Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Hoera, Nadine is de 3 kilo voorbij! Vannacht hoeven we haar dus niet meer wakker te maken voor een voeding! (nu maar hopen dat ze zelf ook vindt dat ze wel lekker lang mag slapen...hihi)

Fijn dat jullie zo met me meeleven. Ik hoop dat ik het gevoel snel een plekje kan geven.

Vandaag de 2e tube crème gehaald voor de spruw...Waaaah, hoop dat het snel een beetje minder gaat worden! We zitten er nu al een week mee...

Ik heb ook al 3 keer met Nadine onder de douche gestaan. Met Tim durfde ik het niet, maar nu is het heerlijk!

Jody, kun je de kids niet 's avonds in bad doen als je man er is? Dat doe ik nu ook hoor, scheelt een hoop gedoe in de ochtend. Van 21u tot 3u is inderdaad een lekkere lange slaap! Applausje voor Owen!

2. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Allwoman, kan me voorstellen dat je er ook nog niet klaar mee bent hoe het is gegaan hoor!

Symoen, heb je nog zo'n last van de wond? Ik hoopte eigenlijk dat het na 3 weken wel een stuk minder was?!

3. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
  4. audrey23

audrey23 Actief lid

9 nov 2007
    327
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik kom hier ook maar eens mij gezicht laten zien.

Hier gaat alles goed, de Lynn drinkt nu flesjes van 60cc en ze spuugd niet.
    's nachts slaapt ze nog door.
    Met mij gaat het ook elke dag een stukje beter. Ik ben nog veel moe.

Verder alle dames die mamma zijn geworden in de tijd dat ik er niet was:

Van Harte gefeliciteerd !!!!! En geniet ervan!!!!!!

Ik zal de komende dagen gaan terug lezen als het lukt. Jullie horen nog van me!

groetjes

5. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Goeiemorgen dames,

Eindelijk heb ik ff de tijd en zin om weer wat te posten. Heb wel alles meegelezen

Hier gaat het goed. De kraam was gister voor het laatst. Heerlijk nu alles weer zelf doen en mijn eigen tijden indelen.
    Jinthe doet het nu gelukkig weer goed. Ze at slecht en kwam om de anderhalf uur 's nachts..pfff Ze had dus blijkbaar dag en nacht omgedraaid. Nu zit het regelmaat er goed in en krijgt ze een fles om 01.00 uur en 04.00 uur. Nou daar kan ik mee leven
    Gister is ze eindelijk weer aangekomen. Geboortegewicht was 2850 gram en gister woog ze 2720 gram.
    Ook houd ze nu zelf haar temp goed vast en mogen we omslagdoeken en kruiken gaan afbouwen.

Ach, en mams zelf...die hobbelt weer vrolijk rond

Bovenstaande had ik ook al in het andere topic geplaats ;)

Dan nog ff mijn bevallingsverhaal. Niet veel bijzonders, maar goed :p

Donderdagavond 16 okt.
    Ik heb me net afgedroogd in de badkamer en buk om nog ff mn voeten te doen. En ineens kon ik weer overnieuw beginnen met afdrogen. Het water zat overal. Ik wist zeker dat het vruchtwater moest zijn. In een reflex pak ik een handdoek en ren de overloop over om vriendlief uit bed te timmeren (hij lag net 2 tellen) en de telefoon te halen. Omdat Jinthe nog niet ingedaald lag ben ik gelijk gaan liggen en heb ik het ziekenhuis gebeld. Ik mocht gelijk komen. Opa en oma zijn intussen gekomen voor de meiden.
    Eenmaal in het ziekenhuis moest ik gelijk aan de CTG. Jinthe deed het goed, en ik had geen weeen. Het rommelde wel, maar verder niks.
    De vk op het ziekenhuis besloot dat ik moest blijven omdat ik toch de volgende ochtend ingepland stond voor een keizersnee.
    Weeen waren er niet te bekennen, dus ik heb een heerlijke nacht gehad.
    De volgende ochtend kwam vriendlief weer terug, en daar begon het wachten. Ik was al voor half 9 klaar gemaakt. Had al een infuus, OK kleding aan, en de catheter in. Maar zoals altijd kwam er een sproedje tussen :)
    Toen het 11 uur was werd ik eindelijk opgehaald. In de uitslaapkamer moest ik ook nog wachten, en toen was het op naar de OK.
    Ruggeprik gekregen, aan alle toeters en bellen gelegd en liggen maar! Vriendlief was er inmiddels ook in zn mooie apepakkie :p
    En toen konden ze beginnen. Maar al snel kreeg ik moeite met adem halen (met oudste dochter ook doordat ze de prik te hoog hadden gezet)Ik had het vreselijk benauwd en kreeg extra zuurstof. Gelukkig zakt dat vrij snel weer ;)
    Via een camera op de OK lamp konden wij de hele operatie zien op een beeldscherm. Erg mooi :D
    Ze hadden wat moeite met de ritssluiting, want het was heel erg verkleefd door de 2 voorgaande ks. Maar met ruim 5 minuten was ze er. Ze werd naast mij nagekeken, en vriendlief mocht de navelstreng doorknippen. Daarna mocht ik haar vasthouden...nou ja dat ging dus hiet want het gevoel in mn armen was er nog niet ;)
    In de uitslaapkamer kon ik haar wel vasthouden. Daar hadden ze een speciaal hoekje voor ons. Bij de vorige 2 moest ik namelijk wachten tot ik weer op de kraam was voor ik ze kon vasthouden.
    Alles is verder goed gegaan in het ziekenhuis, en zondagmorgen om half 10 was ik weer thuis :D

