Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Welkom Kibi, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap :D

Ach ik zie woendag wel hoe het bij de HA gaat, voor nu probeer ik me er niet te druk om te maken.

2. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Goed zo Lampie! Het komt vast allemaal goed! Maar lekker rustig aan doen meid.

3. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Hoi Kibi,
    Van harte gefeliciteer met je zwangerschap.

Vanmiddag ben ik bij de HA geweest, hij heeft een verwijsbriefje voor de vk gemaakt.
    Inmiddels heb ik de verloskundige ook al gebeld, en telefonisch de intake gedaan. Volgens de VK ben ik nu 5 weken zwanger. (zij rekenen dus niet t aantal cyclusdagen). En dus 29 september uitgerekend. Volgens de calculator van hier ben ik 4 week en wat dagen. Uitgerekend 1 oktober. Nou ja, blijf maar gezellig met jullie kletsen. Want bij de September mama's zal t wel al heel druk zijn. Dan kom je er ook zo raar tussen......
    Tipje van de VK-> Als je wat misselijk of weeïg bent
    dan moet je even zorgen dat je wat in de maag hebt. Iets van een crackertje ofzo.
    Misschien hebben jullie er wat aan.
    O ja, ik heb 12 februari mijn eerste afspraak bij de Vk.

Liefs Truus.

4. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Hey Truus,

Gezellig hier blijven :) Leuk dat je een afspraak hebt bij de VK. Hoe berekent de VK dan hoever je al bent?

5. rolia

rolia Actief lid

25 jan 2008
    440
    0
    0
    groningen
    Welkom Lievelief en gefeliciteerd.

Semmie gefeliciteerd met je verjaardag. Wat heb je nog meer gekregen (behalve een positieve test:) )

Lampie, vervelend die buikpijn. En zorgen maken hoort er vanaf het moment dat je zwanger bent gewoon bij! Dat blijft en heeft iedere moeder, ook al ben je 80. Wen er maar aan... :D

Steffie, fijn zo vaak een echo! Maar dat broodje en koffie is per ziekenhuis denk ik ook verschillend, want ik kreeg dat ook in nederland.

Hypnose, sterkte...

Kibi, welkom en jij ook gefeliciteerd!

Truus, Ben je al misselijk? of heb je het preventief gevraagd. Bij mij hielp helemaal niks tijdens mijn eerste twee zwangerschappen. Of ik nu wel of niet iets had gegeten, de misselijkheid was er bij vlagen en was door niets tegen te houden. En gewoon lekker hier blijven schrijven hoor.

Ik heb het vanmorgen aan 1 collega verteld. Mijn zusje, ouders en een vriendin weten het ook. Leuk om te vertellen, he :D

6. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    De VK beschouwt een cyclus tussen de 26 en 33 dagen geloof ik als normaal en gaat dan uit van de eerste dag van je laatste menstruatie en begint vanaf die dag met tellen.
    Met de mk deed ze dat ook bij mij, ik had twee dagen later als datum omdat ik cyclus van 30 ipv 28 dagen heb, maar vk rekende dus niet zo.

7. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Rolia: idd erg leuk om te vertellen! Je zou het wel van de daken willen schreeuwen he!
    Wij zijn nog wat voorzichtig ivm met de mk kort geleden. Maar mijn ouders en een zwager weten het al wel. Zij wisten ook als enige van de mk, dus dan is het fijn dit nu ook met hun te kunnen delen.
    Ik heb trouwens verder veel geld, nieuwe tas, oorbellen en armband en dvd van gooische vrouwen seizoen 3 gekregen. Lekker verwend he!

8. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    Hi meiden,

Zo ik moest echt even de tijd nemen om bij te lezen, haha het wordt al echt lekker druk hier!

@Semmi, gefeliciteerd met je verjaardag!
    Je hebt zeker de hele dag met een grote glimlach rond gelopen vanwege dat ene bijzondere en grote kado!

