Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Als ik tegen dan nog niet bevallen ben, ga ik donderdagavond terug op controle. Ik vermoed dat we dan gaan kijken om in te leiden volgende week, aangezien mijn gyn standaard inleidt vanaf 1 week overtijd. Gisteren zei hij dat het nog geen zin had, omdat mijn bevalling zou eindigen in een keizersnede omdat ze nog niet ingedaald is, waardoor ik geen ontsluiting krijg en de bmm niet verweekt. Ik vraag me dan wel af wat hij donderdag gaat zeggen, mocht er weer niets veranderd zijn. Maar ik probeer me er niet te druk in te maken. Wat moet gebeuren, zal gebeuren, daar kan ik toch niets aan veranderen...

2. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Ischa, heftig hoor. Kan me voorstellen dat je daar van moest bijkomen.

3. MariekeS81

MariekeS81 Actief lid

16 aug 2008
    172
    0
    0
    Druten
    Heftig verhaal Ischa! gelukkig heb je er een prachtige gezonde zoon voor terug gekregen!

4. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Het was zeker behoorlijk heftig en zie de bevalling ook nog wel regelmatig terug. Ik hoop in ieder geval dat degene die nog moeten bevallen een hele goede bevalling hebben. En inderdaad we hebben een heel mooi ventje ervoor teruggekregen en dit was het allemaal waard :D

5. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Mooie woorden Ischa! Ik hoop dat je je bevalling snel een plaatsje kunt geven...

6. maxie

maxie Actief lid

19 nov 2007
    183
    0
    0
    Wat een verhaal Ischa, en nog zo'n laag hb!
    Rustig aan doen hoor, zover dat dan gaat met de kleine!

7. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    @ Ischa: heftig hoor! Logisch dat je ff moet bijkomen. Doe lekker rustig aan (voor zover dat kan met een kleintje natuurlijk) en geniet van je ventje.

Nog geen baby's geboren vandaag geloof ik he? Dat kan natuurlijk niet [-X

8. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ja kiezeltje, je hebt gelijk ...

KOM OP 7 oktober baby ('s)... Waar blijven jullie?

9. maxie

maxie Actief lid

19 nov 2007
    183
    0
    0
    hmm en nog niks van nony gehoord vandaag, zou dat goed nieuws zijn?

10. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Misschien moest Nony een nachtje in het ziekenhuis blijven? Ze was al vrij ver gevorderd volgens haar laatst geposte berichtje. Of misschien is ze gewoon heel erg druk, druk, druk met haar kleine spruit.
    We krijgen vast morgen nieuws!

Fijne avond allemaal!

11. dreami3j

dreami3j Actief lid

14 feb 2008
    315
    0
    0
    Huismoeder
    Utrecht
    ik had net toch iets raars!

Ik ging naar de wc en me plas kwam als een baksteen naar beneden :(
    Ik had ook op dat moment het gevoel dat ik het niet kon ophouden!
    Het was heel donker geel met een rode vlek in het midden.

12. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    dream wat apart! ik zou meteen bellen!

Marije tsss ik neem dat je het over het Westfriesgasthuis hebt? Krijg je dr. Zurcher? Die had ik altijd en vond ik wel altijd erg leuk. Maar dit is echt niet te geloven! Nou ik hoop dat morgen alles smooth verloopt voor jullie.

Triessie ik moest gister voor zo'n ctg scan omdat ik de beeb niet meer veel voelde. Alles was goed.
    Mijn slijmprop heb ik idd 3 weken terug al verloren en nog steeds geen weeen. Mijn bmm is toen wel snel gaan verweken en nu dus ook al 3 cm ontsloten.

Mamak het zou idd wel prettig wezen als je een datum wist. Ik ben iig blij met de mijne :)

Ik kwam nu om 12 uur pas uit bed! Heerlijk! Ik ga me er niet meer schuldig om voelen.

13. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Even snel hoor.
    Blub, gefeliciteerd met de geboorte van je kleine meid! Zal wel wennen zijn, na al die knullen ;)

Vlinder gefeliciteerd met de geboorte van je zoon.

Melloncolli, ook jij van harte gefeliciteerd!

Ischa, ga zo jouw verhaal is even lezen, ben daar nog niet aan toegekomen.

