Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ja, ik heb behoorlijk mee zitten janken hoor... dat huilen gaat door merg en been als je kleintje pijn heeft.. Gelukkig is hij vandaag weer super vrolijk... we hebben net samen zitten spelen en hij heeft wel 20 minuten non stop naar mij zitten lachen,... zo lief...

Jeetje miena (en dan druk ik mijn reactie netjes uit..) 200 doller per persoon.. enne.. voor hoeveel mensen moet je iets kopen dan?
    Vind het echt een belachelijk bedrag.. wij doen ook aan kerst.. mijn stiefmoeder is engels en dan neemt kerst een belangrijke plaats in.. Maar ik doe altijd maximaal 25 euro per persoon en dat vind ik meer dan genoeg... (moet voor 5 mensen kopen bij mijn vader thuis, en voor mijn moeder).. Totaal geef ik dus altijd zo'n 250 euro uit en daar zitten dan ook kado's voor onszelf bij (en nu dus ook voor Jamal)... Vind het anders echt veeeeeeel te veel geld worden..

2. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Hj haalt de onderliggende spanning weg, maar hoe ze dat doen is me een raadsel. Het helpt in elk geval wel, want meestal is ze aan het pruttelen nadoen en vaak is er de volgende dag een poepluier.

Hoe si het met Evelien en poepen?

3. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    ow haha gelukkig.... ;)

4. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Heej Triessie..
    Ja ik las pas ook bij jou dat Evelien moeite heeft met poepen.. Tip voor jou... de arts werd gisteren heeeeeeeel boos op mij dat ik hem hielp met de thermometer.. dat mocht absoluut niet.. Ik had eerder moeten komen omdat dat al de eerste tekenen zijn dat het niet goed gaat..
    Als Evelien last blijft houden ga ermee naar de HA en help haar dus niet meer.. want schijnbaar doe je er mee slecht mee dan goeds...

Poept evelien nu wel regelmatiger?

5. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Meiden, ik had om 1400 uur een luier... VOL met poep.. Ik wist niet dat pampers zoooo vol kon raken... haha

Jamal is echt MEGA vrolijk.. we hebben net 20 min samen zitten spelen en knuffelen en steeds maar lachen naar me.. (mijn hart smeltte)..
    Nu ligt hij op het speelkleed te spelen en hij is werkelijk zoooooooooo vrolijk... echt fijn om mijn mannetje zo te zien...

6. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Waarmee komen kinderen bij een osteopaat?

Veel voorkomende klachten, waarmee kinderen bij een osteopaat komen zijn:
    Onregelmatig of vervormd schedeltje
    Voorkeurshouding van hoofdje
    Asymmetrie van het lichaam
    Veel huilen, onrustig gedrag
    Motorische achterstand
    Niet kruipen, laat lopen
    Ontwikkelingsproblemen
    Klachten door of na een val
    Chronische oorklachten, steeds naar de oren pakken
    Keel-, neus- en oorproblemen
    Longklachten
    Slaapstoornissen
    Bedplassen
    Hoofdpijn, buikpijnklachten
    Buikklachten als darmkrampjes en obstipatie
    Maagkrampjes, overgeven
    Problemen met de stoelgang
    Problemen met voeding
    Slik- of zuigproblemen
    Evenwichtsproblemen
    KISS-syndroom
    Moeilijkheden met praten
    Snel vermoeid zijn
    Snel kwaad worden, woedeaanvallen
    ADHD, ADD, gedragsproblemen
    Dyslectie, dyscalculie, leerproblemen
    Epilepsie

Geboorte
    Geboren worden is een ware struggle for life! Voor moeder en kind is het hard werken. Of de bevalling gemakkelijk verloopt of niet, er gebeuren zoveel mooie doch heftige dingen in het vroege leven van een baby dat een post-natale check-up zeker aan te raden is. Tijdens het baren ondergaan bijvoorbeeld het babyhoofdje, de borstkas, de wervelkolom en het bekken enorme krachten van de voor- en persweeën. De schedelbeenderen verschuiven 1-2 cm (!) om het hoofdje te verkleinen en de uitdrijving door de bekkenopening mogelijk te maken. Omdat de structuren van het hoofd nog vervormbaar zijn, levert dit over het algemeen geen problemen op.

