Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    hallokes,

Wij hebben een vaste maat 90cc water en 3 1/2 schepjes poeder dit alle voedingen ook s'nachts en om de 4 uurtjes.

nu is ze de nacht zelf aan het bepalen voor voeding.
    Vandaag zat er 6 uurtjes tussen

2. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Zico,ik hoef Iris niet te wegen.Dus ben ook erg benieuwd hoeveel ze weegt van de week.

Iris is ook verkouden,nu las ik iets over ze iets omhoog leggen,hoe doen jullie dat dan?

groeten Simone

3. carma

carma Niet meer actief

he hoi

Hier vannacht liggen vechten ;) , wij willen graag over naar 6x 120 cc en de nachtvoeding eraf.
    Nou dat kunnen wij wel willen maar carlijn mooi niet.
    Gister om 22.30 de laatste gehad en ja hoor om 3.15 meld mevrouw zich.
    Volgens mij is dit meer gewenning, wand na een maar minuten in mijn armen sliep ze.
    Ik haar weer teruggelegt, maar dat was niet de bedoeling.
    Toen heb ik als maagvulling 60cc water met 1 schepje nutrilon omneo (voor de smaak) gegeven.
    Ook niet goed, toen ben ik gaan rekken.
    Ze sliep bij mij als een os.
    Ik denk als ik het ff volhoud om snachts niets te geven en te rekken dat ze het wel snapt
    Als ze 6x 120 krijgt moet dat genoeg zijn met +/- 4500 gram
    iemand nog advies/ truukjes hoe ik carlijn van de nachtvoeding af krijg?

Zico, 3 en een half schepje? dat mocht van onze kraamhulp niet.
    Mammajanneke sterkte met de spruw hoop dat het snel over is en jou pijn ook. dikke knuf
    TZM jij ook sterkte met de spruw gaat het al wat beter.

Groetjes mariek73

4. carma

carma Niet meer actief

Symoen misschien rolletjes (hydrofiel doeken) aan het hoofdeind onder het matras leggen.
    Suc 6 ermee meis hoop dat ze snel beter is.

Groetjes mariek73

5. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Marieke, wij hebben Daan gisteren voor het eerst ook 120 cc gegeven, hij bleef maar huilen en onrustig, hij had gewoon nog honger! Nu moet ik zeggen dat we ook gelijk verwend zijn: hij kreeg om kwart over 12 zijn laatste fles en om 07.15 vanmorgen kwam hij pas weer! :) Ik weer helemaal blij!

Maar nu is mijn vraag, is het dan de bedoeling, als hij 120 cc krijgt, dat hij 6 voedingen krijgt ipv 7? Krijgt ie anders veels te veel? Hij woog vorige week maandag 3790 gram, zal nu wel rond de 4 kilo zitten en misschien zelfs iets eroverheen.

6. carma

carma Niet meer actief

Mariaatje

Ik denk als hij 7 x 120cc krijgt dat dit best veel is. (840cc of incl 910cc)
    Met 4 kilo moet hij rond de 600cc zitten 4 x 150cc=600.
    Nu ligt dat aan je kind want op diverse sites zeggen ze tussen de 150 en 180cc per kilo gewicht dus dan is het een tussen 600 en 720cc. dat is dus die 6x 120cc.
    Vraag het gewoon ff bij het consultatie bureau, dat doe ik donderdag ook als ik ga wegen.
    Carlijn weegt nu denk ik 4500 gram dus dan 675 en 810 cc.

Groetjes mariek73

7. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    ola,

pfffffffffffffffffff sorry dat ik het zeg maar wat zitten jullie toch te rotzooien met voedingen.kijk gewoon wat je kindje aangeeft.en is 1 nachtvoeding nou echt zo erg.ik heb mijn kinderen zelf laten bepalen wanneer ze het niet meer nodig hadden.als je nu al wil dat ze doorslapen dan kom je van een koude kermis thuis.ze halen het een keer in,ik heb dat gehad met rowdy.die kwam toen hij een jaar was en toen midden in de nacht hoor.niks rekken het kind stierf van de honger.
    Brenda-Lisa krijgt om 4 uur een voeding.nou en.je went er vanzelf aan.ze gaan uit zichzelf wel doorslapen.als ze komen hebben ze het blijkbaar nodig.
    nee dat gerotzooi met voedingen is alleen maar nadelig.en dan de hoeveelheid.ook dat is per kind verschillend.de 1 heeft meer nodig dan de ander.er speelt ook altijdmee of een kind veel naast zijn modje laat lopen of niks.als ze verzadigd zijn drinken ze echt niet meer.overvoeden kan dus eigenlijk niet.
    dames,hou op met stressen en kijk naar je kind.niks volgens de regels van een boekje,maar alles volgens de regels van je kind.die moet ervan groeien en wat wij willen komt als laatste aan bod.je kunt het een beetje sturen maar je kind bepaald uiteindelijk hoeveel hij/zij nodig heeft.
    tijden kun je redelijk sturen en die nachtvoedingen.....die gaan er vanzelf wel af.

hier verder alles goed.Brenda-Lisa drinkt op de dag tussen de 80 en 120 weg en dat om de 4 uur en afgelopen nacht heeft ze 150 weg gedronken na 4,5 uur ertussen gehad te hebben na de laatste avondfles.vanmorgen kwam ze een uur telaat nou ja jammer dan.toen heeft ze maar 100 weggedronken.

8. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    oh maar blub, begrijp me niet verkeerd hoor, ik verlang helemaal niet van mijn zoon dat ie nu al doorslaapt, idd, als je dat verwacht of verlangt, dan zit je helemaal verkeerd, dat ben ik helemaal met je eens. Máár ik wil het wel gewoon goed doen. En ja, je hebt ook gelijk als je zegt dat ieder kind anders is en dat je daarnaar moet kijken, maar als ik naar mezelf kijk, dan vind ik het gewoon fijn om een richtlijn te hebben, want het is voor mij mijn eerste kindje en ik weet een heleboel gewoon nog niet! Ik moet nog hartstikke veel leren en wat denk je dan van enige onzekerheid die een beginnende moeder kan bezitten? Daarom is het fijn om vragen te kunnen stellen en vooral ook om andere ervaringen te lezen hoe andere moeders het doen, want daar steek je wat van op. En dan kan iemand ook lezen zoals jij het bijvoorbeeld doet en dan denken: Oh, dat is handig, een goed plan of whatever! Daar is dit forum toch ook voor? Niet alleen voor slap geouweh**r (wat overigens erg gezellig is hoor hahahahaha :) ).

Maarre, Daan ligt lekker te slapen, gaat zo lekker in het badje en vandaag gaan we heerlijk even wandelen, de zon schijnt, dus we gaan lekker even een frisse neus halen!

9. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Ik volg de kinderarts, heb een lijst van het moederhuis en verpleegkundigen meegekregen, haar pap is zwaarder dan op de doos staat, dat heb ik ook al gemerkt.
    maar ze doet het goed zo ;)

10. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht

ik snap heel goed dat degenen met 1e kindjes soms onzeker zijn,maar ik had al eerder aangegeven dat je gewoon je kindje moet volgen en dat de verpakkingen alleen maar richtlijnen zijn.je moederinstinct is het beste.
    ik mag dan bevallen zijn van mijn 5e maar ook ik heb steeds weer nieuwe dingen meegemaakt.volg je instinct dan komt het echt goed.niet teveel op die richtlijnen gaan zitten dat geeft een hoop stress.ik weet het ik heb al menig ervaring ,maar juist omdat ik NIET naar de richtlijnen kijk ben ik erg nuchter.als mijn kind het goed doet doe ik het goed.
    niemand is perfect.volg je eigen gevoelens dan komt het goed.
    jij kent je kind het beste en wat buitenstaanders zeggen moet je gedeeltelijk aan je laars lappen.buitenstaanders weten het altijd beter te vertellen.

nogmaals,volg je eigen instinct ,jij bent de moeder.

ik weet dat ik niet altijd even vriendelijk overkom maar over die nachtvoedingen eraf etc gaan mijn haren van overeind.dat komt vanzelf,je kunt het echt niet forceren.dat is de pest tegenwoordig met deze maatschappij,alles moet.ik doe daar niet aan mee.mijn kind krijgt de nachtvoeding tot ze aangeeft het niet meer nodig te hebben.mijn oudste was 4 maanden toen hij pas stopte met de nachtvoedingen.
    en rowdy sliep meteen door vanaf geboorte maar die kwam met een jaar even terug halen watie het eerste jaar niet had gehad.de nachtvoedingen.dat breekt je dus wel op als je al een jaar lang iedere nacht slaapt.dus je kunt beter nu de nachtvoedingen even volhouden en dat ze vanzelf stoppen,nu zit je nog in je verlof.na een jaar ben je gewoon weer aan het werk over het algemeen.nou geloof me dat breekt op hoor.

succes

11. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Hi meiden!

Ik zou zo graag wat meer mee willen schrijven maar we zitten
    nog niet echt in een ritme en ik ben ook nog doodop, dus we
    slapen allebei best veel..... :rolleyes:
    Ik heb wat terug gelezen over de nacht voedingen nou wij hebben
    vannacht van van 9 tot half 2 geslapen en toen kwam ie om 6 uur
    weer heerlijk..... :D
    Ik zag ook iets over de PUCKABABY nou wij hebben hem hier sinds
    vrijdag en hij is er zo rustig door....ik zou niet meer zonder kunnen.
    Voor de rest gaat het wel, Ollyvier doet het eigenlijk heel goed vorige
    week maandag was ie 3580 en vandaag 3800 dus ik geef volgens
    mij slagroom.... ;)
    Hebben alleen net ontdekt dat we spruw hebben dus morgen aan de
    medicijnen en hopen dat bv dan minder pijn gaat doen. :pale:
    Nou iedereen succes met de kleintjes en ik hoop dat ik snel een
    ritme heb en wat vaker mee kan schrijven

LIEFS nony

12. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    PS : ik heb een paar foto's van mijn kleine mannetje in
    mijn album gezet!

13. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Dat spruw lijkt wel te heersen :(
    Met Tim was ik er met de medicijnen met 2 dagen bijna vanaf, nu doet het na 4 dagen nog steeds zeer... :cry:
    Verder ff een dipdagje. De kraamhulp is er voor het eerst niet, daar zal het wel mee te maken hebben.
    Maar vandaag ben ik vooral verdrietig om het feit dat ik geen gewone bevalling heb gehad. Ik mis dat toch. Dat gevoel van: yes, dat heb ik toch mooi gedaan! Nu kwam het echt koud op mijn dak. Was er de hele zw.schap al bang voor dat áls ik een ks zou krijgen ik me zo zo gaan voelen...(lijkt wel of ik het afgeroepen heb) Ik ben gewoon jaloers als ik alle verhalen over een normale bevalling lees....
    En de tranen raken ook maar niet op...

Ik ga mijn meissie ff wakker maken voor de voeding en daarna duik ik mijn bedje in (als ze het daarmee eens is) Tim ligt ook lekker plat.

En meiden, ik ben hier niet zo vaak, omdat ik elke keer ga zitten huilen als ik een berichtje typ...niet zo aantrekkelijk om steeds te doen dus :p

14. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Oh TZM gewoon lekker huilen. Ik ben er ook nog steeds niet mee gestopt :cry:

Even een vraagje. Hebben jullie al een formulier ontvangen voor de aanvraag van kinderbijslag? Ik had ergens gelezen dat je die binnen een paar dagen thuis krijgt maar ik heb nog niets gezien. Volgens mij krijgen wij sowieso pas in april voor de 1e keer kinderbijslag (net 1 dag te laat geboren :) ).

15. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Nou je het zegt Ischa, ik heb ook nog niks ontvangen en Daan is toch 17 september geboren, dus wij zouden als het goed is die van oktober al ontvangen! Ik ga er van de week eens achteraan!

16. carma

carma Niet meer actief

Hallo

Ik heb de formulieren ook pas geleden ontvangen en diezelfde dag terug gestuurd.
    Heb al wel een beschikking gekregen.

Blub. Ik snap dat jij er na 5 kinderen nuchter in bent geworden, maar hier is het de eerste en die richtlijnen is voor mij toch echt wel een hou vast.
    Aan een consultatie bureau heb je niets die lullen maar wat.
    Ik vraag juist raad aan ervaren moeders.
    Ik heb hier geen makkelijke start gehad ivm (extreem) huilbuien en onzekerheid.
    Ik begin er nu pas in te groeien en zit nu lekker in mijn vel.
    Ook kampen wij hier thuis met overgewicht en ik heb geen zin om al bij de eerste bezoeken aan het consultatie bureau al met dat gezeur in aanraking te komen.
    Sta daar nog niet stevig genoeg voor in mijn schoenen.
    Sorry dat ik wat onzeker over kom als moeder maar ook ik moet leren net als jij 5 kids terug.

Groetjes mariek73

17. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    ola,

Blub. Ik snap dat jij er na 5 kinderen nuchter in bent geworden, maar hier is het de eerste en die richtlijnen is voor mij toch echt wel een hou vast. ik snap je wel maar waarom na 6 weken al perse van de nachtvoedingen af willen??
    Aan een consultatie bureau heb je niets die lullen maar wat. die lullen idd maar wat.
    Ik vraag juist raad aan ervaren moeders.
    Ik heb hier geen makkelijke start gehad ivm (extreem) huilbuien en onzekerheid.
    Ik begin er nu pas in te groeien en zit nu lekker in mijn vel.
    Ook kampen wij hier thuis met overgewicht en ik heb geen zin om al bij de eerste bezoeken aan het consultatie bureau al met dat gezeur in aanraking te komen. dat cb heeft zich nergens mee te bemoeien en zeker niet met overgewicht.je hebt een kindje desondanks je overgewicht.laat kletsen die gasten doe ik ook.zeg ja en amen en denk er het jouwe van hihi.
    Sta daar nog niet stevig genoeg voor in mijn schoenen.
    Sorry dat ik wat onzeker over kom als moeder maar ook ik moet leren net als jij 5 kids terug.ook ik leer nog iedere dag bij hoor,ik ben niet alleen met de kinderen erg nuchter.ik zie nooit ergens bomen tot grote ergenis van anderen soms.ik ben een no-nonsens persoon.vertrouw op jezelf dan komt het goed.wat ik daarnet al zei,vertrouw op je moeder-instinct.ook jij bent een goeie moeder hoor geloof me maar.

