Scindy, spannend joh. Jammer dat er nog zo weinig gaande is. Titus, ik herken wel wat je zegt hoor. Rare buik maar zeker geen weeën. Was jij het die naar hello goodbye had gekeken en bijna moest huilen? Nou ik heb niet 'bijna' zitten huilen hoor...hihi. Moest al huilen bij die jongen die voor meer dan een jaar op reis ging en bij de mevrouw die haar man had verloren zeker...had zo met haar te doen. Net een kaartje gekregen van de buuf: sterkte met de laatste loodjes....Zo lief! Kan me herinneren dat ik hem bij Tim ook kreeg en dat Tim toen werd geboren! Wil me niet al te gek laten maken, maar het zou wel toevallig zijn! Misschien heeft ze wel een voorspellende gave!
Butterfly en kibi van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochters !!! Geniet lekker van de kraamtijd !!!!
De meiden beginnen trouwens aardig uit te lopen op de jongens ! Zou zeggen tijd voor weer een jongetje dus !
Allereerst: Blub, Vlinder, Marije, Butterfly en Kibi, gefeliciteerd met jullie kindjes! Hier gaat het goed. Lieke is een ontzettend rustige en tevreden baby. Ze huilt alleen als er iets is en verder doet ze alles goed: slapen, eten poepen en plassen. Mijn bevallingsverhaal: De bevalling was weer snel en best bijzonder. Vanaf zaterdag nacht voelde ik wat rommelen. Verder niet het idee gehad dat het wel eens zou kunnen gebeuren. Dat kwam pas zondagavond rond half 12. Toen werd het gerommel wat serieuzer. Maar nog steeds zo dat ik in bed bleef en tussendoor probeerde te slapen, het kon nog steeds alle kanten op. Dacht ik.... Rond half 1 vernam ik dat er regelmaat zat in het gerommel. Het kwam toen om de 10 minuten. En ik besloot uit bed te gaan, want 1 wee duurde meteen wel al ruim een minuut. Ik ging in bad en daar ging het meteen snel. Om de 10 minuten veranderde in om de 3 minuten. De verloskundige werd gebeld en mijn zusje (kraamverzorgster). Na 20 minuten waren ze er allebei. De vk ging kijken hoeveel ontsluiting ik had. Het was toen half 2. Ik bleek nog maar 3 á 4 cm te hebben. Voor mijn gevoel schoot dat niet op, want de weeën waren al best serieus. Na het toucheren, werd mijn bm nog meer geprikkeld en volgenden de weeën zich in een nog vlotter tempo op. Ik moest uit bad komen en ik kon eindelijk thuis op mijn eigen bevallingsbed gaan liggen (joehoe eindelijk een thuisbevalling!) Om 3 uur werden de vliezen gebroken (dit kan niet in badwater met badschuim e.d.) Om 3.20 mocht ik meepersen en kwam de vk er achter dat de baby met het kinnetje en dus neusje vooraan kwam. Een aangezichtsligging. Ze heeft daarbij aan de achterkant tegen het geboortekanaal geduwd om te proberen het hoofdje een beetje te kantelen (kinnetje terug naar de borst). Tegen haar geduw in moest ik meepersen. Na 20 minuten kwam Lieke ter wereld. Ze leek weinig last te hebben van haar bijzondere weg naar buiten. Doordat er wat druk op haar gezicht was komen te staan was het wat opgezet en blauw/paars bij haar neus en ogen. Inmiddels is dit allemaal weer bijgetrokken. De schade die ik er aan over heb gehouden was een scheurtje dat gehecht moest worden. Na twee knippen, heb ik gemerkt dat een scheurtje veel minder pijnlijk is om op te zitten in de dagen er na. Dus dat valt heel erg mee. ScrapperCindy, het kan nog steeds he, van het ene op het andere moment, zonder duidelijke voortekenen, indalingen of verstreken bmm.(bij mij zat vrijdag ook alles nog potdicht) Ik duim dat je snel bevalt zodat jij en je man samen nog even wat langer kunnen genieten van jullie tweede kindje. TzM, gefeliciteerd met je 40 weken! Hopelijk heeft je buurvrouw een goed voorgevoel over wanneer ze precies zo'n kaartje door de bus moet doen. Lelie, sterkte! Hopelijk komt het nog vanzelf op gang en hoef je niet ingeleid te worden. Alle meiden die aan het rommelen zijn of ontzettende voorweeën hebben of die overtijd lopen: Ik hoop dat jullie baby's zich snel aandienen.