Soms verloopt de bevalling echter minder soepel door langdurige weeën, trage ontsluiting,vacuümverlossing of toch nog een keizersnee. Dit kan van invloed zijn op de baby en daarmee een toekomstige verstorende factor zijn in de ontwikkeling van het kind. Het kind zal zich namelijk altijd proberen aan te passen aan de ontstane beperkingen. Een osteopatische controle en een eventuele behandeling na de bevalling, kunnen dan ook van grote waarde zijn voor de ontwikkeling van een kind!

Hieronder zijn een paar indicaties uitgewerkt:

Huilbaby’s
    Wanneer een baby gedurende langere tijd meer dan drie uur per dag huilt, spreken we ook wel van een zogenaamde "huilbaby". Soms is er niet direct een oorzaak aan te wijzen. De baby is onrustig of ontroostbaar, wil niet slapen of niet geknuffeld worden, eet niet goed, heeft een opgezet buikje of last van krampen. De osteopaat kan dan in veel gevallen iets betekenen. Hij bekijkt door middel van zachte aanraking van het lichaam bewegingsverlies in de schedel, en eventuele blokkades in nek of rug waaruit tal van klachten kunnen voortkomen, zoals een verminderde darmfunctie of slecht slikken. Vervolgens probeert de osteopaat de beweeglijkheid van de weefsels te verbeteren, waardoor het zenuwstelsel minder geprikkeld wordt. Hierdoor zal het kind gemakkelijker tot rust komen. De osteopaat "voelt" als het ware naar wat het lichaam van de baby te vertellen heeft.

Reflux en darmkrampen
    Reflux (spugen) en darmkrampen kunnen ontstaan door een overprikkeld zenuwstelsel. Een overprikkelde darm kan het gevolg zijn van een onbalans in het zenuwstelsel als gevolg van blokkades in het lichaam. Het corrigeren van die blokkades en het behandelen van de schedel maakt bijvoorbeeld de zenuw die vanuit de schedelbasis de darmen aanstuurt, minder geprikkeld wordt, waardoor de klachten afnemen.

Oor- en holteontstekingen
    Terugkerende oorontstekingen hebben vaak te maken met een verminderde vochtafvoer van het middenoor via de buis van Eustachius. Deze kan worden belemmerd als schedelbotten waar de buis doorheen loopt, minder mobiel zijn. Ontstekingen van de holten zijn vaak de oorzaak van problemen in de vochtafvoer van het aangezicht. Hierdoor ontstaan keel- en luchtweginfecties.

KISS syndroom
    De afkorting KISS staat voor "Kopfgelenk Induzierte Symmetrie Störungen" hierrmee wordt een groep van asymmetriëen in de lichaamshouding bedoeld, die hun oorzaak vinden in de bovenste halswervels en schedelgewrichten. Niet alleen uit de praktijk, maar ook uit studies blijkt dat het functioneren van de bovenste nekgewrichten van groot belang is voor de houding en voor de motorische ontwikkeling van de pasgeborene. Zo wordt ook het zuig- en slikreflex beïnvloed door de schedelbasis en de eerste wervels.

Asymmetrie van de zuigeling is één van de duidelijkste symptomen van het KISS-syndroom. Sommige baby’s vertonen geen gedrag van veel of ontroostbaar huilen, waardoor het asymmetrisch liggen vaak te laat ontdekt wordt en de schedel zich soms al na 4 weken afplat. Osteopaten raden daarom aan om de baby na de geboorte te laten controleren en indien nodig te behandelen. Een schedelafplatting kan een asymmetrische ontwikkeling van het hele lichaam veroorzaken.

Niet elke schedelasymmetrie is een gevolg van het KISS-syndroom. Ook een bepaalde ligging of voorkeurshouding in de baarmoeder kan asymmetrie veroorzaken. Ook kunnen kinderen die met een mooi rond hoofdje ter wereld komen toch een schedelasymmetrie ontwikkelen als ze constant in dezelfde houding in de wieg liggen.

