Liz bij het topic zwanger na miskraam waren ze benieuwd of jij al bevallen was. Dus daar zijn ook felicitaties voor jou
Ook mijn Daantje heeft reflux! Vannochtend bleef hij 2x erin hangen en kreeg geen adem meer, ik dacht eerst dat het slijm van een verkoudheidje was, maar de dokter hoorde ons verhaal aan en concludeerde reflux. Dus Daan zit ook aan de zantax,maar wat een spul zeg, het stinkt en er zit 8% alcohol in! Dus nu heeft hij medicijnen voor spruw, voor reflux en druppels om te poepen...ach mijn ventje... Verder gaat het met mij iets minder, ik ben heel somber en de tranen vloeien rijkelijk. Het zit me erg dwars dat ik helemaal niets van de bevalling heb mee mogen maken, dus TZM, dat herken ik heel goed. Verder vind ik het moeilijk dat Daan zich zo rot voelt en niet lekker is, hij is heel huilerig en hangerig, slaapt al een paar dagen erg slecht, dus ik loop constant op met hem, ben blij als mijn man thuis komt van zijn werk, want dan kan ik even andere dingen doen (lees: de was, stofzuigen etc.etc.). Ik ben gewoon moe....maar goed, het belangrijkste is dat Daan zich snel beter voelt, mama volgt later wel.... sorry voor de ego, moest er even uit!
sjokoholic, welkom hier, gezellig datje mee komt kletsen.Jullie meisje had nog al een crashdiet zeg, maar dan de andere kant op. Dat ze het op kreeg! Hahaha! Ik herken niet wat je zegt over de borstvoeding, wat ik wel herken is huilen met aanleggen. Dat heb ik in het begin ook gehad en ben dan ook twee weken gestopt geweest. Ik vind, het moet wel leuk blijven. Als het voor jou een drama wordt, wordt het dat ook voor je kindje en dan ben je beter af om een flesje te geven. Het moet geen heilig moeten zijn, vind ik. Mikatjuh, leuk je hier te zien! Fijn dat alles nu goed gaat en je de kolf links kunt laten liggen! Kibi, thanx. Heb het inmiddels gegeven. Ze vond het niet zo'n succes en moest erna weer flink spugen, dus ze zal het nog niet echt binnen gehad hebben denk ik. Morgen nieuwe poging. Linnepin, wow! 40 gr per dag! Super hoor. Maria, wat vervelend dat Daan zich zo beroerd voelt. Zielig hoor. Ik kan me je sombere buien dan ook wel een beetje indenken, zoveel getob voor zo'n kleintje (zie het hier ook wel een beetje) en dan inderdaad ook nog een "gemiste"bevalling. Balen joh. Zorg je goed voor jezelf? Daan heeft meer aan een moeder die zich lekker voelt dan aan een moeder die zichzelf steeds weg cijferd hoor! Ik heb vandaag ook mn dag niet. Ben erg somber weer en geen idee waarom. Na de eerste twee weken ging het ineens een stuk beter met me, maar de laatste week heb ik weer regelmatig slechte momenten. Nou ja, twee stappen vooruit, een stap achteruit zullen we maar zeggen. Maar leuk is anders. Ik wil zo graag genieten van mn meisje en mn gezinnetje, maar op sommige dagen wil dat gewoon echt niet lukken en dan voel ik me gelijk weer schuldig naar Zoë toe, want nou heeft ze een moeder die niet eens staat te juichen. Zo voelt t dan. Ik kan dit wel redelijk relativeren hoor, maar het rotgevoel blijft. Gelukkig weet ik nu, dat ik me ws morgen weer een stuk beter voel.
