Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Kwam even kijken of er al babynieuws was, maar helaas :D

@mamak, beterschap meid, lijkt me echt helemaal niks, ziek zijn en hoogzwanger :(

2. Butterfly1

Butterfly1 Niet meer actief

Mamak het schijnt dat de griep heerst onder de zwangère want ik lees of hoor niet anders dan grieperige zwangere. In ieder geval sterkte!

Blub wat onwijs vervelend zeg! Begreep ik nou uit je verhaal dat je mannetje solliciteerd bij de politie? Want dan mag hij wel wat aan zijn inlevingsvermogen doen. Kan me voorstellen dat je het goed zat bent. Succes! Hopelijk kom je de dag een beetje door.

Simone mooie kast! En knap ook dat je mannetje dat zelf kan maken. Nu heb je wel iets onwijs orgineels!

Marijeee hopelijk heb je toch nog een beetje kunnen slapen. Ik ga tegenwoordig niet meer even slapen in de middag maar probeer wakker te blijven en ga s'avonds met mijn mannetje naar bed en moet zeggen dat ik onwijs goed slaap. Gister gingen we om 1 uur naar bed en ik kwam er om half 7 uit om te plassen en heb toen doorgeslapen tot 10 uur toen ging de wekker :).

Zico sorry ik las smsen en heb denk ik jou aangezien voor zena's buddy. Ach was al laat gister he;)

Vandaag nog even boodschappen doen en dan krijgen we visite morgen weer naar een verjaardag en dan is het weekend weer om. Laatste weekjes meiden! Ben het zwanger zijn nog lang niet zat maar ben wel erg nieuwsgierig hoe ze eruit ziet!

3. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    kus fijn te lezen dat het beter gaaat met je dochter.
    mamak wat irr maar dacht wel laat het bij jou nou nog maar even zitten is wel erg vroeg vind je niet? beterschap in ieder geval.
    blub ooo daar zou ik ook niet tegen kunnen wel dreigen mar vervolgens niks doen ja dat stel je nog geen grens en dat kind maakt er natuurlijk gebruik van.
    simone mooi hoor die kast en inderdaad mooi dat donkere hout met paars.

mijn mannetje is een half uur geleden vertrokken moest met de muziek hij zit in een soort van fanfare in epe optrede das hier 1 uur en 10 vandaan en het duurde de hele dag normaal zou ik wel mee gaan maar dat trek ik niet dus zit ik als of het een doorde weekse dag is weer lekker in mijn eentje thuis erg ongezellig maar goed. moet straks maar even wat boodschapjes doen, maar eigenlijk zie ik daar ook steeds meer tegen op. het lopen door de winkel in mijn eentje vind ik al erg krijg ook vaak dan harde buiken en dan denk ik ik moet gauw weg wezen hier eenmaal thuis ben ik dan de helft weer vergeten omdat ik snel wweg wilde :evil:

4. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    He meiden, ik heb lekker uitgeslapen tot 10.15u wie weet de laatste keer, want onze kinderen gaan in de week naar school en dan is het om 06.30u dag. Heeft effe deugd gedaan.

Heb nieuwe laarzen gaan aankopen, morgen hebben we kermis bij m'n puders en moeten we met heel de familie gaan eten bij m'n grootmoeder. Dit is een jaarlijkse traditie.

Binnen 14 dagen kermis in ons dorp en dit wordt enorm gevierd. Wij dus ook, ben kerjeus in welke toestand ik dan ben.

Blub, dat van die voetbal ken ik, onze zoon heeft het jaren gedaan en dit is het eerste jaar dat hij gestopt is, hebben we eindelijk terug rust in het weekend.

Butterfly is nikske meid, we zijn ook met zovelen he ;)

5. vke

vke Actief lid

16 feb 2008
    147
    0
    0
    Onderwijzeres
    Gent (België)
    Dag dames!

Hè wat is het lang geleden dat ik nog van me liet horen zeg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik al een tijdje niet veel fut meer heb om achter de PC te kruipen :oops: maar ik ben jullie niet vergeten hoor.

Wauw, al vier van de oktobermama's bevallen! Van harte proficiat Mariek, Mamajanneke, Bianca en Mariaatje. Benieuwd wie de volgende zal zijn ... Zena moet wel spannende momenten doormaken nu. Vingers gekruist houden dat alles goed verloopt en dat het niet lang meer duurt.

Blub, bah wat een ellendige start van je dag zeg.

MamaK vervelend dat je je zo slecht voelt, veel beterschap hè.

Met mij gaat het eigenlijk niet goed, ik was gisteren op controle bij de huisarts en ik heb waarschijnlijk zwangerschapsvergiftiging. Bloeddruk was 17/10, ben op twee weken tijd 7 kg bijgekomen bijna allemaal door vochtophoping, mijn enkels en benen zijn volledig gezwollen en er was ook teveel eiwit in mijn urine.

