Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hey TZM ik heb dat ook sinds een aantal dagen..soms denk ik wat te voelen maar is het nog zo subtiel dat je bijna gaat twijfellen.
    vaak vanaf laat in de middag tot de volgende ochtend niet! en normaal was ie zo actief..bij de vk was alles goed.
    Ik hoop dat jij ook wat gerust gesteld mag worden en die kleine je af en toe een flinke por mag gaan geven ;)

2. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Heb ik ook Allwomen en TzM...maar ik heb ook gemerkt dat ik niet alle bewegingen voel, als ik wel eens een tijdje naar mn buik kijk dan zie ik die vaker bewegen zonder dat ik het voel!
    Ben benieuwd wat de vk je zal zeggen/en gerust zal stellen!

3. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    @ allwoman: op dit precieze moment hou ik het nog wel vol, omdat ik mezelf steeds voor hou dat er nog vanalles kan gebeuren op een dag - en sinds half 10 rommelt het lichtjes, niet dat het wat voorstelt, maargoed, alles om de dag door te komen ;) Waarschijnlijk zit ik er vanavond wel weer ff doorheen als er niks gebeurd is, om vervolgens weer moed te verzamelen voor de volgende dag :p
    Eigenlijk hou ik er wel rekening mee dat ik gewoon over tijd ga lopen helaas.

@ tzm: hopelijk kan de vk je weer geruststellen, elke keer die onzekerheid lijkt me niks! T is ook eigenlijk gewoon tijd dat jouw buikbewonertje de wereld komt bewonderen he.

@ triessie: succes met je wasmachine ;) en hopelijk trekt je kiespijn wel weer snel weg.

@ butterfly: klinkt als een heftige bevalling! Wel leuk om te lezen dat iedereen zo verliefd is op zn kindje als die er eenmaal is :D

4. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Hallo meiden

Hier ook mijn bevalingsverhaal: :)

Donderdag 2 oktober om 7.00 werden we in het ziekenhuis verwacht voor het eventueel eerst rijp maken van de baarmoedermond (die was bij de controle op dinsdag nog potdicht).
    :( Na eerst een half uur aan de CTG te hebben gelegen, kwam de VK om te kijken hoe het met mijn baarmoedermond was.
    Die was dus blijkbaar door het verliezen van de slijmprop weker geworden, waardoor ik maar 1 keer gel hoefde te krijgen om hem nog iets meer te verweken, zodat ze de vliezen konden breken :)

Vrijwel een half uur daarna kwamen de harde buiken/weeën al goed op gang en zat er nog 3 minuten tussen. Dit noemden ze echt gelweeën die voor de verweking en ontsluiting zorgde dus echt heel veel zouden ze volgens de VK niet doen. 's Middags om 13.30 werd er weer opnieuw gekeken of de baarmoedermond rijp genoeg was om de vliezen te breken.

Dit bleek gelukkig zo te zijn, ik had zelfs al 3 cm ontsluiting. De vliezen werden gebroken en ik moest nog even wachten tot ik naar de verloskamers mocht. :)
    Wel hebben we vast beide oma's gebeld, die bij de bevalling aanwezig zouden zijn. Dit omdat de bevalling van Milan ook behoorlijk snel is verlopen. ;)

Tegen 14.00 mocht ik naar de verloskamers en de weeën waren toen al goed op gang gekomen. :confused: Kon gelukkig nog tussendoor praten en ze redelijk goed wegpuffen. Ik zat al vrij snel op 5 a 6 cm ontsluiting en de weeën volgenden elkaar steeds sneller op! Ik wou heel graag in bad, dat heeft mij zo goed geholpen tegen de pijn bij de weeen met Milans bevalling, maar dat mocht niet, want ons kleintje was nog niet ingedaald. :cry: Tegen 17.00 had ik zo'n pijn in mijn rug van de rugweeën die ook nog eens achter elkaar kwamen dat ik om pijnmedicatie heb gevraagd. Ik kreeg een prik die het pijnlijke topje van de wee weg zou nemen. :)

