Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    @Timzijnmama: Emma slaapt ook gewoon in haar kleertjes.

2. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Ik kwam even kijken of er nieuws was van Allwoman, maar niet dus. Ik hoop dat alles in orde is met Noa...

@ Tzm: misschien gaan de antwoorden enkel over 's nachts?

Ik steek Lore, net als Tzm, gewoon met haar dagkleren in de slaapzak. Ik maak niet echt een onderscheid tussen pyjama's en dagkleding. Ze heeft verschillende outfits en die doet ze gewoon zowel aan om te slapen als overdag.

Ik heb nieuws gekregen dat mijn ouderschapsverlof goedgekeurd is. Normaal gezien moest ik 12 januari terug gaan werken, maar ik neem nog een maandje 100% verlof, dan twee weekjes vakantie die ik overzet van 2008 en dan ga ik ergens rond eind februari terug aan het werk, maar eerst nog halftijds. Eind april begin ik terug voltijds te werken. Op die manier is de overgang voor Lore naar kdv wat minder bruusk en kan ik proberen om 6 maanden 100% bv te geven.

3. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

17 jun 2008
    195
    0
    0
    allwomen: ben benieuwd wat er nu was! zielig hoor...

ukkie- leuk he, zo'n lachje! ons kleintje 'vergeet soms dat ze kan lachen, dus het blijft zeer spaarzaam...dan weer een paar dagen veel big smiles en oogcontact enzo, 1 keer zelfs een lachje met geluid, en dan weer een dag zonder lachje maar met veel indringende blikken en druk gedoe met de armpjes. o maar je smelt dan echt...

blub- beterschap!

mariek- ik zend vibes- GEEN VERKOUDHEID!Hihi grappig dat tv kijken!

Ik vind die kerstpakjes zooo leuk op alle foto's...En dat lieverdje in het pak (vestje, broekje, netjes grijs) is dat van de H&M? Ik wilde het voor onze dochter kopen maar toen ik de foto zag snapte ik wel dat het echt het leukst is op een jongetje. Wat stoer zeg! Leuke schoentjes er ook onder.

hier weinig nieuws. amper geslapen vannacht, spookje was bezig. en nu kan ik niet slapen, overdag dutje lukte ook niet bij mam en dochter...
    kleintje maar weer ingebakerd en nu slaapt ze.
    en lief heeft bedrijfsuitje dus ik heb vannacht ook dienst, gaaaaap

ik wil mezelf van mijn eindejaarsuitkering tracteren op een echt GEWELDIGE luiertas, iemand tips?

Die van de Hema vind ik te klein, die heb ik al *kijkt verwend*

4. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Dames, vraagje.

Maud wil sinds gisteravond na de fles van 7 uur niet meer slapen, ze jengelt aan een stuk door en heeft kleine haze slaapjes van ongeveer 5 minuten. Ze is ook erg aan het maaien met haar armpjes.
    Ik heb haar nu op bed gelegt maar ze huilt nogsteeds, hoelang kan ik haar nu laten huilen.

En het inbakeren, waarneer en waarom wordt dat gedaan.

5. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Vlin welkom hier! Nog van harte met Emma.

Hoe kom jij op Cyprus terecht? Je komt oorspronkelijk niet ver bij mij vandaan, ik kom uit omgeving Hoorn.
    Ik moet eerlijk zeggen dat het mij nogal meevalt om te winkelen terwijl ik bv geef. Ik duik gewoon een paskamer in, maar Odette is ook wel supermakkelijk moet ik eerlijk zeggen.
    Tsja die cadeau's haha het blijft een gebed zonder end. Grappig te lezen dat het nog erger kan. ;)

sjok als je van Oilily (zoals ik) houdt dan kan ik je die aanraden. Ik heb een delftsblauwe. Ik kan me ook indenken dat mensen het helemaal niet mooi vinden.

kibi dat lijkt me een goed plan om dat zo langzaamaan op te bouwen, zeker omdat je bv geeft.

6. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Als ze met de armpjes maaien en hazeslaapjes doen, is vaak een reden om ze in te bakeren, je kan het proberen met een paar hydrofiele luiers... Zie hieronder de link waar je kan zien hoe het moet doen....

http://babycare-and-advice.com/inbaker.htm

7. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Bedankt Mieni, dit ga ik zeker proberen. Ik ga morgen eerst het cb bellen want mn vriend dacht dat ze honger had en heeft een fles klaargemaakt en die drinkt ze nu helemaal op terwijl ze om 7 uur 150 cc + 5 scheppen heeft gehad.... 2 uur later alweer honger :(

8. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Vlinder, welkom!
    Kibi, lekker dat je langer vrij bent!

9. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    verdorie van alles getypt, druk ik per ongeluk op enter...alles weg :(

nou sjokoholic: ja klopt, dat pakje komt bij H&M weg..ik zag hem hangen en dacht...ja die wil ik hebben....vind het idd echt iets voor jongetjes hoor!

sbs6 : meest 25 bijzondere paranormale dingen..iekssssssss...vind het zoooooo eng..al die geesten, maar tegelijkertijd ook weer zoooooo interessant hihi :)
    Veel kleine kinderen zien ook geesten hé, die staan er nog voor open...brrrrrr

vlinder: welkom meid....nog gefeliciteerd..helemaal in cyprus woon je..das ver weg..leuk om met mensen te praten die ergens anders wonen...

nu moet ik direct aan die andere vlinder denken die in het begin vaak mee kletste....die zie ik ook niet meer!

10. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    oja dat wou ik nog even vertellen...

Heb vanmiddag mijn leidinggevende gebeld...volgende week gesprek over uren ect..maar had direct ff gevraagd wanneer weer te beginnen..of ze mij al had ingepland...ja ..hoef pas 19 januari weer te werken....eigelijk is mijn verlof 20 dec. al afgelopen..maar had heel wat vakantiedg nog over, dus ik is heel erg blij... \:D/

dat betekend dat damian dan 4 maand is al ik weer moet beginnen...heerlijk!

11. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Vlinder Welkom hier! :)

Ik laat Yorick ook altijd in zijn kleertjes slapen. Alleen als hij een spijkerbroekje of iets dergelijks aan heeft dan trek ik hem wel iets anders aan. Ik moet er zelf ook niet aandenken om in mijn spijkerbroek te slapen. :)

Vandaag Yorick voor iets laten "proef slapen" in zijn grote bed. Hij groeit bijna uit de wieg. Nou dat ledikantje vindt hij 3x niks, huilen en een klein hazeslaapje. Morgen maar weer eens kijken.

Hij heeft nu ook zo'n last van krampjes. Echt zielig! Ik heb nu Cinababy, en merk echt dat hij meer last heeft als ik het niet in zijn flesje doe. Morgen dus maar in alle flessen proberen.

12. Faith79

Faith79 Lid

22 aug 2007
    28
    0
    0
    Hoi allemaal,

ik ben nieuw op dit forum, nou ja nieuw... ik las altijd de september dingen, maar mijn meisje had bedacht om in oktober geboren te worden. Sinds het begin lees ik met jullie mee, maar nog niet de moed gehad om te posten. Graag wil ik meedoen, is dat ok?
    gegevens: geboren 7-10-08 woog 4340 en 51 cm. Is nu 60 cm en weegt 5350. Ik geef borstvoeding.

is er hier op het forum ook iemand wiens kindje een buikslaper is?

13. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Vlinder... welkom.. mooi land cyprus :D Mag ik vragen hoe je daar terecht bent gekomen?

tzm: jamal slaapt ook in zijn kleren hoor.. Hij gaat 1 keer per dag in bad en dan verkleed ik hem helemaal.. En uiteraard als hij onder de poep zit.. (maar das logisch)... Soms wil ik 's ochtends nog wel eens zijn broek wisselen in een spijkerbroekje maar die wissel ik dan 's avonds (als hij lang gaat slapen) terug in een zacht pyjama broekje..

susanna: nee, lijkt mij ook geen miskoop... heb zelf iopleiding MBO kinderopvang en HBO pabo gedaan dus vind het alleen maar leuk om educatieve dingen in huis te hebben...

kibi: lekker van je verlof..

sjokoholic: ik heb gewoon een MOOIE normale grote tas gekocht.. Ben naar een tassenwinkel gegaan en daar iets uitgezocht dat groot is en mooi.. Ik gebruik mijn verschoningsmatje van mijn 1e tas.. (die vond ik nl ook te klein).. Je kan ook kijken op www.myruffle.nl heeft hele leuke tassen ;)

Bianca24: jeetje zo lang vrij... Ik ga 5 jan weer werken.. Ik heb er ook wel zin in hoor.. ben de hele dag thuiszitten tussen de poepluiers ook een beetje zat :p (begrijp me niet verkeerd, Jamal is onwijs lief en een schat maar wil ook weer eens een normaal gesprek voeren, op niveau.. haha)

Faith79: WELKOM... geen ervaringen met buikslaper.. sorry

Wij zijn net (weer) uit eten geweest.. en hebben jamal gewoon meegenomen.. hij heeft heeeeeeeeerlijk liggen slapen.. geweldig...
    en het eten was weer helemaal jammie...

14. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Hey meiden!

Jeetje, wat wordt er hier inene weer gezellig veel gekletst zeg! Ik val er gewoon maar weer in hoor ;) ....

Allwoman: Wat een schrik voor jullie zeg! Hoe is het nu met Noa? Knuffie voor je meisje!

Uk: Wat heerlijk dat Maud heeft gelachen naar je! Dat zijn de echte *smelt*momentjes hè?!

Ik heb trouwens geweldige foto's voorbij zien komen zeg! Damian, Odette, de kleine van Saris, kerstkaartje van Liz en nog wel een paar, ontzettend leuk allemaal!

Mieni: Spannend zeg! Ik hoop voor je dat je de baan krijgt!

Over slaapzakjes: Quinten ligt in een slaapzakje met korte mouw, in z'n kleertjes die hij die dag heeft aangehad. Behalve als het een spijkerbroekje is, die verwissel ik 's avonds voor een zacht pyamabroekje.

