Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    wendyy begrijp best dat je heel bang bent! ik duim voor je!

nony ik hoop dat je je snel beter voelt ! x

tam, wat goed dat de controle goed was :)

bambie ik deel je ziekte mee :( heb het ook

annika ik hoop dat je je snel beter voelt!

triessie doe maar rustig!

TZM ik ga ook terug aan de pil...

zena veel succes met bevallen morgen! :D vind het superspannend :D!

kiezeltje heel netjes :D

zico idd een heel erg verhaal :( nooit leuk om zoiets te horen of lezen :( ik hoop dat je kleintje tegen je bevallingsdag ;) meer zal wegen :) ik duim voor je!

allwoman sterkte vannacht :)

zo hier niet veel te melden, helaas weer tandpijn maar gaat wel weer over... volgende week naar de gyn... ben eens benieuwd :)
    xxx

2. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Beetje laat maar Zena heel veel succes morgen, hopelijk heb je je kleintje snel in je armen. Zet em op!

@allwomen, nog eventjes je kleine binnen boord houden hoor! Heel veel succes vannacht

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    * * * * * INBRAAK * * * * *

Lieve Mariaatje en man, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Daan. Dat was wel even schrikken zeg. Gelukkig gaat het nu goed met jullie. Ik hoop dat jullie snel samen naar huis mogen.

* * * * * UITBRAAK * * * * *

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh meidne die al bevallen zijn van harte gefeliciteerd he! Wat spannend dat er al een paar beebjes zijn, kan zelf ook niet wachten! Al is het nog een beetje vroeg voor buikmans hier... Maar mama is er aan toe hoor! Frambozenbladthee gaat ook zeker in huis komen hier, maar dan pas vanaf 37 weken (ben nu 35,2).

Na de bevalling gaan wij gewoon weer verder met condooms. Dat is 3 jaar heel goed gegaan (ter illustratie, de eerste maand dat we ermee stopten, was ik gelijk zwanger. Ze hebben dus hun werk goed gedaan en zijn wat ons betreft veilig genoeg).

Oh ja, vandaag dus controle gehad. Heb eerlijk gezegd dat ik er behoorlijk klaar mee ben. Dat zag ze zelf ook wel. Ik moet bellen wanneer het me teveel wordt, dan gaan ze kijken wat ze kunnen doen om me te helpen (ik zeg: inleiden met 38 weken zou helpen! Gelukkig doen ze daar niet moeilijk over). Volgende week weer terug, bij een andere gyn dit keer omdat ik medicatie gebruik die weer even onder de loep genomen moet worden. Dat gezeur met dat spul ook bah.

Verder ook borstvoedingscursus gedaan vandaag. Was best grappig en interessant. Kijk met heel andere ogen naar m'n borsten haha. En met al die kolfapparaten die er stonden was het koeiengehalte heel hoog!

5. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Weer thuis!

Marije dat zou toch echt wat zijn, als het de 22e echt komt!

Butter ik wil geen zeitlje maar een nieuw groter king size bed, dus hopelijjk wordt het matras zo erg geruineerd dat we wel om iets nieuws uit moeten ;)

wendy ik zou ook bang zijn voor een hartafwijking hoor! Sterkte!

tamara fijn dat alles goed is meid!

bambie beterschap!

annika ik ben ook weer misselijk, vooral 's ochtends en in de auto is het ook zo weer voor elkaar. Toch is het nog niks i.v.m. die hyperemesis! Dit kan ik wel aan.

joli balen dat je weer aan de AB zit!

zena, je leest dit vast te laat maar ik wens je heel veel succes! Zo spannend allemaal! :D

allwoman sterkte meid. Het klinkt allemaal niet zo lekker meer.

vlinder ;)

MariekeS haha! Iedereen massaal aan die thee! Ik ga eens kijken hoe het hier wordt genoemd. De natuur een handje helpen ben ik niet op tegen.

Tzm, anticonceptie! :( Ik weet niet eens meer wat seks is! De laatste keer was de keer dat ik er zwanger van raakte. Ik moet er nog steeds niet aan denken. Ik hoop dat ik tzt wel Marvelon hier kan vinden, de enige pil die me niet beroerd maakt.

Kiezel 6 a 7 pond is helemaal niet verkeerd!

Mieni hoe gaat het met jou?