Hoewel het KISS-syndroom een lokaal fenomeen lijkt te zijn, is het vanuit osteopatisch oogpunt belangrijk om naar de totaliteit van het kind te kijken. Belangrijk om te vermelden is, dat er geen manipulaties of "kraken" van gewrichten worden toegepast, maar dat het hier gaat om een zachte osteopatische benadering.

Waarmee komen kinderen bij een osteopaat?

Veel voorkomende klachten, waarmee kinderen bij een osteopaat komen zijn:
    Onregelmatig of vervormd schedeltje
    Voorkeurshouding van hoofdje
    Asymmetrie van het lichaam
    Veel huilen, onrustig gedrag
    Motorische achterstand
    Niet kruipen, laat lopen
    Ontwikkelingsproblemen
    Klachten door of na een val
    Chronische oorklachten, steeds naar de oren pakken
    Keel-, neus- en oorproblemen
    Longklachten
    Slaapstoornissen
    Bedplassen
    Hoofdpijn, buikpijnklachten
    Buikklachten als darmkrampjes en obstipatie
    Maagkrampjes, overgeven
    Problemen met de stoelgang
    Problemen met voeding
    Slik- of zuigproblemen
    Evenwichtsproblemen
    KISS-syndroom
    Moeilijkheden met praten
    Snel vermoeid zijn
    Snel kwaad worden, woedeaanvallen
    ADHD, ADD, gedragsproblemen
    Dyslectie, dyscalculie, leerproblemen
    Epilepsie

7. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Nou ik ga niet langer dan 10 minuten in de wachten hangen.. Pff..
    Bel straks wel weer..
    Ik probeer het CWI te bereiken, wil mijn cv plaatsen op de site maar krijg foutmelding..
    Grr.. Heb zojuist ook een uitkering aangevraagd dus hopelijk is dat ook snel geregeld.

Maar ik lees nog wel af en toe mee hoor,
    alleen best wel druk vaak en omdat ik het dan niet kan bijhouden
    reageer ik dan maar niet..

Jaimy is vandaag 2 maanden oud,
    het gaat steeds beter eigenlijk...
    Af en toe heeft ie wel zn vervelende huilmomenten,
    juist op de momenten dat ik even rust wil.. Maar dat is nou eenmaal niet anders, haha!

Hij komt nog 1x per nacht voor voeding en heel af en toe
    als hij zn laatste voeding vroeg heeft gehad komt ie 2x.

Ik moet zeggen dat ik het soms best lastig vind om er een ritme in te krijgen,
    de dagen vliegen voorbij en ik kom nergens aan toe naar mijn idee..

Verder wordt het steeds meer en meer een vrolijker mannetje..
    Ik heb het boek Regelmaat en inbakeren van Ria Blom gelezen en probeer me daar aan te houden.
    Het lukt niet altijd maar als hij dan weer uren achter elkaar geslapen heeft
    dan prijs ik mezelf gelukkig!
    Overdag krijgt ie elke 3 a 4 uur borstvoeding en zn laatste voeding is een fles met kunstvoeding en johannesbroodpitmeel.
    Sinds hij overdag meer slaapt is ie veel gezelliger als ie wakker is!
    Vandaag heeft ie even een off-day en wil ie maar niet slapen,
    ja hazeslaapjes van een half uur a een uur...
    Met als resultaat dat ik nog in pyjama zit en het huishouden nog maar half heb gedaan..
    Gelukkig hebben we vandaag geen plannen, alleen wat boodschapjes doen
    maar dat kan straks ook nog wel.. Nadat ik dit getikt heb ga ik maar eens douchen!

Ohja, met Butter gaat het ook allemaal heel erg goed..
    Haar meisje slaapt bijna altijd door en is een vrolijke griet!
    Prima vriendinnetje voor Jaimy dus ;)

Mijn polsen zijn nog steeds niet helemaal beter,
    als ik veel rust hou gaat het prima maar dat is op een huilerige dag van Jaimy erg moeilijk en dan voel ik het weer extra.
    Maar ja, zal tijd nodig hebben. De injectie heeft wel wat geholpen op rechts,
    dus binnenkort ook maar links even laten doen..

Uhm, wat kan ik nog meer vertellen?

