Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Denise en allwoman gefeliciteerd met jullie dochters.

Mamak, heel veel sterkte meid. Blijf lekker van je af praten, dat scheelt al een heleboel. En dat je het benoemt nu en er wat mee doet is al een hele grote en goede stap.

@ kus, klinkt als vruchtwater. Zal voor de zekerheid proberen iets op te vangen en de vk bellen.

2. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Kus: Ik zou ook voor de zekerheid eventjes met je VK bellen hoor! Zou zomaar vruchtwater kunnen zijn!

3. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Mamak ik kies voor bv, als het niet lukt ga ik er niet moeilijk over doen en stap over op fv. En jij?
    Ja ik heb het idee dat bv in het openbaar in NL ook nog niet door iedereen gewaardeerd wordt. Maar als je toch mooi bedekt bent is het toch geen probleem! Je zit er toch niet om je tieten showen.

Ben alweer door 3 mensen gebeld in een uur tijd of er al een baby is :(

4. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Susanna.. Ik wilde in eerste instantie ook kiezen voor BV.. Ik ben alleen de laatste dagen heel erg aan het twijfelen.. Lichamelijk en geestelijk is het toch veel zwaarder voor een moeder (denk ik).. En ik weet niet of ik dat momenteel kan handelen.. Ik heb er ook al met hubby over gepraat.. Hij legt de beslissing geheel bij mij.. Hij zei ook heel lief: Als je FV gaat geven dan ga ik je met alle liefde helpen en dan kan ik tenminste ook 's nachts eens opstaan.. Dat vond ik erg lief van hem.. (daar kwamen de tranen weer)..
    Ik zie er alleen wel tegenop dat als je FV geeft dat dan iedereen (kraambezoek enzo) "verwacht" dat ze de fles mogen geven.. Of dat mensen gaan vragen: " Mag ik de fles geven"? En dat wil ik liever niet.. blijft toch een mooi moment..
    Tsja, al met al ben ik er nog niet uit... ik laat het even over me heen komen en ik beslis, denk ik, in the moment!

Overigens word ik er ook STRONTziek van dat iedereen me maar belt en smst en op hyves vraagt of de baby er al is... Ik heb regelmatig mijn telefoon UIT staan de afgelopen week en ik negeer sommige berichten gewoon.. Je zou er bijna een dagtaak aan hebben om iedereen te woord te staan.. grrrrrr :evil:

5. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Mamak dan doe je toch lekker de fles! Ik heb echt niets tegen meiden die liever de fles geven. Ik kan het me ook best indenken zeker zoals jij je nu voelt. En je hebt mooi extra voedhulp van je vent. Ja ze hebben het hier de VS ook wel es over de borstvoedmaffia. Van die felle gasten die per se willen dat een vrouw bv kiest. Erg agressief.

Ja het bellen is echt irri. :(

Oh en ik zou gewoon eerlijk zeggen dat je liever zelf de fles geeft. Al die vreemde handen aan zo'n wurm lijkt me niet eens wenselijk.

6. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ja, in het begin was mijn hubby ook echt PRO borstvoeding maar hij heeft zich er nu al een aantal maanden bij neergelegd dat het mijn keuze is.. Maar wel lief dat hij zo aan me denkt nu.. Tis ook echt een schat de afgelopen dagen... (was hij daarvoor ook hoor.. don't get me wrong)

Ik ben overigens zo erg dat ik liever niet heb dat bezoek straks mijn kind uberhaupt vast gaat houden.. Ik weet dat je het toch niet kan tegenhouden maar ze moeten gewoon van me kind afblijven :evil:

7. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Hahaha! Ja ik denk dat ik ook niet de makkelijkste word met het uit handen geven, de oma's okay,maar de rest ;)

Ik zit hier te wachten op mijn vent en hij schiet niet op, maar alles is hier ook zo fuckin ver weg!
    Oh de telefoon gaat weer!

8. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Hahaha.... weer telefoon..!

Het is daar bij jou nu een uur of 3 denk ik.. toch? Gek eigenlijk.. als wij gaan slapen dan ga jij avondeten.. is wel gek eigenlijk..

9. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Ik nam al op met een geergerde toon was het totaal iemand anders haha!

Yep het is hier 3 uur. Dat is ook wel grappig want als ons kindje b.v. maandagavond om 19uur wordt geboren dan is het hier nog 13 okt. maar in NL al 1 uur 's nachts en al 14 oktober.

10. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Oh dat had ik met Nynke ook zo erg, ik vond het vreselijk als de visite met Nynke aan de haal ging :oops:
    En vooral als ze begon te huilen en de visite mijn dochter niet aan mij terug gaf, dan trok ik Nynke meestal zelf uit hun armen :)

11. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    @ allwoman: gefeliciteerd met de geboorte van Noa!
    Wow wat een snelle bevalling zeg :confused:

@ titus: wat jij beschrijft heb ik vanaf 36 weken regelmatig hele dagen, soms alleen een deel van de dag. Soms ook de hele nacht :( Ik hoop voor je dat jij er niet zo lang mee doorloopt als ik, ben het namelijk spuugzat dat het steeds niet doorzet.

@ mamak: al die mensen die bellen en sms-en, praat me er niet van :confused: Ik wordt ook platgesmst, en ook steeds door dezelfde personen :( En mijn schoonvader belt ook 3 keer per week om te vragen of het al aan de gang is (alsof ze niet de eersten zouden zijn die het horen als er nieuws is ;) )
    Als mijn bevalling begint gooien we dus ook meteen de telefoon eruit, moet er niet aan denken om ondertussen gebeld te worden door al die mensen.

@ kus: ik zou ff bellen als je t niet zeker weet hoor, als je toch steeds wat verliest... beter een keer te vaak dan een keer te weinig natuurlijk ;)

Ik word trouwens al beestachtig bij het idee dat bepaalde mensen straks mn kindje vasthouden :eek: Niet van iedereen vind ik t erg denk ik, maar sommige mensen... ik ben benieuwd hoe dat straks gaat dan als ik nog emotioneel labiel ben in de kraamweek :rolleyes:

12. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Hier krijgt ook niet iedereen dylarius hoor.
    Pfff vind dat maar niks dat kleine manneke van de ene hand naar de andere.
    kijken en bewonderen mag maar aankomen alleen als ik het vraag of je de kleine vast wil houden. en niet te lang!

Mamak, betreft de bv, lekker doen waar jij je goed bij voelt hoor!
    Ik geef bv en ervaar het als vrij makkelijk, makkelijker als de fles trouwens, want als je kindje huilt omdat die honger heeft doe je de bh los en happen maar.
    Met de fles moet je eerst water afmeten en dan de poeder er bij doen en dan op temp brengen en als je kindje dan geen speen gebruikt en blijft huilen, kan dat erg stressig zijn, zo heb ik ervaren.
    Maar nogmaals doe wat goed is voor jou. Je kan ook eerst beginnen met5 bv en als het je niet bevalt stap je over op de fles. Van bv naar fles is makkelijker als van de fles op bv.
    Nog eenoptie is kolven. dan kan je man ook de nachtvoeding doen bv.

mijn man geeft hier ook geregeld een flesje omdat ik naast de bv ook gewoon kolf, zodat ik ook nog wel eens weg kan.
    Ik voel me er niet prettig bij om in het openbaar bv e gaan geven.
    Heb ook niet het idee dat dat als normaal gezien word hier in de omgeving.

13. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    Hoi Meiden,

Ik kwam weer even buurten. Heb er eindelijk weer wat tijd voor.
    Voor iedereen die bevallen is: GEFELICITEERD en voor iedereen die nog zit te wachten: Succes!

Hier gaat alles goed. borstvoeding gaat goed en ik vind het echt super om te geven. Ze slaapt lekker door en komt echt alleen voor de borstvoeding, daarna slaapt ze weer lekker verder. Heerlijk kind! Gister voor het eerst naar buiten geweest.. Was wel erg leuk en vermoeiend. Iedereen komt gelijk naar je toe om te vragen hoe de bevalling ging en om Eline te bewonderen, erg leuk natuurlijk om met mijn meisje te pronken, maar wel vermoeiend.

Heb nog niet terug gelezen dus dat ga ik vandaag of morgen doen. Heb heerlijk zo even naar mijn zin om lekker thuis te zijn en even tijd te hebben om te wennen aan het nieuwe gezinnetje. Francis reageerd ook supergoed op haar kleine zusje en is superlief voor haar. ben echt helemaal blij!

Volgende keer ga ik weer reageren op iedereen!

groejtes Lotte

14. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    @lotte, fijn dat alles zo lekker gaat!

Meiden met de laatste loden heel veel sterkte!

