Goedemorgen ladies! Had me vanmorgen helemaal verheugd op een bakkie koffie met een krantje erbij (had speciaal voor verlof proef abbo genomen) is de krant helaas niet gebracht....grrrr....en ik kon vanaf 05:30 niet meer in slaap komen dus was even een domper! Ik weet niet meer wat ik allemaal gelezen heb van het afgelopen weekend, dus persoonlijk op iedereen reageren zit er vanmorgen niet in! Zico; zijn het voorweeen die je hebt? Simone; jij bent erg crea zeg...is dat alleen een hobby of doe je er meer mee? Allwomen; joh meid, misschien is je kleine er nu (bedenk ik me nu)..sterkte! Mammajanneke; idd wees maar een trotse mama, geweldig gedaan! Laat die kraam tranen maar los, die spanning moet eruit he....met je zoontje en jou komt het op en top goed, het is een hele verandering voor hem in zijn jonge leventje! Lotte; irri zeg luizen...je bent dus lekker bezig geweest het weekend...not! Mijn collega melde afgelopen do ook dat haar kids het hebben, ik heb hier gelukkig niets vernomen maar ik dacht al dat ik ook kon gaan wassen! Mamak; spannend geweest voor jou...hoe is het nu? TzM; heb je je kleine gisteravond/vannacht/vanmorgen weer goed gevoelt? Iedereen met controle/afspraken vandaag; succes!
Goedemorgen! @ Janneke: wat een mooie bevalling. Komt helemaal goed met Dylano, net wat iemand zei: hij moet ook aan wennen aan de nieuwe situatie. @ Zico: ik heb kraamgeld aangevraagd in de zevende maand en drie weken later had ik de circulaire cheque in de bus. Even bellen misschien om te kijken of er niks verloren gegaan is in de post? Voor wie het vroeg: het kraamgeld is een geboortepremie die iedereen krijgt in België. Bij het eerste kind is het iets meer dan 1000 euro, dus is heel interessant. Je kan ze zelfs aanvragen voor de geboorte om de eerste kosten te dekken. Hier weer een slechte nacht. Als ik er niet uitmoet om te plassen, word ik wakker omdat mijn handen tintelen. Gisteren heb ik dan ook nog een zenuw gekwetst in mijn rug door een verkeerde beweging, waardoor ik me geen goede slaaphouding kon geven. Nog drie weken!
Mooi verhaal Janneke. En je kleine man doet t inderdaad heel goed. Je bent terecht trots! Jammer dat t met Dylano wat stroef loopt. Het zal even tijd nodig hebben, denk ik. Veel praten over wat je doet enzo zal misschien wel helpen voor hem. Het is toch een behoorlijke omschakeling, ook voor hem. Tzm; hoe is het nu? Heb je nog gebeld? Fijn dat de luizen weg zijn Lotte. Kan je je ergens anders op gaan richten (de bevalling ofzo hahaha).
