Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saris

saris Actief lid

7 jul 2008
    177
    0
    0
    groepsleerkracht
    Oude Pekela
    die van mij heeft nog niet in de gaten dat studio sport erop is :) Maar hij is dan ook druk bezig met de nieuwe kast boven. Mijn paps is aan het helpen en mijn mams is aan het strijken... En ik... ik hang op de bank te wachten tot het half negen is. Zijn lekker aan het poetsen geweest.

Spannend voor allwoman zeg....

Ennuh tzm gewoon gaan bellen hoor... dan ben je er zelf misschien wat geruster op ;) [/b]

2. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    haha nou die van mij mist dat echt niet, wat hij ook aan het doen is hij zal dan zeker op de klok kijken. Zelfs Milan om 19.00uur naar bed brengen is er dan niet bij, want voetbal is er op en als we hem eerder naar bed brengen en hij hoort het deuntje is hij ook zo beneden. Ook in de auto luistert hij soms amatuervoetbal op de regionale radiozenders!
    Echt om gek van te worden! :evil:

Gelukkig luistert hij wel goed naar me, want soms hoef ik hem alleen al aan te kijken met een blik van "doe ff normaal er bestaat ook nog wat anders dan voetbal" dan is hij wel terug op aarde en mag ik weer de gewonde radiozender luisteren.... ;)

3. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Tzm, nee, in principe niet, ze liggen goed(nouja, iig ligt kindje 1 goed, kindje 2 kan nog alle kanten op, ook tijdens de bevalling, maar dat is niet belangrijk, het gaat om de positie van t eerste kindje)

4. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Maar je moet gewoon bellen hoor Tzm....morgen, dus niet pas dinsdag!

5. saris

saris Actief lid

7 jul 2008
    177
    0
    0
    groepsleerkracht
    Oude Pekela
    mannen en voetbal het zou haast verboden moeten worden 8)

6. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Owwww, het wordt spannend voor Allowman zeg,ben benieuwd!

TZM, echt gewoon bellen hoor, ook bij enige twijfel. Vindt de VK echt niet vreemd en geeft jou misschien ook wat meer rust.

Ischa: het gerommel bij jou dus ook herkenbaar, nog steeds aan t rommelen of alweer iets rustiger?

Ga nu lekker Expeditie Robinson zien en laat die kleine maar lekker aanrommelen...hahaha...

Trusten alvast.
    Liefs Semmi

7. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Bianca,dat was een snelle bevalling,hopelijk mag jullie Damian dinsdag mee naar huis.

Mijn man kijkt geen studio sport,alleen formule 1 en GP.

Allwoman,spannend meis,ben benieuwd wanneer we babynieuws te horen krijgen.

Tal,ha ha mijn baby hoeft niet gedraaid te zijnm,want die ligt al goed.De mijne moet alleen goed gegroeid zijn,want die is nogal klein.

groeten Simone

8. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ola Ladies...

Heb wel gelezen... niet veel onthouden :rolleyes:

Morgen heb ik weer een groeiecho en een controle in het ziekenhuis.. ben benieuwd of de kleine nog goed ligt/ is gegroeid..
    Zeker na die indalingsweeen van afgelopen vrijdagavond... Laten we hopen dat het ook iets heeft gedaan..
    Verder nog steeds dat ongi gevoel... wat een :evil: gevoel zeg....

Voor de ladies die eerder zijn bevallen en ook dat ongi gevoel hadden...
    Hoe lang zat er tussen de eerste keer dat je dat ongi gevoel had en het daadwerkelijk bevallen???

(ik bedoel... duurt het dan nog een paar dagen/weken of nog een heleboek weken)

9. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    zoals verwacht kan ik een neiuwe maxi cosi aankopen, dit omdat ik een verouderd moedel heb dat niet op een zapp past.

Het is al enkele dagen rommelachtig in m'n buik, maar slapen lukt me best.

En wieowie wordt de volgende?

10. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Simone, ja sorry, slaat nergens op, je krijgt een ks.... :oops: , bedoelde natuurlijk gegroeid ipv gedraaid....!

11. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw

Hallo Dames,

Nou dan nu even de tijd nemen voor mijn bevalling.
    Op dinsdagavond 9 sept. Begon ik weer meer weeën te krijgen, maar omdat het de week er voor niet doorzette, wilde ik toch even afwachten wat mijn lijf zou doen, want Dylano had er erg last van dat ik een nacht weg ben geweest.
    De hele woensdag bleek ik om de 10 min, soms 8, krampen houden en twijfelde heel erg om naar t zh te gaan.
    Toen André thuis kwam, hebben we samen besloten toch maar heen te gaan. Dus om kwart over 7 Dylano op bed, en om half 8 naar t zh.
    Daar kwam ik gelijk op een verloskamer en aan de ctg en bleek ik om de 2 min. Flinke weeën te krijgen.
    Ook werd ik ineens ziek. Heb flink gespuugd, o wat vreselijk vond ik dat zeg.
    We dachten dus ook daardoor dat t door zou zetten en dre moest blijven.
    Dus hup bed er bij voor dre, maar eerst nog een inwendig onderzoek. Zat nog steeds op 2 cm en de bmm lag nog vrij hoog, maar was wel verstreken.
    Maar die nacht gebeurde er dus niks.
    Om 8u lag ik weer aan de ctg en waren de ween weer minder, maar het hartje van Dylarius was ook erg onrustig.
    Om half 9 kwam de gyn en die vond dat t t tijd werd om in te leiden, waar wij uiteraard erg blij om waren.
    Om 9 u zijn mijn vliezen gebroken en om 10 uur kwam ik aan t infuus. Deze werd elke 20 min. Opgeschroefd endat ging geleidelijk goed, tot de 12. Toen zakte de hartslag bij elke wee heel diep weg. En na overleg werd het infuus weer terug gezet naar 10 om de baby te laten wennen aan de weeën.
    Ik kon nog steeds heel erg goed de weeën opvangen en was heel erg ontspannen.
    Ik had wel rugweeen, en beenweeen maar op zich ging alles heel erg goed. En om kwart over 3 kreeg ik nog een inwendig onderzoek en bleek ik op nog maar 6 cm te zitten, dus dachten we dat we nog wel even moesten voor die laatste 4 cm.
    Maar niets is minder waar, want om 4 uur kreeg ik persdrang. Ik had t eerst nog niet echt door, want ik dacht dat dat niet zo snel kon, maar toch gebeld en ja hoor, zat op bijna 10 cm en mocht voorzichtig mee persen als ik dat niet weg kon puffen.
    Mijn gyn is geroepen, want die wilde heel graag bij de uitdrijving zijn en toen zij er was, ging t rap. Ik was heel erg ontspannen en met 7 persweeen werd om 10 over 4 Dylarius Jonas Levi geboren.
    Ik ben wel geknipt, omdat hij het met die laatste 2 persweeen het benouwd kreeg, en ze vonden het te groot risico om nog even te wachten.
    Dylarius bleek ook omstrengeld te zijn, dus dat lijkt bij mij genetisch bepaald, want al mijn 3 jongens zijn omstrengeld geboren.
    Maar ik ben zo trots op mijn bevalling…
    Het ging zo mooi, zo rustig en uiteindelijk zo vlug. IK kan dat gevoel van trots niet omschrijven.
    Ik heb zelfs geen pijnstilling gehad, omdat ik de pijn goed kon dragen door dat ik zo rustig en ontspannen was.
    De placenta is 5 min. Later geboren.
    Dylarius deed t gelijk goed en kreeg ondanks dat hij prematuur is alleen maar 10en bij de apgarscore. Super toch he van dat kleine manneke?
    Hij woog dus beduidend meer dan de echo aangaf gelukkig en pakte de borst ook gelijk super, en dus mocht hij mee op de kamer.
    Alleen ging het na die geweldige bevalling van mij met mij minder.
    Ik wilde douchen en dacht dat doe ik wel even. Nou echt niet dus he. IK ben nog nooit zo duizelig geweest. Werd er eng van.
    En een paar uur later toen ik naar de wc wilde ging ik bijna van mijn stokje en moest ik weer spugen.
    Die nacht heb ik op een speciale po geplast, want ik durfde niet meer naar de wc, maar zo dra ik recht op ging zitten en staan werd ik weer zo duizelig. Tot de volgende morgen…
    Ik verloor op de wc een gigantische stolsel, zo groot als een vuist en ik schrok zo dat ik huilend bllef staan en de verpleeging riep. Blijkbaar kan dat dus voor komen en is dat niet erg,, maar ik dacht dat t een stuk placenta was. Daarna voelde ik me gelijk beter en had ik ook minder buikpijn.
    Wel veel na weeën (ook rug en been) maar goe d ik heb een prachtige manneke hier in de wieg liggen en ook de bv gaat goed. Hij moet wel elk 3 uur voeding hebben en bij voeding, maar ik kolf nu en ik kolf al zoveel dat hij practisch alleen bv krijgt.
    Hij is nu al 2 dagen geel, en hopelijk word t nu morgen minder, want anders gaan ze prikken op geelzucht. Ik hoop zo dat dat ons bespaard blijft, nadat alles zo voorspoedig is gegaan…
    Alleen hebben we nu problemen met onze zoon Dylano.
    Hij is heel erg trots op zijn broertje, maar heeft vreselijk verlatingsangst en kan niet met de situatie om gaan en wil niks van mij weten en is zo opstandig en afwijzend en nee nee nee. Ik loop niet zo best en kan hem niet tillen en dat begrijpt hij niet. Het doet zo pijn om dat manneke zo te zien…
    En dan nog de kraamtranen er bij en het gemis om Darryl* er bij, want dit kleine manneke lijkt met zijn donkere haartjes en oogjes zo erg op Darryl*.
    Ik weet nog niet goed raad hoe ik met Dylano om moet gaan. IK betrek hem overal bij, en zeg ook tegen bezoek dat ze echt ook met hem bezig moeten zijn, maar hij blijft boos en opstandig naar mij toe.
    Het zal met de tijd hopelijk los lopen, maar vanaf dinsdag is dre weg en ben ik dus samen met de kraamhulp alleen.
    Ik zal dus weinig nog kunnen reageren.
    Ik ben zo moe, lichamelijk en geestelijk.
    Maar oook dat heeft allemaal zijn tijd nodig.