Sorry voor het lange verhaal :p

6. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Kus, fijn dat alles zo zn gangetje gaat! Heerlijk toch?! Maar ik snap dat je blij bent dat het iedere anderhalf uur voeden 'snachts voorbij is. Wat een aanslag op je rust is dat zeg!
    En je bevalling, wat lijkt t me eng om geen adem meer te krijgen zeg! Bahbah! Gelukkig maar van korte duur.

Audrey, welkom hier ;)

Zico, gefeliciteerd met de doop van Sterre.

TzM, slaap lekker vannacht ;) Ik doe trouwens Zoë ook 's avonds in bad. Wij vinden het leuk om het samen te doen, lekker tutten met die kleine en dat gaat toch het makkelijkst 's avonds.

Nony, wat voor voeding geef je? Misschien moet hij gewoon even wennen? Flesvoeding is wat zwaarder dan borstvoeding. O en wat ik zat te denken. Die andere 6 voedingen, waarom kolf je die niet? Abouwen is voor de mama, niet voor de baby. De baby mag in een keer over op fles (is mij toevallig gisteren verteld), maar de mama loopt risico op borstontsteking bij in een keer stoppen.
    Kolven is minder pijnlijk dan "live"voeden, tenminste, dat vind ik. (ik krijg er alleen maar 20cc per keer uit, maar goed...)

Zo...ik ben gisteren bij de gastro-enteroloog geweest. Voorlopig gaan we ervan uit dat ik een opvlamming onder invloed van hormonen heb. De hoop is dat ik met een stootkuurtje prednison de boel snel weer onder controle heb. Ik slik nu 30 mg en mag vanaf dinsdag al gaan afbouwen met 5 mg per week. Dan kan ik gewoon doorgaan met de borstvoeding. Als dit goed blijft gaan hoeven er geen zware, borstvoedingsonvriendelijke pillen of spuiten aan te pas te komen. Dus...ik ben helemaal blij!
    Gisteren heeft Zoë ook alleen maar om 4 uur een flesje gehad (ik moest naar t ziekenhuis, ik weet dat t altijd erg uitloopt en ik zie meself niet voeden in een volle wachtkamer, dus dat was even anticiperend) en vannacht om 3 uur een flesje. Verder heeft ze alles uit de bv gehaald. Dus...t gaat helemaal goed hier! Joepie!

7. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    ff gauw,

@zena,dat die kleine alles uit de bv haalt was mij gisteren wel duidelijk hoor hahaha.wat een lekkere bolle tante.is ze nog gaan slapen tijdens de wandeling?

hier verder rustig.ik ga haar maar eens aankleden en mezelf ook.

kom straks nog wel ff terug.

oja @nony,je kan idd de overige borstvoeding kolven.het is zaak dat je niet je hele borst leegkolft maar alleen de druk eraf anders houd je het op gang.zo heb ik het ook gedaan.ik had niet heel veel stuwing hoor maar net ff die steekpijn eraf.ik was er met 2 dagen vanaf.
    succes meis.

8. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hahaha! Ja blub, hollands glorie he? Ook al is het een half joegoslaafje!
    In de wagen slaapt ze altijd, dus dat was zo gepiept. Daarna wilde ze niet meer, maar goed, ik slaap ook niet lekker als ik me misselijk voel. Ja toch?!
    Vond t trouwens leuk om even in de wagen te kunnen spieken! Wat een mooi meisje is Brenad-Lisa! (trouwens, je andere kids mogen er ook wezen, vooral je jongste zoon heeft een schitterend koppie!)

9. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    he meiden,

Hebben jullie ervaring met half flesvoeding en half borstvoeding. Ik wil niet gaan kolven, dus het wordt echt flesvoeding. Ik wil de laatste avondborstvoeding vervangen door flesvoeding, zodat ik wat langer kan doorslapen, want ik trek het zo niet lang meer. In de nacht wil ik gewoon nog even doorgaan met de borst. Maar wat weten jullie van tepel/speen verwarring. Komt dat vaak voor? En hoe kan ik het beste beginnen met flesvoeding? En wat voor voeding is het beste?
    Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes Lotte

10. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Lotte, ik ben 5 dagen na Zoë haar geboorte gestopt met de borst om vervolgens na twee weken weer te beginnen. In het begin was het veeeel aanleggen om het op gang te brengen en daarna de fles omdat de bv nog niet liep, dus ja...ruim ervaring hier;)
    Tepel/speen verwarring kan ik niet zoveel over zeggen. Ik weet dat het hier echt mazzel was dat Zoë nog wist wat ze met de borst moest. Maar inmiddels krijgt Zoë 'snachts nog een fles en af en toe overdag. Ook gewoon flesvoeding, niet afgekolfd (lukt me echt niet). Zoë doet t prima hierop. Ik denk ook dat ik de nachtvoeding zo hou, dan kan hubbie hem nog is overnemen en als ik een dagje weg ben ofzo, dan gaat ze ook gewoon de fles krijgen. Hier dus prima ervaring. Geen tepel/speenverwarring. Zoë krijgt friso comfort voor spugende baby's, maar hiervoor friso standaard. Ik zou gewoon is beginnen met de fles, je merkt wel of het wat is of niet toch?

11. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Lotte: ik dacht bij mij oudste dochter ook dat ik echt niet voor de 4 weken aan het flesje moest beginnen om die tepel-speenverwarring.
    Moest nu noodgedwongen toch al beginnen met flesje om Faya bij te voeden, doe dat wel met afgekolfde melk, omdat kolven met electrische kolf nu nog prima gaat bij mij.
    In het ziekenhuis zeiden ze tegen mij dat het reuze meevalt met de tepel-speenverwarring en dat je ook best eerder een speentje kunt geven.
    Faya doet het meteen prima met de fles en heeft ook een speentje waardoor ze de rust vindt om in slaap te vallen. Helemaal geen problemen aan de borst. Vind het ideaal zo, kan ik ook al eens even weg gaan en voeding aan mijn man overlaten.
    Ik zou het gewoon proberen als ik jou was. Elk kind is wel weer anders natuurlijk, maar zh hier had die verwarring nog bijna nooit meegemaakt.

12. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Hier een lekker rustig ochtendje gehad. Om 9 uur al kwam de wijkverpleegkundige nog een keer om Faya te wegen. Ze is weer goed gegroeid! Weer 120 gram er bij sinds maandag, en zit nu met 4090 gram weer boven haar geboortegewicht.
    Ze kreeg tot nu toe wel steeds om en om per voeding het flesje met afgekolfde melk. Ik twijfel nog steeds heel erg of ze bij mij wel genoeg drinkt, omdat ze maar 5-10 min. drinkt en dan niet meer wil. Ik heb wel besloten dat ik niet steeds blijf kolven, dit kost teveel tijd en energie en Jayna heeft ook de nodige aandacht nodig.
    Heb met wijkverpleegkundige nu afgesproken dat ik vanaf nu tot dinsdag alleen zelf ga voeden en dan komt ze weer wegen om te kijken of ze dan goed gegroeid is. Misschien heeft ze maar korte tijd bij mij nodig om genoeg te drinken.
    We zullen zien, maar ben nu in ieder geval erg blij en trots op mn meissie !

13. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    @lotte,
    Dylarius krijgt al vanaf de eerste dag fles bij. De eerste dagen kunstvoeding en daarna gekolfde, maar door medicatie is mijn bv ernstig terug gelopen (komt nu weer goed op gang) dus de laatste dagen ook weer kunstvoeding bij.
    ik gebruik de kruitvat eigenmerk.
    Dit heb ik bij dylano gebruikt op advies van de kinderarts. en is net zo goed als frisolac of nutricia of andere merken.
    Heb ook geen last van speen tepel verwarring. Dylarius heeft zelfs een speentje.

