Weet je wat ik nou zo jammer vind...is dat een heleboel baby spulletjes roze of blauw zijn, nu vind ik iets roze of blauw wel leuk maar je kunt niet veel neutrale dingen kopen...vind het best irritant eigenlijk!
Hallo iedereen, Ik kom net bij de VLK vandaan en dit is wat er is gezegd: De baby heeft nog maar weinig ruimte in de buik over dus voor hem zou het geen kwaad kunnen om eruit te komen! Ook ligt hij er helemaal klaar voor zijn hoofdje volledig tussen mijn bekken en zijn schouders onder in me buik. Zijn ruggetje lag aan de linkerkant en zijn billen boven in het midden. De voetjes aan de rechterkant! Ik heb 34cm buik omtrek en mijn bloeddruk was 112/75. Toen mijn 2 vragen Vraag 1: Meeste baby's worden rustiger had ik begrepen voor dat ze komen de mijne is juist drukker geworden sinds vrijdag duurt het dan langer voordat ie komt? AntW vlk: Sommige baby's worden voordat ze komen heel actief in de buik en de andere heel rustig..De jouwe heeft op het moment voor actief gekozen! Het zegt niks over wanneer die komt dat is per baby echt verschillend, maar als ie druk is hoef je je geen zorgen te maken. Pas als je hem minder dan 5x op een dag voelt bewegen dan moet je even bellen! Vraag 2: Wanneer kijk je of ik al ontsluiting heb? AntW vlk: Ontsluiting word pas gemeten als je de laatste keer bij mij komt en de baby er nog niet is en dat zal op maandag 27 oktober zijn! Dan ben je 41wk en 4 dagen! Dan gaan we je ook strippen! Of als je de Ontsluitingsweeen krijgt ongeveer om de 4 tot 5 minuten. Nou van mij mag ie gewoon komen.. me buik begint ook gevoelig te worden als ik erop lig/druk.
Ja, dat is absoluut waar... dat was ook een van de redenen waarom wij het WEL wilden weten.. Ik vind persoonlijk de neutrale kleuren (wit/creme) niet zo leuk staan bij een halfbloedje.. En laat mijn kindje nou net een halfbloedje gaan worden... Nu hangt onze kast vol met blauw, en allemaal stoere jongens kleren..
Das wel jammer... bij mij hebben ze al met 37 weken gekeken of ik ontsluiting had (of er al iets gebeurde).. en vorige week (38 weken) ook mini strippoging gedaan.. Jammer hoor.. dat ze niet wilden kijken..
Tjah.. hij moet er maar gewoon is uitkomen hahaha... Ze zij als je het zou willen opwekken zou je gemeenschap met je man kunnen hebben. Nou dat hebben we al geprobeerd maar de kleine blijft nog steeds zitten waar ie zit en mijn buik zit dan alleen maar in de weg.. Vond het niet echt fijn ofzo!.. kreeg er harde buiken van en ff wat steken en toen was het over!
Mamak; wij weten ook al wat het geslacht van ons kindje is...maar dat is nog een verassing voor de buitenwereld Juist dan is het lastig iets te kopen, want koop ik iets in de 'juiste' kleur dan ben ik bang dat er een bekende of vage kennis van iemand anders het dan ziet en het alsnog bekend wordt...ook als ik met moeder of vriendin ben kan ik niet gewoon kopen wat ik leuk vind wanneer er iets overduidelijks roze of blauw in zit.... dreami; er zit toch niets anders op dan te wachten meid! Lastig he...wij zijn ook benieuwd naar onze kleine spruit hoor!
Meiden, we zijn weer thuis en ik kan niet anders zeggen dan dat het heel erg goed gaat. Ik merk dat ik wel een beetje teveel doe (wilde niet meer op bed liggen) dus ik trap ff op de rem, maar verder gaat het super. De bv komt ook al goed op gang en Nadine is zooooo leuk Tim vindt het allemaal nog wel moeilijk, maar ook heel leuk gelukkig. Ik wens alle nieuwe mama's ook HEEL erg veel geluk.
TzM; fijn dat je weer thuis bent...doe idd lekker rustig aan meis...als je er aan toe bent ben ik benieuwd hoe het nou allemaal gegaan is met jullie?!
Ja, dat lijkt me wel moeilijk ja.. Ik weet inderdaad ook wat jij krijgt.. je hebt het toen op de meeting gezegd... Maar lijkt me lastig om je in te houden als je iets leuks ziet in de winkel wat blauw of roze is..
@ triessie: Helaas wel ja! maar mijn VLK snapt nie waarom hij met zo weinig ruimte daar wil blijven zitten en wat kleren betreft je hebt ook leuke kleren wat neutraal is wij hebben dat ook...
SUSANNA GEFELICITEERD MET JE DOCHTER. Lieve nieuwe moeders kom allemaal jullie ervaringen delen op het oktober mama forum. Groetjes mariek73
Ik heb een heel gek gevoel vandaag... Ik heb zeg maar het gevoel alsof het van binnen (mijn baarmoedermond dus) slap is.. alsof wanneer je ongesteld ben en alles is een beetje beurs... Daarnaast krampen en megamisselijk... Herkent iemand dat gevoel in de baarmoedermond?
@tzm, wat fijn dat jullie weer thuis zijn Je hebt ons wel laten schrikken hoor met je spoedkeizersnede @dreami3j, zo te lezen gaat het bij jou ook niet al te lang meer duren, hopelijk laat je beeb zich snel zien. Inderdaad de meeste kleding is echt voor jongens of meisjes, er is bijna niks neutraals te vinden Ik ben ook echt pas gaan shoppen toen we 2x de bevestiging hadden van het geslacht ( bij de 20 weken echo en een pretecho )
susanna,gefeliciteerd met je dochter! @zico,ik denk dat je johannesbroodpitmeel bedoeld.dat kun je gewoon in de supermarkt of bij de drogist krijgen,je hebt ook voeding waar het al inzit.ik persoonlijk vind de johannesbroodpitmeel rotzooi omdat het vreslijk klontert als de voeding afkoelt waardoor de speen dicht gaat zitten. kevin van mij had reflux en niet zo zuinig ook,wat ik mocht gebruiken van mijn ka was gewoon rijstebloem.en dan niet de vanille variant maar de gewone.toen ik zei dat dat pas vanaf 4 maanden maag volgens de verpakking zei hij dat dat onzin was omdat het bij rijstebloem gaat om een natuurlijk produkt.je hoeft er ook geen dikke pap van te maken.1 tot 2 theelepeltjes is genoeg.ik heb er veel baat bij gehad met kevin. succes..... alle mama's in spe,we zien jullie vanzelf wel weer hoor op het andere topic.
@tam27: Ik hoop het van harte en mijn man Mark ook! Hij noemt zichzelf al papa en mij mama en ligt elke avond even met zijn oor op mijn buik...En elke avond zegt ie weer tegen de beeb maak mama het maar even moeilijk want we willen je in ons armen...SO SWEEET!
hallo allemaal ik wil jullie laten weten dat ik dinsdag 7 oktober bevallen ben van een gezonde dochter haar naam is sanne en ze woog 2840 gram beavlling is in een rap tempo gegaan half9 zijn de vliezen gebroken en om 10.02 is sanne geboren het was moeilijk om de weeen op te vangen omdat ze zo snel achter elkaar kwamen maar alles is verder goed gegaan groetjes