Ik merkte helaas geen verschil, de pijn werd niet minder alleen maar meer. :confused: Langzaam aan merkte ik dat ik steeds meer mee ging drukken, dus gaf dat aan. Tegen 17.40 ging ze weer kijken en ik had volledige ontsluiting en mocht dus mee gaan persen! :)

Na de 1e perswee stond haar hoofdje al bijna, maar daarna kwam er geen perswee meer... :( 4 lange minuten duurde het dat ik weer een klein beetje persdrang kreeg en heb met al mijn kracht geperst, zodat haar hoofdje tenmminste geboren kon worden. Direct daarna gaf de Vk aan dat ik nog 1 keer mocht persen en toen werd Rosalie helemaal geboren.
    Ze werd niet meteen bij me gelegd, dus ik schrok wel een beetje toen ik tussen mijn benen door keek en zag dat ze vrij blauw was aangelopen. :confused: Ze had de navelstreng om haar nek gehad tijdens de bevalling. Gelukkig kwam ze snel genoeg bij en werd ze eindelijk in onze armen gelegd. :)
    Eindelijk is ze er dan:

Rosalie Helma Ria

Ze weegt 3710 gram en is 50 cm lang! :)

5. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Nou ik zal me ook maar weer eens melden.......vandaag maar weer eens boodschappen gedaan voor het weekend en wat schoongemaakt. Ik word het schoonmaken nu echt zat! Iedere dag je huis tip top houden, was bij houden etc...omdat het IEDER moment kan gebeuren en iedere morgen weer de conclusie trekken dat ik 'heerlijk' heb geslapen.....(Ik weet het dit klinkt niet fijn voor de slapeloze nachten dus velen van jullie doormaken, maar geloof me.....op een gegeven moment word je die 'ongestoorde' nachten ook beu!)

Molton; Inderdaad bij de HEMA

Mieni; Hoelang zat er nou tussen die gel en de eerste wee....maar een half uur? En hebben ze je later nog aan het infuus gelegd? Of ging het toen op eigen kracht? Ik slik nog trouw mijn druppels (inmiddels al 2,5week) maar het heeft voor mij nog NIETS gedaan.

Nou iedereen waarbij het rommelt, succes en we hopen snel weer op 'vers' baby nieuws!

Fijn weekend allemaal.
    Groet!

6. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    Allwoman en hoe is het nu?

Mieni ik heb genoten van je bevallingsverhaal :Dvind het altijd leuk om van iedereen zo hun verhaal te lezen dan weet ik een klein beetje hoe het misschien zal verlopen!:D

Zico hoe was het bij de kinderarts?

Joel: die steekjes/steken in vagina dat je zegt die heb ik ook maar weet ook niet wat het bedoeld.

het is hier redelijk rustig nu... dus heb even niets te melden :)

7. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Nog niet terug gelezen. Sinds 11 uur af en toe vreselijke druk van onder. Vk heeft gekeken en mijn bmm is wel zacht aan het worden, haar letterlijke woorden: het kan vriezen, het kan dooien....

Bloeddruk was bij eerste meting weer te hoog (dan moest ik naar het zh) maar bij 2e meting oke. Moet maandag (evt) voor extra controle voor bloeddruk en urine.

Ik zag er wel anders uit dan normaal zei ze: bevallig!
    Nou doe maar!

Ik ga ff liggen...en hoop dat mijn buddy zich eerder weer meld dan ik ;)

8. Ha die ho meiden!

Had even op de site gekeken van de hema en daar kon je inderdaad die moltons kopen voor ongeveer 13 euro. Ach ja wie weet breken de vliezen helemaal niet in bed en kan die molton altijd van pas komen.

Allwoman: heb je nog een beetje kunnen slapen? wat een gerommel toch weer bij je KNUF!