Ohja, Jaimy heeft zn eerste prikjes ook gehad vorige week..
    Weinig last van gehad.. Wel erg slaperig en koorts
    maar dat trok al na 1,5 dag weer weg.

Hij is ook weer gewogen en gemeten en onze bink weegt nu 5860 gram en is 60 cm lang!
    En dat hoor ik ook van iedereen; "Wat is ie al groooooooooooooot!"
    Jahaaaa dat weet ik!
    Dat is net als met de opmerkingen die ik tijdens mn zwangerschappen kreeg; "Jeetje wat een buik, is het er wel 1?"
    Best irritant kan ik je zeggen..
    Hij eet gewoon goed en vergeet niet dat ie al 4140 bij zn geboorte woog hé...Pfff...

Ok genoeg gekletst, tijd voor een foto!
    (Voor de nieuwsgierige, ik hou meerdere malen per dag mn dagboek bij @ http://www.jaimyhonig.nl)

Mijn lachebekkie gister:

8. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Welke melding kreeg je? Ik had hetzelfde namelijk laatst...

9. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    Susanna even over de poepluiers, ja hoor hier ook al enkele keren prijs gehad... ik wist niet dat ze zoveeel kon produceren met dat kleine lijfje :D
    en ik maak idd het hele "muisje" schoon :D anders zit er zo misschien hier en daar nog wat tussen en dat kan toch ook niet goed zijn :)
    wat een schattige foto van odette! heb dat knuffeltje ook!

sjokaholic blij voor je dat je midweekje zo leuk was! :) seg ging je met je kleintje in het babyzwembadje? zo ja hoe deed je dat dan...
    welke luiers ofzo...

kibi ja het tamponprobleem heb ik hier ook... best vervelend

titus veel sterkte en mijn innige deelneming! :) dikke knuf

sassie ja hier ook het geval... alle uitgelache nu ook weer niet :D hij zegt altijd wat zit jij der nu nog op te doen je bent toch al bevallen :D
    haha hij heeft geen idee dat het voor derna ook is :D

mamak arme jamal toch :( dikke knuf voor jullie

TZM, arme tim toch :( blij voor jullie dat het zo'n leuk weekendje was:)

kibi ik denk dat je dat weet doordat ze ontroostbaar blijft en dus helemaal niet inslaapt en zo tutgeluidjes maakt :)

truus, ik maak zo van die kaartjes en dergelijke via www.imikimi.com... dan sla ik dat op en zet ik op usbstick
    ik ga het dan laten afprinten in kruidvat :)

saris waar haal je zo'n kleine kerstmuts? die van kruidvat heb ik al wel gezien.. ben aant twijfele of ik die ga halen :)

blub mooie foto van je kids! :)

zico, dat is minder voor je zoontje :( ik weet hoe het is, ben in het middelbaar ook altijd gepest geweest... was zo bang
    dat mijn pa naar de directeur ging stappen... maar hij heeft het wel gedaan... uiteindelijk is er een gesprek geweest met mij
    men ouders, de pesters en hun ouders... en is het toch gestopt... :)

jeetje er is weer heel veel geschreven :) heb hier een reuzegoed weekend gehad met men ventje en lyana :)
    vrijdagavond is hij even wezen stappen maar is om tien uur weggegaan en was al terug om één uur... het zat er heel eventjes tegen
    want ik was echt kapot van moeheid... en ja hormoontjes... daarna zijn we al knuffelend in slaap gevallen...
    zaterdag hebben we samen doorgebracht... ritje gaan doen met de auto...nieuwe kleding voor mij gaan halen (allemaal van hem gekregen)...
    samen (voor het eerst met lyana en hond) door de carwash... s'avonds zijn we samen gaan wandelen met de hond...
    en hebben we dus nog een stapje in de wereld gezet... dus eerst samen in badje :) en dan heeft hij lyana pap gegeven en boertjes laten laten (raar gezegd)
    terwijl ik men haar en zo deed... zondag heeft hij geslapen tot elf... we zijn dan met men moeder, en de klein naar de
    snuffelmarkt geweest... was heel erg fijn... ben daarna in slaap gevallen... en hij heeft gedurende de hele tijd
    voor lyana gezorgd... :) s'avonds weer al knuffelend in slaap gevallen... hij heeft me dan ook zo een beetje ten huwelijk gevraagd :D

maar dat stellen we uit tot lyana kan stappen :D want hij wil dat zij de ringen naar ons toe kan brengen :D
    super lief toch he :)
    dus het was hier heeeeeel geslaagd :D ze heeft wel niet meer doorgeslapen maar dat neem ik er heel graag bij :)

zo is een lange post geworden sorry daarvoor :) xx

10. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    ...pff...om het kwartier huilt of gilt ze van de krampen...zo komt ze niet aan slapen toe natuurlijk!

