Hallo meiden! Zo, ik ben ineens zenuwachtig joh. Besefte me vanmorgen toen ik wakker werd (om half 10, nadat ik om half 11 gisteren in slaap gevallen was...héérlijk!) Dat dit onze laatste dag samen is ws. Ik heb heeeel erge nesteldrang nu, alles moet schoon voor morgen. Dus ik ga maar snel weer verder. Misschien kom ik vanavond even nog wel even buurten en anders tot na mn bevalling Ik reken erop dat ik zaterdag pas beval en niet morgen al. Ik hou jullie op de hoogte! Liefs van mij.
@zena, heel veel succes morgen, ik zal aan je denken @marieke, nee, ik drink ook geen frambozenbladthee. Dat zou toch weeënopwekkend zijn ofzo?
Och meiden heb zo'n raar gevoel in mn lijf,wil mijzelf niet gek maken maar....er gebeurd toch echt wat daarbinnen :Skonden we soms maar wat vooruit kijken he...er "werkt"gewoon wat daarbeneden.
Allwomen; lijkt me best raar om thuis een soort van te moeten 'wachten' en zoals je zegt dat je voelt dat het gaat gebeuren...kun je je wel een beetje vermaken? Sterkte hoor! Zena; idd vandaag laatste dag en daarna met kleine erbij...gek idee?! Heeel veel succes/sterkte deze dagen, kom maar op met je wondertje! Marieke; nop...wel tig andere theeën maar deze niet maar ben wel benieuwd waarom je de vraag stelt Joli; lang leve de AB...zucht...bale meis...bijna wordt je geduld beloond ja!! Annika; ik word alleen misselijk als ik ga liggen...verder (nog) niet. Gisteravond controle bij vk gehad. Mijn bloeddruk was opeens toch hoger als al de andere controle 's dus moet ik het rustiger aan gaan doen, ik schrok er een beetje van want ik dacht dat ik al rustig aan deed maar ze adviseerde toch echt 's middags 1,5 uur te gaan liggen/slapen en minder te ondernemen op de dagen...dus dat ga ik dan maar proberen! Mooi weertje trouwens he? 8)
Triessie: ja is ook gek,vermaak me wel met filmpjes kijken heb een stapel dvd's hier staan doe het maar rustig aan mijn bloeddruk word ook in de gaten gehouden want die was ook oppeens hoger. normaal 75/125 nu 92/146
Allwomen / Buddy: als je echt niet vertouwd moet je wel gaan bellen hoor! je voelt zelf het beste wat er met je lichaam gebeurd! X Marieke
Hoi meiden, Ben alweer een hele tijd niet geweest, kan jullie niet meer bijhouden. Maar dat kan natuurlijk niet he (met dank aan susanna ) En ik lees alweer wat herkenbare dingen, want ja, ik ben ook weer misselijk. Nu ben ik heel m'n zwangerschap wel misselijk geweest, maar het was wat minder geworden. En nu komt het net zo hard weer terug :s Ook is m'n BI nu op z'n hoogtepunt (of dieptepunt, is maar hoe je het bekijkt) en ben ik er helemaal klaar mee! Straks weer op controle in het LUMC en ik ga, jawel, weer in de rolstole. Kan geen stap meer verzetten zonder pijn. Ik zal sowieso niet overtijd lopen, maar te bedenken dan ik dan alsnog 4 weken en 5 dagen zou moeten, nee dat trek ik echt niet. Dus met 39 weken inleiden is echt de max. Maar goed, jullie zullen horen hoe de controle was! Liefs Vlinder
Hoi, Hieronder wat uitleg van de werking van framboosbladthee. Het leek mij wel interesant en was dus benieuwd of er meer meiden hier al van gehoord hadden Framboosblad-thee Toepassingen: - zwangerschapstonicum (om weeen op te wekken) - voor een ontspannen bevalling - ontspant de baarmoeder - werkt bloedzuiverend - bevordert de spijsvertering - verkort de bevalingstijd - beschermd tegen geboortecomplicaties (inscheuren) Framboosblad is een traditioneel middel dat in de zwangerschaps wordt gebruikt als hulp bij de bevalling. Wanneer het gedurende de laatste twee maanden dagelijks wordt gebruikt helpt het om de spieren ie belangrijk zijn in het geboorteproces voor te bereiden op de bevalling. Daardoor kan het geboorteproces sneller en pijnlozer verlopen terwijl teven bij gebruik van framboseblad het aantal tang en vacuumverlossingen en keizersnedes kan dalen. Framboosblad word ook gebruikt om de melkproductie te stimuleren en wordt een bloedzuiverende werking aan toegeschreven.
Allwomen; fijne uitvinding de dvd's! Dus ik kan je gaan overhoren over alle films en serie's Hier ook een verzameling van dvds allemaal geleend...ideaal! Vlinder; goed je hier weer ffies te zien, jammer dat je BI zo'n last is. Succes op de controle straks!