@zena, duim voor je dat je geen andere medicatie hoeft en gewoon bv mag blijven geven.

@kus, fijn dat Jinthe het goed doet.en nu regelmaat krijgt.

@zic, mooie fotos.

@tzm Ik dacht dat jij het was he die zo moeite had met de kz?
    Ik herken het gevoel heel goed. Ik heb dit gehad bij Darryl*. Ik lag al 12 uur in de weeen waarbij de ruggeprik niet eens hielp en 4 uur lang persweeen wat uitdraaide op een spoedkeizersnee, en ik had ook het gevoel iets te missen en daarna ook nog dat hij ziek werd en overleden is, maakte het gevoel van falen nog sterker. Dit gevoel is gaan slijten, omdat ik inmiddels bewezen heb ook gewoon te kunnen bevallen, hoewel beide met knip, maar toch door mij zelf.
    Het heeft gewoon tijd nodig dat dat gevoel slijt en daarbij is het zo dat die kz wel nodig was,..

@nony, ookik ben van mening dat je je gevoel hier in moet volgen. Bij Darryl* heb ik bewust voor kv gekozen en bij de andere 2 dus bv ook heel bewust. Maar beide is gewoon goed, als je kindje maar groeit en moeders ontspannen is en ook flesvoeding kan je heel speciaal maken.

Hier gaat t allemaal goed. Dylarius heeft na 6 dagen weer gepoept. HAd 2 dagen lang wel vreselijk huildagen. pfff wilde alleen maar bij mama zijn en drinken.
    Op die momenten heb ik echt even gedacht om te stoppen met de bv, want het kost zo veel energie....
    Maar ik stop niet, geef alleen op zulke momenten dat ik t even niet trek gewoon een fleske.
    Dylano is nog steeds helemaal gek met zijn broertje. Als Dyarius huilt, zegt hij tegen hem dat mama er zo aan komt en gaat m kriebelen op de buik.
    zooooo schattig :)
    met mij gaat t wel. Ik ben erg moe en vind het moeilijk om een ritme te vinden. ook blijf ik afvallen. zit nu onder het gewicht van zwanger worden van dylarius. ik ben 9 kilo gegroeid bij hem en ben nu al 12 kilo afgevallen. nog 4 kilo en ik zit op het gewicht dat ik had toen ik zwanger werd van Darryl* dus dat zit er nog op na bijna 4 jaar.
    Maar gaat nu wel aardig in de buur komen:)

tot gauw weer.

14. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Even een vraagje aan de borstvoedingsmama's.
    Mag je de vit K en vit D druppeltjes bij elkaar op een lepeltje doen, of moet dat afzonderlijk van elkaar?
    Heb ze nog niet eerder moeten gebruiken, dus vandaar dat ik dat niet weet.

15. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

17 jun 2008
    195
    0
    0
    mag ik me ook aansluiten? Gezellig om alles zo mee te lezen! mijn liefje is 1 oktober geboren, 25 dagen te vroeg! Zit ook nog om de 3 uur te voeden.
    We hadden een eetschema opgekregen van 8 keer 110 ml, meisje woog 2460 gram!
    Bij het consultatieburo kwamen ze niet meer bij van dit verhaal, en omdat ze zo goed eet is ze 500 gram aangekomen. En ze hoeft mar 65 per keer!En mogen we proberen de voedingen 's nachts om de 4 uur te doen, joepie!

Ik kolf nog steeds, mijn kleintje moest goed eten (was het verhaal, achteraf dus nogal overdreven) en we zijn nu aan het proberen haar aan de borst te krijgen. Ik merk dat ikzelf er veel moeite mee heb. Mengeling van schaamte en gene en angst om het verkeerd te doen. Lactatiedeskundige was heel lief en zei dat ik het gewoon relaxt moest blijven proberen, kleintje doet alles goed maar heeft nog een te klein hoofdje/mondje om makkelijk te kunnen drinken. Daarom ziet het er zo in mijn ogen zielig en genant uit, ik heb echt megaborsten en dat ziet er niet uit. Als het me teveel moeite kost laat ik het gaan, ik zit bijna huilend het te proberen, kan me er gewoon niet overheen zetten.
    Herkenbaar?

16. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Hoi!

