Jody; klinkt goed toch? Alle voorbereidingen zijn dus al volop aan de gang bij je...lekker idee lijkt me dat! Vertelde ze al wat ze dan eventueel gaan doen maandag als je kleintje er nog niet is? Hier bij mij alles prima, ik heb nog helemaal geen last van harde buiken, krampen, voor weeen oid maar dat is ook niet zo raar want in princiepe moet ik ook gewoon nog 3/4 weken. Ergens zou ik ook wel zover als jullie al willen zijn, aan de andere kant geniet ik ook nog volop van dit moment dat ik nog lekker van alles kan doen! Snappie? Dus ik support jullie en steek daarbij natuurlijk van alles op! All; vraagje: ik heb zo'n bedzeiltje gekocht...ik zou eigenlijk niet meer weten waarom ik dat op mn lijstje heb gezet want zo'n ding is absoluut niet ademend dus niet goed om in wieg/ledikant te leggen...maar ik kan me niet voorstellen dat ik die zomaar heb gekocht en kan niet meer bedenken waar ik heb gelezen dat je die moet aanschaffen. Hoe hebben/doen jullie dat gedaan?
Dag meiden, Er wordt een hoop afgerommeld, hopenlijk is dit een babyvolle week Bij mij sinds het inwendig onderzoek gisteren blijft het rommelen, en ik heb een beschuitje binnen kunnen houden vanaf vanmorgen 9 uur! Dus die moet nu wel weg zijn, in iedergeval weer wat toch? Misschien kan ik vanmiddag of vanavond wel proberen om een drink ontbijtje te nemen als dit goed gaat (alle eten wat binnen blijft is in iedergeval wat) Ik hoop echt dat ik voor maandag op eigen kracht mag bevallen en niet hoef te worden ingeleid. Trouwens vraagje, is het kindje rustig of juist onrustig bij jullie waar het ook rommelt? Hier voel ik het juist veel onder in mijn buik (alsof het een beetje tegen sputtert) Hier dus ook een regenachtige dag, echt herfst... en ik ga nu maar even strijken.. groetjes Bambie
triessie dat bed zeiltje staat op zo'n uitzet lijst (bij mij ook) alleen ik heb hem niet gekocht omdat ik een airosleep heb aangeschaft..
OKTOBER! Ik sloeg een blad om op de wc kalender toen ik zojuist uit bed kwam en ik dacht "hier komt heel snel een nieuwe naam op te staan" Ik werd wakker van geluiden, het leek wel of er iemand het loodje ging leggen! Mijn man Net een aantal weken gelee strontverkouden geweest en nu weer buikgriep. Het laatste waar ik nu zin in heb is een zieke man, hij is wel naar zijn werk voor een paar uurtjes. Simone 'smooth sailing' zoals ze hier zeggen. Af en toe gerommel, maar het is heel goed te doen. Tries, lekker blijven genieten en ik hoor de violen helemaal hier kiezel lekker dat je man vanavond weer terug is! Ik hoop dat de beeb komt in zijn aanwezigheid. Jody ze hebben dus even gekeken down under. Mooi die cm. heb je pakken! Mieni ik ben die prop 2 weken terug al verloren en er is nog geen baby. Just the 2 en Butter wat een spanning voor jullie! Ik zit verkleefd aan de computer nu met al die ontwikkelingen! kus wat klote meid zo'n nacht. Hopelijk zet het snel door voor je. nony ik heb het ook hoor. Heel veel harde buiken maar geen pijnlijke, het is erg goed te doen. Die gekneusde vagina herken ik niet, bij mij is het nog steeds dat gevoel dat er iemand een breipen in je vagina steekt. Pijnlijk. Vandaag weer naar gyn. Ik hoop op 3 cm! Ik ga nog ff terug te bed. Ben benieuwd hoe Ischa het heeft nu. Ze was zo bang voor de bevalling.
