Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carma

carma Niet meer actief

Hoi blub
    Nou ff een dikke knuf van mij hoor.
    Als je moe bent kun je gewoon niet zoveel meer hebben he
    doe rustig aan meis (niet makkelijk met nog 4 rondrennende kids denk ik)

Het punt is je weet dat alles weer goed komt met de tijd maar je wil het liefst dat het vandaag al goed is.
    Je wil slapen al is het maar 1 nacht.
    Ik ga ff in het centrum wandelen met mijn kleine meisje.

Tot later

2. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Er zitten veel meiden met de laatste loodjes bij de oktober mama's en ik ben jaloers...
    Ik hoop erg dat dit gevoel nog weggaat. Ik had zoooo graag gewoon willen bevallen. Heb echt het idee dat ik een stuk heb overgeslagen en dat ik iets heb gemist. Ik moet blij zijn dat het allemaal goed is afgelopen nu en dat ben ik ook, maar vaak zou ik willen dat ik alles terug kon draaien en dat het anders ging.
    Mijn mams zegt dat het gevoel wel weggaat. Ze vroeg me na de ks of ik het heel erg vond dat het een ks was geworden en toen zei ik: nee, ik ben allang blij dat het allemaal goed is afgelopen. Ik moet dus terug op zoek naar dat gevoel....Maar hoe?

Hoe gaat het met jullie kilo's?
    Ik was er 16 aangekomen en inmiddels ben ik er bijna 9 kwijt. Nog 7 te gaan dus! (en daarna nog 14 van de zw.schap van Tim :oops: )

3. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    ola,

@zico,ja zo'n rolletje heb ik ook gemaakt,ik heb de luier alleen helemaal over het rolletje getrokken.het werkt ook kalmerend heb ik gemerkt bij Brenda-Lisa.

@TzM,nou hopen dat je tepels snel genezen
    leuk he als ze zo wakker liggen te kijken.Brenda-Lisa reageert heel erg op geluid.
    meid geef het de tijd om over de spoedks heen te komen,je moet het een plekje geven.als je er neit uit komt zelf moet je hulp zoeken hoor.

@marieke,dank je wel voor de knuffel.
    ik heb er alles voor over om een nacht goed te slapen.gelukkig gaan de kinderen zometeen naar mike.bryan niet die gaat tennissen met zijn opa maar die is al bijna 9 dus die is vrij zelfstandig.
    leuk even wandelen,ben net met de honden naar het park geweest maar ze gaan het park opknappen,overal ligt nu bagger op de paden,was dus niet te doen.

kom ik meteen op een ander feit.
    ik loop met mijn 2 bullen en de kat in het park,komen er 2 vrouwen aan waarvan 1 met een te dikke doberman.ze zien mij dus pakken de honden vast.prima,ik doe dat dus ook.
    komen ze dichterbij,begint die ene te schreeuwen dat ik de kat weg moet halen en datie niet in het park mag.uuuuuuuuuhhhhhhhhhhh volgens mij is het park openbaar en ik kan moeilijk tegen de kat zeggen datie het park niet inmag.ja zegt ze ik hou mijn hond niet!
    ja heb ik daar wat mee te maken dan? dan moet ze geen doberman nemen maar een schoothondje.
    ik werd echt pislink.het is ergens ook wel hilarisch want ik loop met kinderwagen,mijn jongste zoon èn 2 bullen en een kat.die bullen lopen te sjokken naast de wagen en zij houd haar doberman niet.
    en dan heeft zij verder niks om handen alleen die ene hond.
    tja je voed je hond op of niet.en dan ook nog lopen met een uitlooplijn,erg handig hoor bij een doberman en hem niet kunnen houden.alstie wil trektie zo het touwtje kapot.
    ja zegt die andere anders laat je hem maar los dan paktie die kat wel.dus ik zeg: nou dat dacht ik dus niet.want dan schop ik jou aan barrels.
    het is te gek voor woorden dat mijn kat niet in het park mag komen omdat zij der hondje niet de baas kan.grrrrrrrrrrrrrrrrr

4. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    hahahaha blub zie zo'n oudje al met een dobberman lopen, dat is net andersom ;)

5. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hahahaha! Blub, ik zie je gaan hoor met de kat!

Meiden, reflux lijkt te heersen. Zoë begint ook steeds meer te spugen en ook met een boogje enzo en heel veel. Ze is ook regelmatig misselijk. Gisteren heb ik een hele tijd met blub op msn gezeten en die dacht ook al aan reflux. Vanmorgen bij de huisarts geweest en die denkt het ook. 6 november moeten we naar de ka. Als het erger wordt eerder aan de bel trekken.

Zielig he...die kleintjes die niet lekker zijn!

TzM, ik hoop dat je je snel beter voelt, maar ik kan me het gevoel wel indenken. Is gewoon niet leuk als dingen zo anders lopen dan je verwacht. Sterkte meisje. Knuffel van mij.

