Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

ja dat dacht ik ook al weken Liz, maar hij zit er nog steeds haha, kleine eigenwijsjes van ons he!

Ik zie net dat ik Joli niet eens heb gefeliciteerd met haar zoontje! Van harte gefeliciteerd met Quinten!

2. Gerda1975

Gerda1975 Actief lid

27 sep 2006
    415
    0
    0
    verzorgende IG
    Hoogeveen
    Joli gefeliciteerd met je zoon!
    Vlinder succes voor morgen!

3. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    hahahaha lizje, neen je kleintje zal er zo niet uitvallen hoor.
    Had even 120 pagina's te lezen, een deel he ik al gedaan, maar met ons klein prutske hier in huis lukt me het niet zo goed alles bij te lezen.

M'n bevalling:

Om 7u moesten we aanbieden in het ZH afdeling verloskamers.
    Net daar toegekomen kreeg ik al direct infuus. Ik installeerde me met een boekje omdat ik verwachtte dat de KS pas tegen 12u zou plaats vinden.
    Lag net 4 de pagina te lezen nadat ik m'n operatiekleedje had aangedaan toen de vroedvrouw binnen kwam zei ze, we komen je zodadelijk halen binnen dit en een uurtje ben je mama.
    Ik trok me daar een gezicht van dan al :confused:
    Ja en zo was het dus ook, voor ik het wist werd m'n man begeleid naar de wachtzaal waar hij diende te wachten tot ik volledig open gesneden was.
    Ons klein meisje werd geboren om 8.25u en woog 2390 gr en meette 45.5 cm.
    Helaas moest ze naar de couveuse maar heb haar nog een 1/2 uurtje helemaal ingepakt bij me mogen hebben.
    Toen ik op de kamer kwam is de verpleegster me komen halen om met m'n bed naar de couveuse te rijden, daar heb ik even mogen kangeroeen.
    De dag nadien is ze naar het verwarmd bedje gemogen omdat haar bloeduikers goed waren en ze goed at.
    Helaas is Sterre 5 dagen afgevallen tot een 2180 gr. Toen ging ze zachtjes terug steigende lijn.
    Donderdag heeft Sterre een wiegedoodtest ondergaan en deze was negatief, ze hebben dit tijdens de nacht gedaan want ze moest 4 uren slapen voor dit lukte.
    Deze dag had ik veel last van babybleus en zag alles negatief in, zomaar rolden tranen over m'n wangen, soms tot vervelens toe.
    Vrijdag om 9 u present om Sterre te gaan wassen in de couveuse-verward bedje afdeling en kreeg dat goede nieuws te horen.
    De spanning was nog de dag voordien te snijden want Sterre was toen op donderdag maar 5 gr bijgekomen en 2500gr zou ze niet halen.
    Maar vrijdag was ze dus weer meer bijgekomen en de kinderarts kwam me vertellen dat ze mee naar huis mocht, ik mocht haar gaan ophalen en naar m'n eigen kamer brengen.
    Dit grote nieuws heb ik natuurlijk direct aan het thuisfront gemeld dat we degelijk met 2 naar huis mochten.
    Binnen het uur was m'n man daar .
    Om 15.00u hebben we het ZH verlaten en onze kinderen waren thuis al aan het wachten met moemoe en vava.
    Wat was het geweldig thuis te zijn.

De nacht van vrijdag op zaterdag werd Sterre enkel wakker voor te eten. Geweldig dus.
    Ze krijgt voeding om 1.30 en 5.30u s'nachts .En ze was gisterenmorgend zelfs 40 gr bijgekomen, goed he.....
    Gisteren was ze overdag ook rustig maar ganse dag had ze geen kakje gedaan en had ze last van krampen vele krampen tegen de avond aan.

Om 20.00u werd ze gisteren al wakker en heeft ze gehuild tot 21.30 u toen ze haar papje kreeg. Nog steeds had ze niet kunnen afgaan.
    En trok zo weg dat je zag dat ze krampen had.
    Die nacht barste de bom.
    Telkens 1 uur voor haar voeding werd ze brullend wakker, er hing een geurtje binnen dat wel iets in haar broek deed beloven. Bij nader onderzoek zat haar broekje vol, over detaille maar te zwijgen, de keer nadien een uur voor haar voeding weer van het zelfde. Ze bleef steeds wakker tot ze haar papje kreeg.
    Dus veel slaap heb ik niet gehad dus....Maar neem het er graag bij.