Goedenmiddag Ladies, Zojuist controle gehad bij de gyn.. Eerst een groeiecho... Nou super goed nieuws.. Zijn hoofd is weer gekrompen .. Juist ja.. Waarschijnlijk is er de vorige keer niet goed gemeten.. Hij lag nu perfect op schema en weegt zo'n 2700 gram.. Niet zo heel erg veel dus aangezien ik morgen 37 weken ben. Vervolgens afspraak bij de gyn.. Uiteraard weer een ander gezicht.. (ben nu 3 keer geweest in het LUMC en elke keer weer een ander gehad.. nou ja) Allereerst vroeg hij hoe het ging.. Ik aangegeven dat ik mijn huis dus niet meer uitkom wegens de bekkenklachten i.c.m. het feit dat ik 3 hoog woon (zonder lift).. Dat ik 's nachts niet of nauwelijks slaap en dat ik veel last heb van de oefenweeen en bijbehorende pijntjes. En toen kwamen de tranen.... Gelukkig zag de arts direct dat ik er helemaal doorheen zit... en dat het niet zo lang kan op deze manier.. Hij heeft vervolgens uitgelegd dat er op dit moment meer nadelen zitten aan inleiden dan voordelen.. Aangezien de beeb nog best licht is kan het dus zijn dat hij in de couveuse moet enzo.. Ook meer kans op een Keizersnee als ze gaan inleiden.. Wel gaf hij aan dat hij me absoluut begreep en hij begreep ook wel dat ik niet op deze manier tot de 42 weken kan lopen.. Hij stelde dan ook voor om het per week te bekijken.. Vervolgens heeft hij een inwendig onderzoek gedaan.. Mijn baarmoedermond is wel geheel verweekt alleen hij is nog dicht.. Nog geen ontsluiting dus.. Jammer want de arts stond er namelijk wel voor open om mij vandaag te strippen maar helaas... hij kon er nog niet bij... Hij heeft me inslaapmedicijnen gegeven om beter te kunnen gaan slapen... Jeeeeeej Al met al een positieve afspraak en de gyn staat niet afwijzend tegen inleiden.. Volgende week donderdag moet ik weer en dan gaan ze kijken hoe mijn bmm dan is en of ze kunnen strippen of inleiden.. Op dat moment ben ik 38 weken dus misschien dat ze dan ook wel direct stappen gaan ondernemen.. Ik ben benieuwd........ en wordt vervolgd
Wat fijn Mamak, dat het een positief bezoek was. Wel lekker dat ze het per week gaan bekijken. Dan heb jij ook meer rust denk ik. Hoop dat je lekker slaapt!
Absoluut.. een enorme boost... Ben blij dat ik nu in ieder geval wel wat support krijg van het ziekenhuis. Absoluut.. Heb nu al weer helemaal zin in mijn volgende bezoek en ik hoop dat de medicijnen zijn werk gaan doen..
Mamak: wat fijn joh,klinkt als een fijne gyn! daar kun je wat mee...hopelijk slaap je nu wat beter en ben je volgende week weer wat wijzer!
Kwam even kijken of er al nieuws van Ischa was. Helaas... Maar wel een hoop ander nieuws. Het is spannend hier!
Net als Marieke heb ik ook nog niets gehoord van Ischa. Ik ben heel benieuwd of er al schot in zit of misschien zelfs de baby al heeft. Ow, Susanna, ik moest zo lachen: Sterkte ermee in ieder geval, een zieke man is net als een ziek kind MamaK, wat een super goed nieuws voor jou! Om jouw opmerking moest ik ook al lachen: Fijn dat de baby toch lekker op schema ligt uiteindelijk Semmi, jij bent ook 40 weken vandaag! Gefeliciteerd met het behalen daarvan (daarna wil je dat vast ook nooit meer horen, ik bedoel bij 41 weken ofzo ) Ben je al begonnen? Hier nog niks, dus het lijkt er niet op dat het vandaag gaat lukken.
@ mamak: wat fijn dat de gyn zo reageerde zeg! Hmm, ik voel aankomen dat ik dit hele gebeuren niet meer zo lang trek... Ik probeer wel te doen alsof ik het prima trek tegenover mn omgeving... ik ben tenslotte nog maar 38 weken zwanger, dus ik heb eigenlijk niks te zeuren, dat weet ik ook wel, maar al het gerommel sloopt me gewoon. T is dat ik vorige week zo'n goeie week had, anders had ik er nu al flink doorheen gezeten... En omdat veel bewegingen pijn doen, doe ik weer minder, wordt er nogal lusteloos van, en ik merk dat ik ergens achterin heel emotioneel ben, maar ik zit het geloof ik op te houden tot mannetje thuis is ofzo Sorry hoor, maar ik moest het ff ergens kwijt Ik zit al de hele dag te balen van het balen, want ik vind dat ik die laatste weekjes nog ff moet genieten, dus ik probeer zo'n beetje wanhopig te genieten, maar dat lukt me ff niet zo Als iemand tips heeft zijn ze welkom
Kiezel, dit had mijn verhaal ook kunnen zijn. Alleen heb ik geen last van de kwalen, maar last van het feit dat ik steeds verder 'over datum' ga. En vooral dat emotionele en het balen van het balen. Tips heb ik dus helaas niet, maar misschien helpt het dat je weet dat je in elk geval niet de enige bent die zich zo voelt. En inderdaad als iemand anders wel een tip heeft: GRAAG!
