Lieve schat ik weet precies wat je voelt. En vele vrouwen met jou hoor. Je mag het niet zeggen omdat mensen anders misschien denken dat je een slechte moeder bent, maar ik heb ook al wel gedacht "waar ben ik aan begonnen". Je hele leven staat op z'n kop, je krijgt weinig slaap en je hebt zelf de aandacht niet meer er is een klein mensje afhankelijk van jou. Ik hou ziels veel van mijn dochter en wil haar nooit meer missen dat we daar geen misverstanden over hebben. Het ligt ook niet aan haar maar aan mij. Ik wil ook absoluut geen depressie. Het liefst ga ik er met carlijn lekker op uit, thuis zitten en leven van voeding na voeding is niets voor mij. Zelf ben ik nu herstellende van wat kwalen (blaasontsteking en een overbelaste spier in mijn rug) en mijn gal moet er een keer uit na een 2de galkoliek. Ik hoop dat dit snel over gaat. Als ik me lekker voel is dat ook goed voor man en kind. Binnekort gaat ze een keer een middag naar mijn ouders en gaan mijn man en ik samen naar het sanadome voor een massage en gezichtsbehandeling en wat tijd samen. Ik hoop dat jij je ook snel beter gaat voelen. Liefs mariek73
Goedemorgen allemaal, Hier weer een gebroken nacht, gisteravond harde buiken en dat was eigenlijk de hele nacht.... Ik hoop dat vk vandaag komt om te kijken/voelen maar dat zal morgen pas zijn. Spannend hoor al die meiden die zo lopen te rommelen... Nog een week en dan heb ik als alles goed gaat ook mijn beeb in mijn armen....... Ik vind dat beeb wel erg stil is, wie heeft dit nog meer? Fijne dag allemaal LIEFS nony
Semmi, gefeliciteerd met jullie dochter Faya! Wat is dat uiteindelijk nog snel gegaan. Annika, fijn dat je weer thuis bent (neem ik aan?) Hopelijk mocht je meisje meteen met jullie mee. Hoe gaat het met je? Allwoman, weer lekker bezig geweest vannacht... Ik kan me ook voorstellen dat jij genoeg hebt van die (voor)weeën die er dan uiteindelijk weer mee stoppen. Tamara, ik heb die pijn in de lies gehad tijdens mijn eerste bevalling, alsof er iets knel zit. Heb je er nog steeds last van? Bij mij was het na de bevalling over, maar ik kan me voorstellen dat als het bij jou nu al zo is dat je daar niet op wilt/kunt wachten. Dan zou ik het even vragen bij de ha of vk. Marije, misschien maakt je lichaam zich nu zelf alwel schoon als voorbereiding op de bevalling.
Goedemorgen iedereen! Ik heb weer is lekker geslapen *NOT*. Om het uur wel wakker worden en dan niet eens zozeer door de baby maar doordat ik me bed telkens nat zweet! Wel was het lekker aan het rommelen vanacht in mijn buik. Maar weeen heb ik nog steeds niet! Hij zit daar wel prima denk ik! Vandaag gaat me man voor de zekerheid het huis van kant maken en morgen ook dat wel alles nu echt op zijn plek staat MITS ie er tijd voor heeft. Moeten ook nog naar een verjaardag toe vandaag van 3 tot 7 uur... Heb al medelijden met de arme hondjes die zolang alleen moeten zitten want die mogen niet mee! Groetjes!
Marieke, ik vind dat ook heel herkenbaar hoor, dat gevoel van 'waar ben ik aan begonnen' bij de eerste. Hij huilde ontzettend veel (had reflux en een paar voedingsintolleranties) Ik liep buiten met hem in de kinderwagen om het gehuil maar niet te hoeven horen, terwijl ik een paar weken daarvoor nog zwijmelend rond keek naar vrouwen met een kinderwagen...dat wilde ik ook. En nu was het alles behalve 'romantisch'. Gelukkig ging het bij de tweede allemaal anders en ik doordat ik nu weet dat zoveel huilen er niet bij hoort en minder twijfel aan mezelf hoop ik dat het deze keer ook zo gaat als bij de tweede. Nony, spannend wordt het bij jou dus ook. Hou je ons op de hoogte?