Meiden dat Four Seasons hotel was geweldig! Ik werd behandeld als een prinses. Ze kwamen in het restaurant met kussens aandraven, aangepaste amuses (kleine tussengerechtjes), meelopen tot aan de toiletdeur etc. In het begin dacht ik 'moet dit nou?' maar na een tijdje vond ik het heerlijk!
    Om het over die goddelijke prenatale massage nog niet eens te hebben! 80 minuten verwennerij! Vooral rug en voeten waren zalig! Ik voelde me wel lichtelijk schuldig want de masseuse was zelf met nog 5 weken te gaan, ook hoogzwanger. Ik hoorde haar af en toe zuchten, maar ze moet doorwerken tot een week aan de bevalling.

Ik begin het wel zat te raken dat ik geen alcohol mag. Ik ben gek op wijn en whiskey, en dan zit je tijdens het eten weer aan de spa rood.

Ik weet niet hoe het in NL is maar hier is iedereen super behulpzaam in het openbare leven. Boodschappen worden voor je naar de auto gedragen, deuren opgehouden, opstaan in de metro.

Gister weer heel dik slijm verloren, echt net rubber draden, heel gek.
    Ik huil nu ook heel snel! Knip met je vingers en de sluizen gaan open. :(

6. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Nou....hier is t met t slapen wel gedaan hoor! Was om 5 uur wakker, maar ja, met de vooruitzichten van vandaag zat slapen er echt niet meer in. Dus ik kom hier nog maar even neuzen.
    Lieve meiden, bedankt voor al jullie lieve berichtjes! Dat doet me echt goed.

Het is zo raar om te weten dat ik héél snel al mama zal zijn. Ik ben er klaar voor hoor! Dat wel. Maar toch, je weet niet precies wat je te wachten staat...Nou ja, ik hoop dat ik gelijk aan het infuus kan vandaag, maar ik reken toch op gel. We zullen zien.

Susanna, heerlijk joh, zo verwend worden voor je verjaardag.

Wie vroeg er naar anti-conceptie? Ik heb voor ik zwanger wilde worden mirena gehad en dat beviel prima. Ik werd nauwelijks ongesteld en je hoeft nergens om te denken. Dus daar ga ik straks weer voor.
    Geen idee of ik hierna nog een kindje zou willen. Nu zeg ik nee, vind zwanger zijn gewoon echt niet leuk en ben zelf enigst kind wat ik nooit als een probleem ervaren heb, maar goed, ze zeggen dat je je zwangerschap en bevalling zo weer vergetenbent. Dus wie weet....

Nou, ik ga is even wat eten denk ik.

Cao meiden!

7. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Heel veel succes vandaag Zena!

8. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Zena; Vandaag is jou dag! Spannend!

All Woman; Hoe is het gegaan vannacht?

Susanna; Dat klinkt allemaal erg goed...

Hier heerlijk geslapen, wel te kort.....ik baal er zo van dat het s'ochtends zo donker is. Heb dan meer moeite met opstaan. Nu helemaal. Al verlangend kijk ik uit naar morgenochtend, kunnen we iets langer blijven liggen.

Gisteren de enveloppen voor de geboortekaartjes opgehaald en geschreven. Mooi! Dat is ook klaar. Vandaag maar eens weer aan de schoonmaak........nog steeds niet mijn favoriete bezigheid.

Iedereen die zich ziek voelen of kinderen die ziek zijn, BETERSCHAP!

Groet!

9. saris

saris Actief lid

7 jul 2008
    177
    0
    0
    groepsleerkracht
    Oude Pekela
    Zena heel veel succes vandaag!!!!!!!!!!!!!!!

10. saris

saris Actief lid

7 jul 2008
    177
    0
    0
    groepsleerkracht
    Oude Pekela
    Susanna lekker toch dat je zo flink verwend bent!!!

Cindy heerlijk gevoel he dat de enveloppen klaar zijn!!!

Ik ben een dagje zoet vandaag.. Zo eerst vergaderen en dan krijg ik als het goed is visite...

11. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Zena,buddy veel succes vandaag,mijn mobiel staat al aan, om het goede nieuws te ontvangen! :)

groeten Simone

12. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    @ zena heel veel succes vandaag

@ vlinder ik ben al een week aan de frambozenblad thee
    baat het niet schaadt het niet ( wel met een beetje honing)

@ susanna Ik ben ook zo emo kan om alles huilen,
    iemand hoeft maar iets te zeggen en tranen staan in mijn ogen... :oops:

Nou heb niet het idee dat medicijn tegen maagzuur werkt heb weer
    tot 01.00 wakker gelegen,val dan even in slaap om om 03.00
    weer recht op in bed te zitten, en daarbij had ik vannacht echt hele
    harde buiken...ben het zat.... :cry:
    Moet maandag vk maar even afwachten....

LIEFS nony

13. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    He meiden,

Allereerst Zena: heel veel succes vandaag.