Ik vind het eigenlijk best erg, wilde zo graag een kindje, genoot van mijn zwangerschap en nu is ie er en dan voel ik me k*t, ben moe, vannacht van half 4 opgelopen, hij bleef maar gillen en huilen van de pijn...mama is op een gegeven moment maar mee gaan brullen, ik kon niks doen voor hem en ik voelde me zo machteloos. Zelfs ik kon hem maar heel even troosten en dan begon ie weer. Zijn temp zat net op 37,5, op het randje dus en voor hem wel wat hoger, normaal zit ie rond de 37. Maar in de gaten blijven houden...straks toch maar naar buiten met hem, van wandelen word ie rustig en valt ie in slaap, hopen maar dat de zon goed doorkomt vandaag! Zena, jij ook sterkte meissie, deoe jij ook rustig aan? Ik herken je gevoel, maar we komen er wel uit joh, het is ook niet niks allemaal! komt goed! Sterkte!
hey meiden, Vanwege de drukte enz weinig zin en tijd om hier te reageren enz. Jaimy heeft erg veel last van darmkrampjes en hield ons 's nachts dan ook veel wakker.. *gaap* Nu had ik via internet Sab Simplex ontdekt. Alleen te verkrijgen in Duitsland, ik heb het besteld via een apotheek in Duitsland en gisteren kwam het binnen! Gelijk 's avonds mee begonnen en geloof het of niet, maar Jaimy heeft vannacht op 1 voeding om 4.00 uur na heerlijk geslapen! Zo ook zn papa en mama, wat een genot! Of het door het middeltje komt of puur toeval is kan ik nog niet beoordelen, maar ik heb wel het idee dat de boel een stuk rustiger is in zn buikje! Verder doet onze kleine vent het prima! Toen hij 1 week & 5 dagen was woog ie 20 gr boven zn geboortegewicht. Hij groeit geleidelijk aan, zo'n 100 gr per week dus das netjes! Ik ga m nu even lekker badderen. Voor een hoop foto's/filmpjes/verhalen --> www.jaimyhonig.nl Ik zal van de week eens de tijd nemen om jullie belevenissen hier te lezen! Fijn weekend allemaal!
ischa dank je om het te zeggen was het eigenlijk beetje vergeten daar te gaan melden *shame on me* Linnepin gefeleciteerd mariaatje dikke digitale knuf van hier voor jou daar ik hoop dat je je snel een beetje beter voelt Zena ik hoop dat je rotgevoel snel weer weg is marije super mooi ventje hoor! zo vanmorgen voor de eerste keer helemaal alleen lyana in badje gezet... het was hier lekker rustig iedereen sliep nog ik moest me dus ook voor niets zenuwachtig maken... soms maak ik me wel eens zenuwachtig als haar beentjes niet van de eerste keer in haar pyjamaatje gaan en dat ze dan begint te zeuren en als er dan iemand bijzit want ik wil zo graag alles juist doen maar vanmorgen ging het dus heel goed... ik was eigenlijk ontspannen met lyana gaat het enorm goed ze is nu terug na twee dagen afvallen 40 gram bijgekomen en weegt nu 2kg640. ik kan niet wachten tot ze in al haar kleedjes past morgen krijgt ze haar hielprik... met mij gaat alles ook heel goed, heb nog wel wat last van de knip, vooral hoesten lukt niet zo goed is nogal pijnlijk daar beneden dan. de voedingen zijn eigenlijk heel goed verdeeld s'avonds om 23.00 uur eentje, dan om 03.00u nog eens en dan rond 07.00u dus ik moet eigenlijk maar één keer men slaapje onderbreken ze is heel braaf eigenlijk zodra ze na haar voeding geboerd heeft gaat ze weer slapen een wolk van een baby sorry voor het lange verhaal x
Oh Maria en Zena, dat sombere gevoel klinkt me ook zo bekend in de oren! Als ik naar Quinten kijk, barst ik zomaar in huilen uit, maar dat zijn dan echt tranen van geluk. Maar verder?! Ik huil de hele dag door, voel me somber en down en ik weet gewoon niet waar dat k*tgevoel vandaan komt ! Sterkte meiden! Dikke knuf voor jullie!
Haha wonderspul he die Sab-Simplex...?! Wij hebben het ook al sinds de geboorte in huis en het werk perfect! Ken geen ander (homeopatisch) middel wat zo goed zijn werk doet! Gelukkig wordt het bij ons bij een enkele drogist wel verkocht (woon trouwens ook dicht bij Duitsland), dus ik haal meestal een voorraadje! Fijn dat het Jamie zo goed heeft geholpen!
