Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Weet jij ook toevallig hoeveel kopjes je per dag dan moet drinken en wanneer je er mee moet beginnen. Want het lijkt me niet als je het net 1 dag gebruikt het effect zal hebben.

2. Butterfly1

Butterfly1 Niet meer actief

Jeetje ik ga even slapen en er is weer erg veel bijgeschreven ahahaha. Om 9 uur weer mijn bedje ingedoken en om 13:00 uur eruit. Schrok me wild toen ik op de wekker keek. Maar gelukkig hoef ik niks alleen straks ff naar de markt.

Over die thee. Ik begin er niet aan, ze komt wel wanneer zij er klaar voor is. Zo was ik met marijeee mee naar de vk van de week en die had ook een paar dingen zoals bitter lemon drinken en ananas eten maar is ook nooit bewezen dat het echt helpt.

Bedankt voor de tips van de molton met zeiltje enzo ga morgen ff kijken.

3. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik begin ook niet aan de thee, het is inderdaad nooit bewezen dat het helpt en ons hummeltje laat zelf wel weten als hij/zij er aan toe is om te komen.
    Maar goed baat het niet dan schaad het niet toch?

4. MariekeS81

MariekeS81 Actief lid

16 aug 2008
    172
    0
    0
    Druten
    Ischa31: Ze adviseren het zo vanaf week 37 te gaan gebruiken en dan zo een kopje of 3 a 4 per dag.

Het is voor mij nou niet zo dat ik het ga gebruiken om de boel op te wekken maar ik vind alle andere werkingen van deze thee toch wel eruuggg interesant. De verloskundige zeggen ook altijd bij de huis tuin en keuken middeltjes, dat een kindje echt niet eerder komt alsdat het er klaar voor is. het stimuleerd alleen maar. Als de baby nog niet klaar is komt het echt nog niet :D
    By the way......een vriendin van mij die had van haar verloskundige gehoord dat het wel eens kon helpen om het hart van een annanas te eten. dat heeft ze gedaan en dezelde nacht braken de vliezen :D Toeval?

5. saris

saris Actief lid

7 jul 2008
    177
    0
    0
    groepsleerkracht
    Oude Pekela
    mijn vk zei gisteren: sex! Tja... alsof ik daar nu zin in heb zeg :p

bleghhhh ben helemaal niet lekker..... ben al 3 naar de wc geweest :( hoop toch niet dat ik nu de buikgriep ga krijgen....

6. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Dat had ik dus vannacht. Zo'n ontzettende buikkrampen en misselijk maar er kwam niets (bijna de hele nacht op het toilet gezeten :( ). Gelukkig gaat het nu beter.

beterschap Saris! En hoop inderdaad dat je geen buikgriep gaat krijgen.

7. Butterfly1

Butterfly1 Niet meer actief

Saris het schijnt wel te heersen onder de zwangere (of misschien is het lichaam wel bezig om zich klaar te maken voor de bevalling ;))
    Maar Sex heb ik inderdaad ook gehoord. Ik hoorde ook dat veel vrouwen er geen zin in hebben. Nou dan kom ik zeker van een andere planet ;) Mijn man wordt soms gek van me hahahaha.

Volgens mij is een hart van een ananas helemaal niet lekker zo taai hahaha.

8. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Dan komen we waarschijnlijk van dezelfde planeet :p

9. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Nou Butter, je bent niet de enige die van een andere planeet komt hoor! ;)

Enne, het hart van een ananas is best te doen vind ik!
    Gewoon kleine stukjes snijden, samen met stukjes gewone ananas door de yoghurt heen en opeten.
    Het is wat harder/zuurder maar niet zo vies als ik dacht!
    Heb het toevallig net op ;)
    Evenals de bitterlemon...

Proberen kan geen kwaad dacht ik zo en dit zijn nog niet echt kwellende methodes!

Nou ik ga me maar weer op de bank nestelen en een tukkie doen!

10. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Geestelijk zit ik ook op die andere planeet maar lichamelijk zit ik nog op aarde hahaha ;)

11. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Spannend zeg meid! Voor nu alvast draaien de duimen hier voor jou!
    Heel veel succes, zet 'm op meid!

12. saris

saris Actief lid

7 jul 2008
    177
    0
    0
    groepsleerkracht
    Oude Pekela
    misschien wel butterfly het mag van mij gebeuren ;) Dus dan maar even in een raket stappen en naar die andere planeet gaan :)

13. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    TZM: ik ben er ook nog niet over uti wat de anticonceptie betreft. Ga BV geven dus de pil is geen optie, condooms ben ik ook niet zo'n fan van en spiraaltje heb ik ook mn twijfels over....pffff....lekker lastig ben ik he..
    Weet jij het al wel?

En het opwekken van de weeen met thee, sex of hart van een ananas.....tja....wie weet helpt t, ik laat de natuur denk ik ook maar zn gang gaan...haha..

Vanmiddag lekker anderhalf uur geslapen, wat knapt een mens daar van op zeg. Heb net meteen de dweil maar door huis gehaald met het beetje nieuwe energie wat ik heb. Jayna slaapt al sinds half 2, dus mn meissie is weer super lief vandaag...hihi...

tot later!

Liefs Semmi

14. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Mag ik vragen wat cerazette is spijkervrouwtje? Speciale pil voor als je aan de BV bent?
    Of misschien dat iemand anders het ook weet?

15. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    @ mariekeS: ga maandag aan de frambozenbladthee en bitter lemon enzo, kijken wat er gebeurt, haha :p. Achja, de beeb komt toch niet voor ie er zelf klaar voor is.

