@rolia,hier in het westen zijn ze zo galant niet hoor.in groningen zijn de mensen wat gemoedelijker idd,tenminste is mijn ervaring.maar hier in de randstad is het ieder voor zich en god voor ons allen hoor.brabanders zijn ook vriendelijker. nee hier hoef je echt niet zoveel te verwachten. G@#%$#$%^$%^#$$@,het is echt niet te geloven. mannen grrrrrrrrrrrrrrr.hij is echt heel de week al wezen vissen en nu moetie ook weer gaan vissen.terwijl dat hij dus om kwart over 3 in schiedam moet staan om zijn kind op te halen.nou hij bekijkt het maar.ik ga hem er niet over bellen.zielig voor het kind alsie daar staat maar ik ga er niet achteraan rennen.het mooiste is nog datie dus nu gaat vissen en vanavond ook terwijl ik dan met 5 kinderen zit.nou hij kan me wat.ik heb nu besloten dat ik geen reet aan het eten doe.de vaat van gisteravond hadie ook lekker laten staan terwijl ik naar mijn moeder in het zh was dus dat heb k net in de vaatwasser geknald,ben meegeweest boodschappen doen en meneer gaat lekker vissen.eikel. ben flink pissed.zal wel door de hormonen komen maar goed. mijn interieurverzorgster is een weekje met vakantie dus er moet hier nog het nodige gedaan worden maar nee...............hij moet gaan vissen. nou ik doe het zelf wel.gezeik ook altijd als er iets gedaan moet worden zijn ze niet htuis.
Ik lijk wel een van de weinige 37-wekenplussers die niet aan de weeënopwekkende middeltjes zit . Ik weet niet hoe het komt (angst voor de bevalling?), maar van mij mag ze gerust nog twee weekjes minstens blijven zitten. Ik heb ook weinig last van klachten (enkel rotnachten), maar geen misselijkheid, geen maagzuur etc, dat zal ook wel meespelen. Ik wilde daarnet de omslagen van de geboortekaartjes gaan ophalen, blijkt dat de leverancier vertraging heeft waardoor de kaartjes ten vroegste volgende week vrijdag klaar zullen zijn. Mocht ik vandaag bevallen, kunnen we de kaartjes dus pas anderhalve week later versturen Met wat geluk kan ik de omslagen dinsdag al gaan halen, maar het wordt nu wel héél dringend. Ik woon lekker dicht bij het Atomium in Brussel en vanavond is daar een concert voor Unicef. Ik kan dus al de hele ochtend genieten van de sound checks van oa Sharleen Spiteri (Texas), Air Traffic, Starsailor en Robyn. Wel leuk zo. Ik kan ze niet zien spijtig genoeg, enkel horen, maar da's ook al positief!
heej meiden: Marieke: ik doe erg weinig overdag hihihi boekjes lezen,slapen en heel wat dvdtjes wegwerken...so far so good Blub: kan me voorstellen dat je pissig bent zeg.Mijn man gaat vanavond dus niet vissen..euhm omdat ik het nu niet wil maar gelukkig vind hij het zelf nu ook niet zo'n goed idee. Ik zou het eerlijk gezegt ook niet nemen als hij nu ineens zoveel weg zou zijn..
Zena en Lotte spannend hoor, zijn jullie de volgende?! Over de anticonceptie. Ik dacht dat de mirena misschien wel wat voor me was, moet er nog over hebben met de vk. Rolia, waarom werkte hij bij jou niet goed? Over een half uurtje weer controle bij de vk. Ben benieuwd of het al wat is ingedaald, want die krampen helemaal onderin blijven een beetje...
Nou moet zeggen dat hier de krampen ook wat gemener worden Blijven drinken mieni hahaha. Ga er zo mn volgende bakkie in gieten Wie weet..... @kibi, ben ook doodsbenauwd voor de bevalling maar loop nu al weken met flinke voorweeën en alleen maar spugen en vind het wel genoeg zo.