net even naar de winkels geweest met Brenda-Lisa.heb even bij de C1000 de babydoos opgehaald.zaten best leuke dingen in.allemaal eterijtjes en drinkerijtjes,niks geen onzinfolders enzo.nee best leuk.
    toen naar de etos.ik gebruik de similac wat denken jullie,die is eruit grrrrrrrrrrr.als ik het perse wil blijven geven moet ik naar de andere kant van het dorp.kost me benzinegeld dus dan kom ik net zo duur uit als nutrilon oid.ik heb nu het eigen merk van etos genomen.in principe is de voeding tegenwoordig allemaal goed.en daar komt bij dat deze ook nog goed van prijs is.mocht ze krampjes krijgen kan ik altijd nog over op nutrilon of frisolac.
    ze ligt nu heerlijk te pitten.ik heb net als in het zh een soort nest gemaakt met handdoeken.lukt best zo.

ik las iets over bakeren.ik heb 2 van de 4 jongens gebakerd gehad.ideaal.ik deed het alleen toen gewoon met steriele luiers en liet de beentjes vrij.het hielp heel goed tot ze te sterk werden en zich uit de luier werkten hahaha.toen waren ze ook een stuk rustiger.
    ze worden vaak wakker van hun eigen handjes en kan het inderdad wel eens handig zijn om die vast te leggen door ze inderdaad in zo'n zak te stoppen.vind het wel een raar gezicht hoor zo'n zak.ik had een mummie met zo'n luier om.hahaha.

heb vanmiddag eens even het uwv gebeld.ik had 5 september mijn uitkering al aangevraagd.ik heb nog steeds niks gehad.ik ben blij dat ik niet op een houtje hoef te kauwen maar ik denk dat er menigeen zelfstandig ondernemer in de problemen komt op deze manier.ik had eind september al gebeld en toen kreeg ik te horen dat ik per 6 oktober kon bellen wanneer ik uitbetaald zou krijgen en of dat ik het wel kreeg! stelletje maffers,ik kreeg te horen dat het 6-8 weken duurde na aanvraag voor ze uberhaupt wisten of iemand recht had op het geld.ben je lekker mee.terwijl er op de site staat dat je max 2 weken voordat je verlof ingaat aan kan vragen.ik heb 5 september aangevraagd en de 23e zou ik met verlof gaan officieel.ik heb nog niks.
    dus die vrouw ging kijken,wat blijkt,ik was nog niet afgehandeld,dat had 6 oktober al gedaan moeten zijn.ik word binnen 24 uur teruggebeld.schandalig vind ik het.
    je moet gvd nog krom liggen en smeken of je alsjeblieft het minimum kan krijgen,terwijl ik normaal ver boven het minimum zit.grrrrrrrrrrrrr

zo heb even gespuwd hihi.

oja spruw..................vervelend is dat.ik heb het met de jongens gehad maar dat bleek 2 jaar geleden gekomen te zijn omdat ik "pas" 8 jaar chlamydia bij me had als het niet langer was.ik klop het af maar voorlopig heb ik hier geen last.moet ook eerlijk zeggen dat ik ook niemand met zijn vingers in het mondje van brenda-lisa laat zitten hoor.kom op ik weet niet of diegeen zijn handen wel gewassen heeft.mensen doen al gauw een pink in het mondje van een baby.lekker als ze zijn wezen plassen en ze hebben een schimmel.dan heeft jouw kind het ook meteen en zit jij met de gebakken peren.

nou verder was er niks geloof ik he. 8)

18. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Die formulieren heb ik in huis gekregen toen Zoë een week of 3 was.

Ik ben eht trouwens wel met blub eens, ieder kind is ander5s. Ik moest van het cb volledig stoppen met de fles en alleen bv gaan geven, nou daar had ze dus duidelijk te weinig aan. Nu kijk ik of ze nog honger heeft na de borst en dan krijgt ze gewoon een fles en niet 30 cc zoals de lactatiekundige zei, maar zoveel als ze wil. Dan maar dik. Een hongerig kind is zielig. Vandaag heeft ze trouwens nog maar 60 cc fles op en verder alleen borst,d us er komt hier nu echt schot in!

Overigens snap ik alle onzekerheid wel hoor! Ik heb er ook last van. Maar mijn vriendin heeft 4 kids, dus ik heb standaard een goeroe tot mn beschikking;)

19. carma

carma Niet meer actief

o wat heerlijk z'n goeroe geef mij er ook zo een. ;) :D

20. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Je mag dr wel lenen;)

Deel Deze Pagina