@ kiezeltje: Ik zou het gewoon aangeven bij de vk.. Ook al doen ze misschien niet gelijk iets.. het is toch fijn dat ze het weet.. Als je er straks over een week of wat ECHT helemaal doorheen zit dan wist zij er iig vanaf.. @ rolia: Ik kan het me voorstellen meid.. Wanneer gaan ze bij jou stappe ondernemen aangezien je al een paar dagen over de datum bent...?
HET IS OKTOBER!!!!!!!!! Wat een heeeeeerlijke dag vandaag zeg! Eindelijk de maand waar we met z'n allen zo naartoe hebben geleefd! Nou ja, laat de beebjes nu dan ook maar komen! Ik ben er iig helemaal klaar voor! Allereerst wil ik alle andere mama's die hier 'inbreken' ontzettend bedanken voor hun reacties! Zo lief dat iedereen meeleeft! Verder nog geen nieuws van Ischa zag ik?! Voor Butter en Marije en Minie gaat het nu ook echt spannend worden hè?! En Rolia en Semmi, jullie hou ik ook in de gaten hoor .... MamaK: klinkt als een verademend gesprek die je hebt gehad vandaag! Triessie: Ik weet ff niet meer precies wat je schreef, maar ik moest er errug om lachen! Iets met die muziek op de achtergrond ! (Kan nu ook niet meer zover teruglezen, maar ik weet wel dat ik het enorm grappig vond!) Verder gaat hier alles prima! Ik heb net als een paar anderen echt het gevoel alsof ik bont en blauw ben geschopt onderin, maar ja.... het hoort erbij! Loop een beetje ongemakkelijk en het draaien in bed gaat ook moeizamer, maar ik lees dat dat normaal is, aangezien meerdere hier last van hebben. Ukkie vind het volgens mij nog wel best hierbinnen, dus het zou zomaar nog een tijdje kunnen duren voordat hij/zij zich aandient! Ach....we wachen het af.... Vrijdag weer naar de gyn, dus dan horen we meer. Oooohhhh! Kan gewoon niet meer wachten totdat ukkie straks eindelijk gezond, levend en wel in m'n armen ligt zeg! Het komt inene zoooo dichtbij! Heeeeeerlijk!
MamaK, hoofd gekrompen...hihi, gelukkig goed nieuws! Aan iedereen die er (een beetje) doorheen zit: dikke knuf!!! Wie had ook alweer dat gevoel een paar dagen geleden dat de beeb door je NAVEL naar buiten wilde?! Iemand die al is bevallen hoop ik?????!
De oktober mama's 2008!!! Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Mieni, Ischa31 en/of Timzijnmama. De lijst blijft dan netjes en up-to-date. Onze hyves: http://oktobermama2008.hyves.nl BEVALLEN: 07 september 2008: (35+5) Carlijn - 3245 gram - Mariek73 - 1e kindje (7 oktober 2008) 11 september 2008: (36+3) Dylarius - 2800 gram - 49 cm - MamaJanneke - 3e kindje (6 oktober 2008) 12 september 2008: (36+1) Damian - 3000 gram - Bianca24 - 1e kindje (9 oktober 2008) 17 september 2008: (36+3) Daan - 2935 gram - 48 cm - Mariaatje - 1e kindje (12 oktober 2008) 19 september 2008: (37+5) Myanisa Jamila - 3315 gram - 50 cm - Sam1973 - 2e kindje (9 oktober 2008) 20 september 2008: (38+3) Xino - 3060 gram - 49,5 cm - Steffie1980 - 4e kindje (1 oktober 2008) 21 september 2008: (38+1) Zoë Hannah - ? gram - ? cm - Zena - 1e kindje (4 oktober 2008) 22 september 2008: (38+5) Chelsea - ? gram - ? cm - Brennmg - 2e kindje (2 oktober 2008) 24 september 2008: (37+5) Sterre - 2390 gram - 45,5 cm - Zico - 3e kindje (9 oktober 2008) 24 september 2008: (38+5) Luca Alexander Hendrik - 2700 gram - 49 cm - Lampie - 1e kindje (3 oktober 2008) 25 september 2008: (38+6) Jayden - 3200 gram - Saris - 1e kindje (3 oktober 2008) 25 september 2008: (39+3) Lars - 4360 gram - 51 cm - Truus1980 - 1e kindje (29 september 2008) 26 september 2008: (37+4) Iris - 2280 gram - 44,5 cm - Symoen - 1e kindje (13 oktober 2008) 27 september 2008: (39+1) Alida - 4030 gram - Knoepert - 4e kindje (3 oktober 2008) 29 september 2008: (38+2) Jelle - 3310 gram - 49 cm - Ellen1984 - 1e kindje (12 oktober 2008) 30 september 2008: (35+5) Jens en Joren - 2685 gram + 2370 gram - Vke - 1e + 2e kindje (30 oktober 