Om 9 u net voor haar badje ook van het zelfde.

Helaas bij het wegen kwamen we erbij uit dat ze 30 gr is afgevallen.
    Dat is dus iets wat ik niet betrouw, ik hoop dat morgen terug steigende lijn zal zijn anders zullen we terug contact moeten opnemen met het ZH.

Haar papja eet ze goed al is het wel serieus zoeken welke tut, want ik het ZH had ze er speciale die je niet buitenaf kunt verkrijgen.Bij de ene werd ze doodop en de andere verslok ze zic steeds.
    Ook eet ze al vrij veel op dit moment 75 cc water met 2 1/2 schepje poeder.

4. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Zo vk is geweest en het hoofdje ligt nu gelukkig bijna
    vast ook was baarmoedermond iets verweekt, dus er zit
    schot in...
    Moest wel even een hartfilmpje laten maken in het ziekenhuis
    maar alles zag er goed.
    Dus ben nu net weer thuis en moet woensdag gewoon weer naar
    vk omte kijken of er weer iets veranderd...

Dus ben eigenlijk weing op geschoten... zien woensdag weer verder

LIEFS nony

5. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Ook wil ik alles meiden bedanken voor de felicitaties en de steun voor onze kleine meid.

Liz en kibi jullie zijn ook bedankt voor de berichtjes hier op het forumom iedereen op de hoogte te houden.

Alle meiden die ondertussen bevallen zijn een dikke proficiat, de wachtende toekomstige mama's nog effe en dan zijn jullie aan de beurt.

Ik heb foto's genomen van sterre in het ziekenhuis elke dag kan je volgen want ze had een ander hemdje aan.
    Heb nog foto's van met onze kindjes en m'n man maar die moet ik nog bewerken. Dat zal voor later zijn.
    Foto's zijn te bezichtigen via de link onder m'n banner.

6. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Ook van mij de andere meiden die tegelijk om na mij bevallen zijn nog even de felicitaties....zie dat 3 oktober nog een druk dagje is geworden...

Tal gefeliciteerd met de geboorte van Floris en Isabel

Bambie gefeliciteerd met de geboorte van Jasmijn

Jody gefeliciteerd met de geboorte van Owen

Lotte gefliciteerd met de geboorte van Eline

Joli gefeliciteerd met de geboorte van Quinten

7. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Ik geef idd BV en vooral tijdens het voeden is het ff doorbijten ja....maar ja, hebben voor ons mooie meissie over!

8. dreami3j

dreami3j Actief lid

14 feb 2008
    315
    0
    0
    Huismoeder
    Utrecht
    Morgen weer naar de vlk! Ik hoop nu is goed nieuws te horen! Heb vandaag heel veel steken in me buik gehad maar tegelijkertijd ook veel geschop. Mijn vlk zei dat de baby meestal voor de bevalling heel rustig is en jezelf heel sloom bent en nergens zin in hebt.

Vandaag was ik ondanks het weer juist heel actief, maar ik had wel bij elke druk in me onderbuik het gevoel dat ik meteen de wc moest opzoeken.

Met me rug gaat het wel beter gelukkig na 5x door me rug te zijn gegaan.

9. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    Hallo oktoberdames!

Wat leuk om die bevallingsverhalen te lezen, beetje voorbereiden kan geen kwaad! ;)

@Lizje: mocht je willen; dat ie er zo uit valt! :) Ben bang dat je er iets meer moeite voor zal moeten doen... :(

Ik ben het ECHT HE-LE-MAAL ZAT! Onwijs slecht geslapen (what's new), echt ALLES doet me pijn 's nachts. En als ik wakker lig ga ik piekeren; over de gezondheid van de kleine, de bevalling en de verbouwing in ons nieuwe huis... Pffffff! Ben er onwijs down van vandaag. Heb ook echt het gevoel dat die kleine niet meer uit zichzelf gaat komen en ik straks alsnog in het ziekenhuis moet worden ingeleid en bevallen. WIL IK NIET! :cry:
    Ik zei al tegen mijn mannetje dat ik dinsdag maar eens aan de vlos ga vragen of ze echt ZEKER weet dat er nog nooit één is blijven zitten... :)

Voor alle andere meiden die nog 'in de wacht' zitten; HEEL VEEL STERKTE!

10. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    @dreami3j: ik hoop van harte dat jouw vlos gelijk heeft dan, want ik maak me vandaag erg druk om de beeb, omdat ie ineens wel erg rustig is en normaal een echte drukteschopper. Bovendien ben ik zelf idd zeer sloom (maarja, geen nachtrust he...) en he-le-maal nergens zin in... :(

11. dreami3j

dreami3j Actief lid

14 feb 2008
    315
    0
    0
    Huismoeder
    Utrecht
    Ik weet niet of het zo is, want ik heb wel is dagen gehad dat ik nergens zin in had en de baby helemaal nie zo super actief is.. meestal word ie in de avond actief als ik echt uitrust van de hele dag!

12. rolia

rolia Actief lid

25 jan 2008
    440
    0
    0
    groningen
    Semmi, wat een mooi meisje. Het is inderdaad net alsof ze lacht. Klinkt goed die bevalling van jou!

Zico, leuk om je verhaal te lezen. En wat spannend dat het allemaal veel sneller ging dan je verwacht had.

Nony, jammer, maar nu weet je tenminste dat alles nog steeds helemaal goed is.

Vlinder en Blub, succes allebei morgen!

Lotte, leuk om je verhaal te lezen.

First time, ik had net bij september op je gereageerd.

13. rolia

rolia Actief lid

25 jan 2008
    440
    0
    0
    groningen
    Bianca, hoe is het gegaan bij de huisartsenpost?

14. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Zico, jou w verhaal denkt me eraan dat ik mijn verhaal hier niet neergezet heb. Zal het is kopiëren van mijn babysite.
    Vond het leuk om jouw verhaal te lezen Zico, maar kan me je zorgen indenken hoor! Hoop maar dat ze morgen goed aangekomen is, want ze is al zo klein!
    Zoë viel ook erg af, heb me daar ook erge zorgen om gemaakt, maar nu ik gestopt ben met de borst en ze fles krijgt gaat het goed gelukkig.

Nony, jammer dat je niks opgeschoten bent, maar gelukkig ingedaald, dat scheelt weer straks als je vliezen breken bij de appie he! Hahaha!

15. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Zo even van mijn babysite gehaald.

Op vrijdag de 19e om half 9 werden we verwacht in het ziekenhuis om de bevalling in te leiden. Dachten wij. Helaas wisten alleen Sulja en ik maar dat we verwacht werden.
    Maar na de eerste schrik mocht ik toch blijven, geen idee waar het fout gegaan is hoor, maar niemand wist dat ik kwam. Gelukkig dat ze plek hadden!

De eerste gel kreeg ik om half 10. Ik had al 1 cm ontsluiting, dus een mooi begin! De gel maakte dat ik wat harde buiken kreeg, maar verder niet veel spektakel. Om half 1 kwam de dr weer. Baarmoedermond half verstreken. Mooi zo, de gel doet dus wat.
    De 2e gel was heftiger. Kreeg echt weeën, dus dat was mooi. Ze waren nog niet heel pijnlijk, maar wel degelijk aanwezig. Ik verwachtte er dus heel wat van. Maar helaas, deze gel had geen verandering in de situatie gebracht en de 3e gel op zaterdagochten deed ook niet meer dan weeën geven die niks deden en uiteindelijk stopten. Ik had dus ook weinig hoop voor de vierde en laatste gel.
    Ze geven max. 4 keer gel, want anders raak je over gestimuleerd en als deze gel niets deed, moest ik zondag naar huis. Tenminste, als mn bloeddruk dit toeliet, want die was nog torenhoog en inmiddels had ik ook wat eiwit in mn urine.