blub rustig, rustig meid! Denk om jezelf. Mijn man is ook fervent visser maar blijft nu toch in de buurt bij lokale kreek vissen en niet meer een uur hiervandaan op de Delaware rivier. lotte jammer meid dat het toch niet doorzet. Maar er kan veel gebeuren in korte tijd (zeggen ze ) mariek wat heerlijk dat je zo ff 6 uur slaap hebt gehad! En echt frappant dat zo'n meisje dan ineens wel slaapt! liz hou je poot stijf meid t.a.v. je ex. Je bent nu natuurlijk heel ontvankelijk voor liefdoenerij. Succes! tamara die liespijn herken ik wel. Ik heb het alleen als ik uit bed moet en je benen over de rand van het bed moet slaan. Dat doet erg zeer. Jody, ja capaccio is idd ook zoiets! tal, pfff een hoop gedoe dus bij je thuis! Ik hoop dat je je rust een beetje krijgt tussendoor. mieni hahaha! Ik moet zo lachen om je theeconsumptie. En dan moet je ook nog poepen ik kan me indenken dat je meteen hoop krijgt! Gelukkig dat je griep is verdwenen. Klote dat de weeen zijn gestopt. Ik ben natuurlijk nog maar net weg uit NL, maar ik was wel nieuwsgierig naar het gedrag van mensen t.a.v. zwangeren. Ze zeggen dat Westfriezen ook stug zijn, maar volgens mij hadden ze mij ook wel geholpen. Het zal ook wel schelen of je in een stad of dorp woont. Baby's mogen geen honing. Mag je eigenlijk wel honing eten tijdens borstvoeding? Ik ben er gek op!
susanna, lekkere groeps hugg hier waar ik woon tja echt galand nee het enige dat ze doen is naar je buik kijken en lachen glimlachen dan he. verder geen medelijden ofzo.
Jemig, wat een lelijkerds.....hihi. Je mag gewoon honing eten hoor Susanna Eigenlijk mag je alles weer tijdens de bv. Net bij de vk geweest en de beeb is ingedaald! Nog een ietsie pietsie te bewegen, maar ik hoef niet meer meteen te gaan liggen als de vliezen breken! Pfff....geruststelling zeg. De krampen waren/zijn van de indaling. (geen lekker gevoel zeg)
Hier nog eentje Ik denk ook inderdaad dat het komt omdat ik weinig klachten heb. Zo wil ik het nog wel een weekje volhouden, maar na de uitgerekende datum word ik ook wel ongeduldig hoor. (dan weten jullie het alvast )
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Mieni, Ischa31 en/of Timzijnmama. De lijst blijft dan netjes en up-to-date. Onze hyves: http://oktobermama2008.hyves.nl BEVALLEN: 7 september 2008: (35+5) Carlijn - 3245 gram - Mariek73, 1e kindje (7 oktober 2008) 11 september 2008: (36+3) Dylarius - 2800 gram - 49 cm - MamaJanneke, 3e kindje (6 oktober 2008) 12 september 2008: (36+1) Damian - 3000 gram - Bianca24, 1e kindje (9 oktober 2008) 17 september 2008: (36+3) Daan - ? gram - Mariaatje, 1e kindje (12 oktober 2008) Totaal 1 meisje, 3 jongens UITGEREKEND: 28 SEPTEMBER Rolia, 31 jaar, 3e kindje, kalender jongen, en het wordt een :-# 29 SEPTEMBER Gerlinde, 31 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, het wordt een JONGEN Truus1980, 28 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje, geslacht is een VERRASSING 1 OKTOBER Sjannie, 34 jaar, 2de kindje, kalender zegt jongen, denkt zelf meisje en het wordt een JONGEN Brennmgn, denkt zelf jongen en het wordt een MEISJE Semmi, 25 jaar, 2de kindje, kalender meisje en het wordt een MEISJE Sousa, 24 jaar, 1ste kindje Jennefer26, 29 jaar, 2e kindje, denkt een jongen, hoopt op een meisje Sambi, 29 jaar, 2e kindje, kalender meisje en het wordt een :-# Steffie1980, 27 jaar, 4de kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje, het wordt een JONGEN 2 OKTOBER Spijkervrouwtje, 31 jaar, 2de kindje, denkt zelf meisje, geslacht is een VERRASSING Marijeee, 25 jaar, 1e kindje, kalender meisje en het wordt een JONGEN Butterfly1, 25 jaar, 1ste kindje, kalender meisje en het wordt een MEISJE 3 OKTOBER Lampie, 25 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen, en het wordt een :-# Knoepert: 26 jaar, 4e kindje, kalender jongen en het wordt een :-# Sarisha, 29 jaar, 1e kindje MariekeS81, 27 jaar, 1e kindje, het wordt een MEISJE 4 OKTOBER (Dierendag) MissyZuilen, 21 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje, en het wordt een JONGEN Zena, 26 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen en het wordt