Ik ga, hubbie wil op internet.

6. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    heej meiden,

heb nog steeds t voornemen om hier bij te lezen, maar kom er nog ff niet aan toe met mn 2 meisjes zo thuis....
    Geniet er volop van, maar kom tijd tekort....haha :)

hier al wel vast een foto van mn tweede prinsesje...

Hopelijk tot gauw, geniet van jullie wondertjes meiden!

Liefs Semmi

7. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Thanks meiden...

8. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik was 30 kilo aangekomen (heel veel maar dan ook echt heel veel vocht). En moet er nu nog 4 kwijt voor mijn begingewicht. En dan wil ik er nog ongeveer 20 kwijt (van het stoppen met roken) ;)

9. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik kan het me wel een beetje voorstellen hoe je je voelt. Ik heb het zelf ook een klein beetje omdat ik dinsdag om 14.00 uur te horen kreeg dat ik de volgende dag om half 8 ingeleid zou worden terwijl ik dat niet meer verwacht had en dat ze wel zouden afwachten dat de bevalling spontaan zou beginnen. Maar bij jou verliep het natuurlijk nog even wat anders. Ik kan je helaas niet helpen maar ik denk ook wel net als je mams dat het gevoel wel weggaat.

10. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    En lekker gewandeld?

Is het bij jullie ook Marieke dat je bij de gemeente speciale afvalzakken kunt halen voor de luiers? Ik heb het wel ooit gehoord dat het hier zo is maar moet nog even informeren. De tariefzakken gaan er wel erg snel doorheen :(

11. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Een foto van ons mannetje vandaag :D

12. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Hoi meiden ik meld me ff snel maar ik wordt hier echt gek van de napijn! Ik heb gewoon geen lust om te posten of te lezen. :( De hechtingen, aambeien en een zere plasbuis ontneemt je echt de energie om achter de comp. te zitten tikken.
    Odette doet het nog steeds geweldig gelukkig.

Ik hoop snel gezellig weer mee te keuvelen hier.

Ischa wat een lieve foto!

Groetjes Susan

13. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    ik meld me hier nu ook!
    men bevallingsverhaal staat bij de oktobermama's 2008 bevallingslijst :D

het is snel gegaan om vijf uur s'ochtens begonnen met inleiden en om 10..46 is ze ter wereld gekomen... ze woog 2kg710 en is 48 cm...

nu vandaag woog ze 2kg650... ze drinkt heel goed! en is eigenlijk een zeeer rustige baby :) ik ben heeeel tevreden en blij dat ik me hier mag melden... xxxx

14. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Susanna ik hoop dat het snel beter met je gaat en je hier gezellig mee mee komt kletsen.

Liz wat fijn dat je zo'n snelle bevalling hebt gehad :D . En voelde jij helemaal niets meer na de ruggeprik? Ik had er zoveel van voorgesteld maar ook met de ruggeprik zo ontzettend veel pijn gehad :cry:

15. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    @susanne,meis,herstel eerst maar eens goed,je hebt een heftige bevalling gehad.de naweeen zijn inderdaad erg vervelend dus neem de tijd.aambeien zijn pijnlijk maar trekken ook weer weg.
    heb je niet toevallig een blaasontsteking opgelopen ?laat het anders even controleren.
    dikke kus en doe het rustig aan

16. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen

ik voelde idd niets meer erna... alles was zo een beetje "voos" zo'n slapend gevoel :) x

17. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Heb ook ruggeprik geh&ad en enkel tijdens het zetten heb ik er een beetje van gevoeld, daarna niets meer.

lizke welkom hier en je hebt het prachtig gedaan ;)

18. carma

carma Niet meer actief

Hoi allemaal

Susanna wat rot voor je , hoop dat je je snel weer beter voelt

Semmi en Ischa wat een schatjes, mooi hoor.

TZM voel je je alweer wat beter.
    Weet je als een gewone bevalling goed gaat is het leuk maar als het een hele lijdensweg is denk je had ik maar een keizersnee.
    Je weet niet hoe het bij jou gegaan zou zijn, hou je daar aan vast en geniet van je mooie kindje.
    (makkelijker gezegt als gedaan natuurlijk)
    Dikke knuf ook voor jou ;)

Ischa wij hebben idd tariefzakken (moet ze mog halen :oops: ) die zijn gratis en die kan je op zaterdag droppen bij de milleustraat of tijdens openingstijden bij een kinderdagverblijf die hier aan meewerkt.
    Verder alles goed met jou?
    Ik hoop dat we snel met de zwangerschapsclub samenkomen, kunnen we elkaars baby's bewonderen en ervaring uitwisselen.
    Ik weet niet of iedereen al is bevallen.
    O ja hier ook 25/30 kilo erbij, waarvan er na 2 weken al 20 weg waren (vocht) nu de laatste nog maar dat gaat goed.

