Hihi nou ben benieuwd.... Ik ga zo ff naar de stad om Caulophyllum Thalictroides D6 tabletjes van VSM te kopen. Werking: Aan het einde van de zwangerschap bevordert caulophyllum de rijping van de baarmoedermond. Caulophyllum bevordert de ontsluiting en vergemakkelijkt de bevalling door de wee-ondersteunende werking. Na de bevalling kan je in de zelfde dosering doorgaan om de kraamzuivering te bevorderen en langdurige, overvloedige kraamvloed of baarmoederslijmvliesontsteking te voorkomen.
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Mieni, Ischa31 en/of Timzijnmama. De lijst blijft dan netjes en up-to-date. Onze hyves: http://oktobermama2008.hyves.nl BEVALLEN: 7 september 2008: (35+5) Carlijn - 3245 gram - Mariek73 - 1e kindje (7 oktober 2008) 11 september 2008: (36+3) Dylarius - 2800 gram - 49 cm - MamaJanneke - 3e kindje (6 oktober 2008) 12 september 2008: (36+1) Damian - 3000 gram - Bianca24 - 1e kindje (9 oktober 2008) 17 september 2008: (36+3) Daan - 2935 gram - 48 cm - Mariaatje - 1e kindje (12 oktober 2008) 19 september 2008: (37+5) Myanisa Jamila - 3315 gram - 50 cm - Sam1973 - 2e kindje (9 oktober 2008) 20 september 2008: (38+3) Xino - 3060 gram - 49,5 cm - Steffie1980 - 4e kindje (1 oktober 2008) 21 september 2008: (38+1) Zoë Hannah - ? gram - ? cm - Zena - 1e kindje (4 oktober 2008) 22 september 2008: (38+5) Chelsea - ? gram - ? cm - Brennmg - 2e kindje (2 oktober 2008) 24 september 2008: (37+5) Sterre - 2390 gram - 45,5 cm - Zico - 3e kindje (9 oktober 2008) Totaal 5 meisje, 4 jongens UITGEREKEND: 28 SEPTEMBER Rolia, 31 jaar, 3e kindje, kalender jongen, en het wordt een :-# 29 SEPTEMBER Gerlinde, 31 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, het wordt een JONGEN Truus1980, 28 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje, geslacht is een VERRASSING 1 OKTOBER Sjannie, 34 jaar, 2de kindje, kalender zegt jongen, denkt zelf meisje en het wordt een JONGEN Semmi, 25 jaar, 2de kindje, kalender meisje en het wordt een MEISJE Sousa, 24 jaar, 1ste kindje Jennefer26, 29 jaar, 2e kindje, denkt een jongen, hoopt op een meisje Sambi, 29 jaar, 2e kindje, kalender meisje en het wordt een :-# 2 OKTOBER Spijkervrouwtje, 31 jaar, 2de kindje, denkt zelf meisje, geslacht is een VERRASSING Marijeee, 25 jaar, 1e kindje, kalender meisje en het wordt een JONGEN Butterfly1, 25 jaar, 1ste kindje, kalender meisje en het wordt een MEISJE 3 OKTOBER Lampie, 25 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen, en het wordt een :-# Knoepert: 26 jaar, 4e kindje, kalender jongen en het wordt een :-# Saris, 29 jaar, 1e kindje MariekeS81, 27 jaar, 1e kindje, het wordt een MEISJE Jessicaca: 27 jaar, denkt zelf jongen 4 OKTOBER (Dierendag) MissyZuilen, 21 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje, en het wordt een JONGEN 5 OKTOBER Jessica507, 23 jaar, kalender zegt jongen, denk zelf meisje en het wordt een MEISJE Jody79, 28 jaar, 2de kindje, kalender jongen, geslacht is een VERRASSING melloncollie, 23 jaar, 1e kindje en het wordt een MEISJE 6 OKTOBER Lisette28, 30 jaar, 2e kindje, geslacht is een VERRASSING 7 OKTOBER Kibi, 27 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, het wordt een MEISJE Eef76, 32 jaar, 1e kindje, het wordt een MEISJE 8 OKTOBER Lin83, 24 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen, het wordt een JONGEN Lotte27, 27 jaar, 2e kindje, het wordt een MEISJE 9 OKTOBER Timzijnmama, 30 jaar, 2e kindje, kalender meisje, zelf geen idee, geslacht is een VERRASSING Ischa, 31 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen, het wordt een JONGEN Charlie01, 2de kindje, kalender jongen Mama1984, 23jaar, 1e kindje, kalender jongen Farfan 10 OKTOBER Susanna, 32 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf een meisje, en het wordt een MEISJE Bambie, 34 jaar, 1ste kindje, iedereen denkt meisje, geslacht is een VERRASSING Jimmy, 24jaar Shelde, 25 jaar, 2e kindje, kalender meisje Miekiemiek, 30 jaar, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen Mikatjuh, 1e kindje, denkt zelf ??? 