een MEISJE 5 OKTOBER Jessica507, 23 jaar, kalender zegt jongen, denk zelf meisje en het wordt een MEISJE Jody79, 28 jaar, 2de kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje melloncollie, 23 jaar, 1e kindje en het wordt een MEISJE 6 OKTOBER Lisette28, 30 jaar, 2e kindje, geslacht is een VERRASSING 7 OKTOBER Kibi, 27 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, het wordt een MEISJE Eef76, 32 jaar, 1e kindje, het wordt een MEISJE 8 OKTOBER Lin83, 24 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen, het wordt een JONGEN Lotte27, 27 jaar, 2e kindje, het wordt een MEISJE 9 OKTOBER Zico, 36 jaar, 3de kindje, denkt zelf jongen en het wordt een :-# Timzijnmama, 30 jaar, 2e kindje, kalender meisje, zelf geen idee, geslacht is een VERRASSING Ischa, 31 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen, het wordt een JONGEN Charlie01, 2de kindje, kalender jongen Mama1984, 23jaar, 1e kindje, kalender jongen Sam1973, 34 jaar, 2e kindje Farfan 10 OKTOBER Susanna, 32 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf een meisje, en het wordt een MEISJE Bambie, 34 jaar, 1ste kindje, iedereen denkt meisje, geslacht is een VERRASSING Jimmy, 24jaar Shelde, 25 jaar, 2e kindje, kalender meisje Miekiemiek, 30 jaar, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen Mikatjuh, 1e kindje, denkt zelf ??? 11 OKTOBER Joli, 27 jaar, 1e kindje, geslacht is een VERRASSING Lelie4, 31 jaar, 1e kindje, het geslacht is een MEISJE 12 OKTOBER Nony, 31 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen, geslacht is een VERRASSING Ellen1984, 23 jaar, 1ste kindje kalender jongen, en het wordt een :-# 13 OKTOBER Symoen, 29 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, en het wordt een :-# Mieni, 28 jaar, 3e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen en het wordt een MEISJE Muffie, 24 jaar, 1ste kindje Lientje, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen Kiezeltje, 20 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje, het wordt een JONGEN 14 OKTOBER Astridje, 25 jaar, 2de kindje 15 OKTOBER Wiets, 27 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje Linnepinn, 22 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, zelf nog geen idee! 16 OKTOBER Annika1985, 22 jaar, 3e kindje, kalender meisje, het wordt een MEISJE Cootje269, 30 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje Sabineramp, 22 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje, het wordt een MEISJE Blub76, 32 jaar, 1e kindje, hoopt op een meisje en het wordt een MEISJE Maxie, 28 jaar, 1e kindje, geslacht is een VERRASSING 17 OKTOBER Joel, 23 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen en het wordt een :-# Chris81, e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje en het wordt een :-# Norway, 26 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt een meisje, geslacht is een VERRASSING MamaG, 27 jaar, 1e kindje, kalender meisje, twijvelt zelf nog, geslacht is een VERRASSING 18 OKTOBER Lief649, 27 jaar, 2e kindje,kalender jongen en het wordt een :-# Taddy teddy, 26 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen en het is een MEISJE Denise1976, 31 jaar, 1e kindje, het wordt een :-# Gerda 1975, 33 jaar, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen Mad, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen Bianca Loman, 26 jaar, 1e kindje 19 OKTOBER Audrey23, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje Danii, 28 jaar, 3e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen Tam27, 29 jaar, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje en het wordt een :-# 21 OKTOBER Yvonnee, 2e kindje Vlinder84, 23 jaar, 2e kindje, kalender jongen, het wordt een JONGEN Catootje1978, 29 jaar, kalender jongen, denkt zelf meisje, geslacht is een VERRASSING 23 OKTOBER Wendyy, 23 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen MamaK, 1e kindje, het wordt een JONGEN 24 OKTOBER Hanne9, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen, het wordt een JONGEN Tal74, 33 jaar, 4e + 5e kindje, kalender jongen, het wordt een JONGEN en een MEISJE