Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ischa, die pompen mogen niet zomaar gestopt worden, moet afgebouwd worden is mij verteld in het ziekenhuis (ik had er ook een om de placenta te laten komen, kreeg geeneens krampjes, laats staan weeën ;) )

Susan, dat lijkt me wel lastig, geen kraamzorg. Wie leert je dan hoe je je beebje moet verzorgen? Een hoop wist ik wel, maar sommige dingen heb ik echt van de kraamzorg geleerd...

triessie, kiespijn...auw! Sterkte vanmiddag!

Marije, you go girl, vanavond ben je mama!

Annika, schattig, zo'n kleine pitbull. Fijn dat Senna t zo goed doet.

Lelie, succes meid. Is je kleine nu wel ingedaald? Of moet je nog steeds platliggen?

Titus, zegt me niks, al heb ik wel altijd zo'n gevoel van groeipijn in mn benen als ik ongesteld moet worden (raar maar waar!).

2. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    zena als je ongie moet worden?
    zou toch geen voor teken zijn. word een betje bang nu hihihi moet nog een paar dingen kopen en doen voor de baby komt maar goed we zullen het wel zien.

hoe zou het met marijee gaan en met nony?
    zit me steeds meer af te vragen hoe ik het zou ervaren zeg maar de bevalling maar ook het moederschap. begin toch wel nieuwsgierig te worden.

3. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Ze kunnen toch wel even kijken of je bmm verstreken is of dat je al ontsluiting hebt? Bij mij zat er vorige week niet echt schot in maar ze heeft wel even gevoeld.

4. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Zena/Susanna; In het buitenland bestaat kraamzorg niet, alleen in NL. Je kan dus ook de vraag andersom stellen; waarom kunnen wij het niet zelf? Ik had bij mijn dochter ook geen kraamzorg (buitenland geboren) en ik kan je verzekeren dat alles zichzelf oplost. Doordat je niet deze hulp hebt vertrouw je denk ik veel meer op je eigen instinct en ben je zelfverzekerder althans zo heb ik het ervaren. Ditkeer krijg ik wel kraamhulp, dus ik zal je laten weten of dat beter is bevallen en hoe ik dat heb ervaren.

Titus; Ik had het twee avonden geleden, groeipijn in mijn scheenbenen. De hele dag voelde de onderbenen als bakstenen/looie pijpen en s'avonds net als groeipijn. Na een goede nachtrust was het gelukkig weg maar wat het nou was? Geen idee!

5. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Jeej Allwoman! 37 weken!!! Wiehoe!!!

Triessie, wat balen van je kies! Ik ben 2 weken geleden naar de kaakchirurg geweest en daar hebben ze ook 2 foto's gemaakt. Daar zeiden ze dat het alleen de eerste 3 maanden kwaad kan. Het is net zoveel straling als dat je een uur in een vliegtuig zou zitten (weinig dus) en ik kreeg een loodschort om. Sterkte!

Ik heb vanmorgen niet zo'n lekkere ochtend gehad. Tim huilde werkelijk OVERAL om, dus ik ben op een gegeven moment uit onmacht maar mee gaan doen met hem. Kwam ie me heel lief knuffelen...(ik nog harder natuurlijk ;) )
    Mijn bekken doen ook gewoon écht zeer. Wordt er helemaal sjaggie van. Manlief kwam net thuis, begon ik meteen weer....Nou, zegt ie. Wat een thuiskomst, wat is er?!
    Maar goed, het gaat wel weer hoor. :p
    Vanmiddag ga ik maar gezellig mee naar de makro. Waggel er wel een beetje achteraan, stilzitten is ook niet alles lijkt me. :(

Nu gaan we lekker ff tukken met zijn 3-tjes.

6. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Patan; Ik kan me voorstellen als je de hele tijd wel pijn hebt dat je het dan sneller zat bent. Hier ook iedere dag vele e-mails, sms-jes, krabbels etc die ik moet beantwoorden! Dat is nog wel het zwaarste omdat je idd graag wilt bevallen en niet iedere dag moet verkondigen dat deze beeb er echt niet uit wilt! Hoe aardig al die belangstelling ook bedoeld is, het komt gedoseerd door de dag heen en ben je er dus ook de hele dag mee bezig. Ook heb ik al mensen die al afspraken willen maken voor kraamvisite....nou kan ik daar heel kort over zijn...wij houden een kraamfeest op 25 Okt. en daarvoor is buiten ouders en Oom en Tante bijna niemand welkom (hoe onaardig kan je overkomen!)