TZM: wat bewegingen betreft bij mij is het ook meer geduw en heel af en toe een schop. Ik kan soms ook wel merken dat ze beweegt doordat haar ruggetje dan weer aan de andere kant ligt. Het is inderdaad niet meer zo wild als aan het begin!

Triessie: en werkt je wasmachine? Ik hoop voor je dat die kiespijn snel overgaat is ook niet echt prettig.

Scrappercindy: Ik bewoner ook wel hoe nuchter jij omgaat met het overtijd lopen. Ik moet zeggen je kunt er helaas ook niet zoveel aan doen. Ik heb nu ook zo iets er nog zoveel mogelijk van genieten zo lang het nog kan want voor je het weet is die kleine er.

Mieni: Mooi verhaal. Heb je voor de rest een fijne kraamtijd gehad? En hoe gaat het met rosalie?

Verder weet ik het effe niet meer :oops:

Vandaag weer ens naar de Vk en vanaf nu iedere week. Oja JOEHOE 37 Weken! Toch wel een magisch getal!

Meiden een fijne dag verder en tot ergens vandaag wel weer!

9. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    ow heel belangrijk ding vergeten. ws ligt ie niet meer ingedaald! Die van mij gaat omhoog ipv naar benee....help!

10. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    En net belt de vk dat ik toch even naar het zhuis moet om aan de ctg te gaan vanwege het weinige bewegen!
    Dus daar ga ik...(hopelijk kom ik terug mét beeb...)

11. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    TzM; succes meis...beter zekere voor het onzekere he?!
    Hansje; ja wasmachine werkt, ga er zo eentje draaien met was erin kijken of ie het dan ook doet hihi...Zeker stoer 37 weken, vond ik ook!!! Gefeliciteerd!!
    Scrappercindy; nou he dat schoonmaken, het is wel afleiding maar verder...bleech...
    Mieni; mooi om je verhaal te lezen!

Ik heb toch maar gebeld met tandarts, kan er vanmiddag om 16uur weer heen...achterste kies is toch wel heeeeel gevoelig..au au...dus ik ben al weer lekker zenuwachtig...tsja zo kun je je dagen ook vullen he?!

12. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Tussen de gel en de eerste wee zat idd ongeveer een half uur, dat noemden ze de gelweeen die voor de weekheid zorgen en een beetje ontsluiting. Om 13.30 hebben ze de vliezen gebroken en heb geen infuus nosig gehad, de weeen waren er al en die werden na het breken van de vliezen alleen maar heviger!

Jammer dat het voor jou nog niets heeft gedaan van onder! Ik duim voor je dat het alsnog wat gaat doen!

13. Ach ja beter het zekere voor het onzekere. Succes meid!

14. MariekeS81

MariekeS81 Actief lid

16 aug 2008
    172
    0
    0
    Druten
    Hoi meiden,

Ik wil alleen even laten weten dat ik nog niet bevallen ben :D Ik zal vandaag even niet meeschrijven want ik voel me zo ziek als en hond :( ben echt zo enorm misselijk al de hele dag ik zie er ook echt uit als een wandelend lijk. ik ga weer terug naar mijn bedje in de hoop dat ik me over een paar uurtjes weer wat beter voel.

fijne dag allemaal. x

15. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Mieni; bedankt voor het antwoord.....nou ik ga ervoor!

Triessie; Tandarts......YUK! Ik moet na de bevalling ook heen.....dan gaat hij 2 kiezen opnieuw vullen. Hij wilde liever wachten omdat het niet urgent was. Ik heb er dan ook geen last van maar ik heb er ook geen zin in! Ha haha.

Tzm; Ik hoop dat de CTG weer wat gerustelling brengt.

MariekeS81; Vervelend dat je je zo misselijk voelt. Als het aanhoud dan wel even de VK contacten he! Zeker nu je al een week overtijd bent.