Dat bevallen was bijna gelukt. Niet eergister, maar gister. Gistermiddag begon ik last te krijgen van weeën. Aangezien ik toch naar de vk moest heb ik het maar even laten gaan. Bij de vk wilde ze niet voelen, omdat het nog zo op het begin is. Toen ik thuis kwam, werden de weeën wat heviger, maar nog niet echt pijnlijk. Toch de vk gebeld en ze is langsgekomen. Toen voelde ze 1 cm ontsluiting. De weeën moesten nog heftiger worden, dus ik op bed tv gekeken, gezorgt dat Francis bij de buurvrouw was om te slapen en mijn moeder gebeld. Om 20 uur kwam de vk weer langs. Nu had ik 2 cm ontsluiting, maar dat schiet natuurlijk voor geen meter op. Ben lekker in bad gegaan, en daarna weer op bed gaan liggen. Jammer genoeg zijn ze niet zo sterk dat het echte ontsluitingsweeën zijn en zwakte ze ook af. Heb vanacht toch nog wel wat kunnen slapen en nu zit ik weer met hetzelfde als gisteren. Wel wat weeënactiviteit, maar het wil maar niet doorzetten. Ze gaan het ook niet forceren omdat ik net 37 weken ben. BAH. Ik heb nu al een super eigenwijs kind! Denk dat ze het te koud vind buiten...haha..

Nou ik ga weer lekker liggen, en even in bad.

Verder iedereen succes!

Groetjes Lotte

14. carma

carma Niet meer actief

Lieve zena

Heel veel suc 6 vandaag.
    Ik denk aan je meid, dit word een mooie dag.

Mariaatje en mag gefeliciteerd met jullie zoon Daan
    De jongens zijn wel de vroegkomers zeg.
    Carlijn is tot nu toe de enige vroege meid.

Hier alles goed.
    Carlijn zit al boven haar geboorte gewicht.

TIP! Zorg nu voor voldoende slaap meiden.
    Als de kleine er is is het gedaan met de pret.
    Je voelt je als nieuwe mama zo onhandig de eerste dagen en waarschijnlijk weken.

We hebben een wieg op de slaapkamer maar dat werkt niet, te veel prikkels dus te veel onrust.
    We hebben vannacht de reiswieg in het bedje op haar kamer gezet en wat denk je ze slaapt heerlijk rustig en wij ook.
    We hebben wel 6 uur geslapen.

Meiden sterkte allemaal met de laatste loodjes.
    Ik denk aan jullie allemaal.

Heel veel liefs Mariek73

15. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    lotte, ik hoop voor je dan dat hetniet te lang meer duurt en doorzet zo is het ook niet echt alles he :)

susanna wat super om zo verzorgd te worden, zou die massage ook wel willen nu :D

zena nogmaals veel succes vandaag! kan begrijpen dat je niet meer kon slapen :D zou ook zo zijn denk ik :) en ik denk ook niet dat ik hierna nog zwanger wil zijn...

mariek, ik ga je tip opvolgen en nog veel proberen rusten niet dat ik aan veel slaap toekom...

hier enorme last van brandend maagzuur, en oprispingen ik voel het zo precies tot in mijn hart echt niet meer te doen :s
    veel slapen lukt dus niet echt... maar ik doe men best :) ik klaag niet maar ik hoop dat het snel zo ver is :D ben best wel zenuwachtig om mama te worden... ga ik het wel goed doen enzo... maar ik hoop van wel, men mama zegt da ik het goed ga doen :D

men e doet plots weer enorm vriendelijk tott in het onmogelijkste dat hij zich misdragen heeft en zo heeft hij zich uitgebreid voor geëxcuseerd en hij heeft gezegd hoe het kwam. nou dat vond ik erhelemaal over, maar als ik hem hoor word men hart zo week...toch blijf ik op men strepen staan... hij is zelf vannacht nog langsgekomen, we hebben even gepraat en dan ben ik gaan slapen en is hij doorgegaan, plots overstelpt hij me weer met complimentjes als je ziet er goe uit en dergelijke
    het is allemaal zeer ingewikkeld. maar ik doe men best om over hem te geraken...

16. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Sterk blijven, Liz....al kan ik me voorstellen dat dat zoooooooooo moeilijk is! Knuffel voor jou!

17. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden :D

Hier ook iemand die erg slecht heeft geslapen. Ik werd vannacht echt gek van de pijn in één lies, ik kon wel janken en wist niet hoe ik moest gaan liggen. Meer meiden die hier last van hebben?

@zena, ontzettend veel succes vandaag :D

@suzanna, wat heerlijk dat je zo verwend bent meid.

