Goedenavond, Vandaag niet veel online geweest, ben de hele dag al niet lekker. Vannacht een paar keer overgegeven Bah hoop niet dat ik ziek wordt zo net voor de kerst. Ik ga zo ff in bad, hoop dat ik me dan even wat beter voel. Zijn er hier trouwens nog meer dames waarvan het kleintje savonds niet wil slapen. Maud slaapt bijna niet tussen 7 en 11 uur. Proberen haar rond half 8 weer op bed te leggen, dan slaapt ze een uurtje en dan krijg ik haar echt niet meer in slaap, pas na de laatste fles. Mieni, Gefeliciteerd met je nieuwe baan, weer een zorgje minder in 2009 toch
UkkepukHier hetzelfde. Hij valt soms in slaap op schoot, maar zodra je hem in zijn bedje legt is hij weer klaar wakker. Hij slaapt wel veel overdag.
Hoi meiden Nou de volgende ellende hier, mijn schoonmoeder is vanmorgen met rectale bloedingen met spoed in het ziekenhuis opgenomen. Zijn straks geweest en ze zag er beroerd uit, grouw en had veel pijn. Er zijn al wat onderzoeken gedaan maar nog niets gevonden. Nu gaan ze maandag pas weer verder kijken Ondertussen bloed ze nog steeds en ze is bezig met bloedzak 4. Nou we wachten wel weer even af en anders trek ik mijn mond wel even open daar. De rest van de familie is altijd erg afwachtend en zij zelf ook. We hadden al oppas vanavond want we zouden uit gaan eten met vrienden. Dat ging nu niet door, maar aangezien mijn zus toch bij ons thuis was zijn we na het bezoekuur samen toch wat wezen eten. Even tijd samen, zeker in deze moeilijke tijden heb je dat af en toe nodig op even bij te kletsen en elkaar te laten zien dat het allemaal nog goed zit. Ons meisje is na 15 min mopperen en protesteren heerlijk in slaap gevallen in haar bedje. Ik was helemaal blij want het was de eerste keer dat mijn zus kwam oppassen, en het is dan maar de vraag hoe ze gaat reageren. Nu gaan we zo lekker naar bed, moet morgen weer koopzondag draaien. (je vraagt je af waarvoor nog ) Mikatjuh/ ukkepuk, ik ken dat slaap probleem ook maar dan andersom. Ons meisje wil overdag niet slapen en als ze in je armen slaapt en je legt ze op bedje of in de box is ze al weer wakker. Ons meisje heeft dit probleem de eerste 2 maanden ook gehad tussen 19.00 en 23.00 niet slapen maar dat was ineens over. Voor verkoudheid heeft VSM druppeltjes, dit is een kuurtje van 7 dagen 2x per dag 8 druppels. Het help de luchtwegen en zorgt tevens voor een betere weerstand. Wanneer ligt de pagina eruit dan? Slaap lekker allemaal lieve groetjes mariek73
Vraagje: Omdat Jamal lactulose gebruikt is zijn ontlasting nu elke keer heel dun (ga volgende week de arts bellen om te vragen of we misschien de dosis iets kunnen verlagen) en heeft hij flinke poepbroeken vol... Nu gebeurt het vaak dat het er langs de zijkanten uitkomt.. Ik vouw de "flapjes" wel altijd goed uit.. Zojuist (na de nacht) had ik dus weer een algehele verschoning (dat is dus luier, romper, broek vershonen en ditmaal incl zijn bed) Wat denken jullie? Een grotereluier gaan gebruiken dat er meer inpast of is dit normaal bij waterige/dunne ontlasting en kan ik hier weinig tegen doen.
