Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    @ Linnepin: Lore slaat sinds kort ook al eens een poepluier over na een voeding. Net wat Tzm zegt: in het begin na elke voeding, nu niet meer. Blijkbaar komt dat omdat je bv perfect afgesteld is op de noden van je beeb, zodat er bijna geen afvalstoffen over blijven.

Weten de bv mama's eigenlijk hoe het zit met de kleur van de poep? Groen betekent dat ze vooral voormelk gedronken hebben, maar wat is dan de kleur van een "goede" voeding? Bij Lore is de kleur meestal zowat oker, oranjeachtig.

Mijn mannetje ligt met Lore te slapen op de bank (zooooo schattig).

2. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Mooie cijfertjes.

Oh, ik dacht altijd dat het niet langer dan 8 uur tussen de voedingen laten i.v..m. de bloedsuikerspiegel opging tot 5 kilo. Apart. Maar het is natuurlijk nooit verkeerd om een late voeding te geven, ik lees nu dat je er nog maar even mee doorgaat.

Ik heb het een paar keer geprobeerd om Emma om 23.00 wakker te maken want dat was ik ook zo gewend van mijn vorige dochtertje maar ik heb gemerkt dat ze helemaal niet of heel weinig wil drinken als ik haar 's avonds laat of 's nachts wakker maak. Dus ik laat het maar zo, zonde om haar dan uit haar diepe slaap te halen.

edit: ze ligt er vandaag al om 19.30 in dus ik zal het vanavond ook weer eens proberen om haar een late voeding te geven om 23.00 uur.

Ik heb hier geen CB, we gaan wekelijks naar de kinderarts voor een check-up en het meten en wegen.

Van de KA krijg ik niet echt goed advies over borstvoeding, ze zijn hier niet zo gewend aan volledige borstvoeding. Hij vind het allemaal geweldig dat het zo goed gaat en is iedere keer helemaal happy dat ze zo goed groeit maar als ik om wat advies vraag dan is het antwoord steevast: geef haar maar 20 minuten de borst en daarna nog een flesje er achteraan. (poedermelk dus)
    Tja, daar doe ik het dus niet voor. :)

Ik doe alles nu maar gewoon op mijn gevoel en let natuurlijk goed op de cijfertjes. Maar het gaat prima tot nu toe.

@Sassie1985: De Nijntjesgroep, lief...

@Chris81: Wow, dat is vroeg nu al tandjes! Arme knul.

@nony: Sterkte morgen.

@MamaK: Moeilijk.... Ik ben ook niet wild van vaccinaties en was vorig jaar niet blij toen ik erachter kwam dat mijn meisje zelfs was ingeënt tegen waterpokken (wat ik dus zwaar overdreven vind) maar idd het zal je maar gebeuren dat je kind bijvoorbeeld polio oploopt. Dat zijn echt hele ernstige ziekten met zware gevolgen.

@Susanna: Oh pakken ze daar ook niet in? Hier dus ook niet. Irritant is dat he?! Man, ik zit hier uren in te pakken soms en iedere keer is dat rotpapier weer op. :x

Wat ongelooflijk balen dat er helemaal geen schot zit in je verblijfsvergunning. Ik kan een beetje invoelen hoe je je voelt. Ik ben tot nu toe dan wel ieder half jaar teruggeweest naar Holland maar het is nu ook alweer veel te lang geleden voor mijn gevoel. (laatste keer was begin mei)

Je voelt je zo afgesneden af en toe van alles en iedereen, niemand die mijn meisje live kan bewonderen. Alles gaat per internet, mail, brief en telefoon. En vandaag is mijn vriendin bevallen, daar kan ik morgen ook niet even lekker langsgaan.

Het is zwaar he... :(

Wat zielig dat Odette zo moet overgeven van de shots. Ik hoop dat het gauw overgaat.

@Kibi: Volgens mij is goede poep geel/goud van kleur.

3. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Volgens mij mag bv poep echt alle kleuren hebben en is niets 'fout'. Zelfs met witte brokjes erin is niet erg ;)

Nadine wordt nu wakker en ik ga dit haar laatste voeding laten zijn als ze niet vanzelf wakker wordt. Ik zie dan wel hoe laat ze komt vannacht. Ben heel benieuwd!

4. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Goedenavond meiden,

Nony: fijn dat er weer wat meer rust in lijkt te komen voor jullie. Ollyvier doet het keurig zo te lezen!

Mamak: hopelijk heeft Jamal baat bij de osteopaat,heel veel succes ermee! Wat de vaccinaties betreft, is het ieders eigen keus, persoonlijk heb ik goede ervaringen met de vaccinaties bij mij oudste dochter, waarbij er nauwelijks bijwerkingen waren en daarmee is ze toch beschermd tegen een groot aantal ziektes.Maar nogmaals, jij als ouder hebt het recht om het voor je eigen kind te beslissen.

Susanna: heftig hoor voor je dat je zo graag naar NL wil maar niet kan. Kan me voorstellen dat je je mooie meid aan iedereen wil laten zien. Sterkte ermee!

Linnepinn: is soms idd moeilijk he om dan een geschikte vakantie te vinden. Misschien iets via Landall? Of roompot vakanties? Gelukkig heeft Marin weer gepoept, wat kun je daar dan blij mee zijn als mama he ;)

Kibi: groen van kleur betekent volgens mij idd dat ze vooral voormelk binnen krijgen. Alle andere kleuren zijn ok volgens mij. Hier ook oranjeachtige poepluiers...haha :)

Vlinder: als je Emma echt bijna niet wakker krijgt, zou ik dr ook laten liggen. Faya kan ik op zich wel wakker krijgen en ze drinkt ook nog wel wat, dus zolang ze dat doet maak ik haar maar wakker. Vanavond heeft ze om 18.00 uur laatste gehad, dus kan ik haar mooi om 22.00 uur al wekken, scheelt voor mij ook weer.
    Knap dat je volledige BV geeft terwijl er weinig goede begeleiding voor je is. Zolang je meisje tevreden is, voldoende natte luiers heeft en goed groeit, gaat het goed.

TZM: ben benieuwd wat Nadine doet, jullie gaan dus ook proberen de laatste voeding te vervroegen, hebben ze bij jou op het CB daar ook iets over gezegd?

Zo, hier rust in huis. Heel mn gezinnetje ligt op bed. Mn man is ziek en er in gekropen toen we de meiden op bed gingen leggen om kwart over 7. Faya slaapt lang niet altijd in de avond, maar heb haar om 18.00 uur voor t laatste gevoed en 3 kwartier geleden dus in bed gelegd. Klaar wakker dat ze was. Heb nog een keer opnieuw speentje gegeven en hoor nu al een half uur niks, joehoeeee :) Kan ik haar mooi om 22.00 uur al wakker maken voor laatste voeding en zelf ook op tijd naar bed.

Fijne avond allemaal.

Liefs Semmi

5. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Geen idee, ik moet donderdag naar het cb. Maar ik weet zeker dat ze alleen gaan vragen hoeveel voedingen ze krijgt en dat zijn er gewoon een stuk of 6 á 7. Ze ligt vanaf 8 uur op bed en is alleen maar aan het brullen, dus ik denk niet dat dit de laatste voeding was :(
    Hoop er nog wel even op, want dan duik ik weer lekker vroeg mijn bed in (ik ging normaal om uurtje of 9 met manlief mee en keek dan op bed nog even tv)

6. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    TZM: ik hoop voor je dat je uiteindelijk nog vroeg naar bed kunt. Ik denk idd dat het CB niet vraagt of je de laatste voeding nog geeft. Het was meer dat ik er naar gevraagd heb, omdat Faya nu een keer had overgeslagen. Bij Jayna heb ik er nooit naar gevraagd, maar gewoon gedaan, en ik kwam ook nog steeds op 6 voedingen, dus vandaar dat t nooit ter sprake is gekomen toen.

7. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    MamaK: Ik wilde eerst niet reageren, omdat je geen dicussie wilt uitlokken, maar ik heb er even over nagedacht en wil toch even dit zeggen.
    Als puber heb ik kinkhoest gehad. Het is zeldzaam, maar het komt voor dat je, ondanks vaccinaties, toch besmet wordt. Het verloopt dan veel milder dan bij iemand die niet gevaccineerd is. En geloof me, ik heb wat keren gedacht dat ik zou stikken! Dat slijm was gewoon bijna niet op te hoesten en vervolgens ging ik overgeven van het hoesten.Afschuwelijk was dat, ik heb er nog steeds angst voor om flink te moeten hoesten. En nou was ik "volwassen"en gevaccineerd!
    Kinkhoest is dus zeker niet uitgeroeid in nerderland. Hetzelfde geld voor Polio (eens in de zoveel tijd zijn er flinke uitbraken, waarbij vooral in gereformeerde gemeenstes grote problemen ontstaan). Tetanus komt ook nog genoeg voor. Dit kan je oplopen door straatvuil, dus bij buitenspelende kinderen lijkt t me best een risico (bij ons op de boot wordt iedereen na een val of een beet (t blijft een gevangenis ;) ) ingeënt tegen tetanus).
    Difeterie weet ik niets over...
    Het blijft natuurlijk jullie keuze, maar goed, ik wilde het je toch even meegeven.

En voor de dames met een slecht humeur, zal ik jullie is laten lachen?
    Ik ben net uit mn broek gescheurd. En niet zo'n beetje ook! (heb nu zelf een slecht humeur ;) )

8. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    O ja, de meeting...als TzM alleen 's ochtends kan, dan toch 's ochtends?
    Voor de meiden die een eind moeten reizen moet t ook wel eluk blijven, dus uur of 11? Wat denken jullie daarvan?

9. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Ze is gaan slapen! Dus ik ga straks even kolven en dan lekker naar bed!

10. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Zena: nou en of dat kinkhoest nog voorkomt. Faya moest dus bij 1 maand al de eerste prikken omdat er hier in omgeving kinkhoest heerst. Jeetje, klinkt best heftig zoals je het omschrijft, vervelend dat je het toch nog gehad hebt indanks inentingen. Maar wat je zegt, gekukkig een stuk milder!

TZM: jippieeee, je meissie lekker gaan slapen, voor jou ook weltrusten dan!
    Hier slaapt Faya ook de hele avond nu al, heerlijk hoor! Ik ga zo prison break op bed kijken en haar dan over een uurtje nog ff voeden en ook slapen.

trusten

11. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    :) Dank je Zena, ik lach graag :p
    Maar voor jou is het wel lullig...

Elf uur is voor mij een mooie tijd. Zo kan manlief misschien zelfs nog mee! (om Tim bezig te houden hihi) en kan ik op tijd weer weg voor de verjaardag! Super zou dat zijn. Als het elf uur wordt, mag ik ook op de lijst! :D

12. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Ja , ze was net wakker.
    Ze ligt lekker ingeduffeld in een lodger nu.
    De kinderarts zei er nikske van toen ik het aan de foon zat.
    Kan pas vrijdag bij haar terecht, dus hopelijk is het achter de rug te vrijdag.

13. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
  14. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
  15. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Meeting: Helaas, de 11e had ik gekund, maar de 10e is m'n 2e werkdag, denk niet dat m'n baas het leuk vind als ik meteen het eerste weekend dat ik terug ben, laat schieten ;) .... Jammer, dan gaat ook deze meeting aan m'n neus voorbij :( ....