11 OKTOBER Joli, 27 jaar, 1e kindje, geslacht is een VERRASSING Lelie4, 31 jaar, 1e kindje, het geslacht is een MEISJE 12 OKTOBER Nony, 31 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen, geslacht is een VERRASSING Ellen1984, 23 jaar, 1ste kindje kalender jongen, en het wordt een :-# 13 OKTOBER Symoen, 29 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, en het wordt een :-# Mieni, 28 jaar, 3e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen en het wordt een MEISJE Muffie, 24 jaar, 1ste kindje Lientje, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen Kiezeltje, 20 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje, het wordt een JONGEN 14 OKTOBER Astridje, 25 jaar, 2de kindje 15 OKTOBER Wiets, 27 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje Linnepinn, 22 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, zelf nog geen idee! 16 OKTOBER Annika1985, 22 jaar, 3e kindje, kalender meisje, het wordt een MEISJE Cootje269, 30 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje Sabineramp, 22 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje, het wordt een MEISJE Blub76, 32 jaar, 1e kindje, hoopt op een meisje en het wordt een MEISJE Maxie, 28 jaar, 1e kindje, geslacht is een VERRASSING 17 OKTOBER Joel, 23 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen en het wordt een :-# Chris81, e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje en het wordt een :-# Norway, 26 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt een meisje, geslacht is een VERRASSING MamaG, 27 jaar, 1e kindje, kalender meisje, twijvelt zelf nog, geslacht is een VERRASSING 18 OKTOBER Lief649, 27 jaar, 2e kindje,kalender jongen en het wordt een :-# Taddy teddy, 26 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen en het is een MEISJE Denise1976, 31 jaar, 1e kindje, het wordt een :-# Gerda 1975, 33 jaar, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen Mad, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen Bianca Loman, 26 jaar, 1e kindje 19 OKTOBER Audrey23, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje Danii, 28 jaar, 3e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen Tam27, 29 jaar, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje en het wordt een :-# 21 OKTOBER Yvonnee, 2e kindje Vlinder84, 23 jaar, 2e kindje, kalender jongen, het wordt een JONGEN Catootje1978, 29 jaar, kalender jongen, denkt zelf meisje, geslacht is een VERRASSING 23 OKTOBER Wendyy, 23 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen MamaK, 1e kindje, het wordt een JONGEN 24 OKTOBER Hanne9, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen, het wordt een JONGEN Tal74, 33 jaar, 4e + 5e kindje, kalender jongen, het wordt een JONGEN en een MEISJE Liss10, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje 26 OKTOBER Guapetona, 34 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje 27 OKTOBER Shaas, 18 jaar, kalender jongen, denkt zelf jongen, het wordt een JONGEN Just the2 of us, 21 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje Triessie, 28 jaar, 1e kindje, het wordt een :-# 28 OKTOBER Sung, 26 jaar Dorito, 2e kindje, denkt zelf jongen Liz0104, 19 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf ???? en het is een MEISJE 29 OKTOBER Allwoman, 29 jaar, 2e kindje 30 OKTOBER Vke, 25 jaar, 1e + 2e kindje, kalender jongen, geslacht is een VERRASSING Kus26, 26 jaar, 3e kindje en het wordt een MEISJE 31 OKTOBER Hansje, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje en het is een MEISJE Totaal 12 jongens, 19 meisjes, 13 verrassingen, 2 tweelingen, 12 :-# AFSPRAKENLIJST: 26 september Tzm: controle vk 11.45u, Rolia: controle VK 30 september Allwoman: controle ziekenhuis, Mieni: controle gyn 1 oktober Kibi: 19.30u 39w controle gyn, Nony: Vk controle, Butterfly1: Vk controle, Jody79: Vk controle VLINDERTJES: 20 mei 2008:, Nikkie*, mama Coni (5 oktober) 24 juni 2008: Jort*, mama Klusser (24 oktober) BUDDYLIJST: Blub76 - Annika Bianca24 - Lotte27 Mieni - Tam27 Liz - Zico Mariek/Rolia - Ischa Marijeee - Butterfly MariekeS81 - Allwoman Susanna - Audrey23 Lief - Timzijnmama Vlinder - Hansje Mamajanneke - Patrieske16 (jan '09 mama) Kiezeltje - Kus26 Mariaatje - Joli Tal - Vke Symoen - Zena Joel - Denise1976 Bambie - Triessie Mamak - Semmi Jody79 - Niva
@ mieni Ik ben het dorp in geweest voor die pilletjes maar het is hier nergens te krijgen.... Eventueel bij de apotheek, misschien dat ik het morgen nog wel ff ga proberen
Ik heb natuurlijk niet gezegd dat ik niks anders lekkers in huis had Heb net kruidnootjes gehaald en die blijven niet tot vanavond dicht vrees ik Ik ben echt zo blij, vandaag ben ik voor t eerst sinds zeker 6 weken helemaal zelf zonder rolstoel ofzo naar het centrum gelopen en ik heb heerlijk geshopt! Lekker op mn dooie gemakje, maar het ging gewoon goed Dat zwanger-zijn begint opeens wel leuk te worden 8)
Nony, ik ben ook benieuwd naar het effect van de wonderolie. Ook naar het effect van dat homeopatisch spulletje van Mieni trouwens. MamaK, wat raar dat ze ook nog zeggen dat ze geen inleiding doen op dit soort indicaties Wel leuk dat ze je nog even terug gebeld hebben. Liz, dat zou fijn zijn voor Zico dat ze Sterre ook meteen mee mag nemen naar huis. Heb jij weer een beetje geslapen vannacht?