Per ziekenhuis en VK hebben ze andere regels die ze hanteren dus dat kan je het beste met hun bespreken. Ze kunnen strippen maar dan moet je bmm mond al wel verstreken zijn en al een beetje ontsluiting hebben. Dit is bij mij nog niet het geval dus strippen heeft geen zin/effect. Ik hoop dat er inmiddels al wat is veranderd want dan hoef ik niet eerst aan de gel maar kan ik direct aan het infuus met inleiden. (gaat sneller).

7. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Da's de reden waarom ik ook hoop dat mijn bmm aan het verstrijken is (aangezien ik slijmprop aan het verliezen ben). Als ik dan toch ingeleid moet worden, moet ik niet eerst wachten tot bmm verstreken is (al doen ze het hier met pilletjes ipv gel). Dus ik hoop met je mee! ;)

Ik ga mijn moeder een bezoekje brengen. Hier loop ik toch de muren op...

8. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Goedemiddag dames,

Pppfff hier ook een rot nacht achter de rug. Zo'n last van mijn bekken, ik weet gewoon soms echt niet meer hoe is moet gaan liggen.

@lelie4, spannend hoor, alvast succes bij de bevalling :D

@allwoman, gefeliciteerd met de 37 weken mijlpaal, inderdaad wie had dat gedacht.

@suzanna, jij ook gefeliciteerd met je mijlpaal :D

@triessie, he gadver, dat kan er ook nog wel bij. Ik weet nog dat ik precies 40 weken zwanger was van Nynke toen ik bij de ha zat om mijn oren uit te laten spuiten en om oordruppels te halen vanwege de ontsteking die er nog zat :( Net of je daarop zit te wachten zo aan het einde van je zwangerschap.
    Veel succes in ieder geval vanmiddag.

@anna mama, ik hoef ook maar om de twee weken, de vk van mij vind dat als alles goed gaat er geen reden is om elke week te komen (wat ik eigenlijk wel een beetje jammer vind)
    Maar vanaf dat ik 40 weken zwanger ben, moet ik wel elke week komen.

@marieke, succes bij de vk vandaag.

9. MariekeS81

MariekeS81 Actief lid

16 aug 2008
    172
    0
    0
    Druten
    Ik hoop wel dat ze dat willen doen ja... maar ze laten hier nogal graag alles op z'n beloop heb ik het idee. Maar ik ga het zeker vragen :D

10. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Nou Kibi...dan heb je al een voorsprong....ik heb nog geen slijmprop gezien.....geen krampen.....geen menstruatiepijnen etc.....het is STIL!
    Alleen de beeb is erg actief....dat dan weer wel gelukkig.......

11. Butterfly1

Butterfly1 Niet meer actief

Hoi Allemaal,

Ik heb redelijk heftige buikkrampen die doorzetten naar mijn rug wordt er echt gek van. Weet niet hoe ik moet zitten of staan en ze komen steeds vaker en sneller. Durf de vk niet echt te bellen nu al want stel je voor dat het WEER vals alarm is. Dus wacht het nog maar even af. Nu maar ff een lekkere kop soep nemen met stokbrood. AUWWWWW dit doet echt pijn kan wel janken. Heb geen idee of het weeen zijn en of ze ook echt wat doen daaronder. Dat is weer jammer als je geen vergelijkingsmateriaal hebt he :D

Anna mama ik moet elke week terug komen al vanaf 37 weken. Volgens mij is dit ook landelijk vastgesteld.

Allwoman JEEJ!!!! 37 weken!!!!!!!!!!

*** Buddynieuws ***
    Ik heb vanmorgen met Marijeee gesmst en ze lag om half 8 al aan het infuus en de vliezen hebben ze toen ook gebroken. Het is nu even afwachten. Ik heb haar rond half 11/11 uur gesmst maar nog niks terug dus denk dat ze heel druk bezig is ;)

12. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    @butterfly, klinkt toch wel als het echte werk hoor, spannend zeg :D

@marije, nogmaals succes en straks lekker knuffelen met je mannetje.

13. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Butter, ik hoop voor je dat het het echte werk is. Maar mijn ervaring is wel, als je denkt dat het weeën zijn, dan zijn het ook weeën. Dus zou gewoon toch je vk bellen. Maar misschien eerst even gaan kijken of er regelmaat in zit en hoe lang het duurt?

14. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Heeeeeej meiden!

Net groen licht gehad bij de vk! ;) Alles goed,eest zeiden ze dat de kleine wat groter was dan gemiddeld,nu dus niet meer,ik heb een grote buik,maar de kleine is niet zo groot,maar gewoon gemiddeld ;)

Ik op de weegschaal: (was een maand geleden :confused: ) en een kilo eraf! whahaha ik ben nu in totaal 5,5 kilo aangekomen,mag ik daar toch even blij mee zijn?! :)

Over bed ophoging:euhh tis meer de tape waar ik me niet zo lekker bij voel :) zonder gekheid,als het maar goed zit!Als jullie er kratjes onder zetten,doe je er dan wel een plankje op zeg maar?

we gaan hier [proberen een stukje hout in de klos te zetten en daar een gleuf uit te frezen waar de bedpoot in vald...(zowaar de omschrijving van manlief,ik moet het maar afwachten) ;)

Marijeeee: succes meid,je bent nu waarschijnlijk vast al bevallen of nog druk aan het persen :confused: :D

Butterfly: hoe is het nu? kan maar zo rugween zijn he! anders ff een hete douche ,kijken hoe dat voeld? hou je ons op de hoogte? sterkte!

tam27: sterkte met je bekken,ik weet hoe het is...

Susanna: gefeliciteerd met je mijlpaal!

triessie: das balen! ik heb ook foto's gehad,een paar weken terug nog,met loodshort is dat geen probleem,...succes hoor!

patan:welkom hier en succes met je laadste loodjes!

TZM:wat balen zo'n ochtend...en die bekken ook al he :( ook ik ben vanmorgen met manlief meegewaggeld naar de C&A,ik moets en zou ff eruit,dan maar pijn,snap je hoor! ;)

15. Butterfly1

Ik was idd van plan om even een douch te nemen want wordt er gek van. Duik daarna denk ik even mijn bedje in want vannacht heb ik geen oog dichtgedaan door de pijn. Wacht nog wel even met bellen, ben veel te bang dat het weer niks is.

16. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Goed plan en wat extra slaap ook!

enne bellen hoor,daar zijn ze voor en hoe vaak IK al wel geen vals alarm heb gehad ;) tis ook niet normaal dat je zo'n pijn hebt moet je maar denken,daar zit vast wat achter ;)

17. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    Spannend Butter! Hoop dat het echte weeen zijn, en dat het doorzet.. Wordt wel tijd ofniet!

Allwomen; Fijn dat alles goed was bij En dat de baby het ook goed doet, en gewoon gemiddeld is! En 5.5 kg is wel iets om trots op te zijn hoor!

Marije; Hoop dat je ondertussen druk bezig bent, of misschien al wel je kleintje in je armen hebt! Ben benieuwd!

Susanna; Jeetje 40 weken! Super hoor!

ben ook benieuwd of er al nieuws is van Nony...

Hier vandaag ook weer een mijlpaal; 39 weken!!
    officieel nog1 weekje te gaan.. Hoewel het er ook nog drie kunnen worden, maar daar moet ik nog maar even niet aan denken!

Gister weer bij de vk geweest, alles weer prima gelukkig.

Ik vind het trouwens wel een genot om op zoon hoog bed te slaen, hebben pas maandag de klossen er onder gezet, maar had dit ook wel eens eerder kunnen doen, het in en uit bed komen gaat echt een stuk makkelijker!
    Wel lastig dat bij sommigen het niet past, ivm dikke poten oid, maar dat levert ook weer mooie contructies op! Hier en simpel bed dus wou allemaal prima.

18. Butterfly1

Moest van mijn mannetje toch de vk even bellen. Dus maar gedaan. Ik moet om half 5 bij de vk zijn. Ze denkt dat het indalingsweeen zijn maar als dit indalingsweeen zijn dan wil ik niet weten wat echte weeen zijn. Zit gewoon tegen huilen aan zo een pijn. Nou ik ga maar even liggen en dan douchen.

19. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    sterkte meid,ik hoop voor je dat het meer is,gezien die pijn!

20. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ik vind eigenlijk dat zo'n opgehoogt bed wel een "inwijding"verdiend... :D

tomtiedomtidom :)

heb net het eerste geboortekaartje ontvangen van een van de meiden van de pufclub!

Deel Deze Pagina