Zena: Ik heb erg gelachen ja :) , kan me wel heel goed voorstellen dat jij dat niet deed ;) . Ach.... ik heb vanmiddag nieuwe broeken moeten kopen omdat ik nog steeds niet in m'n oude broeken pas :oops: , maatje 44 :oops: ..... Nou ja, bijna januari, dan gaan we er maar weer echt voor om die extra kilo's kwijt te raken, weer op naar maatje 40 :)

Morgen moet ik met Quinten weer terug naar de huisarts. Vorige week natuurlijk al geweest ivm Berg en eczeem, maar het wordt alleen maar erger en erger. Z'n wangetjes zijn nu al helemaal vurig rood en opgezet, z'n voorhoofdje is helemaal rood en schraal en op z'n hoofdje zelf zitten korsten waar je 'u' tegen zegt, zo zielig :( . Hij heeft er namelijk best wel last van merk ik. Hij is hangerig en huilt wat meer dan normaal. De huisarts wil 'm morgenochtend weer zien. Ik hoop dat er dan ook iets meer duidelijk wordt en dat er iets is wat m'n liefie ècht helpt!

En wat lees ik nou Bianca?! Toch overstag gegaan voor de Sesamstraat-serie?! ;) Tsja...het is dat manlief thuis was, anders denk ik dat ik ook een stuk makkelijker over te halen was hoor, haha!

16. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    hey meiden, hier was ik weer....

owowow wat heb ik een rot pokke druk dagje gehad, bah bah bah, heb zo'n hekel aan drukte , nu helemaal met de kleine erbij, wil hem er een beetje voor behouden...maar goed!

vanmorgen die vrouw van felicitas...en ja :) ....ben overstag gegaan :oops: .....heb de sesamstraat collectie gedaan, vond ik persoonlijk het leukste wat erbij zit, daarbij komt ook nog eens, dat het op tv te zien is, dus "herkenbaar" is voor Damian straks....

Daarna naar mijn moeder in een ander dorp...ff boodschappen gehaald, en daarna naar het ziekenhuis voor Damian , echo heupjes, daar was het toch pokke druk, allemaal jengelende babytjes..heel schattig, maar ik had me een hoofdpijn en dan kun je dat gejengel moeilijk hebben hé...en WARM wat het daar was :confused: ...ook niet zo bevordelijk voor een hoofdpijn....maaaaaar goed...

Damian mankeert gelukkig niets aan de heupjes...hij moest op zijn zij liggen tussen 2 plankjes in...ohhhhh :cry: ...sneu om te zien hoor....eerst de ene kant van zijn heupje werd bekeken en toen andere zij....en heupje bekeken, direct uitslag mee...BEN ZO BLIJ DAT HIJ NIET IN DE BEUGELTJES HOEFT :D

nou en als laatste vanavond naar mijn schoonouders geweest...schoonma is jarig..pffffffff..heb nu koppijn, last van de rug en moeeeeeeeee...*klaag *klaag , damian om 23.00 uur laatste flesje..op bedje en dan gaat mama er denk ik ook zo achteraan....vind het meestal wel ff lekker om nog even alleen te zitten beneden als de mannen op bed liggen...

nou morgen ga ik weer proberen te reageren, morgenvroeg eerst om 10.uur gesprek op mijn werk...kerstpakket halen en mijn kereltje showen....hahaha :)

welterusten dames, en waarschijnlijk tot morgen :D

17. annika1985

annika1985 Niet meer actief

mamak wilde eigenlijk ook niet regeageren maar moet het toch even kwijt.

Je kind kan niet kiezen om ziek te worden zonder entingen.
    dus als hij ziek wrd heb jij er voor gekozen om niet te laten enten.
    kan me gewoon niet voorstellen dat je dat je kind wil aan doen sorry hoor.
    mijn buurjongen heeft polio en is invalide geworden
    nou echt doe het die kleine niet aan dat heeft ie niet verdient.
    En mischien als hij wat krijg en het heeft blijvende schade zal hij het je altijd kwalijk nemen.