@ mieni Ja hebben we wel maar daar hadden ze het ook niet, het was iets dat ze niet op voorraad hebben maar speciaal besteld moet worden. Ik voel nog niks.... misschien morgenochtend op nuchtere maag nog maar een keer proberen.
Lekker Kiezeltje! De pepernoten, maar vooral dat je zonder rolstoel eropuit bent geweest. Mieni, dank je wel!
Ben al iets meer gerustgesteld door jullie berichten moet ik zeggen THANX meiden. Ik ga zo naar de apotheek om te kijken welk middel ik krijg en natuurlijk goed kijken of het wel het goede middel is Steffie gefeliciteerd met je zoon. (kan me haar niet echt herinneren volgens mij schreef ze niet zoveel mee toch) Mieni wat fijn dat het goed gekomen is. Is ook gelijk een wat fijner gevoel he. Goed nieuws van Zico! Hahaha al die verhalen van poep en plas bij de bevalling ben ik ff blij dat ik naar het ziekenhuis ga. Heb ik de "troep" tenminste niet thuis
@ Steffie: proficiat met jullie zoontje! @ Mieni: goed dat het allemaal nog meeviel met je schoonouders @ MamaK: ik denk dat ze in België sneller inleiden als de moeder het echt niet meer ziet zitten, maar dat helpt jou natuurlijk niets Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor de RX van mijn bekken. Nou, dat valt heel goed mee. Er is meer dan plaats genoeg voor een natuurlijke bevalling. Ik denk dus dat mevrouw gewoon geen zin heeft om in te dalen en dat ze vindt dat ze goed zit waar ze zit, want een medische reden voor het niet indalen, is er niet...
Nony en Mieni, wat dat middeltje van VSM betreft; Je hebt kans dat ze dat altijd moeten bestellen. Er zijn medicijnen van VSM die een drogist of apotheek niet standaard in hun assortiment hebben maar alleen op bestelling gaan. Zo had ik dat ook met Zincodium D6 (bij rusteloze benen), moest ook besteld worden hier bij de DA. Butter, ben blij dat je al wat gerustgesteld bent! Zoals ik al smste, je hebt (bijna) alle kwaaltjes overgeslagen en nu op het laatste moment krijg je dit! Maar een middel tegen blaasonsteking nemen kan heel goed als je zwanger bent hoor. Ik heb voor mn zw.schap vaak blaasontsteking gehad en tijdens ook nog 2x. En steeds antibiotica genomen, dus maak je geen zorgen meis! Ik heb net bijna 2 uur liggen slapen, pff.. Werd alleen wakker dat ik moest plassen. Was even in het waterbed gaan liggen (normaal slaap ik daar niet meer in, maar een los bed ernaast) maar nu ik er snel uit moest voor de wc kon ik er toch amper uit komen! Pff, heeft me heel wat pijn en moeite gekost zeg. Maar goed dat ik daar dus niet meer slaap 's nachts! Hahaha!
Klopt heb eerst de reformwinkel gebeld en die moest ze idd bestellen de Apotheek ook, dus heb ze nu maar online besteld....
Oooh nony, wat knap van je hoor! Dat lijkt mij nou zo g**r Ben benieuwd of het gaat helpen, succes ermee. Groetjes Audrey
Wat fijn joh! Goed nieuws dus. Het zegt ook niks hoor die kleine van mij was met 34 weken ingedaald en met 36 weken er weer "uitgeklomen". Gister voelde de vk dat ze weer wat was ingedaald maar ze zou er nog wel uit kunnen als ze wil. Nu scheelde het bij mij wel dat ze al ingedaald heeft gelegen maar ze maakte zich er ook helemaal niet druk om. Maar fijn om te weten voor jezelf dat je in ieder geval genoeg plek hebt.