Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    zico dank je voor het welkom heten :D

nony ik ken wel niets van borstvoeding enzo want geef het zelf niet, maar het lijkt voor jezelf de juiste beslissing!

mariek ik vond het leuk je verhaal te lezen! je had het niet eens verwacht en plots is ze er :D

heb twee foto's van daarnet geplaatst in men album voor de nieuwsgierigen onder jullie :D

2. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Goedemorgen,

Ischa en Semmi wat een schatjes zeg,echt mooie foto's!

TzM,ik was 12.8 kilo aangekomen en moet nu nog 5 kilo en dan zit ik op mijn startgewicht.Maar denk dat dat nog even gaat duren,want kan bijna niks door de pijn aan de wond.

Susanna,hou jezelf goed in de gaten hè,echt balen van al die pijn,ik hoop dat je snel opknapt.Maar doe rustig aan en geen zorgen wij wachten hier gewoon op jou!

Daarnet voor de 1e keer naar het cb geweest en Iris is heel goed gegroeid.Ze was bij de geboorte 2280 gram en 44.5 cm en vandaag bij het cb 3155 gram en 48 cm!Joepie hier een trotse moeder dus!
    Verder deed ze het heel goed en was alles oké.

groeten Simone

3. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Goedemorgen dames!

Hier ook weer een heerlijke nacht gehad. Zoë komt maar 1 keer, alleen zo rond half 4/ 4 uur en dan pas weer om 7 uur. Heerlijk hoor, zo'n kindje wat slaapt 's nachts. Nu ligt ze wel een beetje te jengelen in bed, maar goed, overdag geeft dat niet. Het is heerlijk weer, ga zo even wandelen met haar.

Vanmiddag om 17 uur heb ik een afspraak met mn gastro-enteroloog. Ik ben best gespannen hierover. Ik heb sinds dinsdag 30 mg prednison en hiermee mag ik nog bv geven, maar omdat ik ook botontkalking heb en prednison hier verantwoordelijk voor is, vermoed ik dat hij mij zsm van de pred af wil hebben en ik iets anders ga krijgen. Dikke kans dat dit medicijnen worden waarmee ik geen bv meer mag geven. Ik baal daar van, het komt net goed op gang ('s nachts krijgt ze een flesje en de late voeding een halve fles omdat ik dan niet zoveel bv meer heb en soms nog wat fles rond 8 uur, maar verder alleen maar bv).
    Duimen jullie voor me? Want ik voel me echt niet lekker...

Nony, als het voeden tegen gaat staan is flesvoeding volgens mij echt het beste. Als je met kromme tenen zit te voeden, ga je er steeds meer tegen opzien, durf je niet meer aan t leggen, gefrustreerd kindje, huilende mama....tenminste, zo ging het de eerste keer bij mij. Goede keuze van je dus!

Wie vroeg nou aar de kilo's? Ik was 30 kg aangekomen (weeg normaal 65 kg, dus echt gewoon de helft aan gewicht erbij!) In de eerste week was ik al 20 kg kwijt en inmiddels weeg ik 72, dus nog 7 kg te gaan! De crosstrainer staat al klaar, ik ga voor mn oude gewicht!

Marieke, dat is wel netjes, dat die arts belde om excuses te maken!

Ischa, ik denk dat jij echt pech gehad hebt met de ruggeprik, als hij goed zit, voel je echt weinig tot niks. Bleef je pijn houden, dan heeft ie gewoon niet goed gezeten (hoeft niet aan de anesthesist te liggen, kan ook gewoon pech zijn).

Zico, Joehoe! Fijn joh!

Liz, je bent er al snel weer bij joh! Mooi meisje, die kleine Lyana! Hoe voel je je?

Hebben jullie al is gedoucht met de kleine? Ik gisteren voor de derde keer. Ze vindt het zo lekker! (En ik ook) Daarna is ze doodmoe en slaapt ze ook heerlijk. Sowieso gaat ze 's avonds in bad ipv 's ochtends, vind ik makkelijker en zij slaapt er goed op.

4. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Heeeej meiden!

Ik kwam weer eens kijken hier het lukt me nog steeds niet alle sop te nemen of te onthouden...maar maandag begint school hier weer en is er weer wat meer rust in huis dus dan ga ik lekker weer wat meer pc-en! ;)

Zag dat TZM nog wat moiete heeft met het gveoel,..wat naar ik hoop dat je het snel een plekje kunt geven meid!

Veel mensen roepen hier dat ze zouden tekenen voor een bevalling zoals ik dat had,..maar ik heb er zelf nog steeds moeite mee en denk er nog veel aan.
    De pijn was misschien maar kort maar ver over mijn grenzen heen,,,,ik zie hier de wc en de trap nog steeds als iets nagatiefs,omdat ik zo schrok van het bloedverlies en de snel en felheid van alles.
    Zie me nog met een matrasje tussen mijn benen tussen de ween door naar de brancard de trap af strompellen. en mn dochter die helemaal over stuur de boel zag met de ambulance.