Voor de eerste keer dat ik hier post. Al weer een week mama en we hebben net de kraamverzorgster utgezwaaid.

sjokoholic Heel herkenbaar de problemen met de borstvoeding. Ons zoontje wilde wel drinken aan de linkerborst maar rechts absoluut niet. Ik werd er helemaal wanhopig van. We hadden alle houdingen geprobeerd, maar niks werkte. Hij werd helemaal onrustig en was bijna ontroostbaar.

Ik ben toen elektrisch gaan kolven en de voeding hebben we met zo'n spuitje gegeven. Ik zag het echt niet meer zitten en wilde overgaan op flesvoeding. Als laatste poging hebben we toen tepelhoedjes gehaald. Nu drinkt meneer zowel links als rechts. :) Ik ben blij dat we doorgezet hebben. Sinds gister hoef ik niet meer te kolven. Heerlijk!

17. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    @ Zena: je mag die druppeltjes mengen hoor, zo is me toch verteld door iemand van Kind en Gezin (=jullie CB).

Ik denk dat Lore vannacht en vandaag een regeldag had/heeft. Huilen, huilen en nog eens huilen (en niet van krampjes, da's een ander soort wenen) tot ik haar aanleg. Dan is ze weer een klein uurtje rustig en dan begint het weer opnieuw. Best vermoeiend, vooral vannacht. Ze wilde niet slapen na de voeding. Ik heb dus een nachtje van in totaal drie uurtjes achter de rug en heb vandaag niet kunnen bijslapen. Ik voel me weer een wrak. Ik ben vandaag ook de kolf gaan halen, het is dezelfde als in het ziekenhuis en daar lukte het wonderwel. Langs de ene kant ben ik bang voor tepel/speenverwarring, maar langs de andere kant voel ik dat ik het niet lang meer ga trekken als ik zo voortdoe...

Gisteren bij de osteopaat bleek dat Lore wat vastzat in haar lage nek, hoge rug. Ze moet binnen twee weken nog eens terug voor een tweede sessie. Ik heb ergens gelezen dat baby's vaak wat spierpijn hebben na zo'n behandeling, misschien is dat de reden van Lore haar gedrag, ik weet het niet...

Ik zet zo ook even een fotootje van onze meid in mijn album, was ik helemaal vergeten te doen!

18. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    @zena,hihi tja mijn jongens zijn ook halfbloedjes he.pa is indo dus ja.die kleinste is de grootste donderstraal van het stel.hij pakt je in waar je bij staat.

over tepel/speen verwarring.dat valt reuze mee hoor.ik heb er met de kinderen nooit last van gehad.ze kregen bij mij allemaal in de eerste week meteen een flesje afgekolfde melk(dat ging nog net meer kreeg ik er niet uit)om ze aan de speen te wennen.Brenda-Lisa heeft geen problemen gehad met overgang naar fles.die pakte ze ook meteen.en die had toch 2 weken borst gehad.
    er zijn wel gevallen die de fles neit pakken of de borst niet meer na de fles.dat zijn er alleen zso weinig dat ze tegenwoordig niet meer zo nauw kijken.
    ik ben in ieder geval blij dat ik over ben op de fles.
    als ik het gehad had had ze echt nog wel aan de borst gezeten maar nu vind ik het ook wel prettig hoor.

@Kibi,kan heel goed hoor dat Lore een regeldag heeft.succes ermee.

verder weet ik het ff niet meer.kan ook niet meer terug lezen nu.

hier net heel de fles weer uitgespuugd.ze had gegeten en ze lag in de box op der zitzak en rich loopt naar haar toe en prompt gooide ze op dat zelfde moment de fles eruit,alles nat dus in bad.op de commode vond ze de rest blijkbaar ook niet meer lekker dus die er ook nog uit.
    nu ligt ze weer lekker op der zitzak.net heeft ze wel een klein flesje gehad en die zit er nog in.

verder geen nieuws vanaf het front hier.

19. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    het lukt niet via "foto verkleinen". camera is eentje van 10 megapixel, misschien daarom :(

20. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    Hoi Meiden,

Afgelopen maandag zijn wij de trotse ouders geworden van een dochter, Marin Aniek.
    Ze was 51 cm en woog 3865 gram.
    Marin doet het prima, komt nu elke dag weer aan,
    wel 40 gram per dag!
    Kom binnenkort vast meer lezen en schrijven maar heb nog nog niet zoveel zin om achter de laptop te zitten..
    Tot gauw!

Deel Deze Pagina