Bianca en mamaJanneke, wat een mooie bevallingsverhalen. Bianca, hopelijk mag Damian snel met jullie mee naar huis. mamaJanneke, Ik hoop dat het geelzien wat minder wordt en dat hij gewoon lekker thuis kan blijven. Heb je hem al voor het raam gelegd? Misschien helpt dat een beetje. En wat anderen ook al zeggen Dylano trekt wel weer bij. Het is ook nogal wat, een broertje waar zoveel aandacht aangeschonken wordt... En jij bent de aanrichtster in zijn ogen. Over een poosje wordt het allemaal normaal en heeft hij weer in de gaten dat je hem niet vergeet ondanks zijn broertje. Kibi en Zico, dat is lekker dat kraamgeld! Is dat ontstaan om het aantal geboortes op te krikken in België? Zoiets is in de NL politiek (rouvoet) ook aan de orde geweest, maar is er nooit door gekomen. Net als langer verlof voor vaders. Ik vind 2 dagen erg summier. Triessie, geniet lekker van je verlof. Balen dat de krant niet kwam TzM, tegen een vriendin van mij zei de vk, dat ze een uurtje op de bank moest gaan liggen en binnen dat uurtje moest ze de baby dan voelen. Als dat niet zo was, moest ze bellen. En natuurlijk ook als ze het niet vertrouwd (dan ga je niet eerst een uurtje liggen!) Ik moest wel lachen om jullie reacties op de nesteldrang van mijn man Hij noemt het zelf alleen niet zo, want voor hem waren het gewoon klusjes waarvan hij vond dat het nodig moest gebeuren en toevallig had hij er nu even zin in. "tuurlijk"
Goedenmorgen meiden, Mamajanneke: wat een verhaal zeg, heel erg mooi hoe jij de bevalling omschrijft. Knap dat je zo rustig en ontspannen bleef, dat scheelt een hele hoop. Is mij de eerste keer ook gelukt, hoop dat nu weer te kunnen! Nu maar lekker genieten van jullie mooie mannetje. Hopelijk is de verlatingsangst van Dylano snel weer over. Meer dan hem overal bij betrekken kun je ook niet doen. En de tranen om Daryl gewoon laten lopen meid, juist nu zal het wel weer extra moeilijk zijn voor jullie! Mamak: wat he ongi gevoel betreft, kan het per persoon erg verschillen. Toen bij mij de echte ongi krampen wat kwamen duurde het niet heel lang meer voordat de echte weeen kwamen, geloof een dag of 2. Soms zakte het ongi gevoel ook weer weg, maar heb er zeker geen week mee gelopen. Sterkte ermee meid. Hier vanmorgen weer zo' n zeurderig ongi gevoel, bij vlagen iets sterker, maar nog niet zo sterk dat ik denk dat er weeen komen. Wordt wel spannend hoor nu! Ga ff stofzuigen en wat kleine boodschapjes doen, kan ik vanmiddag gelijk met Jayna naar bed en verder ff lekker niks doen. Liefs Semmi
Goedemorgen allemaal! Heb net alles weer ff bijgelezen en er is nog wel wat blijven hangen gelukkig! Bianca en Janneke: Ik ben helemaal ontroerd van het lezen van jullie bevallingsverhalen meiden! Fijn dat jullie beebjes het zo goed doen! Geniet er maar lekker van! Verder las ik dat er een hoop gerommel aan de gang is! Spannend hoor! Ben echt benieuwd wie de volgende zal zijn! Allwoman: Sterkte meis! Marieke: Mooie buik! Hmmm....toch minder onthouden dan ik dacht .... Hier gaat alles prima gelukkig! Ik slaap nog best goed moet ik zeggen, zo'n 8 á 9 uurtjes per nacht, dus ik mag niet klagen als ik het zo eens lees hier.... Verder een druk weekend gehad, ben blij dat 'ie weer voorbij is en ik lekker weer een rustig weekje voor de boeg heb! Gisteren waren hubbie en ik 2 jaar getrouwd en zijn onze beide families langsgeweest. Erg gezellig, maar toch ook wel vermoeiend. Hebben meer van jullie dat trouwens?! Dat iedereen maar af wil spreken zo op de valreep, maar dat je daar eigenlijk geen zin meer in hebt?! Ik heb dat ontzettend erg, maar heb het lef niet om te zeggen dat ik er geen zin meer in heb .... Hoe zeg ik nou vriendelijk en beleefd tegen iemand dat ik liever tijd voor mezelf wil?! Ben daar nooit echt een held in geweest hoor, wil altijd de lieve vrede maar bewaren, haha! Tips zijn dus van harte welkom ....