Evelien heeft vrijdagavond en gistermiddag gepoept, het eerste deel is kanon hard (ik denk dat elke keer dat ze uitscheurt) en daarna wordt het iets zachter.

MamaK, ik weet dat thermometer niet mag...dat heeft wijkverpl. mij vorige week al verteld, ik had het gelukkig nog maar 3x gedaan. Morgen ga ik Evelien weer laten wegen en dan vraag ik meteen hoe dat zit met die krampjes...het wordt alleen maar erger lijkt wel ipv beter...ze huilt nu weeeer.....ben net 5 min beneden!

Ik ga haar maar weer halen...dit wordt niets...zo zielig...

11. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    [@ triessie:
    Goed zo meis... gewoon vragen aan het CB maar ik zou ook niet te lang "tobben" met huistuinkeuken tips van het CB (extra water, zeep erop, olijfolie etc).. Want je wilt uiteindelijk ook niet dat ze zo'n pijn heeft dat ze ook ontroostbaar is..
    Gewoon naar de HA gaan en voorleggen...

Ga je meisje maar lekker halen.. misschien wil ze lekker bij mama zijn..:)

12. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Marije wat een ontzettend lieve foto van Jaimy! :D

Mamak ik moet voor ongeveer 8 man kado's kopen en dan heb ik mijn man nog niet meegerekend. Ze willen ook dat ik een lange lijst voor Odette maak, maar het kind weet van niks en hoeft voor mij ook niet. Maar mijn schoonmoeder zet er zo'n druk op! Ze zegt dat ik dan alvast maar dingen moet vragen voor als ze een jaar of 2 is. Nou dat zie ik dus niet zitten.
    typisch amerikaans is het hoor om zo royaal te zijn. Daarom zitten ook een hoop mensen nu in de shit natuurlijk ;)

Triessie ja hoor, voor de rest vind ik winkelen gewoon hartstikke leuk, maar die kerst is iets anders.

Nu even Odette aankleden en dan mezelf naar de winkels slepen.

13. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Jeetje miena... voor 8 man kado's... dat is 1600 dollar.. zou hier een maandsalaris zijn... te gek voor woorden... Wij hebben hetzelfde met Jamal.. Ik koop wel wat kleine dingen voor hem.. gewoon voor de vorm maar grote dingen hoeft niet van mij hoor... hij heeft idd toch niets door..
    (met sint had ik ook 1 kado, gewoon voor de fun)

Tsja, anders vraag je toch pampers :) hihi... Die heeft ze altijd nodig zeg je dan tegen je schoonmoeder.. scheelt jou de komende maanden/jaren veel geld... hahahaaa

14. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    Jeetje susanna, dat is echt veel!Mag je het hele jaar voor gaan sparen ;)
    Vroeg jij laatst ook niet over de bv en kolven? ik kan ook nog steeds niet meer kolven dan 70-80 cc.Maar ga het nu iedere dag 1x proberen, om zo de boel een beetje op gang te brengen.

Voor de lijst; ik ben dus ook een groene mama, haha!

Mamak, fijn dat het weer beter gaat met Jamal. Hopen dat hij zijn ontlasting kwijt blijft kunnen

Marin heeft ons vannacht ook heerlijk laten slapen, van 22.45 tot 5.45, heerlijk was dat. Wat ons betreft voor herhaling vatbaar :)

triessie; sterkte met evelien, zo zielig die krampjes!