@ mijn buddy: Moet zeggen dat wat mij betreft de beeb mag komen. Heb de laatste dagen erge last van mijn rug( buik zit dan ook echt aan de voorkant) en heb veel harde buiken. Hoe is het met jou ? Vandaag de 40 weken bereikt ! Laat jouw beebje ook maar gauw komen hoor ! @rolia: mooi verhaal hoor, en wat fijn dat lieke het zo goed ''doet'!
Rolia mooi verhaal. Het klinkt alsof je het heel ontspannen hebt ervaren allemaal. Tenminste, voor zover dat mogelijk is! Ik heb net weer een opsteker binnen *not* Een buurman (zeker niet de man van die lieve buuf van het kaartje) zei: ik ken verhalen dat het ook zolang bleef zitten en daarbij was het kindje toen niet goed..... Sjonge zeg! Daar zit ik lekker op te wachten op zo'n opmerking HARK!!! Waaaaahh waarom doen mensen zo?! Manlief maakte een opmerking waar ik wel om kon lachen: Schat, vanavond gooi ik je maar weg....Dus ik zeg: waarom?! Hij: omdat je dan over datum bent.... En bedankt! van je man moet je het hebben Lief, alles okee hoor. Last van bekken en ongeduldigheid
Ik begon me om 14:00 uur opeens heel erg beroerd te voelen. Misselijkheid door het fijne maagzuur! En had 38,5 graden aan verhoging, dat zal wel met me blaasonsteking te maken hebben. Vanmorgen was ik moe maar verder voelde ik me goed, nu ben ik moe en lukt me gewoon niet om te slapen en voel me mega beroerd... Zal dit een teken zijn?
Lieve over de datum mama's, ik denk aan jullie. Wat zullen jullie het gehad hebben, als ik me bedenk hoe ik het met 38 weken al gehad had... Ik hoop dat jullie allemaal heel snel bevallen!
Hahaaha idd een leuke van je man! Zoiets zou bij mij eerder opkomen dan bij mijn man.. mijn man heeft echt mega vage humor... Humor wat hij dan helemaal dubbel ligt en ik geen hol van begrijp
**********INBRAAK********** zooooo het gaat snel hier zeg. jeetje! Alle bevallen mamas, gefeliciteerd! Alle mamas die nog moeten! Succes! **********UITBRAAK **********
Ja me man kwam gisteravond en heb je me nog nodig voor je weet wel... Hij is het ook zat en noemt zich al in elke sms dat ik krijg PAPA! Ik ben wel nu met de laatste loodjes minder chaggie vind hij... daarvoor was ik af en toe echt te erg gewoon. Dat het opeens uit het niks kwam dat ik gewoon ff iets op hem moest afreageren! Dat is nu weg.. maar heb er ongeduldigheid voor terug.
Op zo'n opmerking zit je inderdaad te wachten zeg !Sommige mensen snappen het gewoon niet ! Daar moet je maar aan denken ! Moest wel lachen om jouw manlief ! Vind hem wel leuk gevonden en tja mannen......?!
Jeetje TZM wat een idioot! wie zegt nou zoiets. kan ook echt alleen maar bedacht zijn door een man. Ben je al helemaal gek gebeld door mensen die willen weten of je al bent bevallen?
Mijn schoonvader belt echt ELKE avond op... zo vervelend tegenwoordig laat ik me man maar opnemen die kan het beter aan horen dan mij! Maar die was gister ook zo van als het eenmaal zo is word je heus gebeld!
hahah ik moest er wel om lachen hoor. ja ik gooi per slot van rekening ook alles weg dat over de datum is hihihi. mijn nichtje van 1 jaar gevraagt wanneer ik ging bevallen volgens haar op ja-ja. wat dat moet betekenen weet ik niet hihih