@ tzm: ik ben aan de pil geweest, maar daar werd ik echt poepchagrijnig van, en ik merkte pas hoe erg het was toen ik ermee stopte. Voorlopig gaan wij condooms gebruiken.

Vandaag de liggingsecho gehad:
    Meneertje lag helemaal goed gelukkig! Hij was alleen wel erg ontstemd dat er iemand op mijn buik aan t duwen was, want hij heeft werkelijk heel mn buik overhoop geschopt!
    Bij de controle dinsdag dacht de vk te voelen dat ie rond de 40 weken dus 7 a 8 pond zou zijn, maar bij de echo bleek dat het helemaal niet echt een groot mannetje is! Zn hoofd was precies de grootte van vandaag (36 w 3 d), beentjes 36w 1d en buikomtrek was allerminst groot: 35w1d! Heeft ze een paar keer opgemeten, maar hij kwam steeds op 35w 1d uit, dus t is gewoon een kindje met weinig vet (dat zit allemaal bij zn moeder, haha)
    Verder was ie nu 2765gram ongeveer, dus dat is netjes, en waarschijnlijk komt ie dus uit rond de 6-7 pond, netjes he :D

16. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    ja een (lichte) pil die geschikt is om te gebruiken als je BV geeft. ( bij de andere pillen heb je nl kans dat je BV terugloopt).
    Maar bij mij was ie denk ik te licht want had dus veel last van (doorbraak)bloedingen. Nadeel van de pil vond ik ook dat je 'm heel stipt in moet nemen, dus elke dag omdezelfde tijd. Maar het is dus het enige wat je (op condooms na dan) kunt gebruiken zolang je BV geeft.

17. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik weet eigenlijk nog niet wat voor anticonceptie we gaan gebruiken. Ik heb 15 jaar lang de pil geslikt, ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met al die hormonen :rolleyes:

@kiezeltje, fijn dat je mannetje helemaal goed ligt en 6 a 7 pond is inderdaad netjes :D

18. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    @TzM,ik word gesteriliseerd.meer omdat ik 5 kinderen van mezelf en 1 van mijn vriend - dus 6 - wel genoeg vind.ik ben 1x zwanger geraakt door de pil hen dus die wil ik niet meer,vertrouw die krengen meteen meer voor geen meter,en een spiraal voel ik me niet prettig bij.heb dat ding 3x gehad en ik ben gewoon iedere keer weer bang dat ik zwanger ben.nee hoor voor mij nu steriliseren.ik moet dan waarschijnlijk wel de pil ernaast gebruiken omdat het kan zijn datje ongi heftiger word daarna maar dat vind ik niet zo erg,dan kan ik in ieder geval nog een beetje regelen wanneer ik ongi word.

@zena,veel succes morgen meis.ik hoop voor je dat je morgenavond je kleintje in je armen hebt.

@allwoman,pffffffffffffff vervelend die nachtelijke weeen.hopen dat het niet door gaat zetten.

@annika,nee ik ben niet misselijk gelukkig.dat mag van mij echt wegblijven.

verder is het hier rustig.heb wel last van mijn rug en mijn benen zijn erg onrustig.mijn buik word bij iedere opsta-poging ook weer hard dus het gaat lekker.ze beweegt onzettend veel en precies op het moment dat ik een harde buik krijg dus dat is lekker dubbelop.nou ja nog een paar weekjes

ik ga nog even kaartjes maken voor andere meiden die ook op alle dag lopen die klant bij mij zijn.en natuurlijk mijn schone zus.pffffffffffff moet daar nog een cadeautje voor kopen en ik weet toch bij god niet wat!
    ze krijgt ook een dochter maar ja.......................ik wil ook niet afgezaagd met een roze jurkje aankomen.iemand hier nog leuke originele suggesties?

19. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he meiden ben vandaag naar gyn geweest voor de meting.
    Ons kleintje is bijgekomen maar nog veel te licht. Dus de geplande KS gaat door.
    Het zal een couveusekindje worden, nu weegt het een 2.200gr en staat in een schema van een kind van 34 weken en 5 dagen, dus ook te klein.
    Gyn hoopt er een beetje naast geschat te hebben, hopelijk heeft hij gelijk en weegt het meer bij de bevalling en hopelijk ook wat groter.
    We zullen wel zien, als het maar gezond is.

M'n zus heeft slecht nieuws gekregen.
    Een meisje die ze kende was 7 maanden zwanger, tijdens de echo zagen ze dat er veel te veel vocht in de buik van het kleintje zat.
    Ze moest voor controle naar leuven en bleek dat het heel slecht met haar kleintje ging.
    Ze kreeg een spuit en moest de week nadien terug komen om te zien of het aanslaagde.
    De week nadien ging ze terug en het ging toen heeeeeeeeeeeeel slecht, ze hebben haar aan de monitor gelegd en de bevalling op gang gebracht.
    Het hartje viel weg , ze hebben voor haar toen de monitor afgezet om haar te sparen.
    Haar kleintje z'n organen waren aan het verteren en bleek maar 5% kans te hebben te overleven en dat is dus niet gebeurd.
    Hun kleine lieveling is van de week gecremeerd.
    Zo'n verhalen kan ik missen op dit moment.... :cry:

20. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    @ zico: wat naar zeg voor die mensen... zulke verhalen hoor je nu idd het liefst even niet.

Heb een fotootje van de echo in mn album gezet :)

Deel Deze Pagina