2008) Totaal 7 meisjes, 10 jongens UITGEREKEND: 28 SEPTEMBER Rolia, 31 jaar, 3e kindje, kalender jongen, en het wordt een :-# 29 SEPTEMBER Gerlinde, 31 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, het wordt een JONGEN 30 SEPTEMBER Scrappercindy, 34 jaar, 2e kindje 1 OKTOBER Sjannie, 34 jaar, 2de kindje, kalender zegt jongen, denkt zelf meisje en het wordt een JONGEN Semmi, 25 jaar, 2de kindje, kalender meisje en het wordt een MEISJE Sousa, 24 jaar, 1ste kindje Jennefer26, 29 jaar, 2e kindje, denkt een jongen, hoopt op een meisje Sambi, 29 jaar, 2e kindje, kalender meisje en het wordt een :-# 2 OKTOBER Spijkervrouwtje, 31 jaar, 2de kindje, denkt zelf meisje, geslacht is een VERRASSING Marijeee, 25 jaar, 1e kindje, kalender meisje en het wordt een JONGEN Butterfly1, 25 jaar, 1ste kindje, kalender meisje en het wordt een MEISJE 3 OKTOBER MariekeS81, 27 jaar, 1e kindje, het wordt een MEISJE Jessicaca: 27 jaar, denkt zelf jongen 4 OKTOBER (Dierendag) MissyZuilen, 21 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje, en het wordt een JONGEN 5 OKTOBER Jessica507, 23 jaar, kalender zegt jongen, denk zelf meisje en het wordt een MEISJE Jody79, 28 jaar, 2de kindje, kalender jongen, geslacht is een VERRASSING melloncollie, 23 jaar, 1e kindje en het wordt een MEISJE Marjan72, 36 jaar, 2e kindje en het wordt een JONGEN 6 OKTOBER Lisette28, 30 jaar, 2e kindje, geslacht is een VERRASSING 7 OKTOBER Kibi, 27 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, het wordt een MEISJE Eef76, 32 jaar, 1e kindje, het wordt een MEISJE 8 OKTOBER Lin83, 24 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen, het wordt een JONGEN Lotte27, 27 jaar, 2e kindje, het wordt een MEISJE 9 OKTOBER Timzijnmama, 30 jaar, 2e kindje, kalender meisje, zelf geen idee, geslacht is een VERRASSING Ischa, 31 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen, het wordt een JONGEN Charlie01, 2de kindje, kalender jongen Mama1984, 23jaar, 1e kindje, kalender jongen Farfan 10 OKTOBER Susanna, 32 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf een meisje, en het wordt een MEISJE Bambie, 34 jaar, 1ste kindje, iedereen denkt meisje, geslacht is een VERRASSING Jimmy, 24jaar Shelde, 25 jaar, 2e kindje, kalender meisje Miekiemiek, 30 jaar, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen Mikatjuh, 1e kindje, denkt zelf ??? 11 OKTOBER Joli, 27 jaar, 1e kindje, geslacht is een VERRASSING Lelie4, 31 jaar, 1e kindje, het geslacht is een MEISJE 12 OKTOBER Nony, 31 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen, geslacht is een VERRASSING 13 OKTOBER Mieni, 28 jaar, 3e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen en het wordt een MEISJE Muffie, 24 jaar, 1ste kindje Lientje, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen Kiezeltje, 20 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje, het wordt een JONGEN 14 OKTOBER Astridje, 25 jaar, 2de kindje 15 OKTOBER Wiets, 27 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje Linnepinn, 22 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, zelf nog geen idee! 16 OKTOBER Annika1985, 22 jaar, 3e kindje, kalender meisje, het wordt een MEISJE Cootje269, 30 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje Sabineramp, 22 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje, het wordt een MEISJE Blub76, 32 jaar, 1e kindje, hoopt op een meisje en het wordt een MEISJE Maxie, 28 jaar, 1e kindje, geslacht is een VERRASSING 17 OKTOBER Joel, 23 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen en het wordt een :-# Chris81, e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje en het wordt een :-# Norway, 26 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt een meisje, geslacht is een VERRASSING MamaG, 27 jaar, 1e kindje, kalender meisje, twijvelt