dames,gefeliciteerd met jullie kindjes. butter,wat heb jij voor hond? liz,je zult stap voor stap je hond moeten trainen.en dan bedoel ik èn benchtraining èn trainig om alleen te kunnen blijven.en dat begint met lekkers in de bench te gooien zodat de bench leuk word en niet iets waar hij in opgesloten word.je laat in het begin laat je de bench open als hij lekkers krijgt,later ga je hem dicht doen.als hij blaft,jankt of probeert eruit te komen zul je dit moeten negeren .dus niet praten tegen hem dat hij stil moet zijn maar totaal negeren tot hij merkt dat het geen zin heeft en hij ermee stopt,dan pas mag je hem eruit laten.zo moet hij de link gaan leggen. als hij dat stadium gehad heeft ga je 5 minuten weg.echt naar buiten zodat hij de deur hoort.als hij stil blijft beloon je hem uitvoerig met kluifjes(ook de liefde van een hond gaat doorde maag)en dat ga je opvoeren.iedere keer langer wegblijven.na verloop van een antal weken kun je hem een uurtje alleen laten hangt er vanaf hoelang hij erover doet en hoe consequent je zelf bent. ik heb 2 bulldoggen en heb dat vanaf het begin meteen gedaan.met behulp van jawel mijn cursus leidster hoor,want die kunnen je een hoop tips geven. verder ben ik gistyermiddag nog in het zh geweest voor een ctg.mijn buik was 1 harde kanonskogel en had een drukkend gevoel naar benedene en pijn in mijn rug.op de ctg was natuurlijk niks te zien dusmijn gyn kon weinig doen.nu ga ik zondagavond naar het zh en dan krijg ik een slaapinjectie want die oxazepam neem iki niet meer,omdat ik nooit iets slik,nog geen paracetamol slaat die medicatie in als een bom en dat werkt ook niet met een gezin. op zich vind ik het wel lekker om zondagavond al te gaan want dan hoef ik me smorgens niet te haasten naar het zh.ik ben er al en kan op mijn gemak ontbijten en dan kan ik om 7 uur al aan de ctg ipv 8 uur. dus vanaf morgenavond ben ik er nietmeer. annika geeft het buddynieuws door voor mij. vanmorgen wilden we uitslapen dus we hadden geregeld dat pepijn bij opa en oma sliep want die moest om 8 uur verzamelen in schiedam om te gaan voetballen.belt mijn schoonmoeder om kwart over 8.ze hadden om half 8 moeten verzamelen!had rich zijn ex een verkeerde tijd doorgegeven.maar wel kwaad worden als hij volgende keer niet mee mag doen omdat hij er niet was en er niks is doorgegeven.nou mooi niet.ze is zelf fout geweest.en het staat nog zwart op wit ook. sneu voor het ventje en sneu voor mijn schoonouders,die zijn tenslotte ook vroeg opgestaan.en puntje bij paaltje wij dus ook.grrrrrrrrrrrrrr. verder even niks te melden
***BUDDYNIEUWS*** Tal is gisteravond bevallen van Floris om 21.55 met een gewicht van 2575 gram en van Isabel om 21.57 met een gewicht van 2515 gram! Ze heeft een keizersnede gehad. Lieve buddy, van harte gefeliciteerd! ***EINDE BUDDYNIEUWS***
*Ik breek even in, Jody was ook een juli 2007 mama net als ik * Hadden jullie het nieuws ook al gehoord?! Ze is gisteren bevallen van zoon OWEN, 50 cm en ruim 3700 gram. Alles is goed met mama en zoon. Jody, nogmaals gefeliciteerd! Andere verse mama's hier, ook van harte met jullie kindjes! *Breekt weer uit*
Semmi gefeliciteerd!!!!! Allwoman toch maar geen 37 weken Succes hoor!!! Blub Jij ook succes maandag!! En wat weer vervelend vanmorgen
Jody, Gefeliciteerd met je zoontje Owen! Tal, Gefeliciteerd met de geboorte van Floris & Isabel! Allwoman, succes vandaag hé! En zal je idd net zien, ben je thuis beginnen de weeen weer! Sterkte ermee! Nony, ik voel de kleine ook minder hoor.. Is wel vrij normaal. Maar hou het evengoed in de gaten hé! Je kan het altijd even aangeven aan je VK als die vandaag of morgen komt! Ik heb net weer even geslapen gelukkig, mn darmen zijn weer wat rustiger en ik ben niet meer misselijk gelukkig. Wel voel ik enorm veel druk naar onderen, maar beebje is ook aan het bewegen en ik denk dat ie met zn hoofd gewoon heel fijn naar onderen drukt.. Geen plannen verder dit weekend, mooi rustig aan doen! Hoop wel dat het weekend ondanks het niksen snel voorbij zal gaan!
