Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carma

carma Niet meer actief

Ja hoor heb je mij weer :(

2 vraagjes

1 Na de voeding knorren die van jullie dan ook zo?
    Het lijkt wel of ze dan benauwd is.

2 persen jullie baby's ook zo de hele dag door?

Verder ging alles gister goed.
    Vannacht wel voor de voeding geweest, maar ja boeien wat is 1x
    Vanmorgen was ze wel vroeg aan het persen en huilen toen heb ik ze maar lekker bij me gepakt.
    Wel een kort nachtje zo, hoop dat het me zo gegunt word ff in bad te gaan.

nou ga het maar eens proberen.
    Fijne dag allemaal

Lieve groetjes Mariek73

2. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Hi mariek

Ja die van mij knort ook na het eten..... :rolleyes:
    en dat persen zie ik niet echt alleen als er een vieze luier
    aan komt.....
    En dat is bijna voor elke voeding.... :oops:

3. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Ja ons Sterre knort ook , vindt het best wel schattig, persen ook.
    Gisteren heeft ze van ganse dag niet gepoept, dus zal vandaag dubbele protie worden

4. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    @ Tzm: wat een leuke foto's! Heel schattige kindjes!

@ Mariek: Lore heeft sinds twee dagen enorm last van krampjes. Ik probeer haar te helpen door haar knietjes zacht tegen haar buikje te duwen waardoor ze makkelijker kan meepersen of windjes laten. Ik heb ook "Babyfen" laten meebrengen van de apotheek, de vroegere windolie op basis van venkel. Even kijken of dat helpt.

Lore heeft vannacht enorm gebraakt. De laatste dagen geeft ze vaak voeding terug, meestal meer dan een uur nadat ze gegeten heeft. Vannacht was het echt een straal die er een paar keer uitkwam. Je ziet haar overdag terwijl ze slaapt ook vaak iets proberen weg te slikken en dan trekt ze zo'n pijnlijk gezicht :(. Vanaf wanneer moet je eigenlijk beginnen denken aan reflux?

Je ziet dat ik een first time mother ben he, ongerust om alles ;)!

5. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Dit is duidelijk reflux

6. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Stuur je een sms

7. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Mariek73: Die van mij knort ook na de voeding en persen doet ze ook de hele dag. Ze komt ook slecht van haar ontlasting af, dat zal ook wel een reden zijn waarom ze zo aan het persen is...

TZM: Wat een kanjers heb je zeg, mooi mannetje en een mooi meisje, wat wil een mens nog meer... ;)

Kibi: Klinkt idd als reflux, misschien kan een bezoekje aan de osteopaat verlichting geven?!

Iedereen die BV geeft en spruw heeft, heel veel succes en hopelijk houden jullie het vol! Ik ben ermee gestopt, de tepelkloven waren zo erg dat het niet meer te harden was, ik lag tenenkrommend BV te geven en ook om de 2 a 3 uur was IK alleen verantwoordelijk voor de melk. Nu ik gestopt ben heb ik veel meer rust, want ook Lars kan nu een keer de fles geven en ik kan dan zelfs de deur uit... Vond het nog wel moeilijk om te stoppen, want iedereen roept steeds het is zo goed die BV voor je kindje, ga toch door... Nou van flesvoeding is ook nog geen kind slechter van geworden. (wij gebruiken wel de Hypo-Allergeen)

Met Rosalie gaat het goed, we bakeren haar af en toe nog in, als ze erg onrustig is en veel huilt. Dan "slaat" ze zichzelf steeds weer wakker met haar armpjes en inbakeren helpt haar echt. Toch proberen we wel eerst zonder (blijft zielig om te zien :oops: ).
    Ik vind het zo zielig om haar zoveel pijn te zien hebben, ze heeft echt al een paar dagen konijnekeutels en echt harde ontlasting! Ze is de hele dag aan het persen en ze had al die tijd geen krampjes maar nu zijn ze (denk door het slechte poepen) toch weer terug...
    Wij gebruiken Extra Care van de Kruidvat, die is Hypo Allergeen en ook voor krampjes en moeizame ontlasting. We hebben het geprobeerd makkelijker te maken voor haar met een thermometer in haar kontje, maar ook dat werkt niet...