Hier een heerlijke avond en nacht gehad.
    Gister een puch a Baby gehaald, carlijn gister aan het einde van de middag wat laten wennen in mijn armen en ff in bedje.
    Toen om 20.00 na de voeding voor het eggie.
    Nou GEWELDIG, ze is om 20.00 gelijk gaan slapen om 23.00 werd ze een beetje wakker en heeft ze weer gegeten om 23.45 sliep ze weer tot 4.00 toen beetje eten gegeven 80cc maar toen wilde ze niet meer in haar bedje dus ff tussen ons in gelegt en toen sliep ze weer( en wij ook) tot voeding van 7.00.
    Tussen ons in houd in tussen onze kussens op een voedingskussen met een deken erover, werkt perfect en je hoeft niet bang te zijn dat je er op gaat liggen.
    Ik ben weer helemaal bijgeslapen.
    Ik hoop dat het niet bij toeval en 1 malig is maar dat merken we vanavond/ vannacht wel.
    Het is de bedoeling bij ons dat ze de puck a baby alleen draagt van 20.00 tot de voeding van 7.00 's morgens.
    De rest van de dag gewoon in normale kleding naar bedje, zo weet ze staks hopelijk wanneer het echt slaaptijd is (gordijnen dicht en zak aan).

Ik heb mijn bevallingsverhaal nog niet eens verteld.
    Donderdag controle gehad alles goed nog niet ingedaald.
    Vrijdag op zaterdag nacht vliezen gebroken (dacht dat ik mijn broek had geplast :oops: ).
    Zaterdag ochtend ziekenhuis gebeld, vertroude het niet (dacht aan indaling ofzo))
    Mocht rustig aan doen er was nog geen kamer, maar moest wel langskomen.
    Man zei dat tas niet mee hoefde, we waren toch zo weer thuis :)
    Had wel wat steken in de onderrug maar verder niet.
    In ziekenhuis keek gyno en ik kon gelijk blijven want het vruchtwater kwam hem te gemoed.
    Dat was wel schrikken.
    Nou verder nog niet echt weeen maar met 35wkn 4 dgn en het gewicht van dit kindje gingen ze niet remmen maar ook niet opwekken.
    Manlief 'savonds naar huis,'s morgens weer terug.
    Om 14.00 gyno weer kijken 1 hooguit 2 cm ontsluiting, wel iets meer weeen activiteit maar niet wauw.
    verpleegster vroeg of ik wilde douchen, nou heerlijk.
    Onder de douch kwamen de weeen vaker (5 in half uur), maar wel dragelijk.
    Om 15.30 weer aan ctg.
    Om 15.45 schreeuw ik dat mijn man ze moet halen omdat het komt.
    Manlief keek me aan of ik gek was.
    Ik nogmaals nu harder GA ZE HALEN.
    Gyno keek weer en jawel volledige ontsluiting, ik mocht persen.
    Om 15.55 begonnen, klein beetje opwekkers gehad omdat persweeen nog niet met regelmaat heftig was en om 16.26 is Carlijn geboren.
    Al met al een snelle bevalling zonder al teveel pijn.
    Wel 45 min gewacht op afkomen van de placenta, gelukkig geen ok.
    En ff hechten ivm klein scheurtje.
    Daarna met manlief beschuit met muizen eten alsof er niets gebeurt was.

Zo het is weer een boekwerk geworden,
    Ga ff douchen en zo op visite en vanmiddag ff naar cb om te wegen kijken of we nog goed zitten met de cc's

O ja die cb arts heeft nog gebeld om haar excuus aan te bieden dat ze mij onnodig ongerust heeft gemaakt :) :) :)

later,
    liefs mariek73

19. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Goedemorgen mama's

Nou ik heb een besluit genomen, ik stop met de bv...
    Ik zit bij elke voeding met de tranen in mijn ogen, en hard
    op mijn lip te bijten...
    Dus man is nu fv voeding aan het halen en dan krijgt ie om
    13.00 zijn eerste fles.... :rolleyes:
    Dan heb ik nog wel 6 bv per dag, maar daar moet ik
    me maar even over heen zetten....
    En op het cb zeiden ze dat ik binnen een paar dagen op
    volledige fv zit.... :)

LIEFS nony

20. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    nony, maak je niet onegrust meid, voor jou een hele goede beslissing.
    Je zoontje heeft de belangrijkste voedingstoffen binnen.
    Ik ben vroeger ook gestopt op 3 weken.

yihhhhaaaaaaaaaaaa ons Sterre heeft de magische grens bereikt van 3 kg.

om juist te zijn 3.050 kg, heb ze ook snel met een lintmeter gemeten en ze zou rond de 50 cm zijn nu

Deel Deze Pagina