Nou ik ga toch eens een potje framboosblad thee zetten hahaha, misschien net even dat zetje dat de kleine nodig heeft
mariekeS81: haha ja denk dat ik dat ook maar ga kopen!! Kan je dat gewoon in de supermarkt kopen of alleen in reformwinkel???
Hoi meiden, nog even snel een berichtje voordat ik lekker ff in bed duik... De kleine is vandaag weer redelijk in beweging gelukkig. Gisterenavond was de yoga niet zo ontspannen als zou moeten. Ik had vreselijke kramp helemaal onderin mijn buik. Had ik wel vaker gehad, maar nu was het de hele tijd en best heftig. Denk (en hoop) dat de kleine een stukje naar beneden wilde? Morgen weer controle bij de vk. Vraagje: weten jullie al wat je met anticonceptie gaat doen na de bevalling? Tal, inderdaad beweegt de beeb veel meer dan ik kan voelen. Op de echo zag je echt een voetje tegen mijn buik gaan, maar dat voelde ik helemaal niet... Butterfly, ik heb nog geen zeiltje, maar wil denk ik van het weekend zo'n kraammatrasje neerleggen met daaronder een bedzeiltje voor kids (ouderwetse) Annika, 36 weken! Wat goed joh...vervelend dat je zo misselijk bent. Saris, bedankt voor je vraag. Wendyy, sterkte met de echo, hopelijk is alles goed! Tam, fijn dat je controle goed was! Allwoman, je hebt het maar zwaar met die laatste loodjes! Joli, wat een gedoe zeg. Je krijgt het ook niet cadeau die laatste weken. Marieke, waar kun je die thee kopen?! Ik zou er nog wel even een weekje mee wachten, maar daarna zou ik het wel willen proberen. Zena, we denken aan je... Triessie, doe zeker maar rustig als de vk het zegt!
Ik ga dit keer gewoon weer aan de pil, mocht er nog een derde komen, dan zal dat pas over een jaar of 2/3 zijn.... Na Milan hebben we het steeds met condoom gedaan, omdat we wisten dat we na een jaar wel weer een poging zouden willen wagen en dan vond ik het zonde om een jaar die troep te slikken....
@tzm, klinkt idd als indalen van de kleine, geeft zon zwaar menstruatiegevoel of niet? hmm had een heel verhaal getypt maar deed iets verkeerd denk ik
TZM: Ik weet het nog niet, ik heb voor de zwangerschap een tijdje condooms moeten gebruiken omdat ik enorme migraine bleek te krijgen van de pil. Maar ik vind dat niet ideaal dus ik moet me nog even in andere opties verdiepen. Allwomen: NEEEEEE blijf jij svp van die thee af! De thee kan je kopen in een reformwinkel of natuurwinkel. het zijn lossen blaadjes die je dus in een thee-ei moet stoppen. Ik heb gisteren een zak besteld. dus ik ga vanaf vrijdag aan de framboosbladthee. Ik denk maar zo...als het werkt is het mooi meegenomen.
hoi (bijna) mama's Ik reageer neit zoveel maar lees wel geregeld bij. Zag dat de eerste 4 oktoberbabies er al zijn dus dat begint op te schieten. Zena veel succes morgen met je bevalling, lijkt me wel een raar idee dat je weet dat je morgen/zaterdag gaat bevallen. Ik gebruik trouwens ook geen frambozenbladthee, had er al wel eens van gehoord maar laat de natuur zelf maar z'n gang gaan Butterfly, ikheb ook een molton met plastic achterkant, (vorige keer gekregen van een vriendin) want dat plastic uit het kraampakket kraakt inderdaad vreselijk, had ik er ook zo weer onderuit liggen TzM, ben er eignelijk nog niet uit wat we met de anticonceptie gaan doen, denk eerst voorlopig een condoom en later als we er uit zijn of er evt een 3e komt of niet dan een spiraaltje of niets Ik denk in ieder geval dat ik niet de pil ga gebruiken. Ivm met BV die ik weer wil gaan geven mag ik nl alleen cerazette gebruiken en dat was me de vorige keer neit echt goed bevallen (was 3 weken per maand ongesteld ) dus ben toen overgestapt op condooms. Ook niet alles maar wij waren er al snel uit dat we toen een 2e wilde dus toen hebben we ze maar in de la laten liggen met dit nu als resultaat Verder is het hier nog rustig, nog geen gerommel of niks. Isa is geboren met 37w 4d , precies zo ver als ik vandaag ben dus.... Maar goed merk nu nog helemaal niets. Bij Isa begon mijn bevalling met een soort buikgriep (flink diaree en overgeven) en daarna het breken vd vliezen dus ben beniewd of dat nu ook weer zo is.... Sterkte allemaal nog he met de laatste loodjes.