Iemand nog tips?

Vannacht heeft ons meisje van 10 tot 3.45 geslapen, daarna weer tot 8 uur, dus moeders hier is heerlijk uitgeslapen... :) Ze is morgen alweer 3 weken de tijd vliegt echt voorbij! :confused:

8. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    @ mieni Ik twijfel ook heel erg om met borstvoeding te
    stoppen, maar nu heb ik een vraag, heeft ze zulke krampjes
    nadat je met fv bent begonnen?

En iik las dat je inbakert doe je dat heel strak of met de puckababy
    want hier zeiden ze dat ja tot 4 weken niet strak mag inbakeren.
    Ds ben heel benieuwd wat voor advies jij hebt gekregen...

9. carma

carma Niet meer actief

Hoi lieve meiden

Bedankt voor jullie antwoord.
    Ja dat persen is denk ik soms voor mij vervelender als voor carlijn.
    Ze heet 1x per dag ontalsting (heel soms slaat ze een dag over)

Voor meiden die twijfelen of ze verder moeten met borstvoeding.
    Vraag je zelf af of je al die pijn en het gevecht met de kleine de moeite waard vind.
    Je bent echt geen slechte moeder als je geen borstvoeding geeft en met de fles worden ze ook groot.
    De eerste weken hebben ze nu binnen toch.
    Voordeel fles, je kunt het een keer aan een ander overlaten. ( best lekker soms zeker 'snachts)
    Sterkte met beslissen

liefs marieke

10. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    venkeloliedruppels in haar papje doen ;)

het is vandaag een 4 weken geleden dat ons Sterre in ons midden kwam, wat vliegt de tijd zeg.
    We zijn nog een 30gr van 3kg verwijderd.Ze weegt dus 2.970kg

11. carma

carma Niet meer actief

O ja nony
    Ik ga straks ook een puck a baby halen.
    carlijn licht constant met haar armen te maaien en zichzelf wakker te houden.
    Als ik haar armpjes vasthoud word ze rustig en slaapt ze zo.
    Mijn moederinstinkt zegt dat dit gaat werken
    Inbakeren (strak)vind ik geen prettig idee maar met z'n puck a baby kunnen ze nog wel bewegen maar niet in het gezicht.
    Info kun je vinden op www. puckababy.com of via google op diverse forums.

Doei

12. carma

carma Niet meer actief

Zico
    Venkelolie is toch ook weer olie en daar krijgen ze toch luie darmen van?
    Ik heb wel venkelwater (apotheek) 3ml per keer max 12 ml (ik geef half theelepeltje per keer), of gewoon wat venkelthee bij de fles.

Is gewoon vraagje hoor.
    Gefeliciteerd met de 4 wken!
    Wat gaat het toch snel he voor je het weet lopen ze al hihi
    Hier al weer 6,5 week oud

doei doei

13. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    @ mariek Ja ik heb de puckababy ook al en het helpt
    hier echt, alhoewel hij eerst heel driftig wordt en dan na
    5 min rustig in slaap valt.....

14. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    nee die had ze al toen ik BV gaf, ze heeft juist minder krampjes door de FV. Die is namelijk ook speciaal voor krampjes, moeizame ontlasting en voor allergie (Kruidvat Extra Care 1) Daarbij komt dat ik Sab-Simplex gebruik, als ze erge krampjes heeft, maar de laatste tijd is dat gelukkig bijna niet meer nodig.

