Ja hier gaan ze uit van de 1e dag van je laatste menstruatie maar als blijkt met de 12 weken echo dat je een week voor of achter loopt word je uitgerekende datum aangepast. Tot aan de 12 weken loopt de groei eigenlijk bij elke baby hetzelfde.
Bij mij hebben ze het ook uitgerekend volgens de termijnecho aangezien ik een erg onregelmatige cyclus had/heb. Want op basis van de eerste dag van de laatste menstruatie zou ik nu 2 weken verder moeten zijn maar met de termijnecho kwam daar een andere datum uit. Op zich is zo'n echo wel wat betrouwbaarder vindt ik..... @bianca: Fijn meid dat je alweer thuis bent alleen jammer dat je je kleine man niet mee kon nemen Ik hoop voor je dat dat snel mag! En trouwens.... Ik teken voor zo'n bevalling zeg! Veel plezier in je kraamtijd! xxx
Bianca: Kan me voorstellen dat als je bevalling zo snel gaat dat je erg beduust bent, jammer genoeg moet de kleine Damian nog even blijven. Mijn bevalling ging ook zo snel.. Kom maar even lekker bij en hopelijk mag jullie kleine man snel naar huis...
Hoi Allemaal, Ik heb even snel bijgelzen, maar kan nu even niet uitgebreid reageren. In iedergeval voor iedereen waar het aan het rommelen is veel succes Iedereen die morgen op controle moet ook veel succes, ik hoop op goed nieuws voor jullie! Ik kreeg zojuist een sms van Allwomen dat ze zelf eigenlijk wel het gevoel heeft dat het niet zolang meer blijft zitten. het blijft afwachten. Allemaal fijne avond! X Marieke
@ susanna: bij mij ook via termijnecho, omdat ik een onregelmatige cyclus heb. Volgens de normale berekening zou ik ongeveer een week verder zijn. @ bianca: sjonge wat een snelle bevalling! Lijkt me trouwens niks om je mannetje elke keer achter te moeten laten in t ziekenhuis Sterkte daarmee en ik hoop voor je dat ie snel naar huis mag! Zijn jullie mannen er al aan gewend dat ze binnenkort (weer) vader worden? Mijn man vind et echt een onwerkelijk idee, maar hij kan zich vooral weinig voorstellen bij de bevalling. Hij zei ook dat ie nog niet echt een vader-gevoel heeft ofzo (kan ik me ook wel voorstellen). Hij zei dat ie wel echt bij de bevalling moest zijn om te geloven dat het kindje wel echt van hem was en uit mij kwam zeg maar, dus ik heb besloten om in een weekend te bevallen , zodat ie niet vanuit Texel hoeft te racen. (Zal je zien dat k een bevalling van 24 uur heb en dat ie t sowieso kan meemaken )
Als we toch allemaal eens zelf konden beslissen wanneer we gaan bevallen Maare...is jullie kleine het er ook mee eens dan? En hou je mij op de hoogte? Dan kan ik de foon bij de hand houden
Als k et zelf kon beslissen zou k vast een datum prikken, haha De kleine moet idd ook maar net willen, enne, volgens mij is ie best een beetje eigenwijs dus we zullen zien, maar ik hou je iig op de hoogte
Zo eindelijk avond! wat een druk weekend is het geweest zeg ben helmaal gesloopt. Maar goed....het was wel gezellig. Man lief zit (zoals altijd) studio sport te kijken dus eindlijk wat tijd voor mezelf. Er zijn ineens heel veel mensen die mij nog even willen zien voordat ik ben bevallen, en gezien het feit dat dat al aardig opschiet, zijn de weekende aardig vol gepland De familie van mijn man wonen allemaal in en rondom Amsterdam(niet in de buurt dus). dus die komen meestal niet even snel maar zitten al snel een uurtje of 6 heel gezellig maar wel vermoeiend Kiezeltje: Mijn man vind het ook nog wel onwerkelijk hoor! wel vind hij het nu heel erg spannend worden, hij kan niet wachten tot de kleine geboren is. Ik denk dat het voor mannen ook pas echt word als ze de baby zien. Het zou inderdaad fijn voor je zijn als de kleine in het weekend zou komen o ja,... ik heb weer even een foto van mijn buik in mijn album gezet! ik schrok zelf van hoe groot die is geworden Blijft toch confronterend zo een foto. en ik dacht nog wel in week 30 dat die niet meer zoveel zou groeien. nou.....daar zat ik een beetje naast.