Noa doet het goed en houd zich nu goed op temperatuur,ze komt savonds wel erg vaak voor voeding,soms zit er maar 20 min tussen en dat gaat dan een paar uur door..best wel vermoeiend.
    volgende de vk is dat clustervoeding,ze haald dan als het ware in.
    Ik ben erg koud snachts denk dat het komt omdat het toch wel veel energie vraagt.

Over de kilo's!
    Ik was in totaal 5,5 kilo aangekomen en woog me vanmorgen...ik ben er nu 13 kwijt!Dat is dus nog al ver onder mn startgewicht...geen idee hoe het kan ik lijn beslist niet maar fijn is het wel!

Over borstvoeding....als het niet gaat gaat het niet,of als het gevoel niet goed is...denk dat een baby meer heeft aan een relaxte mama dan een gestresste.Weet niet waarom je stopt Nony,maar gewoon je gevoel volgen hoor,je hebt het toch geprobeerd!
    mijn oudste dochter (en ik haha) zijn ook groot geworden van de fles hoor ;)

5. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    o,wij moeten noa trouwens nog steeds iedere 3 uur wakker maken...oook snachts,er mag niet meer tussen zitten..zal wel aan het feit liggen dat ze dysmatuur is?
    soms ben je en half uur/3 kwartier bezig met een voeding en moet je na 2 uur en een kwartier er weer uit voor de volgende..ik vind het best slopend.

als ze 3000 gram weegt mogen we er snchts een keer 4 uur tussen laten.geen idee wat ze nu weegt.(geen 300 gram in ieder geval!)

6. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Een moeilijke beslissing, weet ik uit eigen ervaring, maar BRAVO dat je hem hebt genomen! Je kindje wordt er echt niet beter van als jij doodongelukkig bent door de bv. Heel knap dat je voor jezelf (en dus OOK voor je kleine) hebt gekozen.
    Bij Mick ging het ook echt niet met de bv: 3 weken heel veel pijn, huilen, huilen, huilen, kolven, warme lappen, ijskoude zakken, nog meer huilen, borstontsteking: echt doodongelukkig was ik. Nu wilde ik er niet eens aan beginnen, maar heb besloten om het toch maar een kans te geven. En warempel het gaat. Goed durf ik nog niet te zeggen en ik ben constant bang dat het weer fout gaat, maar het gaat.... Nu al 3 weken op eigen kracht en de kolf komt er hier niet meer in.

Sterkte met het afbouwen, maar het feit dat de kogel door de kerk is geeft al wat verlichting, denk ik.

En je nu niet schuldig gaan voelen hoor. Het is bijna een doodszonde als je geen borstvoeding geeft (dat gevoel kreeg ik tenminste, ik hoop dat het bij jou anders is), maar als je er zelf aan onderdoor gaat dan is er gelukkig een andere keuze. En daar worden ze ook heel goed groot op!

7. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Ik heb helaas geen tijd om verder bij te lezen.
    Heb wel een aantal hele mooie kindjes gezien! Goed gedaan meiden en hubbies!

Hier gaat het best goed. Ik ben vandaag voor het eerst alleen thuis. Mijn ventje moest de centjes weer gaan verdienen :( .
    De ochtend ben ik redelijk goed doorgekomen. Om 10u had ik beide kindjes gevoed, gebadderd, aangekleed en weer in bed liggen. =D> voor mezelf :) !

Het is wel even zoeken naar een nieuw regelmaat, maar dat gaat vast lukken. Mochten er moeders met goede tips zijn dan houd ik me -natuurlijk- aanbevolen.

Het is nu weer bijna tijd voor de volgende ronde. 's nachts gaat het eigenlijk best goed. Ik voed Owen op verzoek en vannacht heeft ie om 21u, 3u, 6.30u en 9.30u gehad. Ik ben ook gelijk na de voeding van 21u gaan slapen en heb dus ook even een ruk kunnen maken.

Kilo's; Ik was vorige week (dus 2 weken na de bevalling) 8 kilo kwijt. Hopelijk geeft de weegschaal morgen weer een paar kilo minder aan. Ik heb wel het gevoel dat mijn buik sneller is geslonken dan na Mick. Wat ik toch wel raar vind :-k , maar ik zal niet klagen ;) . Ik moet wel flink aan de bak om het weer strak te krijgen, want er zit wel een laagje extra nu :( .

Goed, ik ga weer voeden......

8. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Goedenmiddag meiden,

Ga vandaag echt proberen om de eerste 21 pagina's bij te lezen, zodat ik overal weer ene beetje van op de hoogte ben.

Zie een hele lieve foto van Lucas voorbij komen, echt een schatje!

TZM: echt vervelend voor je meid, dat je met dat gevoel zit. Kan het me wel een beetje voorstellen, je had het je toch allemaal anders voorgesteld. Schaam je zeker niet voor het gevoel. Hopelijk kun je het een plekje geven en idd het gevoel van dat het allemaal gelukkig goed is afgelopen, terug vinden.