Marije, wat erg zeg, dat je teruggestuurd bent. Snap dat je er erg verdrietig om was, je stelt je er toch op in!

14. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    Melancollie en Vlinder gefeleciteerd met jullie beejbjes...

kibi ik zou het eigenlijk niet weten heb geen verstand van zwanger zijn en bevallingen :D

ben vandaag gaan winkelen.. heb ergens een croque monsieur (tosti) gegeten... en de kaas ervan was gewoonweg vervallen... had wel drie stukken op vooraleer ik het doorhad... de smaak was vreemd mar ik dacht dat het een andere soort kaas was...
    loop nu wel met angst rond (weeral niets nieuws dus) dat het iets mis zou kunnen zijn... voel me behoorlijk beroerd nu :D
    natuurlijk kan het ook gewoon zijn dat de gedachte eraan me beroerd laat voelen...
    het shoppen was heel leuk, heb een nieuwe tshirt en nieuwe hakjes waar ik half de stad mee ben afgewandeld :D best wel flink voor een 37weken zwangere damen op zo'n steltjes :D terwijl ik normaal amper recht kan blijven lopen hahahaha :D
    zo niet veel nieuws te melden...

Ischa, heftig verhaal wel :eek:

15. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Ischa; je hebt zeker het eea mee gemaakt zeg, ik kan me voorstellen dat je er nog regelmatig aan denkt. Gelukkig hoef je dan maar even naar je kleine man te kijken en weet je idd waar je het voor gedaan hebt. Het krijgt uiteindelijk een plekje bij je!

Susanna; nu je het opschrijft herinner ik het me weer! Lekker hoor zo lang slapen...neeee zeker niet schuldig om voelen!

Liz; op hakken lopen hahhaa....zo zou ik het ziekenhuis is belanden!

Dreami; uhh..slijmprop of vruchtwater? Ik zou wel de vk bellen als ik jou was, of heb je dat ondertussen al gedaan?

16. dreami3j

dreami3j Actief lid

14 feb 2008
    315
    0
    0
    Huismoeder
    Utrecht
    Ik krijg de VLK niet te pakken... heb het ook al bij de VLK forum neergezet en hun denken dat het gewoon urine is.

Maar ja gister kreeg ik wel te horen dat de kleine man er helemaal klaar voor ligt

17. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    dames die samen met mij bevallen zijn ,van harte gefeliciteerd.!!!!

ik ben inmiddels thuis.

