Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Oh Marieke je staat niet alleen hoor, kan je de hand schudden ben ook zo'n onzekere muppet :) . Vandaag was Lucas helemaal niet lekker, vannacht 2x een nat bed van het overgegeven en vanmorgen kreeg hij ook rode pukkels in zijn gezicht (volgens een vriendin kan dit nog van de hormonen zijn). Nou zei mijn vriend geef hem dan wat minder melk. Dus heb ipv 100cc 70cc gegeven en tot nu toe is het blijven zitten. Maar dan ben ik ook zo onzeker en zit dan zo te huilen.

Zou inmiddels niet iedereen bevallen zijn van zwangerschapsgym Marieke? Lijkt me wel gezellig om straks met z'n allen af te spreken maar dat was geloof ik ook de bedoeling toch?

Morgen voor de laatste keer (tenminste dat denk ik) naar de gyn. Zat er straks nog aan te denken is toch raar 31 weken om de 2 soms 1 week naar het ziekenhuis geweest en nu niet meer (ga de gyn en de verloskundigen dadelijk nog missen) als ik morgen maar niet hoef te huilen als ik bij de gyn weg ga :oops: .

2. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Je krijgt inderdaad vanzelf bericht van de kinderbijslag.

De afgelopen dagen was Nadine steeds niet tevreden na het drinken. Ze valt steeds in slaap en is dan echt niet meer wakker te krijgen...Als ik haar dan wegleg zet ze het op een brullen, tot 3 keer toe soms. Om moedeloos van te worden!
    Net heb ik er maar eens een hele poos voor uitgetrokken. Ben om 18.10u begonnen met voeden en om 19.05u gestopt. Veel wachten tot ze weer wakker werd en opnieuw aanleggen (als ze in slaap valt laat ze mijn borst een stukje los, om vervolgens weer heel hard OP HET PUNTJE te gaan zuigen AUW) en nu was ze wel tevreden! Misschien toch al die tijd een beetje te gehaast bezig geweest (kwam ws omdat ze de eerste dagen steeds in 25 min. klaar en tevreden was met beide kanten)

3. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Ik moet met 6 weken terug naar de gyn.
    Ik heb alleen mijn hele zw.schap bij de vk gelopen en daar kom ik dus helemaal niet meer terug! Echt niet leuk ofzo. De gyn. heb ik alleen bij de ks gezien en daarna nog een keer bij mijn bed. Maar ja, het zij zo.

4. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Wat fijn TZM dat Nadine tevreden is :D . Kan me voorstellen dat het pijn doet als ze heel hard op het puntje gaat zuigen :) . Bij mij was de pijn gewoon niet uit te houden dat ik helaas heb moeten stoppen met borstvoeding (en ook 1 ingetrokken tepel waardoor het niet gemakkelijk ging).

Dat is inderdaad wel jammer dat je de vk niet meer ziet.

5. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Ik zit ook vaak te stampvoeten van de pijn hoor, maar ik duim dat het snel over is.

6. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    OOOOOOoooooo :cry: ik herken die pijn zo..... :x
    Ik heb nu medicijnen tegen spruw en dan probeer ik het
    nog een week en als het dan niet over is stop ik ermee,
    bv moet wel leuk blijven....en niet een marteling.
    Het enige wat wel jammer is, dat ollyvier het wel heel
    goed doet (het lijkt wel slagroom)op mijn bv....

7. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    He meiden,

Hoe gaat het? wat een rotweer he! Echt een blijflieverinbed weer. Maar helaas denken mijn schattige dochters daar anders over. Vanochtend kon ik lekker uitslapen dat ik. Aangezien ik Eline bij me in bed had genomen en Francis lekker tekenfilms aan het kijken was. Helaas vond Francis dat ze me 3 keer wat moest komen vragen, waardoor ik nog vroeg wakker was. Het lijkt wel of ze nu heel veel aandacht aan het vragen is. Voor de bevalling zag ik haar nauwlijks, was ze steeds buiten of bij vriendinnen en nu zit ze continue binnen en het liefst op mijn schoot. Ik weet wel dat zij er ook nog aan moet wennen, en dat ik geduld moet hebben (niet mijn sterkste punt), maar ben het af en toe zo beu.

