@ charlie01: gefeliciteerd met de geboorte van Aniek @ tatty teddy: gefeliciteerd met de geboorte van Kayra @ mamak: fijn dat je nu een datum hebt waarop er in ieder geval wat gaat gebeuren! @ hansje: jammer hoor dat je weg gaat! Ik begrijp het opzich wel, het is nu voor iedereen zoo anders... misschien zien we je weer bij de mama's? Gister bij de vk geweest, en die stuurde me door naar ziekenhuis omdat ik de beeb al 2 dagen veel minder voelde dan normaal. Heb uiteindelijk wel een uur aan de CTG gelegen, want toen die banden om mn buik zaten begon beebje opeens te protesteren en schopte hij er zo hard tegenaan dat ie niet meer goed kon meten, waardoor de hartslagmeting wisselde van 51 tot 185 Gelukkig voelde ik em zo hard bewegen anders was ik echt heel erg geschrokken, maargoed, omdat het dus niet betrouwbaar was, moest ik weer overnieuw, en daarna zat ie steeds tussen de 120 en 145 dus dat was netjes. Mn buik was heel rustig en ontspannen gisteren en dat was ook goed te zien, niks geen activiteit die ook maar op zn minst op een wee leek Ik kreeg ook nog een echo om te kijken of ie wel goed gegroeid was, maar dat zat prima, de computer schatte em nu nog wat onder de 7 pond, en ze zei dat ie nog een halve kilo kon groeien in 2 weken, dus dat ie dan maximaal rond de 8 pond komt ofzo. Naja, hij had het dus gelukkig helemaal naar zn zin in mijn buik en dat is wel fijn om te weten.. Maar eigenlijk denk ik niet dat ie er uit zichzelf uit komt... sinds zondag zelfs geen voorweeën meer gehad, laat staan dat er echte weeën komen Ohja, ik ga trouwens pas met 41 weken en 4 dagen naar de gyn om te kijken wanneer ze gaan inleiden... wat ze vaak pas na 42 weken doen, dus hij zou nog op mn verjaardag geboren kunnen worden (31 oktober), terwijl ik juist hoopte dat dat nog minimaal een week uit elkaar zou liggen...
Nope, volle maan heeft nergens voor gezorgd, dus bij deze vind ik het onzin! Hhaha! Maar vandaag de uitgerekende datum.. Precies 40 weken! straks naar de vk toe, ben benieuwd. Ga gewoon aangeven dat ik zo niet zo heel lang door kan lopen, alles doet werkelijk zeer, en heb ook bijna gehele dag+ nacht een harde buik! Dan maak ik mij weer zorgen omdat ik de baby niet voel, en dan al die voorweeen (tenminste denk dat dat het zijn) .... pffff Zullen wel zien. Bij niemand nog de volle maan geholpen?
Hier worden de nachten ook steeds zwaarder. Hier heeft de volle maan ook niet geholpen. Vanmorgen last van mijn onderrug en wat gevoelige dingen in de buik. Voor mij de vraag wat dat allemaal geweest mocht zijn. Moet vanmiddag toch naar de gyn, kan ik dat meteen meldden. En ook maar aangeven dat het zwaarder wordt. Het is inderdaad jammer dat de groep nou in 2en valt. Maar ik denk als dadelijk iedereen de beeb heeft, zich weer aanmeld bij de mamma groep. Voor iedereen veel succes. Groetjes Audrey
Audrey23: Veel succes bij de VK vandaag. Linnepin: Gefeliciteerd met je 40 weken! Veel succes bij de VK. hopelijk kan ze je gerust stellen omdat je je beebje minder voelt. Kiezeltje: wat fijn dat alle controles goed waren in het ziekenhuis! het zal wel een hele geruststelling zijn. Marjan72: Wat jammer dat het strippen niet zo veel heeft opgeleverd. Triessie: Dat is zeker goed nieuws dat er plek is op de kinderopvang!! ook hier is het heel lastig om opvang te krijgen. sommige hebben een wachtlijst tot 2010 Joel: Ik hoop voor je dat het snel doorzet. Scrapper: Ik ben blij te horen dat het goed gaat met jullie!! en inderdaad ik ben ook bijna aan de beurt. Dreami3j: Gelukkig was alles goed in het ziekenhuis. Hier heeft de volle maan helaas ook niets geholpen.......ik had het stiekem ook gehoopt. al het gerommel is hier ook weer gestopt dus ik ben toch echt bang dat ze niet uit zichzelf gaat komen. Gelukkig is het bijna zover en word ik ingeleid. Ik ben toch zo blij dat ik geen olifant ben dan moet je wel 24 maanden
ben ff gaan googlen op het begrip volle maan en bevallingen: De maan heeft geen enkele invloed op het ogenblik van de geboorten De resultaten zijn identiek dezelfde, ongeacht de dag waarop de geboorten plaatsvinden, zo blijkt uit het onderzoek: - 321 geboorten bij volle maan, - 319 bij wassende maan - en 320 bevallingen bij nieuwe maan dus de maanstaand speelt daarbij geen enkele rol dus helaas... geen extra kans om te bevallen..
