboorte bord! Echt superleuk.
    Audrey, hard aan het rondscheuren in de nieuwe auto?
    Annika, t is niks he, die nachten zo? Ik heb vannacht wél lekker geslapen en lang genoeg ook.
    Triessie en mikatjuh, geniet lekker van jullie verlof dames!
    Hansje, toch vervelend, die misselijkheid, ook al is het voor t eerst.
    Knoepert, hopelijk lukt de versie, maar kan me voorstellen dat je dr gisteren even klaar mee was.
    Tam, opruimwoede heb ik ook. Al weken een veel te volle container van alles wat ik weggooi!
    Allwoman, balen meid, zo'n dag. Hopelijk morgen weer beter. Ik stuur je wat zonnestraaltjes oke?
    Zico, hij gaat t ibt nog missen straks als hij niet meer in de gevangenis werkt! (Ik niet trouwens, vind die pieper echt irritant!)

Zo...hier gaat t goed, hoofdpijn is wat minder aan het worden, dus ik vermoed dat mn bloeddruk lager wordt. Die pols bloeddrukmeter gebruik ik maar niet meer. Ik wacht gewoon morgen maar af.

De schoonzus van mn vriendin wordt vandaag ingeleid. (Ik ken haar ook) Spannend!

Is het bij jullie ook zo slecht weer? T giet hier van tijd tot tijd enorm.

Vandaag 11 september. Gisteren een hele goede docu daarover gezien, over wat er ín de torens gebeurde, met intervieuws van mensen die er bij waren. 7 jaar gelden, maar ik kan t me nog zo goed herinneren!

Hoe is dat nu bij jullie Susan? Wordt er veel aandacht aan besteed of wordt dat al minder?

10. Butterfly1

Butterfly1 Niet meer actief

Hoi Allemaal,

Symoen wat een onwijs leuk bord! Wij hebben ook redelijk veel (bijna alles) van woezel en pip dus ik vind hem helemaal TOP!

Triessie en Mikat lekker hoor nu ook lekker genieten van het verlof en niks doen!

Iedereen die weer een mijlpaal heeft bereikt GEFELICITEERD! Ook ik heb weer een mijlpaal bereikt namelijk die van 37 weken! Jee wat gaat dat hard.

Jeetje wendyy kan me voorstellen dat je daar niet echt op zit te wachten. Het kan ook gelijk je mooie gevoel van de zwangerschsp verpesten he.

Susan ohhhhh naar de Mac voor een ijsje kan ik ook wel weer eens doen. Vind die mcflurry bosvruchten zoooooooooo lekker!

Gister ben ik bij de vk geweest en mijn bloeddruk was hoger dan normaal maar nog acceptabel. De kleine lag 2 weken geleden al een beetje ingedaald en nu lag ze nog wel maet haar hoofd naar beneden maar niet meer in de bekken (hoezo eigenwijs?). Maar de kans dat ze in een stuit draait is volgens de vk nihil. Ook omdat mijn buik dat waarschijnlijk niet toelaat omdat ik naar voren draag dus heeft ze aan de zijkanten geen ruimte om te draaien. Verder schat ze de kleine meid op 6 pond. Volgende week moet ik weer terug komen en dan wordt mijn urine ook getest op eiwitten en suiker.
    Ik ga even een broodje smeren en eten want heb nog niks gegeten en na het lezen over ijs heb ik toch wel trek ;)

11. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    Hier schijnt de zon :D

12. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai allemaal

Hier weer de buddy van mamajanneke,patrieske 16 van de jan mama's

Sinds gisteren ligt Janneke weer in het zkh met om de 10 min weeën ,vanochtend zijn die rond de 2 min geworden,de ontsluiting schoot niet echt op dus de gyn heeft besloten om Janneke in te gaan leiden ook omdat de kleine niet meer groeit in Janneke haar buik is het verstandelijk om de kleine in de couveuse te leggen.

Dre heeft vannacht in het zkh geslapen,toen straks heeft dre mij gebeld rond 9.0o en toen zijn ze begonnen met Janneke in te leiden,hij zou mij bellen als de kleine geboren is en dan laat ik jullie meer weten……

Dus allemaal duimen voor janneke en de kleine……..

xje Patrieske mama van Zoë* en Noël en Daddie

13. Butterfly1

Butterfly1 Niet meer actief

Jeetje daar is de 2e oktober(september) baby!
    Janneke STERKTE!

14. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende

oooooooooh dat word de 2de oktober (september) baby , hopelijk gaat alles goed...

IK DUIM HEEEEEEEEEEL HARD MEE>>>ZET HEM OP MAMAJANNEKE!!!!!!!!

15. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    kibi ik hoop dat je beejbje snel goed gaat liggen :)

Mikatje super dat je verlof begint geniet ervan ! :D

wendyy ik heb ook last met ctg, misschien niet zo erg als jij, maar telkens dat ze hartslag willen registreren gaat men kleine meid lopen...
    wat rot dat ze je in het zh zo behandelen! dat kan toch niet eigenlijk he, je gaat er om geholpen te worden niet om beoordeeld te worden :s pfff ik hoop dat alles nog goed voor je gaat meis!

Bianca24 ik heb ook inderdaad enorm veel dik en veeeeeeeeeel slijmverlies :s

Susanna als ik jou was zou ik een spons gebruiken :d anders kan je straks niet meer praten denk ik :d

zena heb er ook, een docu van gezien ik kan het nog altij ni geloven...

zo hier is het nu behoorlijk rustig... ik voelde me zo beroerd, hoofdpijn,misselijk, draaierig en verschrikkelijk warm en zweten... ik maakte me heus wel wat zorgen... dus ben nog naar de gyneacoloog gegaan gsiterenavond ook omdat ik enorm veel slijmverlies had maar niet het normale...
    dus bij de gyneacoloog aan de monitor gemoeten... kleintje haar hartslag was niet helemaal regelmatig maar dat viel wel mee...

mijn bloeddruk was 14 over 8 dus ook niet schrikwekkend...
    de gyn zei dat het waarschijnlijk door de stress kwam van de tijdelijke breuk met men vriend...
    men kleine meid ligt wel helemaal ingedaald... ze weegt nu om en bij de 2 kilogram dus dat is goed :)

verder niets te melden ik moet waarschijnlijk maandag terug nar de gyn omdat hij het wil opvolgen...

xx

16. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Bedankt Bianca :) :)

17. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    PATRIESKE WAT SPANNEND! Weer een nieuwe baby in aantocht! :D Zet em op mamajanneke!

18. MariekeS81

MariekeS81 Actief lid

16 aug 2008
    172
    0
    0
    Druten
    Mammajanneke! heel veel sterkte hopelijk gaat alles voorspoedig!

X Marieke

19. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Oeh!
    Go Janneke! Go Janneke!
    Spannend, de tweede baby alweer:)
    Dat wordt weer veel kijken hier.
    Bedankt voor het doorgeven Patrieske!

20. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai

Niets te danken en jullie zijn echt schatten,ik geef het aan haar door als ik haar spreek,de zal straks wel eerst bellen wantz e zal wel uitgeput zijn.........en niets te danken hoor :)

Deel Deze Pagina