Om 23 uur kwam de dr nog even kijken en wonder boven wonder: 2 cm ontsluiting. Bijna genoeg om de vliezen te breken, dus dat was de planning voor zondag ochtend. Ik kreeg een slaappil en ging slapen.
    Maar om 24 uur besloot mn lijf dat t lang genoeg geduurd had en braken mn vliezen vanzelf!

De weeën kwamen meteen om de 5 minuten en werden al snel heftiger. Om kwart over 2 heb ik Sulja gebeld, die eigenlijk min of meer op een telefoontje lag te wachten. Voorgevoel...
    Sulja heeft me echt super bijgestaan. Steeds met me meepuffen en mn rugweeën wegmasseren. Om een uur of 5 had ik 4 cm en een volledig verstreken baarmoedermond. We gingen naar de verloskamers.
    Daar werden de weeën steeds heviger en sneller achter elkaar, ik kon ze bijna niet meer opvangen. Maar een douche doet wonderen! Zoveel wonderen dat ik steeds in slaap viel onder de douche. Dus na een tijdje toch maar weer terug naar bed. Inmiddels 6 cm ontsluiting. Ik wilde graag een ruggeprik, maar 's nachts is er geen anesthesie, dus ik kreeg pethidine om het uit te zingen. Wat een heerlijk spul zeg! Sulja en ik hebben zelfs allebei nog anderhalf uur geslapen, dwars door de weeën heen. En toen ze me om half 9 kwamen halen voor een ruggeprik, heb ik gezegd laat maar.
    Om 11:10 uur had ik op een randje na volledige ontsluiting, maar de persweeën waren echt niet tegen te houden, dus om kwart over 11 mocht ik gaan persen.
    Helaas, die stomme weeën hielden er ineens mee op. Net als met de gel eigenlijk. Dus ik ben maar op eigen kracht gaan persen. Blijkbaar heb ik bij iedere keer geroepen, ik kan dit niet! Ik weet niet hoe het moet!Maar Sulja kon de haartjes van ons kindje zien, du blijkbaar kon ik het wel.
    Om 11.52 uur is ze geboren.
    Onze prachtige dochter Zoë Hannah!
    Zoë woog 3715 gram en werd daarom bloedsuiker geprikt. Die was erg laag, 1.1, dus ze moest direct een flesje krijgen om dit op te krikken. Helaas zonder resultaat.
    Inmiddels wilde ook mijn placenta ondanks 2 prikken en een infuus niet komen. De weeën waren simpelweg op en het ding bleef zitten.
    Nu een hoop getrek, geduw (zoooooo pijnlijk!) en heel veel bloedverlies trok de gyneacoloog de placenta stuk. Dus...direct naar ok om onder narcose de placenta te verwijderen.

Inmiddels gaat t met ons allebei weer goed.
    Zoë mocht na 24 uur van de kinderafdeling af en ik mocht na 48 uur naar huis.

16. dreami3j

dreami3j Actief lid

14 feb 2008
    315
    0
    0
    Huismoeder
    Utrecht
    Ik heb gehoord dat de vliezen meestal in de avond breekt of op een plaats waar je het helemaal niet verwacht of absoluut niet op zit te wachten...

Je zou maar net ff boodschappen aan het doen zijn.
    Of als je in de bus/tram zit opweg naar huis ofzo.. dan voel je je lekker voorschut lijkt mij :S

17. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Joli en man van harte met de geboorte van jullie zoon Quinten!

groeten simone

18. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    mooi verhaal zena

19. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    @Rolia: ja, ik zag het. Lief van je! Ik was net hier aan het kijken of jij intussen al aan het rommelen was, maar helaas...ook nog altijd 'drachtig'! :)

20. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    Zico en Zena ik vond dat jullie mooie verhalen hadden. heb er echt met volle concentratie naar gekeken :D en ze gelezen!

ik ben zo benieuwd naar men kleintje, ikkan amper wachten :D
    pfff zo ongeduldig, en eigenlijk ego van mij... :( maar toch ! :D

xx

Deel Deze Pagina