Ik gebruik de Pacco inbakerdoek, de Puckababy heb ik ook die gebruik ik straks om het inbakeren af te wennen. In de Pacco doeken liggen ze namelijk wat strakker. Milan kreeg het namelijk bij de Puckababy voor elkaar om nog te bewegen en bleef daardoor nog wakker! Bij het CB hebben ze er geen problemen mee als ik haar inbaker... Als Rosalie er beter van slaapt, is het alleen maar goed!
    Ook al zouden ze het niet goedkeuren, van oudsher deden ze het al vanaf de geboorte dus waarom zou het nu niet kunnen... ;)

15. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Ik heb net gebeld naar Kind en Gezin, de Belgische versie van CB en die zeiden ook venkelolie (of bij borstvoeding venkelthee drinken). Verder oppassen met oa ajuin, witte kool, rode kool en koolzuurhoudende dranken. Ik drink echt liters spuitwater :(. Maar snel mee stoppen dus...

Oh ja, op aanraden van Zico ga ik morgenavond met Lore naar de osteopaat voor haar reflux en krampjes.

PS: Zico: K&G spreekt van de box 20 cm omhoog te zetten, maar dan wel oppassen dat de kindjes niet onder de dekentjes terecht kunnen komen. Dit kan je oplossen door ze laag in te dekken of slaapzakje aan te doen.

16. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Bij Milan heeft de osteopaat echt wonderen verricht, hij was ook na de behandeling al zo goed als genezen van alle kleine kwaaltjes die hij had. Als Rosalie ook begint ga ik zo weer naar een osteopaat.

Succes alvast morgen!

17. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    kibi wij hebben van een witte neiuwe dweil een rolletje op z'n langs gemaakt en vanboven deze verbonden met teradoe en dan kunnen ze niet naar beneden schuiven.
    Ga er effe een foto van maken, zo lag Sterre ook in de couveuse en verwarmd bedje.
    Makkelijk en ze blijven lekker op hun plaats liggen.

18. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    hoi,

@Kibi,je moet niet verwachten dat de osteopaat iets met de reflux kan hoor,want hij kan van buitenaf de maagklep niet beter laten sluiten,dit moet verder ontwikkelen.heel veel baby's hebben reflux en ze groeien er in principe overheen.je kan eventueel johannesbroodpitmeel door de voeding doen zodat deze wat zwaarder word en het minder snel omhoog komt.ook je kindje schuin omhoog leggen in het bedje helpt goed.om ze niet naar beneden te laten zakken heb ik ook een soort nest gemaakt.heb 2 handdoeken gepakt en die op zijn langst opgerold en die neerglegd.zo dat het hoofdje precies tegen de bovenkant ligt en haar kontje tegen de onderste doek en daar heb ik een steriele luier overheen gelegd en die vastgelegd onder de rollen,zo glijden ze niet naar beneden of naar de zijkant.
    houd wel de hoeveelheid in de gaten die uitgespuugd word want die kleintjes zijn zo uitgedroogd.als je het niet vertrouwd moet je de huisarts erover bellen.niet te lang wachten.
    succes.

hier ook spugen.gisteravond al de vroege fles en om half 12 die fles kwam er ook voor de helft uit.barstte meteen in tranen uit.weer dat getob met reflux.ik ben al zo moe............
    vanacht en vanmorgen is het erin gebleven maar ik durf haar amper te bewegen na de fles.verschonen doe ik voor de fles maar na de fles heeft ze ook een dikke broek,ik hoef het echt niet te doen want dan komt alles eruit.pffffffffffffffff.zie het ff niet zitten.ik krijg een beetje verlaat last van kraamtranen geloof ik.

ik ga een kijken of madam wakker is.ze moet zo haar fles weer.

19. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen

Dit is het rolletje

20. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    blub, ik heb voor mezelf aparte zalf. De medicijnen van Nadine zijn al op. (het is ook weg bij haar)

Ga nog ff spieken bij mijn meisie. Ze ligt al een hele poos wakker in bed! Zo schattig....

Deel Deze Pagina