Zo een heel verhaal, maar mochten er vragen zijn, dan hoor ik ze graag.

Liefs Janneke, mama van Darryl* Dylano en Dylarius.

12. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Wow... wat een verhaal mamajanneke...
    wel fijn dat het allemaal goed is gegaan.. geniet van je mannen en we zien je vanzelf wel weer als je door de kraamtijd bent :D

13. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Bianca24 Gefeliciteerd met jullie zoon!

@Betreft je vraag met menstruatiepijn, ik liep al 3 week er mee en de laatste anderhalve week echt weenactiviteit.
    Kan dus lang duren, maar ook snel gaan.'

Verder weet ik het niet meer, behalve tzm bij twijfel gewoon bellen hoor. Je kan beter te veel bellen hoor.

Meiden ik heb geprobeert terug te lezen, maar dat is geen doen. Ruim 30 paginas ofzo.
    Ik las wel dat Bianca haar zoontje nog in t zh moest blijven en ik hoop dat hij snel thuis mag komen of inmiddels thuis is.
    KAn ook nergens vinden waarom, Misschien dat iemand me kort kan laten weeten waarom?

GA nu slapen hoor.

Trusten meiden.

14. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    rolia vasthouden die man :D haha

TZM als antwoord op je vraag sluit ik me aan bij hansje :)

Zena ik duim voor je :)

Bianca wow wat een verhaal :D ik hoop dat je snel je kleintje bij jullie mogen hebben :)

Susanne, ja het is bij mij uitgerekend op de eerste dag van men laaste menstruatie... maar aangezien dat een miskraam was en niet echt een menstruatie vind ik het allemaal maar raar

marieke mooie foto :)

mamajanneke wat een verhaal :D rust maar goed en geniet van de mannetjes in je leven :)

hier niet zo veel te melden... is redelijk rustig... ik kan heel moeilijk slapen enzo maar ik rust in de dag genoeg bij dus geen probleem:) ik kijk heel erg uit naar men kleine meid...
    zo ik ga eens tv kijken tot ik in slaap val haha :D xx

15. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    Hoi Meiden,

Zit ik dan weer midden in de nacht wakker te wezen. Bah.
    Allereerst Bianca, buddy, fijn dat je weer thuis bent en ik hoop dat damian ook snel naar huis toe mag.

Tzm: Ik hoop dat de griep over is en dat je kleine nog goed ligt. En gewoon bellen als je het niet vertrouwd!