En wat een geweldige kerstfotos heb ik allemaal gezien zeg!
    Ik was dat ook van plan voor de kerstkaarten, maar zal eerst dan nog eens een mooie mutz ofzo moeten zien te vinden. Ben bang dat ik alweer te laat ben.. Anders krijgen ze de kaartjes na de kerst... (zit altijd vol goede iedeeen, maar de uitvoering :oops: )

15. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    MamaK, wat sneu zeg, dat Jamal verstopt was. Veraderlijk he? Die overloop diarree. Gebeurt heel vaak dat mensen dan denken at er niets is, omdat ze "alleen maar"aan de diarree zijn, maar t kan flinke gevolgen hebben!

Marijee, leuk je weer is te zien hier. Mooi dat t met Jaimy goed gaat.

Liz, klinkt als een hoop romantiek! Lekker hoor enne...gefeliciteerd :)

Allemaal mooie foto's en bedankt voor de tip, ik ga morgen even langs de etos!

Susanna, halleluja, wat een bedragen zeg! Kan me voo5rstellen dat je t een beetje te veel van t goede vind.

Zico, wat ellendig! Het is echt mijn grote angst dat Zoë ooit gepest gaat worden. Dat lijkt me zo afschuwelijk! Ik weet ook echt niet wat je eraan zou kunnen doen.
    Arme vent!

Wij zijn net op bezoek geweest bij de dochter van mn moeder dr beste vriendin. Die is 5 dagen voor mij bevallen van een zoon. Leuke foto's gemaakt en volgens mij is het "aan", ze lagen nl op een gegeven moment hand in hand in de bos (echt waar en zelf gedaan!) we hebben er foto's van, als ze die aan me gemaild heeft zal ik ze is laten zien!

Ventje had vanmorgen kiespijn, even naar de tandarts...blijkt een heel abce4s te hebben! Heeft antibiotica gekregen en maandag weer terug. Inmiddels klappert hij echt van die kiespijn. Die ziel! ;)

16. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    MamaK, wat sneu zeg, dat Jamal verstopt was. ik heb het zelf ook gehad en weet hoe het voelt moet voor zo een kleintje nog erger zijn denk.

Marijee,fijn dat het met Jaimy goed gaat.

Liz, gefeliciteerd klinkt als een gezellig en liefde vol weekeind.

Allemaal mooie foto's voorbij zien komen.
    Susanna, pfff wat een bedragen zeg! ik zou daar het geld niet voor over hebben.
    Zico, wat zieig hoop dat het peste snel stopt.
    zena oooooo wat schattig hand in hand

17. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Marije wat een vrolijk ventje,echt een leuke foto!
    Liz,nou jou weekend kon niet meer stuk,mmoi zo meid,en wat leuk dat je al half ten huwelijk bent gevraagd!Nu nog wachten tot Lyana kan stappen.

groeten Simone

18. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
  19. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Weer thuis! Kon niet erg slagen en ik werd gek van die drukte. Ik gier van koppijn.

Mamak ja het is echt veel geld en dat ook nog es voor mensen die we 2 x per jaar zien. Maar goed..ik wil de lol niet bederven voor mijn man, hij weet niet beter en hij heeft al zo'n kleine familie. Hij is enig kind zie je en heeft alleen maar een nicht en 2 neven.

Zena is Zoe (wat een stom gezicht toch zonder de puntjes :( ) al gedoopt zag ik op het fotootje? Wij willen zo graag Odette dopen in NL, tegen de tijd dat ik naar NL mag is ze denk ik al een jaar. Wel oud om te dopen, maar het is niet anders.

Liz moet het officiele aanzoek nu nog komen meid? Wie weet met kerst of oud en nieuw! Good luck!

20. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Susanna, Zoë is 16 november gedoopt. Wel wat vroeg, maar anders werd t eind januari en dan past ze nooit meer in de doopjurk. Ik wilde haar graag in die jurk dopen, die is al 56 jaar oud en Zoë is het zesde kindje wat erin gedoopt is, dus dat wilde ik heel graag.
    Een jaar is misschien een beetje oud, maar goed, een nichtje van mij is vorig jaar, een week voor dr zesde verjaardag nog gedoopt. Dat schijnt in de katholieke kerk voor je zesde te moeten gebeuren, dus dat hebben ze op het nippertje gered!

Deel Deze Pagina