Nony: goed dat je vor jezelf een beslissing hebt genomen, het moet niet ten kostte van jezelf gaan, daar heeft je kindje ook niks aan.

Allowman: idd vermoeiend ja, om de 3 uur steeds voeden. Ik moest het in het zh ook toen Faya na 7 dagen daar kwam te liggen. Kinderarts vindt dat ze nu minimaal wel 7 voedingen moet hebben op een dag, omdat ze nog niet terug is op geboortegewicht. Overdag dus ook vaak om de 3 uur en soms in de nacht een keer 4 uurtjes.

Simone: wat doet Iris het goed zeg, mooie cijfertjes hoor!

Zena: lekker het douchen met je kleintje! Hebben wij met Faya nog niet gedaan, maar met Jayna deden we dat ook al heel vroeg. je hebt me weer op een idee gebracht voor vanavond...haha!

Liz: aaaah wat een droppie je meisje!

Mariek: lekker joh zo'n goede nacht, laat er daar nog maar vele van volgen!

Susanna: goed om jezelf denken hoor, posten komt wel weer!

Hier gaat het verder prima.
    Faya zit denk ik bijna weer op haar geboortegewicht, na de slechte start en ziekenhuisopname na 7 dagen. Morgen komt de wijverpleegkundige nog een keer om haar te wegen ,dus we zullen zien. Ik wissel de bv af, met de ene voeding bij mij drinken en andere voeding bv uit een flesje. Ze drinkt nl erg kort bij mij en heb geen idee of het genoeg is. Uit de fles drinkt ze 80 en dat is goed voor haar.

Nou fijne dag verder en tot gauw!

Liefs Semmi

9. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Het gaat wel een stuk beter nu. Ben nog wel erg moe maar mijn hb is nog steeds erg laag, heb dinsdag bloed laten prikken bij gyn en s'middags belde ze dat hij niet voldoende was gestegen met floradix. Dus krijg nu een recept thuis gestuurd met speciale staaltabletten. Ben ook van de aldomet af moet alleen nog doorgaan met nifedipine (ook voor bloeddruk) en over 3 maanden nog terug komen bij de gyn en dan word ik eventueel doorgestuurd naar een internist omdat mijn polsslag erg hoog was maar als ik die hier thuis meet is hij rond de 80 dus gewoon netjes.

Hoe is het met jouw bloeddruk? En wat is een puch a baby?

Lijkt me ook kei leuk om bij elkaar te komen met de club, zijn toch allemaal leuke meiden.

10. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    liz, wat is ze prachtig ;)

11. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Fijn hoor :D . Ik hoorde waarschijnlijk bij de 5% waarbij een ruggeprik niet werkt :cry: . Ik had me er zoveel van voorgesteld.

Ik las trouwens een leuk topic ergens op dit forum over wat je geroepen hebt tijdens de bevalling. Ik word er dagelijks door mijn vriend mee gepest ;) . Ik riep regelmatig. Ik kan dit niet meer, ik wil dit niet meer hoor, stop er maar mee ;)

12. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Dan heb je het nog knap volgehouden meid. Ik had na 3 dagen al zoveel pijn dat ik het niet meer op kon brengen en ook een ingetrokken tepel wat het ook allemaal een stuk moeilijker maakte. Je hebt een goede beslissing genomen hoor!

13. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Wouw goed van Iris hoor. Je mag zeker trots op haar zijn :D

Liz wat een scheetje zeg en wat veel haren he!

14. carma

carma Niet meer actief

Een puck a baby is een kant en klare inbakerzak die niet heel strak zit en waar ze nog wel met de armen kunnen bewegen in de zak maar ze kunnen er niet uit.
    Zo kan carlijn zichzelf niet wakker houden/maken 's nachts met het maaien van armen.

groet mariek73

15. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik ga heel hard voor je duimen meid.

Volgens de Anesthesist had hij gewoon moeten werken. Ze voelde ook de hele tijd met een ijsblok om te kijken of het verdoofd was en volgens hun was het gewoon goed alleen ging de ontsluiting volgens hun te snel waardoor ik alles gewoon bleef voelen :(:

16. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Oke ik had er nog nooit van gehoord vandaar.

17. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Zo ben weer bijgelezen en geschreven en ga nu weer even voeden ;) .

Ik ben ook ontzettend trots op ons mannetje. Hij heeft vannacht van 00.00 uur tot 7.00 uur geslapen :D

18. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ooooooooooooooo mag ik even heel erg jalours zijn :oops: ..fijn hoor!

19. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Dat komt bij Noa ook vanzelf meid ;) . En wie weet was dit een uitzondering maar eergisternacht heeft hij het ook goed gedaan ;)

20. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    BEDANKT meiden dat jullie zo achter me staan wat betreft
    het stoppen met de bv.... :D
    Hij heeft om 12.45 zijn eerste flesje gehad en die was er om
    13.30 weer uit...ik hoop dat dit bij een keer blijft.... :(
    Anders ga ik me helemaal schuldig voelen....

LIEFS nony

Deel Deze Pagina