Pfff wat gaat de tijd langzaam he, ik moet nog 2 weken wachten voordat ik de echo krijg.

Ik voel me gelukkig wel goed, al heb ik nog wel af en toe buikpijn.
    Hoe voelen jullie je?

Oh ja, gaan jullie meedoen met moeders voor moeders?

Slaap lekker voor zo!

9. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Steffie: aangezien jij ook in België woont en dit mijn eerste zwangerschap is, wat is de volgende stap hier? Ik ga morgen naar mijn huisarts voor een bloedtest, maar wanneer is het in België gewoon om een eerste echo te krijgen?

10. rolia

rolia Actief lid

25 jan 2008
    440
    0
    0
    groningen
    fijn dat je zo verwend bent Semmi. Ik ben ook nog wel wat terughoudend hoor. Ik wil niet dat ik straks niet meer weet aan wie ik het al verteld heb, mocht het mis gaan. Maar mijn naaste familie en vriendin en collega kunnen me ook steunen als het mis gaat en dat kan ik nog wel onthouden 8) (ik denk trouwens dat dat het enige zwangerschapsteken is tot nu toe... die enorme vergeetachtigheid :( )
    Ik vertel het ook aan onze directeur. In welke situatie dan ook, lijkt het me handig dat zij het weet. Maar ik wacht nog een week of 2.

Gerlinde, MvM doe ik niet aan mee. Het is een heel goed doel. Maar dat is niet in het Noorden. Stom he!

11. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    @ rolia, ik doe mn best om te wennen hahaha :D

@ semmi, jij bent wel heel erg verwonnen maar het grootste kado had je al gekregen :)

Wij hebben het aan mijn vader verteld (mijn moeder leeft niet meer) en die was dolgelukkig :D, en aan de beste vriendin van mijn moeder, die is verpleegkundige dus soms wel handig voor wat vragen :)

12. marit123

marit123 Actief lid

2 jan 2007
    330
    0
    0
    hallo oktober-mama's,

Allemaal van harte met jullie zwangerschap!
    Ik mag me hier voorzichtig ook melden. Na anderhalf jaar proberen, ben ik zwanger! Het is nog heel onwerkelijk. In november hebben we vruchtbaarheidsonderzoeken gehad en daaruit kwam dat alles goed was, alleen het zaad van mijn man was iets verminderd beweeglijk, maar goed genoeg om zwanger te worden. We zijn dus weer na huis gestuurd en mochten als dit nodig zou zijn in september gaan starten met IUI.
    Na een heel weekend met ongipijn, maar geen rood vandaag toch getest en....een tweede streep. Weliswaar nog wat licht, maar wel duidelijk.

Ben heel blij, maar ook voorzichtig. Heb verder helemaal geen klachten. Hoop maar dat dat goed is.

Ik kom graag met jullie meekletsen! Als alles goed gaat mogen we ons eerste kindje rond 2 oktober verwachten.
    O ja, ik ben 30 jaar.

Groetjes, Marit

13. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    kibi
    Ik woon hier ook nog niet zo lang, en het was echt wennen. Maar ik ben inderdaad eerst bloed laten doen bij de HA wat schijnbaar verplicht is. Met 6 weken had ik mijn eerste echo en toen om de maand. Bij de gyne. Je krijgt een boekje (in nl ook trouwens) en ik heb heel veel foto`s mee gehad. Wel heel veel bloed prikken, en met 20 weken ook een suikertest. (je drinkt ong 1 liter glucose rommel en een uur erna moet je bloed laten prikken ik werd er goed misselijk van maja)
    Verder is de begeleiding ook heel goed kwa bevalling, ze vertellen je precies wat er gebeurd. Ik heb met mijn weeen door het ziekenhuis rondgestrompeld en pas met 8 cm ben ik naar de verloskamer gegaan, wat heerlijk was. Geen infuus niks. (in nl liepen de bevallingen zeer moeilijk en lag ik op bed met infuus en een kabeltje op het hoofdje van de kleine, kon dus niet heel veel jammer genoeg hoop dat dat niet overal zo is bahbah ellende) Echt ik ben heel gelukkig met de verschillende ziekenhuizen in be. Genk vind ik er fijn (daar heeft djamai de kinderarts) en Heusden was een topper om te bevallen en je eerste 3 dagen door te brengen. De bv is hier zeer goed begeleid... (lijk wel een reclame vrouw hahaha)
    als je wil mag je me wel toevoegen (iedereen trouwens) op msn lucaruby@hetenwij.com

14. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    semmi gefeliciteerd!

lampie ik ken het gevoel, voel me zo een wc dame steeds kijken of er niks mis is. Buikpijn en echt afscheiding. Vind het ook doodeng

15. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Hey marit, ik had je al gefeliciteerd in je topic bij zwanger worden maar ik doe het hier nog een keer :) Van harte gefeliciteerd! En ik blijf erbij een streep is een streep :)

16. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Oh gelukkig Steffie ben ik niet de enige, klink misschien als een aansteller maar het is echt erg naar, heel de dag is het aanwezig. '

Is het goed als ik je toevoeg op msn? Lijkt me wel gezellig om een keer te kletsen :)

17. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Hoi hoi meiden.

Welkom Marit. Van harte gefeliciteerd met je positieve test, en je zwangerschap.
    Ben blij voor jullie dat t toch gelukt is na anderhalf jaar.

Wij hebben t verteld aan beide ouders, broers en goede vrienden. Wij "moesten" eigenlijks wel al zo vroeg vertellen. Omdat ik altijd gezegd heb, dat ik zou stoppen met roken, zodra ik zwanger zou zijn.
    Ben nu dus druk doende om te stoppen. Al valt t niet mee. En daar komt nog bij dat t hier aankomend weekend carnaval is. En ik altijd graag een biertje of een wijntje lust.....
    Voelt wel heel dubbel hoor, om 't zo vroeg al te vertellen...
    Ben nog zo bang dat t alsnog misgaat.
    Zo, dit was mijn verhaaltje wel weer. Ik stop er mee, ga lekker mijn bedje eens opzoeken.
    Trusten meiden. Tot de volgende X.

18. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    verder vandaag wezen werken, wacht steeds op een telefoontje van mijn schoonzusje...ze is over 1 week uitgeteld maar is zo spannend word voor het eerst tante hihi maar weet hoe vervelend het is als ze steeds bellen dus heb me nog kunnen inhouden. (hoop alleen dat ze wel voor der uitgetelde datum bevalt anders sta ik niet voor mezelf in hahaha)

morgen weer werken en het gaat me zo slecht af zit steeds met mijn gedachte ergens anders
    mijn man zegt al zodra we zijn verhuisd (volgende week) ga ik terug werken en ga jij maar genieten van je laatste zw schap enne.....ik denk dat ik dat eens aanneem en meteen een cursus erbij ga doen. Eens ff een jaartje lekker genieten. Nu zorg ik voor het inkomen al 7 jaar, dus ik denk dat die verandering en time out wel eens zalig kan zijn

tuurlijk mag je me toevoegen lampie!

19. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Spannend steffie, ik moest me ook ontzettend inhouden bij mijn zus, en die ging ruim over de uitgerekende datum heen :) Was elke dag toch weer nagels bijten hahaha.

Dat is wel heel lief van je man, dat je je laatste zwangerschap nog zo bewust mee kan maken :) Wat voor cursus wil je gaan doen?

20. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    nou aangezien ik sinds 2 jaar in BE woon en hier voor bepaalde dingen gewoon frans vereist is en ik ergens in mijn wilde jaren er iets van heb gehad, vind ik een cursus frans niet zo verkeerd hahaha
    en dan beginners en meteen gevorderde erachter hoop dan op 14 maanden toch wel iets te kennen ervan

Deel Deze Pagina