Heej meiden, Wat er nu gebeurt op t forum had ik wel een beetje verwacht....ik herken het helemaal van de zwangerschap van mijn eerste, toen was ik de 31e van okt uitgerekend op een een gegeven moment echt nog alleen over. Maar ik weet ook uit ervaring dat er op een gegeven moment bij de mama's straks vanzelf weer herkenning komt en er uiteindelijk ook een veel kleinere groep overblijft waardoor het ook wat persoonlijker wordt allemaal. Ik klets nu nog mee bij de nov mama's 2006 en daar zijn we ongeveer met 12 meiden ( waren er ooit denk ik stuk of 25 ) Erg leuk en gezellig, na 2 jaar al heel veel gedeeld samen. Ik zelf heb momenteel alle energie nodig om de rust in mijn gezinnetje weer wat terug te krijgen na de geboorte en ziekenhuisopname van Faya. Wil iedereen een hele fijne kraamtijd toewensen die er nu middenin zitten, meiden die nog gaan bevallen, succes met de laatste loodjes en zet m op! En andere mama's die al voorbij de kraamtijd zijn.....geniet van jullie verlof en die eerste bijzondere weken.....want het gaat zoooo snel! Buddy mamak....thnx voor je sms nog....ik lees je verhaal nu en ga maandag heeeel hard voor je duimen! Liefs Semmi
Ik heb nochtans het tegendeel gehoord van de vk's in het ziekenhuis. Vanaf 5 dagen voor volle maan zien zij elke keer een stijging van het aantal geboortes. En inderdaad: toen ik beviel (9 oktober) waren we met 6, toen ik gisteren mocht vertrekken, lagen alle kamers vol (20). Nu ja, je zal altijd believers en non-believers hebben, maar in mijn ziekenhuis geloven ze er in ieder geval in!
Hier ook op wat gerommel na niks... Ik denk met een luierreclame al zowat dat het een voorteken is! Hoe wanhopig kun je worden hahaha.... Maar 1 ding is zeker, gelukkig, ooit moeten die beebjes er toch een keer uit!
ik heb veel harde buiken vandaag gewoon als ik op de bank hang echter het is alleen boven in mijn buik? onder in is het ook wel iets hard maar niet zo hard als boven daar is het net een kogel. tis een naar gevoel niet echt pijn maar staat zo straks en is net of het in de weg zit. bijv bij overgewicht en te ver moeten bukken alleen ik buk niet maar lig gewoon. onder in voel ik wel allemaal actieviteit of de baby nou lekker aan het bewegen is anders zou ik niet weten wat voor gevoel het is. Audrey23: Veel succes bij de VK vandaag. Linnepin: Gefeliciteerd met je 40 weken! Veel succes bij de VK. hopelijk kan ze je gerust stellen omdat je je beebje minder voelt. Kiezeltje: wat fijn dat alle controles goed waren in het ziekenhuis! het zal wel een hele geruststelling zijn. Marjan72: Wat jammer dat het strippen niet zo veel heeft opgeleverd. Triessie: Dat is zeker goed nieuws dat er plek is op de kinderopvang Joel: Ik hoop voor je dat het snel doorzet. Scrapper: goed te horen dat het goed gaat met jullie Dreami3j: Gelukkig was alles goed in het ziekenhuis. marieke haha ja dat zou wat zijn 2 jaar zwanger pffffffffffff moet er echt niet aan denken