Ik neem nu medicatie om mijn bloeddruk te verlagen en ik moet volledig zoutloos eten. Als dat niet helpt of als ik me slechter zou gaan voelen moet ik binnen in het ziekenhuis en gaan ze misschien de bevalling inleiden. Ik hoop dat ik het nog ietsje langer uithoud, 34 weken vind ik toch nog wat vroeg, maar als de risico's te groot zijn natuurlijk ... Dinsdag terug op controle om te kijken of die bloeddruk al wat naar omlaag is.

Wel hebben we beide hartjes goed horen kloppen dus de beebjes stellen het nog goed.

Ik ga proberen om hier wat meer bij te lezen want vanaf nu mogen we ons wel regelmatig eens aan babynieuws verwachten hè. Veel succes iedereen!

xxx Veerle

6. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Welkom terug Veerle :D . Ik hoop dat de medicatie inderdaad snel aanslaat en de babytjes nog even mogen blijven zitten. Hier zeggen ze niet meer dat je zoutloos moet eten als je bloeddruk te hoog is omdat het niet aangetoont is dat het werkt.

7. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Veerle: Welkom terug, wel vervelend dat je zwangerschapsvergiftiging hebt, hopelijk laten ze je er niet al te lang mee doorlopen!

8. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Marije, ik bedoel van die moeheid die niet over gaat, ook niet na een tukkie :( en ja..meuren, ik kan niet zeggen waarnaar, alles stinkt gewoon weer zo erg! Net als in het begin. Gister stapte ik de auto in en dacht 'wat stinkt die auto vreselijk!'. Mijn man rook niks.
    Afknapper dat je weer niet sliep!

blub het zit je niet mee meid.

kus die dansende billen zijn hier ook aanwezig. Net of ze de salsa danst! :D

titus ik herken dat wel van de boodschappen. Ik loop ook met tegenzin door de supermarkt.

Veerle, jeetje meid, ik hoop dat ze het onder controle krijgen. Zoutloos eten lijkt me trouwens afschuwelijk.

Ik had toch echt verwacht iets van Zena te lezen aangezien het in NL nu al 16.00 uur is. Maar we moeten geduld hebben zie ik.

Maandag weer naar de gyn. en ze zal zeker voorstellen om de bevalling op te wekken, maar ik heb besloten toch gewoon te wachen tot de baby zelf aangeeft te komen.

Die thee werkt tot nu als een probaat laxeermiddel! :confused:

9. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    *Buddynieuws*
    Zena smst het volgende:
    Update:eigenlijk doe ik niks op de gel.Alleen de eerste.Inmiddels de 4e gehad.Gebeurd er nu weer niks,moet ik morgen naar huis.En afwachten.Vervelend is dat ik wel weeën heb,maar die doen niets.
    Dus als iedereen nou duimt.....
    Wie weet,maar ik verwacht er niets meer van...xxx

Arme Zena,ligt daar dus maar,nou meiden laat de duimen maar draaien!

groeten Simone

10. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Oh Lieve Zena ik ga heel hard voor je duimen, dit is echt niet leuk :( .

11. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Oh wat erg :(
    Lieve zena, veel succes meid. Ik ga hard voor je duimen dat het nu eindelijk wel doorzet.

12. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ach arme Zena, dat is écht rot! Ik hoop dat het nu eindelijk eens door gaat zetten zeg! Heel veel sterkte meid.

Susanna, doen gyns dat wel vaker daar, voorstellen om de bevalling op te wekken? Weet niet hoe het er in de US aan toegaat natuurlijk...

Veerle, meid toch dat is ook rotnieuws. Hou je maar rustig hoor maar trek wel aan de bel als het niet meer gaat he.

Zico, pas jij nog normale schoenen dan? Ik kom nog steeds niet verder dan slippers met die dikke vochtpootjes hihi.

Blub, echt heel irritant is dat zeg. Ik zou het ze ook zeker laten voelen. Iedereen heeft nu maar even rekening te houden met jou hoor, je bent hoogzwanger. Als ze hier herrie maken wanneer ik slaap, dan rollen er koppen :)

Ik heb vannacht ook zo slecht geslapen *huilt* Ik dacht namelijk 'slim' te zijn onder het mom van: kom laten we de boel alvast voorbereiden op de bevalling. Dus mocht vriendlief zich voor 1 keer 'opofferen' en dat deed hij met liefde geloof ik... Ooooh heb nooit zo'n spijt gehad van een vrijpartij zeg aaargh. Lag de halve nacht wakker van de harde buiken en krampen, moest heel de tijd naar de wc en mijn rug en bekken... Nou daar gaan we het maar niet over hebben. Dus ik stap maar over op de frambozenbladthee, dat is wat veiliger geloof ik haha.

13. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    vke oei zwangerschapsvergiftiging dat is minder! verzorg je goed!

zena arme meid toch ik duim heel hard voor je, ik hoop dat het toch nog doorzet, na zo veel hoop terug naar huis te moeten is helemaal niet leuk...

zo heb net een foto van de doopsuiker geplaatst en een nieuwe buikfoto... ben er best trots op, ze staan in men album :)[/img]

14. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Zena, heel veel succes meid! Hou vol, hopelijk snel verbetering voor jou!