Sorry voor dit bericht maar moest het even kwijt

18. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    nog even dit,mamak,jij hebt een jongetje,houd dan wel heel goed in de gaten dat als je niet vaccineert en je kind de bof krijgt hij onvruchtbaar kan raken he.het is jouw keus maar ik zou toch heel goed bedenken wat je je kind aandoet als hij niet gevaccineerd word.de bijwerkingen zijn zo minimaal en ze krijgen er verder niks van mee.weegt dat zwaarder dan het krijgen van een ziekte waar ze onvruchtbaar van kunnen worden of waardoor ze niet meer of slecht kunnen lopen?of dat ze zowat stikken in hun slijm(zie verhaal zena).ik geloof dat ik daar niet over na zou willen denken.succes ermee.

hier is het goed.ik heb geen pijn.slik alleen de diclofenac en dat gaat goed.de sneetjes worden nu een beetje blauw.die pleisters laten nu al los en die moeten een week blijven zitten.dat gaan ze nooit redden.nou ik zie het wel.

vanmiddag even kerstinkopen doen dan ben ik klaar.heb geen zin maar ja moet maar even.rich is ook vrij vanmiddag en mijn moeder gaat ook mee dus lekker ff gezellig.de kids gaan naar hun paps.

verder niks.

19. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    YEAH!!!! WE HEBBEN VOOR HET EERST (MET FV) EEN NACHT DOOR GESLAPEN YEAH!!!!

Hihi...en vanmorgen werden we wakker van de wekker van mn man (05:40) en toen dacht ik nog...goh ik heb wel heeel diep geslapen want ik kan me de nachtvoeding niet eens herinneren...haha....neeee logisch!

Gisteravond heeft ze wel 1,5 uur lang gehuild, huiluurtje en omdat ze dan zo onrustig is gaan haar darmen ook mee doen dus dat is extra huilen!
    Soms denk ik dat ze erin blijft zo hard en driftig als ze dan doet
    :confused:

Bianca; wat fijn dat Damian niet in de beugels hoeft!!! Idd drukke dag zeg...bah...heb je goed kunnen slapen oftewel...is te hoofdpijn weg?
    Hoe was je gesprek op je werk en heb je je kerstpakket al uitgepakt (ben altijd zooo benieuwd hihi!)?

Joli; ik moet ook op pad naar nieuwe broeken en heb er zooo geen zin in want dat worden ook maatjes 44 denk ik, nu loop ik nog in mn zw kleding maar dat accentueert helemaal zo erg en ik ben het zat! Heb vrijdag een etentje en wil met de kerst er ook weer eens leuk uit zien...maar ik zou niet weten wanneer ik de stad in zou moeten...tis zo depri als het allemaal net niet leuk staat omdat het te strak zit!
    Ben benieuwd wat de huisarts gaat doen voor Quinten...sneu voor je mannetje hoor!

Zena; so cute die foto!!
    Ik heb ook even gegrinnikt over het uitscheuren van je broek...maarre is niet leuk he?! ;)

Zico; hoe is de temp gisteravond en vanmorgen...wordt ie al hoger? Gek dat je arts er niets van zei?!

Linnepin; ik ben ook altijd op zoek naar de leukste en goedkoopste vakantie en voor nu ook in een sta caravan en in de buurt...maar voor een dag of 10 zit je toch al gauw rond de 700 a 900 euro...maar ik blijf ook doorzoeken, vind ik iets goedkopers zal ik het je zeggen!

Susanna; hoop voor je dat die advocaat het proces kan versnellen...is er een reden dat het lang duurt of moest je daar al rekening mee houden?
    Knuf meid...het gevoel 'missen' is echt vervelend!

20. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Nou meiden.....bedankt voor alle reacties..

het ziet er naar uit dat we Jamal toch MOETEN laten vaccineren... Het blijkt dat het verplicht is anders mag hij straks niet naar het kdv...
    Daar attendeerde het CB mij op.....helaas helaas.. Ik had het graag anders gezien maar tis niet anders..

Deel Deze Pagina