@ Rolia: ik weet echt niet waar het idee van kraamgeld vandaan komt en of het in het leven geroepen is om het aantal geboortes op te krikken. Het is iets dat uitbetaald wordt door het kinderbijslagfonds van de werkgever. Voor een eerste kindje is het nu iets meer dan 1100 euro, vanaf een tweede kindje nog steeds een 800 euro. In België heeft een papa ook recht op 10 dagen vaderschapsverlof. Twee (of drie) dagen wordt betaald door werkgever, de rest door de sociale zekerheid. Maar wij hebben wel maar 15 weken zwangerschapsverlof ! Ik ben daarnet terug even op bed gaan liggen omdat ik me ongelooflijk beroerd voelde na het ontbijt. Het is nog niet helemaal over en ik had vandaag vanalles gepland ivm poetsen
onze vaders krijgen 10 dagen vaderschapsverlof Ik weet niet of het voorweeën zijn, maar leuk is anders. Alles doet pijn, voel me net een oude oma
nou ik ben gestopt met werken moest eigenlijk nog twee avondjes werken maar ik trok het niet meer. vind het nog steeds een moeilijke beslissing maar goed. hier nog geen last van voor weeen maar had wel meer harde buiken zo met werken enz. ik ben ook wel heel benieuwd naar mijn kindje maar laat deze nog maar even blijven zitten. gek om te bedenken dat over 6 wk en 3 dagen ik al weer 40 wk ben. dus nog max 8 wk en 3 dgn en dan heb ik een kleintje. erg onwerkelijk nog hoor. hoor vele van jullie al zeggen dat het zo dichtbij is enz maar ik vind het ergens ook nog zo ver weg komt omdat je het zo graag wilt leren kennen en vast houden maar ik wou toch proberen om niet een prematuur kindje te krijgen blehhhhhhhh weet ik weer te veel van af als kinderverpleegkundige.
Hoi dames, Ik schrijf hier niet zo veel maar toch maar weer eens doen! Ik heb sinds 2 weken erge last van bekkeninstabiliteit dus wel jammer zo op het laatst na een voorbeeldige zwangerschap! Ik heb ook het idee dat de kleine in een stuit is gaan liggen want de hik zit tegenwoordig boven mijn navel ipv helemaal onderin mijn buik en de symetrie is ver te zoeken als ik op mijn rug lig! Heb een bobbel net onder mijn rechterborst en ik hoop echt van harte dat het haar kontje is! Die van mijn zus lagen ook allebij in een stuit. Woensdag weer op controle dus ik ga even flink duimen want dat draaien lijkt me niet zo fijn! Verder voor degene die kun kleintje al in hun armen hebben super gefeliciteerd en voor de anderen..nog even en dan Kus
Mijn mannetje is tot eind november vrij. Dat zijn maar liefst 9 weken, als hij komend weekend tenminste thuis komt. Wat een luxe. Lijkt wel alsof hij ook zwangerschapsverlof heeft. Alleen betekent dat wel weer dat hij met de feestdagen weg is dus dat is minder.
@ joli: herkenbaar gevoel, dat je de laatste weken op jezelf wilt zijn. Ik heb dat ook, en ik heb het gewoon wel gezegd tegen die mensen en uitgelegd waarom ik het nu ff niet zie zitten, en dat snappen ze vaak wel, dus de meesten laten t nu een beetje gaan. Alleen dichtbije familie en mn beste vriendin zie k nog wel de laatste paar weken, en als ik toch behoefte heb om weer allemaal mensen te zien kan ik zo met ze afspreken. K zou iig gewoon zeggen wat je vindt, en daar kunnen ze dan toch niet echt boos om worden ofzo lijkt me. @ zico: gefeli met je verlof, en sterkte met je pijn, vervelend zeg! @ titus: de tijd kan niet snel genoeg gaan he, maar ik denk dat het achteraf toch wel snel gaat Ben om 8 uur weer gaan slapen en heb doorgeslapen tot 12 uur! Voelt toch wel ff lekker. Verder is het gerommel nog steeds aan de gang, de ene keer wat meer dan de andere keer, maar niks serieus nog.