@nony, wat vervelend dat dit medicijn ook al niet helpt tegen maagzuur :( Hopelijk kan de vk wat voor je betekenen maandag.

@liz, wat moeilijk allemaal voor je, nogmaals veel sterkte.

@lotte, veel succes meid, hopelijk zetten de weeën door en heb je snel je beeb in je armen.

Nou ik ga me maar eens even aankleden, gezellig bij een vriendin op de koffie.

Tot later.

18. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Goedemorgen meiden,poeh wat een laadste loodjes allemaal!
    erg leuk en spannend te lezen,wel erg moeilijk bij te houden!

zo las ik dat ZENA vandaag gaat bevallen,ook iets wat ik door mn eigen gedoe heb gemist ;) word ze ingeleid of een keizersnede? wat is de reden?
    ZENA heel veel succes vandaag spoedig zullen jullie je wondertje zien!

Gister heb ik (weet niet of ik dat al verteld had) een paar nare weeen gehad,waarvan 1 ,toen ik naar de wc liep waardoor ik door de benen zakte en de tranen over mn wangen stroomden auwwwww,mn buuf was er gelukkig bij.
    Op dat moment was ik er van overtuigd dat het door zou zetten,maar vannacht dus een rustige nacht gehad! het lichaam is een byzonder iets,we zien wel weer.

Liz: dikke knuf voor jou,gevoelens bestaan niet uit logica

Mariek: fijn dat alles goed gaat,ik weet nog heel goed hoe moe ik de eerste tijd was met mn dochter,dus is idd een goede tip!;)

Lotte: lekker aan het romellen dus :S heel veel succes met die laatste loodjes!

anticonceptie:ik riep geen pil meer te willen,voel me er echt anders door..maarrrrrr ben ook niet zo weg van condooms..denk eerst condooms en dan verder kijken!

gek idee dat ik u niet meer kan pronken met mn buik buiten,of mn dochter naar school kan brengen!Maar ja,als dat het ergste is ;)

19. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Zena; Nog even en je hebt een prachtig kindje in je armen! Geniet van dat moment!

Susanna: Lekker genoten zo te lezen. En die wijn en whiskey komen wel weer ;) . Ik mis het ook, maar vooral de carpaccio. Ik ben de laatste 2 jaar ook al 18 maanden zwanger geweest :rolleyes: .
    Nou, hier zijn ze niet zo galant hoor. Helaas...... ik moet echt zelf lopen slepen met boodschappen ed. Ik ga zo weer voor de weekboodschappen en gelukkig gaat mijn moeder mee anders zou het echt niet kunnen met die buik.

Wie had er van die mooie foto's geplaatst? Erg leuk geworden!
    Ik heb ook de foto's van de shoot binnen, maar ik krijg ze niet verkleind via de link hier op de site, dus moet even kijken hoe ik dat ga doen.

Vannacht een erg onrustige nacht gehad en ik had eigenlijk wel verwacht dat het vanmorgen door zou zetten, maar dat is niet het geval.

Voor iedereen die ziek is of er doorheen zit; ***KNUFFEL***.

20. rolia

rolia Actief lid

25 jan 2008
    440
    0
    0
    groningen
    Liz, één tip: Jij bepaalt wanneer hij mag langs komen. Ik zou het niet accepteren als hij 's nachts zomaar langs komt. Als hij er morgen vroeg nog zo overdenkt, mag hij morgen langskomt.
    En wat allwoman ook al zegt, je gevoelens bestaan niet uit logica, dus je verstand en gevoel zijn soms heel tegenstrijdig. Lastig, he. Sterkte!

Tam, die pijn in de lies herken ik nog van de eerste zwangerschap. Echt een soort krampgevoel? Dat had. Niks helpt, balen is dat.

Marieke, fijn dat Carlijn het zo goed doet en dat ze inmiddels al boven haar geboorte gewicht zit. En heerlijk dat jullie al 6 uur achter elkaar hebben geslapen.

Lotte, ik hoop dat het snel doorzet bij jou. Het klinkt al alsof je aardig op weg bent.

Nony, balen dat het maagzuur medicijn niet werkt. Hopen dat de vk maandag een oplossing heeft.

Saris, nu nog vergaderen? Je hebt verlof! Of is het niet voor je werk.

Zena, Sterkte en succes vandaag!

Wat betreft anticonceptie: De vorige keer gaf ik bv en mocht ik toch gewoon de mirena spiraal van de gyn. Dat heb ik gedaan, maar het beviel me niet. Ik had daarvan ook steeds doorbraakbloedingen.
    Deze keer gaan we over op condooms.

Ik ga net als Tam ook op visite bij een vriendin.

Deel Deze Pagina