zelf nog, geslacht is een VERRASSING 18 OKTOBER Lief649, 27 jaar, 2e kindje,kalender jongen en het wordt een :-# Taddy teddy, 26 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen en het is een MEISJE Denise1976, 31 jaar, 1e kindje, het wordt een :-# Gerda 1975, 33 jaar, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen Mad, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen Bianca Loman, 26 jaar, 1e kindje 19 OKTOBER Audrey23, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje Danii, 28 jaar, 3e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen Tam27, 29 jaar, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje en het wordt een :-# 21 OKTOBER Yvonnee, 2e kindje Vlinder84, 23 jaar, 2e kindje, kalender jongen, het wordt een JONGEN Catootje1978, 29 jaar, kalender jongen, denkt zelf meisje, geslacht is een VERRASSING 23 OKTOBER Wendyy, 23 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen MamaK, 1e kindje, het wordt een JONGEN 24 OKTOBER Hanne9, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen, het wordt een JONGEN Tal74, 33 jaar, 4e + 5e kindje, kalender jongen, het wordt een JONGEN en een MEISJE Liss10, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje 26 OKTOBER Guapetona, 34 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje 27 OKTOBER Shaas, 18 jaar, kalender jongen, denkt zelf jongen, het wordt een JONGEN Just the2 of us, 21 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje Triessie, 28 jaar, 1e kindje, het wordt een :-# 28 OKTOBER Sung, 26 jaar Dorito, 2e kindje, denkt zelf jongen Liz0104, 19 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf ???? en het is een MEISJE 29 OKTOBER Allwoman, 29 jaar, 2e kindje 30 OKTOBER Kus26, 26 jaar, 3e kindje en het wordt een MEISJE 31 OKTOBER Hansje, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje en het is een MEISJE Totaal 13 jongens, 19 meisjes, 11 verrassingen, 2 tweelingen, 8 :-# AFSPRAKENLIJST: 1 oktober Kibi: 19.30u 39w controle gyn, Nony: Vk controle, Butterfly1: Vk controle, Jody79: Vk controle 2 oktober Mieni: 7.00 inleiding bmm rijping 3 oktober Tzm: vk VLINDERTJES: 20 mei 2008:, Nikkie*, mama Coni (5 oktober) 24 juni 2008: Jort*, mama Klusser (24 oktober) BUDDYLIJST: Blub76 - Annika Bianca24 - Lotte27 Mieni - Tam27 Liz - Zico Mariek/Rolia - Ischa Marijeee - Butterfly MariekeS81 - Allwoman Susanna - Audrey23 Lief - Timzijnmama Vlinder - Hansje Mamajanneke - Patrieske16 (jan '09 mama) Kiezeltje - Kus26 Mariaatje - Joli Tal - Vke Symoen - Zena Joel - Denise1976 Bambie - Triessie Mamak - Semmi Jody79 - Niva
Echt een hoop gerommel zo op de eerste dag deze oktobermaand! Heel veel succes iedereen.... Ook weer ff een update van mij... Bij de VK was met mn meissie alles goed. Ze hebben niet gestript of inwendig onderzoek gedaan, omdat ze dat in principe hier bij 41 weken pas doen. Ze laten liever de natuur zn gang gaan en willen geen valse hoop geven door nu inwendig onderzoek te doen en te strippen, waardoor de kans op nog meer pijnlijke harde buiken bestaat en het niet gezegd is dat dit overgaat in weeen. Dat moet mijn lichaam nu toch bijna zelf gaan doen. Bij 41 weken is de kans van slagen van het strippen groter dus daarom doen ze het liever dan. Dus maar weer afspraak voor over een week, om dan te strippen als het nog nodig is. Ons meissie wordt geschat op 3700 gram en lag nog steeds mooi start klaar. Mijn bloeddruk nog steeds prima, alleen HB aardig gezakt, dus vandaar dat ik me ook extra vermoeid voel. Heb er een drankje voor. Moest VK wel op tijd bellen als mijn harde buiken meer regelmaat krijgen....dat leek net wel zo toen ik lag te rusten. Om de 4 a 5 min, 3 kwartier lang, nu weer iets minder maar wel rugpijn. Kijk het nog wel ff aan.. ga nu ff bakje thee doen, tot later! Liefs Semmi