Meiden, lief dat jullie zo aan me denken! Ik heb gisteren tot zeker 23.30 uur wakker gelegen omdat de kleine zo aan het bewegen was! Heerlijk van liggen genieten natuurlijk! En ook vanmorgen alweer aardig wat gevoeld. Over de ligging twijvel ik nog steeds een klein beetje, maar niet genoeg om al te bellen. Ook heb ik de kraamzorg maar weer eens gebeld, omdat ik nog steeds geen intake had gehad. In de computer stond mijn goede uitgerekende datum, maar op het formulier van degene die de bezoekjes plant, stond nog de 28e....Logisch dat ze nog niets had laten weten dus. Nu belde ze me binnen 10 min. en komt ze morgen langs! Goed geregeld dus. Vandaag ook weer een dagje oppassen. De mannen liggen net 20 min. op bed. Ik ga zo lekker ff op de bank liggen en het 6e zintuig kijken. Tal, spannend dat je 'gewoon' gaat bevallen. Lijkt me wel super hoor een tweeling. Hoop voor je dat het goed gaat allemaal. Joli, ik heb zelf eigenlijk wel de behoefte om 'iedereen' nog ff te zien....dus ik kan je niet echt helpen. Maar ik neem aan dat je best kan zeggen dat je al veel afspraken hebt staan en het liever voor jezelf een beetje rustig houdt de laatste weekjes? Ik ben de 9e uitgerekend en heb de laatste afspraak voor 30 sept. staan en dat laat ik zo (mede omdat Tim 11 dgn eerder was) Lelie, ik zal voor je duimen dat de kleine goed ligt! Zico, heerlijk dat je verlof hebt, geniet ervan!
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Mieni, Ischa31 en/of Timzijnmama. De lijst blijft dan netjes en up-to-date. Onze hyves: http://oktobermama2008.hyves.nl BEVALLEN: 7 september 2008: (35+5) Carlijn - 3245 gram - Mariek73, 1e kindje (7 oktober 2008) 11 september 2008: (36+3) Dylarius - 2800 gram - 49 cm - MamaJanneke, 3e kindje (6 oktober 2008) 12 september 2008: (36+1) Damian - 3000 gram - Bianca24, 1e kindje (9 oktober 2008) Totaal 1 meisje, 2 jongens UITGEREKEND: 28 SEPTEMBER Rolia, 31 jaar, 3e kindje, kalender jongen, en het wordt een :-# 29 SEPTEMBER Gerlinde, 31 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, het wordt een JONGEN Truus1980, 28 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje, geslacht is een VERRASSING 1 OKTOBER Sjannie, 34 jaar, 2de kindje, kalender zegt jongen, denkt zelf meisje en het wordt een JONGEN Brennmgn, denkt zelf jongen en het wordt een MEISJE Semmi, 25 jaar, 2de kindje, kalender meisje en het wordt een MEISJE Sousa, 24 jaar, 1ste kindje Jennefer26, 29 jaar, 2e kindje, denkt een jongen, hoopt op een meisje Sambi, 29 jaar, 2e kindje, kalender meisje en het wordt een :-# Steffie1980, 27 jaar, 4de kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje, het wordt een JONGEN 2 OKTOBER Spijkervrouwtje, 31 jaar, 2de kindje, denkt zelf meisje, geslacht is een VERRASSING Marijeee, 25 jaar, 1e kindje, kalender meisje en het wordt een JONGEN Butterfly1, 25 jaar, 1ste kindje, kalender meisje en het wordt een MEISJE 3 OKTOBER Lampie, 25 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen, en het wordt een :-# Knoepert: 26 jaar, 4e kindje, kalender jongen en het wordt een :-# Sarisha, 29 jaar, 1e kindje MariekeS81, 27 jaar, 1e kindje, het wordt een MEISJE 4 OKTOBER (Dierendag) MissyZuilen, 21 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje, en het wordt een JONGEN Zena, 26 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen en het wordt een MEISJE 5 OKTOBER Jessica507, 23 jaar, kalender zegt jongen, denk zelf meisje en het wordt een MEISJE Jody79, 28 jaar, 2de kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje melloncollie, 23 jaar, 1e kindje en het wordt een MEISJE 6 OKTOBER Lisette28, 30 jaar, 2e kindje, geslacht is een VERRASSING 7 OKTOBER Kibi, 27 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, het wordt een MEISJE Eef76, 32 jaar, 1e kindje, het wordt een MEISJE 8 OKTOBER Lin83, 24 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen, het wordt een JONGEN Lotte27, 27 jaar, 2e kindje, het wordt een MEISJE 9 OKTOBER Zico, 36 jaar, 3de kindje, denkt zelf jongen en het wordt een :-# Timzijnmama, 30 jaar, 2e kindje, kalender meisje, zelf geen idee, geslacht is een VERRASSING Ischa, 31 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen, het wordt een JONGEN Charlie01, 2de kindje, kalender jongen Mama1984, 23jaar, 1e kindje, kalender jongen Sam1973, 34 jaar, 2e kindje Farfan 10 OKTOBER Susanna, 32 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf een meisje, en het wordt een MEISJE Bambie, 34 jaar, 1ste kindje, iedereen denkt meisje, geslacht is een VERRASSING Jimmy, 24jaar Shelde, 25 jaar, 2e kindje, kalender meisje Miekiemiek, 30 jaar, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen Mikatjuh, 1e kindje, denkt zelf ??? 11 OKTOBER Joli, 27 jaar, 1e kindje, geslacht is een VERRASSING Lelie4, 31 jaar, 1e kindje, het geslacht is een MEISJE 12 OKTOBER Nony, 31 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen, geslacht is een VERRASSING Ellen1984, 23 jaar, 1ste kindje kalender jongen, en het wordt een :-# Mariaatje, 27 jaar, 1e kindje, denkt zelf jongen, geslacht is een VERRASSING 13 OKTOBER Symoen, 29 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, en het wordt een :-# Mieni, 28 jaar, 3e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen en het wordt een MEISJE Muffie, 24 jaar, 1ste kindje Lientje, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen Kiezeltje, 20 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje, het wordt een JONGEN 14 OKTOBER Astridje, 25 jaar, 2de kindje 15 OKTOBER Wiets, 27 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje Linnepinn, 22 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, zelf nog geen idee! 16 OKTOBER Annika1985, 22 jaar, 3e kindje, kalender meisje, het wordt een MEISJE Cootje269, 30 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje Sabineramp, 22 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje, het wordt een MEISJE Blub76, 32 jaar, 1e kindje, hoopt op een meisje en het wordt een MEISJE Maxie, 28 jaar, 1e kindje, geslacht is een VERRASSING 17 OKTOBER Joel, 23 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen en het wordt een :-# Chris81, e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje en het wordt een :-# Norway, 26 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt een meisje, geslacht is een VERRASSING MamaG, 27 jaar, 1e kindje, kalender meisje, twijvelt zelf nog, geslacht is een VERRASSING 18 OKTOBER Lief649, 27 jaar, 2e kindje,kalender jongen en het wordt een :-# Taddy teddy, 26 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen en het is een MEISJE Denise1976, 31 jaar, 1e kindje, het wordt een :-# Gerda 1975, 33 jaar, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen Mad, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen Bianca Loman, 26 jaar, 1e kindje 19 OKTOBER Audrey23, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje Danii, 28 jaar, 3e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen Tam27, 29 jaar, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje en het