Zena: Wat een gekl**t weer met Zoë zeg! Ik vind het zo hufterig dat die vrouw aan de telefoon je zo behandelde :evil: !

Vlinder en Faith: Wat leuk dat jullie ook mee komen schrijven! Nog gefeliciteerd met jullie wondertjes!

Kibi: Wat heerlijk dat je pas eind februari weer hoeft te werken. Ook fijn dat je op die manier nog tot 6 maanden volledige borstvoeding kunt geven.

Pfff....verder niet echt meer iets onthouden geloof ik!

Vandaag ben ik met m'n manneke bij de huisarts geweest, Quinten had namelijk sinds dit weekend enorme uitslag bovenop z'n hoofdje. Hij blijkt dus exceem te hebben, achterop z'n hoofdje. Voorop z'n hoofdje heeft hij berg en z'n gezichtje is gewoon heel erg gevoelig. Uiteindelijk zijn we dus naar huis gegaan met een hormonale zalf voor z'n exceem, een vette zalf voor z'n gezichtje en olie voor z'n berg. Voorlopig dus ook geen lekkerruikende crème'tjes en shampootjes meer voor Quinten (nou ja, eerder voor mama ;) ). Ik hoop dat de zalfjes zullen helpen en z'n huidje weer opknapt.

Morgen komen ze de doos van Felicitas presenteren bij mij thuis. Ik ben benieuwd! Ik heb er zoveel negatieve reacties over gelezen op het forum, ik hou me hart vast, haha!

Nou meiden, fijne avond allemaal!

15. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Hier niets negatiefs hoor... heb vandaag bezoek gehad... leuke vrouw.. wel wat overdreven aardig enzo (is het niet geWeldig......) heb ook 2 dingen gekocht.. boek en hoteldebotel

16. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Faith Welkom hier! Ook hier geen ervaring met buikslapers.

mamak Hoe doe je dat met Jamal als jullie uit eten gaan? Geef je hem dan eerst voeding voordat je naar het restaurant gaat? Zondag viert mijn broertje zijn verjaardag en gaat Yorick voor het eerst mee naar een restaurant. Ik hoop dat hij zich net zo voorbeeldig gedraagt als Jamal. :)

17. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    )
    Ja, Jamal heeft vaste voedingstijden.. 18.00 uur heeft hij thuis nog eten gehad.. Maar had wel een flesje meegenomen.. (voor het geval dat meneer de tent bij elkaar zou brullen).. Jamal is dol op de maxi cosi.. zodra hij daar in ligt, slaapt ie binnen 10 minuten.. dus we laten hem vaak wel in de maxi cosi zitten (ik weet het... slecht voor zijn rug :cry: )
    Stel dat hij wel was gaan gillen dan had ik gewoon wat eten tussendoor gegeven.. kan best voor 1 keertje :D!

18. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Faith welkom en nog van harte! Ik weet dat het zoontje van mijn vriendin altijd op zijn buik slaapt. Het mag eigenlijk niet meer maar zij doet het ook gewoon omdat hij dan veel beter slaapt. Haar arts heeft er ook geen problemen mee als er maar geen dekbedje aan te pas komt.

Mamak ja ideaal als zo'n kind gewoon slaap he! wij hebben Odetje ook al 3 x meegenomen en ze sliep ook.

Joli hoe komen ze eigenlijk aan dat berg? Je katjes zijn inmiddels wel weg nu? Best triest lijkt me.

19. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Nadine heeft vannacht voor het eerst op haar eigen kamer geslapen....Voor haar geen probleem, voor mama wat moeilijk. Wat is die navelstreng toch lang hè?! :p

Faith, welkom. Ik (of Mieni) zal je op de lijst zetten (nu ff geen tijd) Mijn schoonzusje heeft mijn nichtje ook op haar buik gelegd. Zo sliep ze beter (geen idee hoe ze erachter kwam, ik zou het niet proberen denk ik) Mij lijkt het eng, maar dat komt door alle verhalen die je hoort.

Vandaag een begravenis. De vader van mijn man zijn baas. Ik ken die goede man amper en hij was 80, dus het is goed zo, maar ik ben zo bang dat ik door al die trieste mensen én mijn HORMONEN moet huilen...Zou me kapot schamen als dat zo was! :p ;)

20. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    mamak Yorick heeft nog niet echt vaste voedingstijden en soms komt hij om de 3 uur dan weer om de 4. Maar op de maxicosi is hij ook dol. Goede kans dat hij dan ook blijft slapen als hij daar in blijft zitten. Gewoon proberen maar en anders een flesje erin. :)
    ====
    Gister heeft Yorick de laatste fles om 21.30 gehad, vanochtend om 6.30 heb ik hem maar wakker gemaakt. Niet normaal wat dat kereltje kan slapen. :) Ik had echt gedacht dat hij wel rond 4.30 zou komen. Ik was toen al wel wakker. Had gedroomd over Dries Roelvink. :( Geen idee hoe ik daar nou weer bij kom. Ben nou niet bepaald een fan van hem.

Deel Deze Pagina