Hoi meiden, Ik kom ook weer even spieken, werd pas rond 12.00 uur wakker Maar ik sliep pas om 04.00 uur, pppfff die nachten daar word ik wel gek van momenteel. @titus, ik heb ook ontzettend veel harde buiken, ook als ik lekker ontspannen op de bank lig en sommige zijn ook pijnlijk. Maar doorzetten ho maar Hopelijk gaat het bij jou wel doorzetten. @marieke, gaat nu echt spannend voor je worden Jij bent de volgende hoor, je hebt er zo lang op moeten wachten @audrey, veel succes bij de vk vandaag. @linnepin, gefeliciteerd met je 40 weken en succes bij de vk. @triessie, ik kan me voorstellen dat er een hele last van je schouders is gevallen wat betreft de kinderopvang. Gelukkig kon ik onze beeb zo aanmelden, omdat mijn dochtertje al gebruik maakt van de kinderopvang. Maar wij wonen ook in de randstad, dus ik weet hoe moeilijk het is om opvang te regelen hier. @scindy, wow dat is zeker een snelle heftige bevalling geweest Fijn dat alles goed gaat met jullie @ceylon, hopelijk zet het rommelen bij jou ook snel door en inderdaad onze beebs moeten er ooit een keer uit (toch?) Nou meiden ik ga vliegen, even met mijn mams boodschappen doen, die heeft een autootje dus scheelt een hoop sjouwwerk
@ triessie: Jeetje meis, jij hebt wel geluk met de kinderopvang.. wij hebben nog steeds niet gehoord.. en geloof me, dat kan idd een hoop stress bieden... Stond jij lang ingeschreven? @ kiezeltje: die van jou is ook eigenwijs he? jeetje,.. lekker bij mama blijven zitten.. @linnepin: succes @ gyn.. @audrey: jij ook succes @ gyn @ semmi: Tnx meis... doe jij rustig aan
tam ja ik moet zeggen ik hoop het ook word er zo ongeduldig van heb echt zo iets van zet dan maar lekker door. en vind het ook om eerlijk te zijn geen fijn gevoel. wat vervelend ook dat het niet door zet bij jou. op een gegeven moment word je dat gerommel ook wel een beejte zat heb je dat ook niet.
Ik wilde nog even wat dingen zeggen: - eerst en vooral een heel welgemeende "dank u" aan Zico voor het op de hoogte houden! - "dank u" ook aan alle meiden hier voor de felicitaties bij Lores geboorte en toen ik naar huis mocht. Ook ik kan heel goed begrijpen dat meiden op de wachtbank het moeilijk vinden nu. Toen ik overtijd liep, was ik het ook zo plotseling kotsbeu. Woensdag (toen de weeën begonnen) was ik bij mijn moeder en die moest echt lachen om mijn humeur. Ik was echt pissed off en alles kon me gestolen worden. Ik moest en zou mijn dochter NU hebben. Spijtig genoeg werkt het zo niet, maar zoals ze zeggen: geduld is een mooie deugd. Lore heeft op zich laten wachten, maar eens ze besloten had om eruit te komen, kon het blijkbaar niet snel genoeg gaan . Ik kom door de emoties waarschijnlijk een beetje verwarrend over, maar ik wilde gewoon even zeggen dat ik iedereen die nog met een wondertje in de buik rondloopt veel succes met de laatste loodjes wens en hoop dat jullie snel jullie baby's mogen knuffelen!