Joli en Maria, ik vind het heel rot voor jullie, maar ik ben zo blij dat ik neit de enige ben! In het begin was het helemaal erg, de eerste twee weken heb ik echt gedacht, ik wou dat je er niet was, dat alles weer normaal was. Daar schaam ik me zo voor! Maar die gedachten zijn gelukkig weg. Ik kan nu oprecht blij zijn met haar en een heel groot deel van de week voel ik me best goed. Vandaag voel ik me gelukkig alweer beter dan gisteren. Weet je waar ik veel baat bij gehad heb? Vit. B complex. Was op aanraden van een vriendin die een prenatale depressie heeft gehad en het hielp echt goed. Misschien ook wat voor jullie? Je kan het zo kopen bij de drogist. Liz, fijn dat Lyana het zo goed doet. En niet onzeker worden joh, nergens voor nodig, je doet t prima toch? Marije, fijn dat die sab-simplex zo goed geholpen heeft. Ik heb er al meer positieve verhalen over gehoord. Ga zo is even op je site neuzen. Zo, ik mocht vandaag uitslapen, Moest alleen maar wakker worden voor de borstvoeding. Nou, ik heb flink bijgeslapen. Om 13 uur werd ik pas wakker! Niet te geloven he?! Heerlijk! Vanavond gaan Sulja en ik samen weg. Mn ouders passen een paar uur op Zoë ne wij gaan wat eten in de stad. Heb er zin in, maar vind het tegelijkertijd doodeng!
Oh, lekker ff eruit met z'n tweetjes Zena! Hoe is 't gegaan?! Zat je een beetje op je gemak?! Wij hebben gisteravond met z'n 2en boodschappen gedaan, Quinten bij m'n ouders gelaten (we hadden daar gegeten) en dat vond ik al vreemd! Bedankt voor je tip trouwens! Ik zal maandag meteen ff langs de drogist gaan! Baadt 't niet, schaadt 't niet, toch?! Alles beter dan dat gehuil de hele dag, pffff.....net m'n dinnetje op visite gehad, maar nu ze weg zijn, voel ik 't meteen weer branden hoor! Maar goed, het zullen de beruchte kraamtranen wel wezen.... Ga zo maar even op bed liggen met m'n mannetje, hij heeft net z'n flesje op en ligt nu lekker uit te buiken bij papa ....
easy rezize van internet downloaden en je kan je foto verkleinen En een minder goed nieuwsje, 1 maand op de kop na bevalling van Sterre ben ik terug ongesteld geworden. Vlug he Die rotdingen zijn dus weer maandelijks op bezoek
Kus, wat fijn dat je de ks kon zien! Manlief mocht bij mij niet eens filmen! Ik heb maar 3 foto's.... Zena, ik geef de vitamine direct na elkaar, dus ik neem aan dat het ook wel samen op een lepeltje kan. Kibi, het klinkt wel als een regel iets. Nadine heeft dat anderhalve dag ook gehad. Hoe kwam je erbij om naar een osteopaat te gaan? Op aanraden van iemand? Mariaatje, wat vervelend dat je je zo rot voelt....Wat voor medicijnen heeft Daan voor de spruw? Die van Nadine zijn al een paar dagen op (nystatyne) maar ik ben er echt nog niet vanaf! Denk dat ik maandag toch maar ga bellen voor die crème! Joli, wat vervelend dat je je zo rot voelt. Sterkte. Zico, was het vloeien dan al over binnen 4 weken? Wat balen zeg.... Hier zijn de tranen ook weer aan de loop...Manlief is nog helemaal niet vrij geweest. Geen enkele dag! En nu vroeg ik hem of hij misschien volgende week een paar dagen thuis kon blijven, hij vroeg waarom dat dan nodig was...Hij snapt het gewoon echt niet! Misschien dat het leuk is voor Tim, leuk om je dochter te leren kennen, mij te helpen, er te zijn als ik wakker wordt (hij moet altijd om 2.30u de deur uit) niet om 20.00u al naar bed te gaan....etc! Maar hij gaat het volgens mij echt niet doen! Ongelovelijk...
Bedankt voor de tip. De foto staat nu in mijn album! Maandstonden pfff. Ben je er negen maanden van af, vloei je daarna voor verschillende weken en dan is het weer de normale cyclus. Niet echt vriendelijk van de natuur!