Hansje; Je kan die molton weer gebruiken als de beeb naar een 1 pers. bed gaat. Ideaal! Mijn dochter heeft er ook een om haar matras, ze plast bijna nooit in haar bed (en heeft dit ook bijna nooit gedaan) maar 13 Euro is nog altijd veel goedkoper dan een nieuw matras.... ;)

Hier net mezelf getrakteerd op een herst bloemen boeketje. Straks komen mijn schoonouders een bakkie doen. Ik had vanmorgen al een rozijnen cake gebakken dus dat komt goed uit....

16. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hey meiden,
    helemaal nog geen babynieuws vandaag? Wat saai!
    Wat zitten jullie hier toch steeds rond te hangen. Ga is bevallen ofzo! Hahahah! Grapje, ik snap dat jullie dat allang gedaan hadden als je de keuze had.

Hier alles prima. Zoë is echt een schatje. Vandaag heeft ze haar eerste jurk aan. ZOoooo lief! Een echte meid hoor!
    Ik probeer sinds gisteren de bv weer op te pakken. Zoë weet in ieder geval nog hoe het moet. Nu hopen dat mn lichaam een beetje meewerkt en melk gaat produceren, maar net merkte ik al dat ze een paar keer slikte, dus we gaan de goede kant op!

17. Het is lekker rustig hier :)

Wat ik mij eigelijk afvroeg he? Volgens mij is bijna iedereen in het ziekenhuis bevallen toch? Geen thuisbevallingen?

xxx

Ik ben naar de VK.

18. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Heeeeej,
    idd rustig hier!

hansje :dank je wel,KNUF terug! ;)gefeliciteerd met je 37 weken!

Tzm: wat is dat nou,is die kleine de weg kwijt geraakt door het op de kop staan of zo? :confused: ga eens snel naar beneden jij! ;) succes in het zh!

Marieke/buddy: wat vervelend dat je ziek bent,beterschap,snel beter worden want dat bevald veel makklijker ;) ik hoop snel een smsje van je te mogen krijgen!

Mieni:mooi bevallingsverhaal hoor!

scrappercindy: sterkte met de laatste loodjes hoor!

Hier is alles rustig qua weeen,heb net een klein wandelingetje met mn dochter gemaakt buiten,wat een verademing na 4 weken binnen,het viel wel een beetje tegen.
    mn bekken gaan wel vandaag het is meer de pijn in mn liezen en dat drukgevoel van onder wat me echt een greenpeace geval doet voelen.

een moeder van school bood aan mn dochter elke dag thuis te brengen,denk dat ik dat toch maar doe,soms kan ik wel soms niet qua bekken,het is eigenlijk te ver lopen en fietsne voeld echt niet fijn meer.
    kan ik beter voorzichtig zijn denk ik.

19. Niet meer actief

Dames kom even inbreken

Leonie (vlinder84) smste me net dat haar kleine in t ziekenhuis ligt... Billirubine gehalte is veel te hoog en hij is knalgeel :(

20. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Joel die vagina pijn herken ik heel erg en het is het indalen van de baby. Het hoofdje drukt nu gewoon heel erg opje onderkantje.

Scrapper ik voelme sschuldig als ik lees hoe jij en andere meiden zo schoonmaken. Ik ben zo lui als wat en de beeb komt over max. 3 dagen!

Mieni wat bedoel je met 'het hoofdje staat' ?

Zena ja dat moet zo lief zijn zo'n eerste jurkje! Ik kijk daar ook erg naar uit. :)

Ik kan me nu aansluiten bij de meiden met pijnlijke weeen en andere pijnlijke zaken. Sinds gisteravond doet alles flink pijn! Die druk op mijn liezen en blaas doet flink pijn. Ik hoop echt dat het toch nog spontaan komt dit weekend! Het wordt nu zo spannend met de bevalling in zicht.
    Mijn man en ik willen dit laatste weekend met zijn 2, nog lekker van elkaar genieten. :)

Deel Deze Pagina