@annika,buddy,bedankt voor het plaatsen van mijn babynieuws :D

mijn verhaal,

Zondagavond naar het ziekenhuis vertrokken nadat we de kinderen bij mijn ex en mijn schoonmoeder hadden onder gebracht.
    aangekomen was toevallig mijn gyn er(hij heeft nu vakantie).het is druk en ze hadden vanuit het ziekenhuis mensen afgebeld om te bevallen(de mensen die ingeleid zouden worden.mijn gyn had gezegd dat als ze mij af zouden bellen de oorlog zou uitbreken(hoezo hij kent me goed hahaha).
    ze hadden een bed om te slapen dus zo gezegd zo gedaan.ik kreeg een shot en heb goed geslapen.de volgende morgen wel een beetje maf omdat ik al om 7 uur ! naar de verlos gebracht werd.juist omdat het druk was wilden ze mij al om 7 uur aansluiten op de ctg omdat ik er toch al was.prima.
    om half 8 kwam de vk van het zh zichzelf voorstellen en meteen een 4-jaars vk.erg leuke meiden.
    om 8 uur kwamen ze terug en om 10 over 8 waren mijn vliezen gebroken.
    we hadden afgesproken het een half uurtje tot 3 kwartier aan te kijken of er weeen kwamen.helaas die kwamen niet.dus aan het infuus.
    begonnen op stand 2.nou dat deed dus ook helemaal niks.door naar stan 4.ook dat deed niks en werd eigenlijk een beetje kriegel want het was inmiddels kwart over tien en ik had nog geen weeen gehad nog geen heftige kramp.alleen licht gerommel.ik gebeld,komt er een zuster(ik vond haar niet zo aardig)en vertelde mij dat ik maar moest wachten omdat er een half uur tussen de opgeschroefde standen moest zitten.nou dat kon ik bewijzen dus ze baalde een beetje en schroefde hem meteen op naar8.nou dat was genoeg.
    de weeen kwamen na ongeveer een 20 minuten opzetten en kwamen om de 2,5-3 minuten.ze waren heel goed op te vangen.
    tussendoor naar de toilet en bij terugkomst had richard met de vk afgesproken dat ze om 1300 uur maar geboren moest worden.het was inmiddels bij half 12!
    ik zei nog: jij idioot.dat ga ik niet redden denk ik.
    ik had wel inmiddels een drukkend gevoel dus de vk heeft even gekeken.ja hoor 6 cm.het kan heel snel gaan.dat ging het dus ook want in no-time had ik aan de rechterkant alleen nog een randje.dat heeft uiteindelijk het langst geduurd voor dat dat weg was.
    het randje was weg en de vk meld dat ik over 5 minuten mee kan persen.wat denken jullie wat die vent van mij zegt?
    o kan ik nog even plassen dan! ik ken dat plassen van richard,dat duurt langer dan 5 minuten!
    ja hoor zegt ze maar dan moet je nu gaan.moest ik verdorie mijn perswee ophouden omdat meneer moet piesen.wat was ik link.ik hield haar niet meer en ben gaan persen.hij was net op tijd want de haartjes waren zichtbaar toen hij binnenkwam.
    het hoofdje kwam met veel moeite omdat de vk probeerden mij zo min mogenlijk in te laten scheuren(en met succes)maar heb heel veel moeten zuchten.meer zuchten dan persen.de schouders bleven ook even steken maar uiteindelijk kwam ze met een enorme plons vruchtwater eruit(de vk was behoorlijk nat :) )ze zat helemaal onder het smeer en was dan ook helemaal wit.
    al met al had mijn mannetje dus gelijk gekregen want exact om 13.00 uur is Brenda-Lisa geboren.
    ze heet voluit Elisabeth Berendina met als roepnaam dus Brenda-Lisa.

maar ja toen kwam het vervelendste gedeelte.de placenta.
    na 20 minuten wrikken en trekken kwam het kreng nog niet en omdat ik een beetje in paniek raakte gezien mijn voorgeschiedenis met mijn jongste zoon met die placenta(precies hetzelfde verhaal)wilde ik niet meer dat ze eraan zaten.
    de vk besloot dan ook het lab te laten komen om bloed te prikken,een catheter te zetten en infuus aan te leggen om naar deok te gaan.de gyn werd gebeld en die besloot toch ook nog even te proberen maar helaas.ik heb haar gevraagd te stoppen want ik was bang om weer in shock te raken als ik zou gaan vloeien.ze deed het maar was eigelijk al te laat.ik ging vloeien.alleen omdat alles al klaar was kreeg ik meteen vocht via mijn infuus en bleef ik aardig aanspreekbaar.om half 3 was ik op de verkoever terug en om 10 over half drie werd ik wakker en zat richard naast me.wat een heel fijn idee was.om drie uur waren we terug op zaal en kon ik eindelijk mijn dochter eens goed bekijken.

vanmorgen bloed prikken voor mijn hb.ik had drie zakken bloed gehad inmiddels.ik was in totaal 2,5 liter bloed kwijt. dus daar hing alles vanaf.de zaalarts kwam en ik had inmiddels al(staand) gedouched en voelde me prima.de zaalarts wilde in eerste instantie de bloeduitslag afwachten maar omdat ik me zo goed voelde en zo energiek was ging ze mijn papieren in orde maken.mijn hb bleek ook redelijk goed te zijn.was hij na de placentaverwijdering en bloedverlies 3.9. de uitslag van het bloed van 7 uur vanmorgen was 5.4.netje dus.

vanmiddag om 12 uur waren we thuis.

hier onze kleine meid.

18. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Ik zou toch ook idd vk blijven proberen te bellen, beter een keer te veel dan te weinig en dan ben je ook uit je ongerustheid!

19. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Jeej Blub...wat een verhaal zeg...en dat je mannetje dan precies moet plassen (ik moet dan stiekum even lachen), ik kan me voorstellen dat het voor jou echt niet het beste moment is!
    Wat een mooi meisje zeg...heerlijk!

20. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    mooi meisje hoor. en wat een verhaal jammer dat de placenta dan niet wilt komen maar gelukkig dat het beter is afgelopen dan de vorige keer.

Deel Deze Pagina