Liss10, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje 26 OKTOBER Guapetona, 34 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje 27 OKTOBER Shaas, 18 jaar, kalender jongen, denkt zelf jongen, het wordt een JONGEN Just the2 of us, 21 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje Triessie, 28 jaar, 1e kindje, het wordt een :-# 28 OKTOBER Sung, 26 jaar Dorito, 2e kindje, denkt zelf jongen Liz0104, 19 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf ???? en het is een MEISJE 29 OKTOBER Allwoman, 29 jaar, 2e kindje 30 OKTOBER Vke, 25 jaar, 1e + 2e kindje, kalender jongen, geslacht is een VERRASSING Kus26, 26 jaar, 3e kindje en het wordt een MEISJE 31 OKTOBER Hansje, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje en het is een MEISJE Totaal 13 jongens, 21 meisjes, 12 verrassingen, 2 tweelingen, 13 :-# AFSPRAKENLIJST: 19 september Tzm: 13.45u vk 22 september Symoen: controle gyn+ctg 23 september Ischa: vk, Mieni: controle gyn 24 september Kibi: 19.30u 38w controle gyn. 25 september Zico: gyn. 26 september Tzm: controle vk 11.45u 1 oktober Kibi: 19.30u 39w controle gyn. VLINDERTJES: 20 mei 2008:, Nikkie*, mama Coni (5 oktober) 24 juni 2008: Jort*, mama Klusser (24 oktober) BUDDYLIJST: Blub76 - Annika Bianca24 - Lotte27 Mieni - Tam27 Liz - Zico Mariek/Rolia - Ischa Marijeee - Butterfly MariekeS81 - Allwoman Susanna - Audrey23 Lief - Timzijnmama Vlinder - Hansje Mamajanneke - Patrieske16 (jan '09 mama) Kiezeltje - Kus26 Mariaatje - Joli Tal - Vke Symoen - Zena Joel - Denise1976 Bambie - Triessie Mamak - Semmi
Omdat ik steeds bloedingen kreeg. Ik had daar zo'n 3 wk per maand last van. Terwijl je het de bedoeling is dat de bloedingen juist weg kunnen blijven of minder worden met de mirena. Ik heb het 8 mnd volgehouden, maar er veranderde niks. Toen besloten om het te verwijderen.
Ik denk dat een stad of dorp ook verschil maakt. Net wat Blub al zegt over de mentaliteit in het westen, veel meer voor je zelf en op jezelf.
Mensen kijken je hier gewoon raar aan als je ze gedag zegt op straat! Ik kan daar niet aan wennen (ben opgegroeid in een 'ons kent ons' dorpje). Tim zegt ook altijd iedereen gedag en krijgt heel vaak geen reactie, dan kan hij heel verbaasd kijken, zo sneu. Dus dan roep ik nog een keer extra hard ook 'hallo'!
hoi, Ik woon ook in de randstad en moet zeggen dat ze hier wel aardiger zijn als je zwanger bent. Mensen staan eerder voor je op en houden idd deuren voor je open. Ik zeg idd niet tegen iedereen hallo, want dan blijf ik praten. Maar voor de rest is iedereen best vriendelijk. Groetjes Lotte (het zet nog steeds niet door, maar volgens mij verlies ik nu wel vruchtwater, maar weet het niet zeker)
@tzm, wat fijn dat de kleine ingedaald is, ik hoop dat ze dat bij mijn controle over twee weken ook zeggen. Ik zie het namelijk niet zo zitten in de Albert Heyn op de grond te moeten gaan liggen @blub, wat vervelend dat je man nu gaat vissen terwijl er nog genoeg moet gebeuren in huis en je ook nog met 5 kinderen zit. Ik kan me goed voorstellen dat je boos bent. Ik moet zeggen dat ik hier een mannetje heb die ik nooit meer loslaat. Hij belt minstens 1x per dag hoe het gaat en of ik nog lekker geslapen heb. Als ik hem zijn gang laat gaan, doet hij na zijn werk nog even het huishouden en legt hij Nynke ook nog wel even op bed om mij daarna even te masseren. En alles zonder te klagen en te morren. Maar ik heb zelf teveel last van nesteldrang, dus het huishouden is toch al helemaal gedaan als hij thuiskomt Sorry moest ik even kwijt, ben gewoon heel trots op mijn hubbie
ik kom eigenlijk uit amsterdam nou daar was het ook ieder voor zich. hier zeggen mensen vriendelijk gedag ook al bij een bus halte als je de mensen niet kent daar moest ik erg aan wennen. zij het dan wel terug maar dacht ik ken die man niet hoor. nu moet ik er aan denken dat ik het in amsterdam niet doe want daar word je geljk raar aangekeken. heb zelfs een keer in een winkel gehad dat de gene achter de kassa zij ken ik je ergens van dan. dus toen zij ik nog heel brutaal nou ik kom binnen is wel zo beleeft om gedag te zeggen. nou ze vond het maar raar. pfffffff