Ook hier staat studio sport weer aan....maar ja, er is voor mijn gevoel ook wel HEEL lang geen voetbal geweest op zondag, dus ik kan het wel hebben....Heb zelfs in de auto radio 1 voor hem aangezet vanmiddag, nou....dat is voor mij heel bijzonder hoor Bianca, wat een snelle bevalling zeg! Wow. Maar wat naar dat je Damian nog niet mee mag nemen. Geef je geen bv? anders had je zelf ook mogen blijven denk ik?! Susanna, wat een ellende zeg die hitte daar... Bij mij ook uitgerekende datum op groeiecho. Ik ben nl. ongesteld geweest in mijn zwangerschap (het bleek nl. dat ik 3 weken verder was dan ik qua ongestelheidsdag had uitgerekend!) Marieke, prachtige buik zeg! Pfff vandaag weer zooo weinig beweging. Als ik dan wat voel kan ik niet meteen voelen waar precies...en weg is het alweer....maak me best ongerust dat ie weer is terug gedraaid. Ga het morgen nog aankijken en anders dinsdag toch voor de zekerheid de vk maar even bellen.
Tzm: ik voel deze 2 veeeeel meer dan de andere 3, ik voel "altijd"wel "wat"...sinds een tijdje weet ik, van de gyn, goed wie waar ligt en sinds kindje 1 is ingedaald merk ik heel goed dat als ik hem voel(als ie bv links boven schopt)dat ik altijd iets bij mn schaambot voel, alsof ie dan ook met zn hoofd beweegt! Bij mij liggen allebei de koppies naar beneden en ik voel de meeste bewegingen rond mn ribben Susan: had ik vorige week ernstig met mevroeuw vd Laar en Latest Mrs Kluivert, maar Bridget zelf zorgt bij mij ook regelmatig voor kippevel en plaatsvervangende schaamte.... Succes met je 3e apparaat dat gaat sneuvelen, hoop dat t iets goedkoops is.... Onze box staat nog niet, de katten wenden er altijd goed aan, zo goed, dat ze t n perfecte slaapplaats vonden, ballonnen werden gewoon voorzichtig opzijgeschoven! Had altijd 2 boxkleden op elkaar liggen, haalde de bovenste weg als beebje erin ging, als die erin lag vonden ze t niks...! Zico, wat een verhaal zeg..... Jody en Mellon, yes, jullie mogen! Rolia, 38 weken....gefeliciteerd!Mannen met nesteldrang....de mijne heeft vorige week de keukenkastjes heringedeeld en gepoetst...vaag he?! Anika, sterkte vandaag, laat je schoonfamilie de k..h.k krijgen....! Heel veel succes morgen, houd ons op de hoogte! Zena, ik duim voor je morgen! Lampie, ik hoop dat t doorzet! Symoen, ik duim dat de kleine gedraaid is! Bianca, wt een verhaal, gelukkig houdt Damian zichzelf warm. Hoeveel weegt ie nu? Mieni, het kwam er WEER niet van, ga nu, als studio sport afgelopen is, volledig voor de film. je hoort t morgen! Marieke, wat n mooie buik!
MariekeS81: Wauw, dat ziet er mooi uit! Bianca: Wat een snelle bevalling! Super. Hopelijk mag jullie ventje snel mee naar huis. Kan me voorstellen dat het niet leuk is om naar het ziekenhuis te moeten om je kleine mannetje te zien (ondanks dat ie het onwijs goed doet!). Allwoman: Succes meid! We denken aan je. Voor de rest: Zwangerschapsdementie, sorry! Fijne avond allen!
Bel toch de VK direct en anders morgen. Met weinig tot geen leven hebben ze liever dat je direct belt hoor..! Wordt mij nog vaak genoeg op het hart gedrukt dat ik het niet vervelend moet vinden als ik geen leven voel, want hun worden ook betaald om hun werk te doen of dit nu in het weekend of midden in de nacht is! Dus ik zeg BELLEN!
TZM: ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, mischien is het een geruststelling als ik zeg dat ik er ook best wel van overtuigd was de mijn kleine weer was terug gedraaid(gebaseerd op waar ik de baby voelde) maar toen ik bij de verloskundige was bleek ze nog keurig met haat hoofdje naar beneden te liggen. Hopelijk is dat bij jou ook het geval! O ja ik kan vind het ook niet erg dat mijn man studiosport kijkt hoor! het is(gelukkig) maar een uurtje per week. wel ben ik blij dat het weer terug is gegaan naar de NOS. want dat schiet tenminste op hahahahaha.
Lief dat jullie meedenken. Maar ik heb wel meer dagen met weinig leven en dan is het de dag daarna weer veel meer. Nu voel ik ook af en toe wel wat, dus dat is fijn. Ik ga echt bellen als ik me écht zorgen maak, maar voor nu is het nog niet nodig denk ik. En ik ga straks gewoon nog ff goed voelen of ik merk waar ik het meeste voel... Marieke inderdaad een geruststelling dat jij dat ook dacht. Meiden, ik wist niet eens dat het weer bij de NOS was...hihi. Wel fijn inderdaad!