Hoe is het met de frambozenblad thee drinkers?

Ik heb zojuist de thee opgehaald bij mn zusje, zij had het voor me gekocht.
    Zit nu aan mn 2e kopje.. Is best lekker eigenlijk!
    Ben benieuwd hoeveel je er van moet drinken wil je wat kunnen merken?!

Ik duik mn bedje zo weer in... Dacht dat mn griepje over was, maar helaas.. Hij is weer dubbel en dwars terug.
    Kom er maar niet vanaf zo.. Maar ja, hoor het van veel om me heen!
    En dan voornamelijk zwangere!
    Zal het dan inderdaad een manier zijn om je lijf te reinigen en voor te bereiden op de bevalling?
    Nou dat zou een mooi doel zijn in elk geval ;)
    Ik vind er vooralsnog niks aan dat ziek zijn.. Blegh!

15. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Bij mij hadden gister de 1e 2 kopjes als effect dat ik moest poepen en beetje harde buiken kreeg. Nu vandaag weer 2 kopjes gehad en tot nu toe wel harde buiken gehad, maar verder niets bijzonders gemerkt. Laten we hopen dat het in elk geval mijn bmm wat weker maakt zodat ze makkelijker kunnen inleiden!

Zena: Meid sterkte jammer dat het niets doet, ik heb veel gewandeld na de 2e gel, dat zou ook helpen, maar dat het helemaal niets doet en je hebt wel iets weeën lijkt me ook verschrikkelijk. Mijn duimen gaan nu weer flink draaien voor je en hopelijk begint het vannacht nog spontaan...

16. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Aaaawwww arme Zena! Ik vind het echt onbegrijpelijk dat je wellicht gewoon weer naar huis wordt gestuurd! Heel veel sterkte en hopelijk succes.

Vlinder, het hangt ervan af. Hier is moeder echt baas over eigen buik. Als jij vanaf 37 weken ingeleid wil worden omdat je het zat bent, dan mag dat. Omdat ik een cm ontsluiting heb en vorige week mijn slijmprop verloor, stelde ze voor om in te leiden als ik dat wil.
    Jammer dat je vrijpartij zo pijnlijk afliep! Mijn man was zojuist vreselijk in the mood. Ik heb hem maar op een andere manier uit de brand geholpen ;) Geen napijn hier kan ik je verzekeren. :D

Marije ik heb hier ook weer een kop naast me staan. Zoal ik al vermeldde werkt het echt laxerend en kennelijk bij Mieni ook! Ik vind het ook best lekker. :)

17. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Ik vind het ook totaal niet bitter! Ook erg lekker juist.... ;)

Susanna: ik wou dat ze hier zo "makkelijk" waren in inleiden als je het zat bent. Hier ben je totaal geen baas van je eigen buik. Ik ben nu al in de zenuwen dat mijn gyn dinsdag zal zeggen dat ik in dezelfde week nog ingeleid mag worden. Maar dan moet wel mijn bmm week zijn, anders kan ik wachten tot ik een ons weeg.... :(

18. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    ongelovelijk dat ze je dan zovaak gel geven en daarna niks doen. je zal kapot wezen van toch weeen die niks doen en dan maar niet te spreken over hoe je je psychies moet voelen. ik snap niet dat ze gewoon kunnen zeggen nou mevrouwtje gaat u maar weer gewoon naar huis.

meis wens je heel veel succes en duimen draaien over uren voor je hoor.

19. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    @ Zena: oh wat spijtig! En dan terugsturen erbovenop. Ik dacht dat ze infuus gingen steken als de gel niet zou werken?

Hier een bezig dagje gehad. Mannetje was toch de hele dag bezig op de bouwwerf, dus heb ik mijn ouders een bezoekje gebracht en met hen op stap geweest. Ik zit tijdens de week al de hele dag alleen thuis, in het weekend wilde ik echt wel gezelschap. Was heel leuk, alleen heb ik er wat steken in mijn rug aan over gehouden, maar dat heb ik ervoor over!

20. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Mieni ja ik snap best dat NL voorzichtig is, maar als je als moeder aangeeft dat je het echt zat bent, dan moet het toch kunnen. In juni is een vriendin van mij in NL bevallen via ks van een 11 pond jongetje. Haar vk heeft vreselijk op haar flikker gehad van de gyn. in het ziekenhuis. 15 dagen na haar uitrekendatum ondernam dat mens pas actie, terwijl mijn vriendin met 37 weken al riep dat dit echt niet langer kon.
    Zij is maar 1.55 lang en ontzettend schriel! Maar je had die buik en de rest van haar lijf moeten zien! Echt niet normaal zo opgezwollen!
    VS is misschien wat extremer maar in dit soort gevallen ben je als vrouw de baas.

Ik hoop echt voor je dat er actie wordt ondernomen! Is Milan inmiddels wat handelbaarder voor je? ;)

Deel Deze Pagina