Over de osteopaat: ik had op het internet gelezen dat het positief kon zijn en Mieni en Zico hadden er ook al over verteld. En inderdaad, haar krampjes lijken helemaal weg te zijn! Mijn mannetje heeft het zo druk op zijn werk dat hij ook bijna niet thuis is. Het is niet helemaal dezelfde situatie omdat hij het echt niet leuk vindt dat hij zo weinig thuis is, maar het is niet altijd even makkelijk om begrip op te brengen voor zijn situatie als ik hier alleen thuis zit met mijn onzekerheden...Volgende week heeft hij gelukkig vakantie, enkel woensdag moet hij gaan werken
Jeetje TzM, kan me voorstellen dat je dan ff een $#@^#@%$^%$MANNEN? -moment hebt zeg! Jij ook sterkte met je tranen.... Kibi: Wat een lieve foto van je prachtige meiske zeg! Tijdens m'n zwangerschap moest en zou ik de Wrapper Shelter kopen, hoorde er zoveel goede verhalen over, dat ik dacht: 'die is voor mij!'. Vorige week voor het eerst geprobeerd, maar manlief en ik vonden het doodeng, je kind er zo in! Quinten moest ook heel hard huilen dus wat ons betreft was het exit Shelter, haha! Maar goed, vandaag dus m'n vriendin op visite gehad, zij heeft er ruim 9 maanden plezier van gehad toendertijd met haar zoontje, ze heeft ons laten zien hoe het nou precies moest. En wonder boven wonder! Quinten vind het echt HEERLIJK! Hij ligt nu op dit moment ook bij mij in de Shelter te slapen, hij was net ontzettend aan 't huilen, dus ik dacht: 'proberen!'. En ja hoor! Hij werd meteen rustig! Slaapt nu weer als een roosje en mams heeft gewoon haar handen vrij! Ik ben vanaf nu dus fan!
@ Liz: die onzekerheden ken ik ook . Je wil alles perfect doen en bewijzen dat je een goede mama bent tegen de buitenwereld, maar je bent zooooo onzeker! De eerste keer dat ik Lore moest verversen toen er mensen op mijn vingers stonden te kijken, stond ik echt te zweten, kan je nagaan! Hier nog eentje die zich soms schaamde voor haar gedachten. Ik heb vaak gedacht: was ik maar terug zwanger of was alles maar terug normaal. Als ik lees hoeveel meiden hiervan last hebben, hoort het er waarschijnlijk bij...
He meiden, Ik kan me die sombere dagen nog herinneren van mijn eerste zwangerschap en toen zat ik tegen een postnatale depressie aan. Gelukkig heb ik een schat van een man die mij hoe dan ook steunt en die, als ik hem bel op zijn werk dat ik het niet trek gelijk aan komt racen. Maar heb toen ook goed geleerd ervan. Dames, Die roze wolk is onzin, bijna niemand, en vooral degene die voor het eerst een baby hebben gekregen, heeft een roze wolk! Je bent onzeker, weet nog niet precies hoe en wat en krijgt zoveel onbedoelde vermoeiende goede adviezen die je maar moet opvolgen. Trek je er niets van aan. Ga uit van je eigen intuïtie en dat moedergevoel komt vanzelf! Schaam je er niet voor dat je dat niet gelijk heb! Komt echt vanzelf! Geloof me! TZM: Wat een vervelende situatie met je man. Kan er niet over meepraten gelukkig, maar kan me voorstellen dat je het even helemaal gehad heb met hem. (hij mag wel even met mijn man bellen over hoe het wel moet) Verder heb ik gisteravond voor het eerst een flesje geprobeerd en het ging super. De speen ging wel heel snel, dus vandaag gelijk een ander speentje gekocht. Gelukkig heeft ze geen buikkrampjes eraan over gehouden. Had vannacht wel wat stuwing doordat ik 1 voeding nou niet geef, maar daar wennen de borsten ook wel weer aan. Vind het een heerlijk idee dat ik nou gewoon op tijd naar bed kan. De rest van de dag geef ik wel gewoon de borst en dat gaat goed gelukkig. verder iedereen prettige avond en welterusten. Liefs Lotte