Mamak; ik heb me aangemeld met 11 weken zwangerschap, na de goede termijn echo...ik ben ook echt verbaasd hoor...maar zoooo blij!!! Tam; idd die nachten breken dan op he? Slaap je overdag dan nog? Hier krijg je ook voorrang wanneer je al een kleine op het kdv hebt zitten, wel een voordeel voor je! Titus; volgens mijn vk zijn dat geen harde buiken maar een stevig kontje van je kleine, ik heb dat ook (heel vaak op een dag) en toevallig ook toen ik gisteravond op controle was dus vk voelde en vertelde dat dit het kontje van kleine is...nou dacht ik....aardige kont dan Ceylon; ....het moet ergens beginnen he...dan maar met gerommel... Marieke; nog even meis...echt ze komt wel...hoop idd ook voor je dat ze uit zichzelf komt, het kan zomaar elke moment gebeuren!!! Audrey; hoe was het bij de gyn? Linnepin; jammer jammer....gefeliciteerd met je 40 weken! Hoe was het bij de vk? Kiezeltje; fijn dat alles goed is met je beeb, jammer dat het nu weer 'stil' is bij je, zou wel toevallig zijn als je je verjaardag moet gaan delen?! Marjan; hoe is het nu bij je? Ben weer terug van visite, erg gezellig...maar ben kapo...eind van de dag komt goede vriend eten, ook erg leuk maar het liefste ga ik nu mn bedje in en kom er noooooit meer uit...nou ja alleen om te bevallen natuurlijk
charlie01 gefeleciteerd met Aniek en nog succes met het huisje! Tatty teddy gefeleciteerd met je dochtertje Kayra! Mamak super dat je ook een datum hebt gekregen! nog een dagje voor mij zelfs ik ben heel blij voor je en ik duim voor een snelle bevalling voor je Ischa ik wens je enorm veel beterschap en ik zend je een dikke knuf van hieruit! wel fijn dat alles super is met Lucas Hansje vaarwel jammer tam27 ik blijf ook meekletsen tot het *bittere einde * dreami nog even volhouden! marjan ik duim met je mee dat het toch nog spontaan komt... kibi welkom thuis! zo hier niet veel te melden zoals gewoonlijk de laatste dagen, ben gewoon heel erg aan het aftellen... heb zo een leuke nacht achter de rug vol met tandpijn... oooh dat is toch gezellig gelukkig dat het nu afgenomen is... meiden ik ga wat bankhangen en een beetje proberen te genieten van men laatste daagjes (dat komt er oooh zo verkeerd uit maar je weet wel wat ik bedoel) xx
Elke keer als het "gerommel" begint merk ik, dat ik een beetje zenuwachtig wordt en denk; zal het nu dan eindelijk.... Meestal begint dit 's avonds en 's nachts. Als ik dan 's morgens wakker wordt en alles is weer rustig, dan kan ik soms wel janken Dus inderdaad ik word dit gerommel ook wel zat, laat het nu alsjeblieft een keer doorzetten. @liz, gelukkig is je tandpijn afgenomen en je hebt groot gelijk hoor, dat je nog geniet van je laatste rustige daagjes @triessie, ik probeer overdag nog wel wat bij te slapen ja. Gelukkig denkt mijn dochtertje er ook zo over, dus meestal liggen we samen 's middags voor pampus
Geen nieuwe beebies geboren jammer had gehoopt dat volle maan voor sommigen zou werken! Kan me ook wel voorstellen dat het moeilijk word voor de trouwe schrijvers hier die pas eind van de maand zijn uitgeteld,meeste van de trouwe schrijfsters zijn al bevallen geloof ik!Maar met elkaar komen vast de laatste weken nog wel door. Knuffel voor allemaal!
pffffffffffff triessie als dat echt alleen de kont is nou dan houd hij zijn poepertje maar lekker stil das echt geen fijn gevoel hoor maar moet eerlijk zeggen dat ik denk dat het wel wat meer is omdat ik er ook meer afscheiding van krijg. tal ja vreselijk kan me dat goed voorstellen hoor en helemaal omdat jij ook nog eens een dikke week verder bent dan mij.
Mmm...grappig omdat ze in het ziekenhuis zeiden dat 15 de beginstand is......hebben ze me dan voorgelogen? Nou ja, het is in ieder geval achter de rug en ik ben alleen maar dankbaar dat ik ditkeer niet buiten bewustzijn ben geweest. Heerlijk dagje achter de rug, zelfs even naar de winkel geweest! Ja, jullie lezen het goed....deze slechte moeder heeft haar beeb al een keertje achtergelaten bij de kraamhulp! Nu de laatste dingetjes regelen voor het kraamfeest (25 Okt). Alles moet pink, pink, pink. Foto van Marit in het album. De meiden die rommelen of binnenkort gaan bevallen; succes!
Tam27: Dat heb ik nu ook steeds! elke keer als ik een flinke kramp heb dan hoop ik dat het een wee is. maar helaas volgens mij zijn het alleen maar mijn darmen want die doen het erg goed op dit moment. Liz: Geniet maar lekker van de laatste dagen bank hangen! Bedankt dat jullie allemaal met mij meeleven! het doet me goed om te lezen! Mijn familie en vrienden weten niet wanneer ik word ingeleid omdat ik niet het idee wil hebben dat iedereen om mij zit te wachten en jullie zullen allemaal wel weten dat het hele inleid proces heel lang KAN duren. Ik bel ze liever met het nieuws dat ze geboren is!