wordt een :-# 21 OKTOBER Yvonnee, 2e kindje Vlinder84, 23 jaar, 2e kindje, kalender jongen, het wordt een JONGEN Catootje1978, 29 jaar, kalender jongen, denkt zelf meisje, geslacht is een VERRASSING 23 OKTOBER Wendyy, 23 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen MamaK, 1e kindje, het wordt een JONGEN 24 OKTOBER Hanne9, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen, het wordt een JONGEN Tal74, 33 jaar, 4e + 5e kindje, kalender jongen, het wordt een JONGEN en een MEISJE Liss10, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje 26 OKTOBER Guapetona, 34 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje 27 OKTOBER Shaas, 18 jaar, kalender jongen, denkt zelf jongen, het wordt een JONGEN Just the2 of us, 21 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje Triessie, 28 jaar, 1e kindje, het wordt een :-# 28 OKTOBER Sung, 26 jaar Dorito, 2e kindje, denkt zelf jongen Liz0104, 19 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf ???? en het is een MEISJE 29 OKTOBER Allwoman, 29 jaar, 2e kindje 30 OKTOBER Vke, 25 jaar, 1e + 2e kindje, kalender jongen, geslacht is een VERRASSING Kus26, 26 jaar, 3e kindje en het wordt een MEISJE 31 OKTOBER Hansje, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje en het is een MEISJE Totaal 13 jongens, 21 meisjes, 13 verrassingen, 2 tweelingen, 13 :-# AFSPRAKENLIJST: 15 september Symoen: extra groeiecho + controle gyn 16 september Ellen1984: controle vk 17 september Butterfly: controle Vk 18 september Zico: controle gyn 19 september Tzm: 13.45u vk 24 september Kibi: 19.30u 38w controle gyn. 25 september Zico: gyn. 1 oktober Kibi: 19.30u 39w controle gyn. VLINDERTJES: 20 mei 2008:, Nikkie*, mama Coni (5 oktober) 24 juni 2008: Jort*, mama Klusser (24 oktober) BUDDYLIJST: Blub76 - Annika Bianca24 - Lotte27 Mieni - Tam27 Liz - Zico Mariek/Rolia - Ischa Marijeee - Butterfly MariekeS81 - Allwoman Susanna - Audrey23 Lief - Timzijnmama Vlinder - Hansje Mamajanneke - Patrieske16 (jan '09 mama) Kiezeltje - Kus26 Mariaatje - Joli Tal - Vke Symoen - Zena Joel - Denise1976 Bambie - Triessie Mamak - Semmi VERLOF Bambie, Symoen, Kiezeltje, Bianca, Susanna, Tal74, Liz, Gerda, Nony, Marije, Zena, Timzijnmama, Jody, Butterfly Lin83, Joli, Blub, Semmi, Marieke, Mariaatje, Lief, MariekeS81, Ischa, Rolia, MamaK, Hansje, Mieni, Chris81, Maxie, Kibi, triessie, melloncollie, Zico Ellen1984: 5 oktober (ervoor nog vrije dagen vanaf 19 september)
Goedemiddag iedereen. Ik heb echt een heerlijke nacht gehad, wel een paar keer uitgeweest om te plassen maar niet wakker gelegen. Deze nachten wil ik meer . Wat fijn TZM dat je de baby weer veel gevoeld hebt Als het werken niet meer gaat Titus heb je toch de juiste beslissing gemaakt, tenminste ik vind van wel. Ben benieuwd hoe het met Allwoman gaat. Mijn vriend heeft het gevoel dat ons mannetje deze week komt maar ik hoop toch eerlijk gezegt dat hij nog minimaal 2 weken blijft zitten .
ja meiden is ook zo maar soms is het moeillijk om te accepteren dat dingen niet meer gaan. tzm wat fijn dat je de baby nu toch weer goed hebt gevoelt en ik vind het ook lastig om te beoordelen hoe mijn kleintje ligt hoor soms voel ik hem daar en dan weer daar maar goed ze zijn ook zo super lenig dat ze dubbel gevouwen kunnen liggen dus ja. ik duim voor je dat de baby nog goed ligt.
Ik heb toch het idee dat deze beeb ook eerder dan de uitgerekende datum komt (tim was 11 dgn eerder), maar ik kan me voorstellen dat je echt gaat lopen 'wachten' als je de datum voorbij gaat!