Jamal krijgt 1 keer per dag 5 ml lactlose.. dat geven we in de eerste voeding (die van 7.00 uur 's ochtends dus)... Wat is forlax? Ook op dokters recept?
ey. Dat is vrij veel wat Jamal krijgt. Je kan het allicht een keer proberen om wat minder te geven als ie goed poept. Forlax houd de ontlasting zacht zodat ze het makkelijker kwijt kan. En het is wat vriendelijker spul dan lactulose. Er zit een sinasappelsmaakje aan dus ze vinden het vaak nog lekker ook. Word niet door de voeding gegeven. En ja is op dokters recept te krijgen. Veel liefs
hoi allemaal mamak wat wij gedaan hebben is geprobeert de lactulose met 1/2 tot 1 cc te minderenen dat werke geweldig. precies de juiste dikte,en dan wandelt het niet aan alle kanten de luier uit. Ons meisje heeft vannacht weer heerlijk doorgeslapen tot 7.00 uur. Lekker haar flesje gdronken en nu slaapt ze weer. Nu heb ik eindelijk de versiering in de kerstboom gehangen en haar grote roze mijn eerste kerstbal natuurlijk. We hebben echt z'n kitch kerstboom, nep en met witte ballen met steentjes en witte duifjes en zilvere ballen en zilvere vogeltjes enz geweldig. Als je het nep doet moet je het goed doen hihihi het kijkt wel mooi hoor. Ga nu ff aan de was en de strijk. Nu mijn schoonmoeder in het ziekenhuis ligt heb ik de strijktaak erbij gekregen. En dan straks weer aan het werk. Mijn zus en ik zijn vannavond verplicht om de kerstparade van sbs6 in Eindhoven te kijken. De winkels zijn tot 18.00uur open en daarna om 18.30 word de parkeergarage tot 21.00 uur gesloten voor de parade. Dus of we moeten de winkel eerder sluiten en wegwezen of we gaan lekker uit eten en de parade kijken Moet er nog even over nadenken tot later groetjes mariek73
hoi marieke die kerstparade lijkt me toch wel erg leuk om te zien. hihihi het is hier alleen beetje ver vandaan Veel liefs Annika
Ow... zal eens vragen aan de arts of dat misschien "minder heftig" is voor Jamal... dat ie dat dan krijgt..
Ja, dat wilde ik ook proberen maar ik durf niet zomaar de dosis aan te passen... Ik was nl vorige week bij de arts en toen vroeg ik ook of ik het misschien in 2 keer kon geven (dus 2 keer per dag 2,5 ml) zodat het meer verspreid werd.. Maar de arts gaf toen aan dat als ik de dosering zou verlagen dat het dan niet meer zo goed werkzaam zou zijn.. omdat een lichaam een bepaalde minimale dosering per keer nodig heeft.. Hebben jullie het zomaar verlaagd of overleg gehad met de arts? Overigens ga ik dinsdag weer naar de osteopaat en ik hoop dat hij gewoon het hele probleem kan oplossen zodat alle medicijnrommel hier de deur uit kan.. word er gek van Jamal is (vandaag) pas 2 maanden oud en heeft al een hele medicijnkast van (oke, maar 2 soort medicijnen, maar toch)..
hoi marieke Annika wil wel naar de meeting. Moet alleen even kijken hoe. Maarten heeft een toernooi waar hij waarschijnlijk heen moet. En openbaar vervoer met 2 kids zie ik niet zo zitten. Veel liefs Annika
Mamak Wij hebben het zelf verlaagt. Wel 1x per dag geven dus voor 1ste voeding 's morgens maar wat minder bv 4,5 of 4 Je kunt gauw genoeg weer bijgeven als je ziet dat het fout gaat, maar ik denk dat dat wel mee zal vallen. Lactulose is niet z'n verschrikkelijk medicijn hoor, je kan het zelfs op internet bestellen. Het schijnt zelfs de een goede darmflora te bevorderen. Op een gegeven moment zo rond de 3 maande moet je toch gaan afbouwen om te zien of ze het zelf kunnen. groetjes mariek73
Moet even spammen hoor.... Het is Jamal zijn vermaanddag vandaag... Jeetje, alweer 2 maanden oud... en ja, ik heb dan wel geen dochter maar zoals Marco zegt; "Wat gaat de tijd toch snel, gisteren nog zag ik haar/hem voor het eerst lag ze/hij hier in mijn armen"
Hoi annika Ik weet niet of ischa meegaat want die had ik aangeboden mee te rijden. Zo niet kunnen wij misschien wat afspreken. Ik kom er practisch langs gereden. 3 kids achterin lukt wel in de auto van mijn man Groetjes mariek