Ik ga morgen de tandarts bellen, ik word knettergek vd kiespijn. Heb vanavond al 2 keer gehuild van de pijn en kan niet slapen.
    Ik was net in staat om de doktersdienst te bellen of ik ubiprofen mag nemen en hoe lang dit doorwerkt in de bv, want het wordt doorgegeven in de bv.
    Maar ik heb net kruidnagelsap in mijn mond gesmeerd en dat helpt even ga zo weer smeren want de pijn komt terug, maar ben zo bang voor de ta. ben bang voor een wortelbehandeling, maar dee pijn...
    pfff ik ga duizend keer liever bevallen..

15. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Tamara wat afschuwelijk dat ze niet eens je kind aan je teruggeven als het huilt! Volgens mij komt het slechtste in je naarboven dan. Hoe gaat het eigenlijk met jou? Ik heb het idee dat jij 'steady' gaat en niet teveel rommelt nog?

Lotte ik las dat je weer een wijntje hebt gehad. Dat moet heerlijk zijn geweest! Ik kan iig niet wachten! :)

Mamajanneke ik hoop dat je snel van die pijn af bent. Huilen van de pijn zegt mij genoeg :( Sterkte!

Joe en ik gaan nu weer verder met onze Harry Potter marathon. Nu kan het nog (dat denk ik nu steeds :( )

16. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Susanne hoe was de harry potter marathon?

Ik heb nog geen oog dicht gedaan en word helemaal mesjokke van de pijn. liggen is een ramp dus heb al allemaal kussens verzameld plus mijn voedingskussen om recht op te zitten, maar helaas....
    o en ik ben zo verschikkelijk moe en moet morgen wel weer paraat staan voor mijn kinderen.
    Hopelijk kan ik heel vroeg bij de tandarts terecht. gos had nooit verwacht blij te zijn om naar een tandarts te gaan, maar men wat doet zeer en niks NIKS helpt.........

17. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Wat lief dat je dat vraagt :D
    Het rommelt hier wel al hoor, gisterenavond een aantal pijnlijke harde buiken gehad, dat ik echt dacht; jee, het begint. Maar ja na een goede nachtrust is het weer over :( En zo gaat het al een paar dagen.
    Hoe was je Harry Potter marathon?

@lotte, wat fijn om te lezen dat je meisje het zo goed doet :D

@mamajanneke, he bah kiespijn. Ik ben zelf ook vreselijk bang voor de tandarts :(
    Hopelijk ben je snel van de pijn af. Ik geloof dat ik toch ook liever een bevalling heb :rolleyes:

18. annika1985

annika1985 Niet meer actief

Goedemorgen dames.

de dames die bevallen zijn van harte gefeliciteerd met jullie kleintjes.

Hier gaat gelukkig weer iets beter en ben ik behoorlijk blij dat de kraamverzorgster opgehoepelt is.
    Had helaas geen goede klik met haar.
    Dus kraamtijd was niet zo heel leuk.

Veel liefs Annika

19. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    @Tam dank je wel. Jij ook sterkte en ik hoop dat het snel echt doorzet voor je!
    Enne ik weet voor ons beiden wel zeker dat je liever een bevalling hebt als deze pijn.
    Bevalling doet ook pijn maar de meeste pijn kan je weg puffen en het belangrijkste is dat je er iets moois voor terug krijgt!.
    Deze pijn die ik nu heb is niet te beschrijven, kan ook niet zeggen welke kies, maar mijn hele rechte kant doet pijn en bonkt.
    Heb vanmorgen nog een uurtje kunnen slapen na de bv, maar de rest van de nacht heb ik lopen spoken. heb van ellende vannacht de hond maar uitgelaten rond 4 uur :rolleyes:
    Ik wist gewoon niet meer waar ik t moest zoeken en niets hielp.
    Ik heb nu net de spoedtandarts gebeld, want nog een dag trek ik niet.
    Kan om 12 uur terecht...............
    pfff knijp m echt wel, want deze tandarts ken ik niet....
    Maar hopelijk ben ik van de pijn af vanmiidag en dat is ook wat waard.

@ Annika, meid wat jammer dat je je kraamtijd zo neatief hebt ervaren.
    Heb je niet iemand anders aangevraagd? Of er met haar over gesproken?
    Jammer dat t niet boterde, want je kraam moet juist speciaal zijn.

20. annika1985

annika1985 Niet meer actief

ey mamajanneke

ik denk dat ze zelf ook wel merkte dat het niet helemaal lekker ging.
    maar vond belangrijker dat ze lief was voor Lotte en mij hielp waarbij het nodig was en verder ging ik lekker me eigen weg.
    Heb het kraambureau wel gesproken erover want ze had het pakje van Youri* verknalt met de was :(

Veel liefs Annika

Deel Deze Pagina