Mamajanneke: Wat een verhaal zeg. Fijn dat je weer thuis bent. Het is idd erg moelijk voor je als ik het zo lees met je zoontje. Maar geef hem een week. Er is nu zoveel veranderd in zijn leventje. Onthou dat de afwijzing niet persoonlijk naar jou gericht is, maar dat hij zelf een manier moet vinden om met de nieuwe situatie om te gaan.

Liz: hoe is het nou? Gaat het nog goed tussen jou en je vriend en woont hij nu weer bij jullie?

Allwomen: Heel veel succes!

Verder is het hier rustig. De luizen zijn weg. Alles is gewassen (eindelijk). Ben steeds erg moe, maar kan niet goed slapen. Erg vervelend. De kleine beweegt nog lekker en vind het vooral een sport om met de handjes in mijn vagina te trapppen, en ik kan jullie vertellen, dat is geen pretje...haha..

Ik ga maar weer eens proberen te slapen.

Groetjes Lotte

16. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Mamajanneke, meid wat een ervaring rijker ben je weer. Ik had best een brok in mijn keel toen ik je verhaal las. Het lijkt me heel dubbel als je ziet dat je nieuwgeboren kindje op Darryl lijkt. Met je zoontje komt het zeker goed, maar het zal idd tijd kosten. Sterkte en heel veel geluk!

Liz dat klinkt idd erg vreemd!

Lotte, aha ik voel dat getrap in je vagina ook heel erg, echt zo in je 'tunnel' zeg maar, rotgevoel vind ik. De harde buiken zijn beter te verdragen.

17. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    He susanna: Hoe laat is het bij jullie? Dat je zo wakker ben?
    Hier kan ik nog steeds niet slapen. Bah.

Groetjes Lotte

18. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    Zo, geslapen als een blok tot 5 uur, en ik kan nou niet meer slapen, dus ben maar gelijk met mannetje opgestaan, ga later in de ochtend wel weer ff slapen.

@ mamajanneke: wat een verhaal zeg! Super dat je de bevalling zo goed aan kon, maar wel naar dat je er zo ziek van werd zeg. Kan me voorstellen dat het wel moeilijk is dat je kleine mannetje op Darryl* lijkt en dat Dylano nog erg moet wennen. Sterkte meid!

19. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Mamajanneke,wat goed dat je zo rustig was met je bevalling.En dat het allemaal zo goed is gegaan.Balen dat je daarna zo ontzettend duizelig en ziek bent geweest.Hopelijk knap je snel op.
    Ik denk dat Dylano zo opstandig is,omdat het toch wel heel wat inhoudt ineens is zijn broertje er en mama is nog niet de oude.Ik denk dat hij moet wennen en van eigens minder opstandig gaat worden.Veel sterkte in ieder geval met hem.
    Dylarius is echt een prachtig kereltje om te zien!

O ja en als ik het goed heb onthouden mag Damian van bianca naar huis wanneer hij 50cc drinkt,en als alles goed gaat is dat morgen.

groeten Simone

20. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Goedemorgend dames,

Ik heb een barslechte nacht gehad, heb op punt gestaan man wakker te maken en naar het ZH te gaan.
    Nu is het weer wat beter.
    Tussen m'n benen ( schaambot) doet het zo'n pijn.....Kan niet meer zitten liggen of staan.
    Heb gisteren een 1 km rustig gewandeld omdat m'n buik zo pijn deed en dat heeft deugd gedaan.
    Je zoekt steeds iets uit om van die pijn verlost te zijn.
    We zijn gisteren met man en kids gaan uiteten en tegen de kids gezegd dat het misschien wel de laatste keer is dat we dat toen deden voor de kleine uk er zou zijn.
    Ben weer een dagje dichterbij de KS, stilaan maar zeker komt het eraan.

We hebben gisteren via kapaza een nieuwe maxi cosi aangeschaft.
    Straks mag ik gaan proberen hem op de zapp te plaatsen.

ook hebben we een houte fietsje gekocht.
    Kleren koop ik niet meer voor de kleine, zal eerst wel zien wat we allemaal gan krijgen.

In belgië krijgen we ook kraamgeld, normaal wordt dit 8 ste maand uitbetaald, nog steeds niet ontvangen.
    Zal wel weer te laat zijn zoals gewoonlijk....

Deel Deze Pagina