Voor de rest gaat het super hier. De borstvoeding gaat goed en gelukkig geen spruw (even afkloppen) Ze is wel eens te moe om goed te drinken en dan komt ze na een uurtje weer, dus daar moeten we nog even wat aan doen, maar dat komt vanzelf wel goed. Ze is nu net weer begonnen met huilen voor de volgende tiet. Ze roept "hier met mijn tiet" ik hoor het echt duidelijk.

Iedereen heel veel liefs

Lotte

8. carma

carma Niet meer actief

Goedemorgen

Nou lotte daar heb je gelijk in wat een pokkeweer.
    Ik wil vanmiddag ff gaan lopen met carlijn, dus maar hopen dat het droog is.
    Gisteravond was ze zo zielig echt schreeuwen na de voeding van 18.00 ging het goed maar om 19.30 was het foute boel.
    We denken aan krampjes en oververhitting door te warme kleertjes en de verwarming
    Heb haar iets anders angedaan, bij me gepakt en alleen maar getroost. na het eten van 22.30 wilde ze nog niet in haar bedje.
    Om 1.30 werd ik wakker met carlijn in mijn armen en die lag heerlijk te slapen.
    Heb haar naar haar bedje gebracht en moest haar vanmorgen een beetje wakker maken voor de voeding.
    Maar daar word ze graag wakker voor.

Vanmorgen lekker in badje geweest en nu lekker slapen.
    Gister niet gepoept, hoop dat dat vandaag weer komt.
    Is mijn eigen schuld met dat gerommel.
    Ben wel direct gestopt met zonnebloemolie (bedankt voor de tip blub)
    Dat zal ook wel een rede zijn dat er gister geen ontlasting was. (normaal 1x per dag)
    Ik hou op met rommelen en ga mijn eigen ding doen (bedankt blub ik had die schop onder mijn kont nodig)
    Geef ze af en toe wel wat lauw water.

Nou tot later maar weer
    Lieve groetjes Mariek 73

9. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Marieke, vcanmiddag wordt het beter weer. Wij gaan ook lekker wandelen straks!
    Soms weet je trouwens echt niet wat er is. Wij hadden het gisterennacht. Zoë bleef schreeuwen, maar honger had ze niet, geen vieze luier, geen pijn (voor zover ik dat kon beoordelen) ze wilde gewoon niet slapen. Wat we ook deden, niks wilde ze. Uiteindelijk hebben we omhalf 6 de slaapkamer deur dichtgetrokken en zijn we beneden koffie gaan drinken, binnen 5 minuten sliep ze.

Zoë is trouwens weer zo ontzettend aan het spugen! Nou doet ze dat al zolang ze dr is en weet ik dat ze van bv vaak wat meer spugen, maar dit is gewoon zielig zo! Eerst was het ineens een golfje, maar nu begint ze ook te kokhalsen. Nou ja, dan heb ik wel een teken dat het eraan komt en kan ik dr rechtop zetten met een doekje, want ik blijf wassen zo (ze spuugt bij voorkeur over mij heen).

Vandaag is Zoë alweer een maand. Wat gaat de tijd snel zeg! En de bv is nu echt goed op gang, overdag krijgt ze er geen flesjes meer naast, heeft ze voldoende aan de borst. *me proud!*

10. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    mag je zeker trots op zijn zena!
    ik ga zo ook even naar buiten, even boodschapjes halen.

groetjes lotte

11. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Goedemiddag iedereen,

Even snel een kort stukje van mij hier.
    Hoop binnenkort weer gezellig met jullie mee te kunnen kletsen.
    Ben vandaag voor het eerst met de kleine alleen en moet zeggen valt me zwaarder dan gedacht, voorheen huilde ze amper en vandaag heeft ze de hele tent bijelkaar gehuild.
    Ben nu lekker met haar naar het winkelcentrum gelopen en het helpt mevrouw is stil.
    Verder gaat alles goed klof borstvoeding en ze drinkt goed en kan zelf goed op temperatuur blijven, alleen heb ik zelf heel erg last van de hechtingen daar beneden maar dat zal er wel bij horen.

liefs Denise

12. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Naar het winkelcentrum lopen....ik ben blij dat ik me in huis een beetje kan redden...

13. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Hey meiden

Ik meld me ook nog even. Hier gaat alles een beetje moeilijk. Ik heb het niet onder de markt met de hormonen en de vermoeidheid. Gisteren stond ik echt op het punt om de borstvoeding op te geven omdat het niet meer ging. Het voeden zelf loopt als een trein, maar het feit dat Lore enkel van mij afhangt om te voeden, verlamt me volledig. Als ik ga slapen en ze kucht nog maar, verstijf ik al bij de gedachte dat ik weer ga moeten opstaan. En dan is Lore nog een heel braaf kind eigenlijk. Gisteren kwam ze om 23u30, om 3u30 (wilde wel pas terug slapen iets voor 5u) en dan om 7u. Dat valt dus eigenlijk reuze mee, maar toch heb ik het moeilijk. Ik ga dit weekend een kolfapparaat huren zodat mijn mannetje af en toe kan bijspringen en ik van die verlammende schrik verlost ben. Dat het idee van een flesje in de koelkast die druk wat gaat wegnemen. Ik ga ook proberen wat meer buiten te komen met Lore, dat zal me ook goed doen, hoop ik. Ik zoek nog steeds naar die roze wolk, ik hoop dat ik ze snel vind...

14. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he buddy kibi,

Heb onze zoon vroeger ook bv gegeven en ben om die reden na 3 weken ook gestopt, was in een postn depr beland.
    Dan is een flesje zeker de oplossing.

ook buiten komen he, je kan zo genieten van een stomme wandeling.
    ik blijf niet binnen hoor, Sterre slaapt net zo goed in haar reiswiegje ;)

15. Butterfly1

Butterfly1 Niet meer actief

Hoi mama's

Hier even een berichtje van mij.
    Ik heb helaas niet meer zoveel tijd om te posten hopelijk komt het later weer. Het is hier redelijk druk met visite en meestal tegen de avond ben ik gesloopt ondanks dat ik smiddags ook nog even lekker slaap. Lesly groeit als kool en is een heel vrolijk meisje. Alles gaat dus erg goed hier.

Meiden ik kom snel weer kijken als ik wat meer energie en tijd heb.

16. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik twijfel ook heel erg of ik doorga met bv, het doet zo'n
    pijn maar dit heeft waarschijnlijk met de spruw te maken.
    Ik heb nu eerste dag met medicijnen gehad en het zou
    binnen 5 dagen minder/weg moeten zijn..... [-o<
    Ik probeer het nog tot maandag en als de pijn niet over is
    (en de spruw wel weg) stop ik er mee....hoe erg ik het ook
    vind :cry: maar bv moet wel leuk blijven.....toch?!
    Hebben vandaag een babyfoon met camera gekocht, echt zo
    relaxed....
    Zo ik ga nu ff lekker douchen en dan moet ik om 21.30/22.00
    weer voeden.

Fijne avond allemaal (alhoewel allemaal het is hier nog steeds
    heel erg rustig)

LIEFS nony

17. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Foto's van mijn 2 trotsen in mijn album!

Meiden met spruw, wanneer werd het voeden minder pijnlijk bij jullie? Ik heb sinds vrijdagmiddag medicijnen. Bij Nadine is het over, bij mij is het wel minder, maar nog steeds rete zeer. Van de huisarts moet ik het nog even aankijken.

18. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Ik heb zo genoten van de bv bij Tim (7,5 maand) dat ik er nog geen tel over heb gedacht om te stoppen. Aangezien ik bij Tim niet wist dat het spruw was én ik verkeerd werd behandeld, heb ik 8 weken met pijn gevoed...Dus nu is het nog 'niets' vergeleken met toen.
    Iedereen voelt het op haar eigen manier. Als je er niet meer achter staat moet je stoppen, maar probeer als je het graag wil tóch door te zetten. Het is zoooo fijn en makkelijk straks (nu)

19. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Wat een lieverdjes TZM geniet er maar van hoor :D

20. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    dames,vergeet niet om die zooi die je je kindje geeft ook op je tepels te smeren he.anders gaat het niet over.de kloven die door de spruw ontstaan zijn moeten helen,dat duurt gewoon een poos.
    ik heb het met de jongens ook gehad en het doet echt zeer.ik heb me er toen doorheen geslagen maar fijn is het niet.heb ook meerdere malen op het punt gestaan toen om te stoppen.
    heel veel succes met de spruw.

hier gooit Brenda-Lisa net der halve voeding eruit.zonder ook maar te kokhalsen kwam het gewoon teruglopen,uit der neusje en al.ik geef haar daalijk om half 12 nog maar iets anders redt ze het nooit vanacht.

ik ga nu lekker douchen.heb het koud.

Deel Deze Pagina