@ Semmi: dikke proficat met Faya @ Jody: dikke proficiat met Owen @ Tal: proficiat met Floris en Isabel! Het gaat nu vlug! Hier niks te melden, alles nog steeds heel rustig.
Zo zeg...wat een 'baby boom'! Aan alle kersverse mama's VAN HARTE GEFELICITEERD! Het is erg genieten van alle kleintjes die ik voorbij heb zien komen...echt plaatjes zeg! Ik heb een weekend vol met verjaardagen enzo...en tussendoor ben ik best wel erg misselijk en heb dan wat last van hoofdpijn. Verder geniet ik volop van mn buikkie en van het gefriemel in mn buik en beseffen we ons elke dag weer een beetje meer dat ons kleintje toch echt bijna gaat komen....dus manlief is vanmorgen met pakketje brood, regenjas en vis hengel op pad gegaan want ja...het is misschien toch wel een van de laatste echte zaterdagen dat hij daar volop tijd voor heeft de komende maanden?! En ik weet mezelf soms geen houding te geven...ene kant wil ik het hele huis nog op zn kop zetten en aan de andere kant wil ik lekker in bed blijven liggen en genieten...hihi... Allemaal een hele fijne dag
*** buddie nieuws *** Bambie is vanmorgen om 08:56uur bevallen van een dochter Jasmijn Amber Marlies na een bevalling van 3uur, ze weegt 2572 gram. *** Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!
Wow, wat een babies allemaal zeg! De een na de ander bevalt Bambie, gefeliciteerd met de geboorte van Jasmijn!
Goedemorgen meiden, Inderdaad zeg wat een babyboom ineens bambie en man, gefeliciteerd met de geboorte van jasmijn tal en man, gefeliciteerd met de geboorte van floris en isabel jody en man, gefeliciteerd met owen @allwoman, succes vandaag, hopelijk zetten de weeën nu wel door. @marije, gelukkig is het weer wat rustiger bij je. Misschien dat toch je lichaam zich aan het voorbereiden is voor de bevalling. @blub76, succes in het ziekenhuis maandag. Meiden die gereageerd hebben op mijn vraag, bedankt Ik zat inderdaad ook te denken aan de kleine die met een schouder in mijn lies zit te drukken ofzo. Als ik net wakker ben s'morgens dan gaat het wel, maar in de loop van de dag wordt het erger. Nou ja, even doorbijten maar.
@Semmi: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Faya !!! Super leuke naam ! Geniet ervan ! @Jody: Gefeliciteerd met de geboorte van Owen, geniet lekker van de kraamtijd ![size] @Tal: Gefeliciteerd met de geboorte van Floris en Isabel geniet ervan !!
Wow! Wat een baby's! Tal, gefeliciteerd met de geboorte van Floris en Isabel! Jody, van harte met de geboorte van Owen! Bambie, gefeliciteer met de geboorte van Jasmijn! Super hoor, al die nieuwe beebjes. Allwoman, hopelijk volg jij snel, want inderdaad, zo is t geen doen. Maar als ik je berichtjes zo lees...zou je best wel is de volgende mama kunnen zijn. Blub, wat een gedoe weer vanmorgen, vervelend. En fijn dat je zondag al naar het zkh toe kan. Kan je uitgerust aan je bevalling beginnen. Marieke, dank je voor je berichtje meid, het is inderdaad precies zo als je zegt. Ik moet wel zeggen dat de ene dag beter is dan de andere. En als ik zo naar de afgelopen week kijk, gaat t met hele kleine stapjes elke dag wat beter. twee stappen vooruit, eentje achteruit. Maar wat je zegt...ik schaam me er wel eenbeetje voor dat ik dus niet hysterisch gelukkig ben. Maar dat komt vast wel. Zoë wilde trouwens echt niet slapen vannacht in dr eigen bedje. Uiteindelijk om 2 uur toch maar weer de kinderwagen naar boven gehaald. Ze lag echt zo te krijsen! Vannacht maar is kijken of ze wel in de kinderwagen bak in dr eigen kamertje wil. Want ik kan die kinderwagen niet steeds heen en weer slepen! We zien wel.
@ semmi: gefeliciteerd met de geboorte van Faya @ tal: gefeliciteerd met de geboorte van Floris en Isabel @ jody: gefeliciteerd met de geboorte van Owen @ Bambie: Gefeliciteerd met de geboorte van Jasmijn Wow, wat een hoop beebjes erbij zeg! T is duidelijk dat het oktober is